Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 48

2004
‎Lehenik, zalantzarik gabe eta eztabaidaezin diren berezitasunekin, gaitasunari, seme alabatasunari eta ezkontzari buruzko gaietan, izapidetza berezia izan behar duten prozesuak. Gisa horretan, aurreko egoera deitoragarria bukatu da, prozesuko lege erkidera bildu baita lege horretan egon behar dena, nahiz eta orain arte hori miatu edo ondorioztatu dela guztiz sakabanatuta zeuden eta ilun bezain eztabaidagarri ziren xedapenetan.
‎Sistematika eta edukiaren aldeko argitasunarekin definitu eta arautu dira honako hauek: enbargoaren helburua eta enbargoaren egintza eratzaileak; hori nahikoa izan behar delako irizpidea, zehaztugabeko enbargoa debekatuz?; erabat edo zati batez enbarga ezin daitekeena; oker enbargatzeagatik lehenbailehen jaregin behar dena; enbargoa zabaltzea edo murriztea; eta, halaber, administrazio judiziala ondasunak lotzeko tresna gisa, hori zentzuzko bermea dela alderdi betearazlearen betepenarako.
‎Aurreko paragrafoaren arabera osatu salaren buru izan behar denak data zehaztuko du, probidentzia bitartez, bat ez etortzea argitzeko ikustaldirako eta izendapen egokietarako.
‎Ezinezkoa izan bada zitatu behar denaren edo zitatu izan baina agertu ez denaren egoitza edo egonlekua jakitea, izapidetza ez da egingo, eta erabakitako adopzioa baliozkoa izango da, hala denean, Kode Zibilaren 180 artikuluak gurasoei emandako eskubideari kalterik egin gabe.
‎Prozesuko lege zibil eta erkidea egitean, ezin da alde batera utzi epai eta ebazpenen egokitasuna. Ezin zaio eraldaketari ekin, soil soilik, auziak ahalikkin, horixe baita, hain zuzen ere, bazte azkarren ebazteaz arduratuko den murrizketa kuantitatibo eta estatistikoarerrarazi behar dena. Benetan eragingarria den babes judizial azkarra lortu behar da, eta hori lor daiteke, bermeei kalterik egin gabe.
‎Fede emateari dagokionez, legeak bazter utzi ditu idazkari judizialen oinarrizko zeregin horren aurkako zenbait proposamen. Hala ere, legean ahalegina egin da fede emaileen erantzukizun hori behar dena baino gehiago ez hedatzeko eta ahal dena baino harago ez eramateko. Horrela, legeak fede emaile publiko eta judizialaren esku hartzea agindu du, auzitegian edo beraren aurrean gauzatu prozesu jardunari buruz fede eman eta hori jaso dezan.
2005
‎Libururen baten koadernatzea suntsitu edo narriatzeagatik, hori berriro koadernatu behar denetan, erregistratzaileek egin dezakete birkoadernatzea, baldin eta bulegoan bertan egiten bada, eta azal, plano, bizkar nahiz puntak suntsitutako koadernatzearen modukoak badira; betiere, Zuzendaritza Nagusiari horren berri eman behar zaio.
‎Zuzenketa epaiketa bidez eskatu behar denetan, zuzendu nahi den idazkunak eskubideak nori aintzatetsi eta horren kontra zuzenduko da demanda; horrez gain, kasuan kasuko epaiketa adierazlearen izapideak gauzatuko dira. Egikaritu den zuzenketa akzioari ezetza ematen zaionean bete betean, kostuak auzi jartzaileari ezartzen zaizkio; akzio horri ezetza zati batean bakarrik ematen zaionean, epaileak hartzen du erabakia, bere sen onaren arabera.
‎Ezerezte eskritura, Erregistro desberdinetan agerrarazi behar denetan, horietan guztietan aurkeztuko da, eta erregistratzaileek ohar egokiak jarriko dituzte eskrituraren oinean, kasuan kasuko hurrenkeraren arabera.
‎Inskripzioa egitean, erregela orokorrak bete behar dira, ondoko datuak modu teknikoan adieraziz: uren izaera eta destinoa, horiek ezagunak izanez gero; hala behar denetan, uren perimetroak osatzen duen figura erregularra edo irregularra; uren kokapena, lau puntu kardinalak aipatuz, eta hori ezinezkoa izango balitz, uren inguruko finka edo finkak nahiz uren jatorri diren lurrak kontuan hartuta; eta kasuan kasuan urak banakotzeko balio duten inguruabar oro.
‎Idatzoharra ebazpen judizialaren bidez egin behar denetan, Erregistroan manamendua aurkeztu behar da; manamendua epaileak edo auzitegiak eman behar du, legearen 57 artikuluan xedatutakoaren arabera.
‎7 Iraunarazi diren eraikuntzen deskripzioa, horiek zein emaitza finkatan dauden zehaztuz. Hala behar denetan, lehendik dauden eraikuntzak adierazi behar dira, nahiz eta finka horiek aldez aurretik Erregistroan inskribatu gabe egon.
‎Behin autoari adostasuna edo baieztapena emandakoan, eskatu den inskripziorako titulu askietsia izango da auto hori, hala behar denetan.
‎1 Herri onurako basoen jabaria Erregistroan inskribatuko da estatuaren, lurraldeetako herri erakundeen edo basook zein establezimendurenak izan eta establezimendu horren izenean. Finka zein udaletan egon, edo, hainbat udaletan egonez gero, finka horren luze zabalik handiena zein udaletan izan, eta bertako liburuan egin behar da inskripzio nagusia, basoaren berezitasunak eta baso hori zein erakunde edo zerbitzuri atxiki zaion zehaztuz; hala behar denetan, beste Erregistro, udal zein ataletan, aipamen inskripzioak egingo dira. Modu berean inskribatu behar dira baso horien mugaketa aktak.
‎Ezezkoa edo desadostasuna izanez gero, interesdunak Zuzendaritza Nagusira jo dezake, eta horrek, bidezko deritzen pertsona edo erakundeen txostenak jaso ostean, ebazpen egokia emango du, baita lekualdaketa egiteko beharrezko erregelak ere, hala behar denetan.
‎Eraikina burutzeko epea, bost urtetik beherakoa izan behar dena; eraikuntza horren ezaugarri orokorrak, destinoa eta aurrekontuaren kostua.
‎Finka edo eskubidea Erregistroan sartu ez dela egiaztatu behar denetan, funtzionario horrek ezezko ziurtagiria eman behar du.
‎Artikulu honetan xedatutakoak ez du baztertzen Prozedura Zibilaren Legeko 1459 eta 1460 artikuluen aplikazioa, hala behar denetan.
‎Ezkonsari zenbatetsiko ondasun higiezinen inskripzioak, ahal den neurrian, erregelamendu honek inskripzio ororentzat ezarritako inguruabarrak adierazi behar ditu, bai eta hurrengoak ere, inskripzio luzea egin behar denetan:
‎Ezkonsari zenbatetsia dela-eta emaztearen alde eratu den hipotekaren inskripzioak, ahal den neurrian, mota horretako inskripzioentzat orokorrean ezarritako inguruabarrak adierazi behar ditu, bai eta hurrengoak ere, inskripzio luzea egin behar denetan:
‎Horrez landara, indarreko legeriak erregistroen ibilbideari jarritako zailtasunak edo oztopoak eta horien konponbidea adieraziko dituzte erregistratzaileek, hala behar denetan. Zailtasun edo oztopo horiek isilpean gordetzen badira, eta, horren ondorioz, konponbidea xedapen orokorren edo ebazpen berezien bidez atzeratu bada, hori hutsegitea izango da, eta erregistratzaileari kasuan kasuko zuzenketa jarriko zaio.
‎Hala behar denetan, finkaren titularrari kalte ordaina eman dakioke, baldin eta ezereztutako idatzoharra egitea agindu zuen erabakia bidegabea dela adierazi bada; kasu horretan ere, ezereztea egingo da.
2006
‎d) Neurriaren iraupena, gehieneko indarraldia zehaztuz. Indarraldi hori ezin izan daiteke erdietsi beharreko emaitza edo helburua ziurtatzeko behar dena baino luzeagoa; hala ere, neurria jartzea ekarri zuten arrazoiek badiraute, epaileak erabaki dezake indarraldia luzatzea, hartu zen uneko betekizun berberak kontuan izanda. Neurria aplikatzen ari den bitartean, epaileak edozein unetan erabaki dezake berori bigundu edo amaitzea.
