2023
|
|
Kudeaketa organoek datu aitortuak, autolikidazio eta aitorpenekin batera ekarritako agiriak eta Administrazioaren esku dauden datuak erabil ditzakete arauketa
|
behar
bezala aplikatu den ala ez egiaztatzeko; aldi berean, organo horiek ere begiratuko dute betebeharpekoak ekarritako edo aitortutakoaren eta Administrazioak duen informazioaren arteko desadostasunik ez dagoenik. Bestalde, bi helburu horiek dira prozedura horien benetako objektua, hain zuzen.
|
|
Aurrekoaz gain, Gipuzkoako TFAOren 149 artikuluko 2 lerrokadan ezarri denez, erregularizazio proposamena emateko kontzeptu juridiko zehaztugabeak aplikatu behar badira; araua kasu jakinari
|
behar
bezala aplikatzeko, egitate erabakigarriak antzeman behar direnean; edo tributu betebeharrari begira garrantzitsuak diren datu, osagai eta ezaugarriak zenbatetsi, baloratu ala neurtu behar badira eta ezin badira zehatz mehatz zenbatu, orduan Tributu administrazioak tributu zorra likidatu baino lehen, tributu betebeharpekoarekin akordioa egin dezake, halako aplikazio, egitateen antzemate, eta datu... Akordioa eta horren oinarriak aktetan jasoko dira, eta akordioa burutuko da betebeharpekoak eta jarduleak akta sinatzen dutenean61.
|
|
Isilbidezko jakinarazpena ez da gertatuko baldin eta epe horretan likidazioa benetan jakinarazten bada, edota likidazioa emateko organo eskudunak tributu betebeharpekoari administrazio egintza jakinarazi badio oker materialak zuzentzea edo proposamena aldatzea aginduz, espedientea osa dadin. Era berean, isilbidezko jakinarazpena ez da onartuko Administrazioaren organo hori betebeharpekoarekin lortutako akordioaren kontra, aktan jasotakoaren kontra, agertzen bada; akordioa izango da kontzeptu juridiko zehaztugabeak aplikatzeari buruzkoa, araua kasu jakinari
|
behar
bezala aplikatzeko egitate erabakigarriak antzemateari buruzkoa, ala tributu betebeharrari begira garrantzitsuak diren datu, osagai eta ezaugarriak zenbatetsi, baloratu ala neurtzeari buruzkoa ezin badira zehatz mehatz zenbatu.
|
|
Arean ere, erregelamendu horren xedea da teknologia berrien ondorioak aintzat hartzea, interesdunentzat gardentasuna areagotzea eta pertsonek euren gaineko datuei buruz izan dezaketen kontrola indartzea. Ezbairik gabe, erregelamendu horren gainean barne auzitegiek eta, batez ere, EBAk egingo dituzten interpretazioak funtsezkoak izango dira berau
|
behar
bezala aplikatzeko.
|
|
Behin lan zuzenbidearen iturriak eta iturri horiek aplikatzeko aintzat hartu beharreko printzipio bereziak zehaztuta, Lan Administrazioari erreparatu behar zaio, eta, horren baitan, bereziki, Lan Ikuskatzailetzari; izan ere, horien egitekorik gabe ezinezkoa litzateke lan zuzenbideak eratzen duen iturri sistema aplikatzea, ez litzatekeelako izango kontrolik iturri sistema hori
|
behar
bezala aplikatzearen inguruan. Halaber, iturri sistema hori behar bezala aplika dadin, behar beharrezkoa da auzitegietara jotzeko aukera izatea, hain zuzen ere, iturri sisteman aitortutako eskubideak egikari ahal izateko.
|
|
Behin lan zuzenbidearen iturriak eta iturri horiek aplikatzeko aintzat hartu beharreko printzipio bereziak zehaztuta, Lan Administrazioari erreparatu behar zaio, eta, horren baitan, bereziki, Lan Ikuskatzailetzari; izan ere, horien egitekorik gabe ezinezkoa litzateke lan zuzenbideak eratzen duen iturri sistema aplikatzea, ez litzatekeelako izango kontrolik iturri sistema hori behar bezala aplikatzearen inguruan. Halaber, iturri sistema hori
|
behar
bezala aplika dadin, behar beharrezkoa da auzitegietara jotzeko aukera izatea, hain zuzen ere, iturri sisteman aitortutako eskubideak egikari ahal izateko. Alabaina, jurisdikzio soziala lan arloko zuzenbide prozesala ikastean aztertu behar denez, hurrengo ataletan ez da horren inguruko aipamenik egingo.
|
|
Behin ez betetzea gertatu eta gero, finantza zaintzak dakartzan funtzioak hurrunago doaz: EFPk ikuskatu, horiek
|
behar
bezala aplikatzen diren ikuskatu, etab Horrez gain, ez betetzeek ekartzen dituzten neurri automatikoen bitartez zuzeneko esku hartzeak ekarriko ditu: aurretiazko baimenaren bitartez datozenak, esate baterako.
|