2003
|
|
Hala, “gizakiarengan gertatzen diren hausturen ehuneko esanguratsu batek arazoak ditu konpontzeko, eta, beraz, haiengan jarri behar da arreta, haien eragina murrizteko”, zehaztu du Becerrak. Hezurrak
|
behar
bezala konpontzea galarazten duten arrazoiak zein diren jakiteko jarri ziren martxan zientzialariak. Horretarako, arratoien hezur muineko zelulak hartu zituzten (animalia horretan zelula ama helduak egon daitezke), eta laborategian landu zituzten, zelula guztiak odol lerrotik bereiziz eta hezurra osatzen dutenak bakarrik utziz.
|
2004
|
|
Bestalde, ez badiote autoa epe laburrean
|
behar
bezala konponduta itzultzen, Kontsumitzailearen Informazioko Udal Bulego batera jotzea luke onena, han erreklamazioa egiteko.
|
|
Epe horretan titularrak eskubidea du fabrikazio edo material akatsek eragindako matxurak konpontzeko.
|
Behar
bezala konpondu ezin bada, produktu akastunaren ordez ezaugarri bereko beste bat jarriko da, edo ordaindutako zenbateko osoa itzuliko da. Fabrikatzaile, produktore edo inportatzaile guztiek zerbitzu tekniko egokia izan behar dute ekoizten edo inportatzen dituen ondasun iraunkorrak konpontzeko eta ordezko piezak gutxienez bost urtez hornitzeko.
|
2006
|
|
Tumore zelulak hazi eta ugaritu egiten dira zahartze genearen galerarekin, eta horrek “Akilesen orpoa” adierazten du. “Bere DNA
|
behar
bezala konpondu ezin duenez, gene hori desaktibatuta duten tumoreak ahulagoak dira DNA hori erasotzen duen kimioterapia mota jakin baten aurrean. Horri esker, tratamendua hasi aurretik kimioterapiari ondoen erantzungo dioten gaixoak identifikatu ahal izango dira, denbora zoragarria galdu gabe”, esan zuen Esteller ek.
|
2007
|
|
Espainiako kontsumitzaileak gutxi erreklamatzen du (bostetik batek bakarrik), eta telefoniak erreklamatzen duenean (erreklamazioen %27), elikagaiak (%11) eta aseguruak (%10) dira kexa batzuen xede nagusiak. Kexa horiek, gehienetan, ez dira
|
behar
bezala konpontzen beren interesetarako (%43k hala dio). Hauek dira Eroski Fundazioaren 2007ko Kontsumo Barometroak marrazten dituen zertzeladetako batzuk.
|
2010
|
|
“Gertaeren berri ez emateak, eta erabiltzaileari arrazoia ematen ez dionean operadoreak arrazoitutako ebazpen bat nahikoa ez izateak, asetasun iturri garrantzitsu hori azal dezake”, adierazi du azterketak. Telefonia mugikorreko erabiltzaileen erdiak baino gehiagok eta azken urtean gorabeheraren bat izan duten zerbitzu finkoen herenak baino gehiagok, operadorearekin harremanetan jarri diren edo ez alde batera utzita, uste dute arazoa ez dela konpondu edo ez dela
|
behar
bezala konpondu, azterlaneko datuen arabera. Inkestatuen arabera, bezeroari arreta emateko zerbitzuak, oro har, onak edo oso onak dira (%65, 6 zerbitzu finkoetan eta %70, 8 mugikorretan).
|
|
Ikerketa amaitzen denean, Defendatzaileak epe jakin batean eman behar du iritzia. Eragindako pertsonari eman behar dituen urratsik egokienei buruzko orientazioa eman diezaioke, eta kasuaren jarraipena egin; tartean direnei aholkuak eman diezazkieke, irtenbide egingarrienak proposa ditzaten; edo aldeen arteko negoziazio prozedura has dezake, arazoa
|
behar
bezala konpontzeko bitartekari gisa. Erreklamazioaren gaia zure eskumenekoa ez dela uste baduzu, ebazteko egokia iruditzen zaizun instantziara bideratuko du.
|
2014
|
|
Dislipemiaren kasuan, dietaren eta nutrizioaren ikuspegitik, ikuspegi integrala behar da. Ondoren, arazoa
|
behar
bezala konpontzea eragozten duten tratamendu dietetikoen gabeziak zehazten dira, zer elikadura akats aipatzen diren, zein elikagaik ez duten laguntzen eta zerk eragiten dituen arrazoian jarduteko egokienak.
|