‎Jakinarazpenak, zitazioak edo epatzeak Espainiako beste agintaritza judizial baten lurraldean egin behar badira, suplikatorioa, exhortoa edo manamendua luzatuko da, kasuan kasuan behar denaren arabera, eta, horretan, zedulak jaso behar dituen betekizunak gehituko dira.
‎Epaileak, ofizioz edo alderdiak hala eskatuta, erabaki ahal izango du agerraldia bideokonferentziaren bidez edo antzeko beste sistema baten bidez egitea, onuragarritasuneko, segurtasunekoedo ordena publikoko arrazoiak direla medio, edo zigor prozeduretatik edozeinetara norbait agertu behar denean egotzi, lekuko nahi aditu izaerarekin nahiz beste edozein baldintzarekin, agerraldi hori bereziki larri edo kaltegarria gertatzen bada, Botere Judizialaren Lege Organikoaren 229 artikuluko 3 lerrokadan xedatutakoari helduta, baldin eta sistema horrek ahalbidetzen badu irudiaren eta soinuaren komunikazioa bi norabidekoa eta aldi berekoa izatea.
‎Lapurreta, ebasketa eta maula delituetan, eta lapurtutako gauzak, ebatsitakoak nahiz maulapekoak lehenagotik bazirela agerrarazi behar denetan, egitatea gertatu den unean lekukorik ez badago, laidotu gisa agertzen denaren aurrekariei buruzko informazioa jasoko da, bai eta horien inguruabar guztiei buruzkoa ere, baldin eta inguruabarrok zantzuak ematen badituzte eta zantzu horiek erakusten badute delitua egiteko unean laidotuak gauza horiek bazituela.
‎Funtzionarioak, hogeita lau orduko epea gainditu gabe beharrezkoa dena baino gehiago atzeratzen badira berri emateko, diziplina bidez zuzenduko dira 100 pezetatik 350 pezetarainoko isunarekin, eta, gainera, interesdunaren espediente pertsonalaren ondoreetarako, urratze hori falta arina izango da lehenengo aldiz egiten denean, astuna hurrengo bietan, eta oso astuna gainerakoetan.
2007
‎Hurrean ere, arintasuna nahitaezkoa da, pertsonaren askatasunari begira legearen aurka dagoen urratzea ahalik azkarrena konpon dadin. Bada, arintasun hori erdiesteko prozedura judizial sumario eta oso azkarra ezarri behar da, hain zuzen, hogeita lau orduan amaitu behar dena. Horrek argi eta garbi bermatzen du, legearen aurkako atxiloketak edo legearen aurkako baldintzetan irauten dutenak laster amaitzea.
‎Ondore horretarako, erregelamendu bidez zehaztuko da establezimendu militar gisa ulertu behar dena.
‎Lege honen xede nagusia prebentzioa izan arren, beraren egitura ezin oinarri daiteke soil soilik lan egitearekin zuzeneko zerikusia duten subjektuen betebehar eta erantzukizunen antolaketan. Benetako prebentzio kultura bultzatzeko asmoak, hezkuntza maila guztietan gai honen ingururuko heziketa hobea sustatuz bideratu behar denak, gizarte osoaren partaidetza behar du. Gainera, etorkizunera begira, asmo hori da lege honek dituen oinarrizko xedeetariko bat, eta, beharbada, ondorio garrantzitsuenak izango dituena.
‎Lege organikoaren erreserba modu zabalean interpretatuko balitz, milaka lege organiko egon lirateke. Aitzitik, Konstituzio Auzitegiak erreserba horren interpretazio murriztailea egitea hautatu du; izan ere, ulertu behar dena da konstituziogilearen asmoa hurrengo hau izan zela: lege organikoaren bidez garatzea artikulu horietara bildutako eskubide eta askatasunen egikaritza arautzen duten oinarrizko edukiak egikaritzeko baldintzen oinarrizko arauketa, horien funtsezko edukia eta eskubidea egikaritzeko edo horretaz gozatzeko araubidean modu eragingarrian eragiten duena (uztailaren 23ko 173/ 1998 KAE).
‎Lehen hurbilketa moduan, esan behar da funtsezko edukia gutxieneko erdigunea dela, ukiezina, eta legegileak eskubide eta askatasun horiek arautzean errespetatu egin behar duela. Hau da, legegileak, horiek garatzean, horien egikaritza baldintza, forma edo ondore zabalekin edo estuagoekin arautu dezake, baina inguru ukiezin bat dago, murriztu ezin dena eta nahitaez errespetatu behar dena: horixe da funtsezko edukia.
