Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2023
‎Kasu horretan, organo ekonomiko administratiboak, beraz, arbitro zereginetan dihardu, egintzon legezkotasuna finkatzeko helburuarekin. Modu horretara, BEZaren karga tasa zehatza aplikatzeari buruzko eztabaida enpresariaren eta bezeroaren artean erreklamatzeko modukoa izango da, edota faktura igortzeko beharrari buruzkoa ere; gauza bera, lan prestaziotik datozen lanaren etekinen gainean aplikatu beharreko atxikipen tasari buruzko eztabaida langilearen eta enplegu emailearen artean. Ezin daitezke erreklamatu, ostera, kobratu ez den BEZ eskatzeko erreklamazioak edota Ogasunari ordaindutako atxikipenei buruzko eztabaidak atxikipen hori alokairutik kendu ez bada, eztabaida horiek guztiak jurisdikzio arruntean konpondu behar direlako.
‎...z lan egitea saihesten duten arazoak sortzen badira, arazo horiek ezinbestekoak izateagatik, adibidez, langilearekin zerikusirik ez duten mozketak argindar horniduran edo internet konexioan, enpresaburuak arazo horiek irauten duten denbora benetan lan egindako denbora moduan zenbatu behar du, eta langileak ez du denbora hori berreskuratu behar, ezta beraren ordainsarietan inolako deskonturik jasan behar ere [2021eko maiatzaren 10eko (105/ 2021 errek. zk.) AudNE, 4, Salakoa].
‎Sektorekako modalitatean, estatu mailako ordezkaritza handieneko sindikatu eta enpresaburu erakundeek aipatu Ministerioei eska diezaiokete RED Mekanismoko hiruko batzordea deitzea (ikusi 608/ 2023 Errege Dekretuaren 4 artikulua). Batzorde hori 15 eguneko epean bildu da, aipatu eskabidea egin zenetik zenbatzen hasita; batzorde horrek aztertuko du aldaketa iraunkorrak, sektorekako modalitaterako beharrezkoak direnak, dauden ala ez, bai eta, hala denean, Ministroen Kontseiluari RED Mekanismoko sektorekako modalitatea aktibatzeko eskabidea egiteko beharra ere.
‎Ebazpen horiek berez deusezak dira indarrean dagoen Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkideari buruzko urriaren 1eko 39/ 2015 Legearen (hemendik aurrera APEL) 47 artikuluak adierazten duen bezala. Horrez gain, ez dugu ahaztu behar ere, Zuzenbideko estatuaren printzipioei eutsirik, toki erakundeen jarduera epaitegiek gauzatzen duten kontrolaren mende daudela.
‎alde batetik, Estatuari informazioa bidaltzeko beharra hartzen dute eta toki erakundeen gaineko informazio hori batu eta bidaltzeko beharra izango dute; eta bestetik, toki erakundeei aurrekontu egonkortasunari eta finantza jasangarritasunari buruzko helburuak betetzeko beharrezko informazioa ematea. Horrez gain, lurralde historikoek TAOLk diputazioei ematen dien toki erakundeen finantza jardueran laguntzeko beharra ere izango dute.
‎Lurralde historikoetako hiriburuek eta 75.000 biztanle baino gehiagoko toki erakundeek aurrekontu egonkortasunaren edo zor publikoaren helburua ez betetzeagatik egiten dituzten epe luzeko kreditu eragiketei buruzko baimenaren beharra ere, TOLTBk egiten duen moduan, Bizkaian zehazten da, ez ordea Araban. Horren arrazoia Arabako lurralde historikoaren lurralde egituragatik izan daiteke, Gasteiz aparte, ez dagoelako hainbeste biztanle duen toki erakunderik.
‎Toki erakundeei dagokien oinarrizko eskumena Estatuarena da, Estatuari dagokio oinarrizko eskumenaren alde legegilea eta exekutiboa. Hau da, Estatuak toki erakundeen araubidea ezartzeko eskumena du eta eskumen horrek egintza betearazleak ezartzeko beharra ere dakar. Zentzu honetan, zaintzaeta kontrol jarduera jarduera betearazlea da, betearazpen egintza administratiboetan oinarritzen da.
‎Gauza berdina esan daiteke legeak zehazten dituen aurrekontua aldatzeko espediente ezberdinetan. Aurrekontua aldatzeko toki erakundearen batzak osoko bilkuran erabakia hartu behar duenean, aldaketa onesteko 169 artikuluan zehaztutako prozedura jarraitu dute eta ondorioz aurrekontuaren aldaketaren kopia bidaltzeko beharra ere egongo da 169.4 artikuluak adierazten duenari jarraituz. Dena den, TOLTBk 40 artikuluan aurrekontu partida konkretu batzuen inguruko kontrol zehatza ezartzen du:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia