2023
|
|
Kasu horretan, organo ekonomiko administratiboak, beraz, arbitro zereginetan dihardu, egintzon legezkotasuna finkatzeko helburuarekin. Modu horretara, BEZaren karga tasa zehatza aplikatzeari buruzko eztabaida enpresariaren eta bezeroaren artean erreklamatzeko modukoa izango da, edota faktura igortzeko
|
beharrari buruzkoa
ere; gauza bera, lan prestaziotik datozen lanaren etekinen gainean aplikatu beharreko atxikipen tasari buruzko eztabaida langilearen eta enplegu emailearen artean. Ezin daitezke erreklamatu, ostera, kobratu ez den BEZ eskatzeko erreklamazioak edota Ogasunari ordaindutako atxikipenei buruzko eztabaidak atxikipen hori alokairutik kendu ez bada, eztabaida horiek guztiak jurisdikzio arruntean konpondu behar direlako.
|
|
...z lan egitea saihesten duten arazoak sortzen badira, arazo horiek ezinbestekoak izateagatik, adibidez, langilearekin zerikusirik ez duten mozketak argindar horniduran edo internet konexioan, enpresaburuak arazo horiek irauten duten denbora benetan lan egindako denbora moduan zenbatu behar du, eta langileak ez du denbora hori berreskuratu behar, ezta beraren ordainsarietan inolako deskonturik jasan
|
behar
ere [2021eko maiatzaren 10eko (105/ 2021 errek. zk.) AudNE, 4, Salakoa].
|
|
Sektorekako modalitatean, estatu mailako ordezkaritza handieneko sindikatu eta enpresaburu erakundeek aipatu Ministerioei eska diezaiokete RED Mekanismoko hiruko batzordea deitzea (ikusi 608/ 2023 Errege Dekretuaren 4 artikulua). Batzorde hori 15 eguneko epean bildu da, aipatu eskabidea egin zenetik zenbatzen hasita; batzorde horrek aztertuko du aldaketa iraunkorrak, sektorekako modalitaterako beharrezkoak direnak, dauden ala ez, bai eta, hala denean, Ministroen Kontseiluari RED Mekanismoko sektorekako modalitatea aktibatzeko eskabidea egiteko
|
beharra
ere.
|
|
Ebazpen horiek berez deusezak dira indarrean dagoen Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkideari buruzko urriaren 1eko 39/ 2015 Legearen (hemendik aurrera APEL) 47 artikuluak adierazten duen bezala. Horrez gain, ez dugu ahaztu
|
behar
ere, Zuzenbideko estatuaren printzipioei eutsirik, toki erakundeen jarduera epaitegiek gauzatzen duten kontrolaren mende daudela.
|
|
alde batetik, Estatuari informazioa bidaltzeko beharra hartzen dute eta toki erakundeen gaineko informazio hori batu eta bidaltzeko beharra izango dute; eta bestetik, toki erakundeei aurrekontu egonkortasunari eta finantza jasangarritasunari buruzko helburuak betetzeko beharrezko informazioa ematea. Horrez gain, lurralde historikoek TAOLk diputazioei ematen dien toki erakundeen finantza jardueran laguntzeko
|
beharra
ere izango dute.
|
|
Lurralde historikoetako hiriburuek eta 75.000 biztanle baino gehiagoko toki erakundeek aurrekontu egonkortasunaren edo zor publikoaren helburua ez betetzeagatik egiten dituzten epe luzeko kreditu eragiketei buruzko baimenaren
|
beharra
ere, TOLTBk egiten duen moduan, Bizkaian zehazten da, ez ordea Araban. Horren arrazoia Arabako lurralde historikoaren lurralde egituragatik izan daiteke, Gasteiz aparte, ez dagoelako hainbeste biztanle duen toki erakunderik.
|
|
Toki erakundeei dagokien oinarrizko eskumena Estatuarena da, Estatuari dagokio oinarrizko eskumenaren alde legegilea eta exekutiboa. Hau da, Estatuak toki erakundeen araubidea ezartzeko eskumena du eta eskumen horrek egintza betearazleak ezartzeko
|
beharra
ere dakar. Zentzu honetan, zaintzaeta kontrol jarduera jarduera betearazlea da, betearazpen egintza administratiboetan oinarritzen da.
|
|
Gauza berdina esan daiteke legeak zehazten dituen aurrekontua aldatzeko espediente ezberdinetan. Aurrekontua aldatzeko toki erakundearen batzak osoko bilkuran erabakia hartu behar duenean, aldaketa onesteko 169 artikuluan zehaztutako prozedura jarraitu dute eta ondorioz aurrekontuaren aldaketaren kopia bidaltzeko
|
beharra
ere egongo da 169.4 artikuluak adierazten duenari jarraituz. Dena den, TOLTBk 40 artikuluan aurrekontu partida konkretu batzuen inguruko kontrol zehatza ezartzen du:
|