‎lehen irizpidea oro har onartzen den eskubidearen esanahira jotzea da; modu horretan, eskubidearen funtsezko edukia eskubide gisa aitortzea eragiten duten osagaien multzoa da, eskubide horren esangura kontuan hartuta; bigarren irizpidea eskubide hori aitortzean babestu nahi diren interesak aurkitzea izango litzateke: hau da, aztertu behar dena da ea eskubideak babestu nahi dituen interesak praktikan eskubidea garatzen duen legeriak babesten dituen.
‎Modu horretan, triburu arauak inoiz lirateke eraldatu. Ipini dudan adibidea gehiegizkoa den arren, horrelako zerbait gerta daiteke, horixe da lehen aipatutako antolamendu juridikoa «zurruntzearen» arriskua, nola edo hala saihestu behar dena. Horregatik, argi dago, adibidez, ez dagoela atzeraeraginezko tributu legeriaren debeku orokorrik Konstituzioan, baina horrek ez du esan nahi tributu arauak atzeraeraginezkoak izan daitezkeenik beti eta mugarik gabe.
‎Bestalde, VII. titulua Estatuko Administrazioari buruzkoa zen, VIII. titulua Toki Administrazioari buruzkoa (hau da, udalerriak eta probintziak; horien arauketa hurrengo hauetan jaso zen: ...laren 17koan? 1953ko abenduaren 3ko Legeak aldatu zuena?, Gobernazio Ministerioaren 1955eko ekainaren 24ko Dekretuan, testu artikuludun eta bategina onesten zuen horretan, eta Toki Araubideko Estatutuaren Oinarri Legean, 1975eko azaroaren 19koan); IX. tituluan Estatuko organoen arteko harremanak arautu ziren, eta X. tituluan erregimeneko erakunde berezi bati buruz hitz egiten zen, sakonago aztertu behar dena: kontraforu errekurtso izenekoa, konstituzio demokrazietako konstituzio aurkakotasun errekurtsoaren imitazio hutsegina.
2008
‎1) Enpresaburuaren eta beraren enpresaren identifikazioa, nahitaez lehenengo inskripzioa izan behar dena.
‎1) Horren eraketa, nahitaez lehenengo inskripzioa izan behar dena.
‎3) Urteko kontuen ale bat, aurreko artikuluak aipatu ziurtagirian behar bezala identifikatuta izan behar dena.
‎1) Horren eraketa, nahitaez lehenengo inskripzioa izan behar dena.
‎1) Horren eraketa, nahitaez lehenengo inskripzioa izan behar dena.
‎1) Horren eraketa, nahitaez lehenengo inskripzioa izan behar dena.
‎7) Sozietate egoitza, Espainian izan behar dena, eta, hala denean, sukurtsalen egoitza.
‎Arau hausterik ez badago ere, egitezko nahiz zuzenbidezko administratzaileak zorren erantzule subsidiario dira, baldin eta sozietateak bere jarduera azkendu eta oraindik tributu zorren bat badu ordaintzeke. Erantzule izango dira zorrak ordaintzeko egin behar dena ez badute egin, edota ez ordaintzeko erabakia ala neurria hartu badute.
‎b) Behin behineko likidazioaren bidez, beti arrazoitua izan behar dena, likidazioa sortzeko aintzat hartu izan diren egitate eta Zuzenbideko oinarriak labur emanda.
2011
‎3) Epaile, alkate edo funtzionarioaren aurrean egin behar dena, baldin eta horren edo lekukoen esku hartzerik gabe egiten bada.
‎Ausazko kontratuaren bidez, alderdietako batek bestea behartzen du edo biek elkar behartzen dute zerbait eman nahiz egitera, besteak eman edo egin behar duenaren bestekoa, zalantzazko jazokuntza edo epe zehaztugabean jazo behar dena gertatzen denerako.
‎Kreditu, eskubide edo akzioaren lagatzeak ez du ondorerik sortuko hirugarrenaren aurka, 1218 eta 1227 artikuluekin bat etorriz data zehatza dela ulertu behar denetik baino.
2012
‎Epaiak ez dira berrikusiko zatikako indultuaren kasuetan, kondenatua betetzen ari den zigorra badago, kode berriaren arabera ezarri behar denarekin erkaturik, beheragoko zigor esparru baten barnean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia