Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2002
‎Esandako ezaugarri horiek ez dute agortzen etorkizunean sor daitezkeenarazoen aurrean hartu beharreko bide zuzentzaileak, baina beti ere kontuan izanikprozesu ireki batean abiatu nahi dugula, etorkizuneko gizartea, eta unibertsitatea, egingai baitago.
‎1 Hizkuntza baten irakaskuntza/ ikaskuntza prozesua luzea eta korapilatsuada, ez lineala; beraz, irakasleak ez du aurkitu behar bide eta soluziobakarra, ez baitago bide eta metodologia bakarrik.
2004
‎Frankismopean, halere, hasierarik euskaltzainburu zen Azkueren itzalean, FederikoKrutwigek() irauli zuen ordu arteko euskal pentsaera. Bilbon, Bonnen eta Parisenikasi ondoren, Larramendiren eta, batik bat, Mogelen kultura naturalista miretsitakoarenalde ibili beharrean bide berriak ireki zituen euska] izaerari buruzko hausnarketetan. Mogelek lehenengo liburua gipuzkeraz idatzita zuen, hau da, Confesio eta Comunioco Sacramentuen gañean Eracasleac (Iruñea, 1800), bigarrena bizkaieraz, hots, Confesio Ona edoCeimbat gauzac lagundu bihar deutseen Confesinuari ondo egiña iz.ateko (Gasteiz, 1803), eta hirugarrena, hau da, hitzaurrea gaztelaniaz eta eleberria euskaraz:
2006
‎Ideologia horiek egun arriskugarri gertatzen dira eta pentsaera progresistak saihets egiten die; horrek erraztu egiten du, nahi izan gabe ere, errealitatea idealaren kategoriara goratzea. Egokitzapena, hortaz, imajina daitekeen era guztietako jokamolde subjektiboek jarraitu beharreko bide bihurtzen da. Arrazoi subjektibo formalizatuaren garaipena, subjektuari aurka egiten dion errealitatearen garaipena ere bada, absolutu eta erabateko irabazle modura (Horkheimer, 1977:
2009
‎Ikerketa hau kirol elkarteetako emakume presidenteen lagin handi batekingauzatzeko arrazoietako bat izan da zenbait oztopo topatu eta gainditu dituztenemakumeekin egoteko aukera eman izana. Emakume horiek nolakoak direngertuagotik ezagutzeak, beraz, kirol federazio eta kluben zuzendaritzan emakumegehiago egoteko jarraitu beharreko bidea erakutsi ahal digu.
2012
‎Itxura guztien arabera, Euskal Estatuaren sorrera edo komunitate propio bezaladitugun interesentzat egokia den estataltasunaren eraikuntza ez da epe laburreragauzatuko. Badirudi, beraz, posibilitatea eta beharra bide desberdinetatik doazelakontu honetan. Beharraren ikuspegia guztiz premiazkoa da, oinarrizkoa, hil edobizikoa gure eguneroko elkarbizitzarako eta biziraupenerako.
‎Alde batera, gerraondoan, gurean, hots, Mendebaldean deritzanean, gertatuzen giro aldaera larriari, krisi existentzialari Koperniko eta Galileoren aurrekoerantzuna, esan lezake irakurleak, gainera, Itun Zaharreko Hasiera libururaino atzeraeginik. ...en ziotela aurre modernitate edo laikotasun zantzuei, moduherrikoiagoan esan dezagun, eta Orixek modu herrikoi eta modu intelektual zaharzaleberezian aldi berean, Hasiera liburuaren eta mezaren praktika soziologiko moralarenarteko hibridazio berezi batez, baina gatozen Krutwigengana, eta jarrai dezagunKoldo Mitxelenak balioen trukaera izendatzen zuenari erreparatzen, humanismoarenkontzeptua mugatu beharrak bide emanik5.
2014
‎Esanahia interpretazio sistema batek, alegia, gizakiak emana bada.Gorputz bat beste gorputz batengandik desberdintzeko ekintza bera barne. Ez dasalto handirik egin behar bidera datorkigun konklusiora iristeko. Diferentzia sexualagorputzen interpretazio bat da.
2015
‎Hori dela eta, artikulu honetan aurkeztu ditudan irtenbideak aurretiazko ondorioak dira, oraindik bigarren kapituluaren konposaketan nabil. Hartu beharreko norabidea, hain zuzen, bertan dago, artistek egin beharreko bide beran: gure artearen teoria modu interesgarri bateansare globalean azaldu, komunitatearen eta periferiaren kontzeptuekin lagunduta diskurtsointeresgarria eraiki ahal izateko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia