2002
|
|
Esandako ezaugarri horiek ez dute agortzen etorkizunean sor daitezkeenarazoen aurrean hartu
|
beharreko
bide zuzentzaileak, baina beti ere kontuan izanikprozesu ireki batean abiatu nahi dugula, etorkizuneko gizartea, eta unibertsitatea, egingai baitago.
|
|
1 Hizkuntza baten irakaskuntza/ ikaskuntza prozesua luzea eta korapilatsuada, ez lineala; beraz, irakasleak ez du aurkitu
|
behar
bide eta soluziobakarra, ez baitago bide eta metodologia bakarrik.
|
2004
|
|
Frankismopean, halere, hasierarik euskaltzainburu zen Azkueren itzalean, FederikoKrutwigek() irauli zuen ordu arteko euskal pentsaera. Bilbon, Bonnen eta Parisenikasi ondoren, Larramendiren eta, batik bat, Mogelen kultura naturalista miretsitakoarenalde ibili
|
beharrean
bide berriak ireki zituen euska] izaerari buruzko hausnarketetan. Mogelek lehenengo liburua gipuzkeraz idatzita zuen, hau da, Confesio eta Comunioco Sacramentuen gañean Eracasleac (Iruñea, 1800), bigarrena bizkaieraz, hots, Confesio Ona edoCeimbat gauzac lagundu bihar deutseen Confesinuari ondo egiña iz.ateko (Gasteiz, 1803), eta hirugarrena, hau da, hitzaurrea gaztelaniaz eta eleberria euskaraz:
|
2006
|
|
Ideologia horiek egun arriskugarri gertatzen dira eta pentsaera progresistak saihets egiten die; horrek erraztu egiten du, nahi izan gabe ere, errealitatea idealaren kategoriara goratzea. Egokitzapena, hortaz, imajina daitekeen era guztietako jokamolde subjektiboek jarraitu
|
beharreko
bide bihurtzen da. Arrazoi subjektibo formalizatuaren garaipena, subjektuari aurka egiten dion errealitatearen garaipena ere bada, absolutu eta erabateko irabazle modura (Horkheimer, 1977:
|
2009
|
|
Ikerketa hau kirol elkarteetako emakume presidenteen lagin handi batekingauzatzeko arrazoietako bat izan da zenbait oztopo topatu eta gainditu dituztenemakumeekin egoteko aukera eman izana. Emakume horiek nolakoak direngertuagotik ezagutzeak, beraz, kirol federazio eta kluben zuzendaritzan emakumegehiago egoteko jarraitu
|
beharreko
bidea erakutsi ahal digu.
|
2012
|
|
Itxura guztien arabera, Euskal Estatuaren sorrera edo komunitate propio bezaladitugun interesentzat egokia den estataltasunaren eraikuntza ez da epe laburreragauzatuko. Badirudi, beraz, posibilitatea eta
|
beharra
bide desberdinetatik doazelakontu honetan. Beharraren ikuspegia guztiz premiazkoa da, oinarrizkoa, hil edobizikoa gure eguneroko elkarbizitzarako eta biziraupenerako.
|
|
Alde batera, gerraondoan, gurean, hots, Mendebaldean deritzanean, gertatuzen giro aldaera larriari, krisi existentzialari Koperniko eta Galileoren aurrekoerantzuna, esan lezake irakurleak, gainera, Itun Zaharreko Hasiera libururaino atzeraeginik. ...en ziotela aurre modernitate edo laikotasun zantzuei, moduherrikoiagoan esan dezagun, eta Orixek modu herrikoi eta modu intelektual zaharzaleberezian aldi berean, Hasiera liburuaren eta mezaren praktika soziologiko moralarenarteko hibridazio berezi batez, baina gatozen Krutwigengana, eta jarrai dezagunKoldo Mitxelenak balioen trukaera izendatzen zuenari erreparatzen, humanismoarenkontzeptua mugatu
|
beharrak
bide emanik5.
|
2014
|
|
Esanahia interpretazio sistema batek, alegia, gizakiak emana bada.Gorputz bat beste gorputz batengandik desberdintzeko ekintza bera barne. Ez dasalto handirik egin
|
behar
bidera datorkigun konklusiora iristeko. Diferentzia sexualagorputzen interpretazio bat da.
|
2015
|
|
Hori dela eta, artikulu honetan aurkeztu ditudan irtenbideak aurretiazko ondorioak dira, oraindik bigarren kapituluaren konposaketan nabil. Hartu beharreko norabidea, hain zuzen, bertan dago, artistek egin
|
beharreko
bide beran: gure artearen teoria modu interesgarri bateansare globalean azaldu, komunitatearen eta periferiaren kontzeptuekin lagunduta diskurtsointeresgarria eraiki ahal izateko.
|