Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 58

2004
‎Gainera, aurkeztu beharreko agirioi legeak gehitu die alderdien uzientzat oinarrizko egitateak (esaterako, hitzak, irudiak eta zenbakiak) jasotzen dituzten bideak eta tresnak, bai eta egitateei buruzko irizpen idatziak eta beste txosten batzuk ere. Era berean, arau berriek agindu dute demanda kasu batzuetan onartzeko zein agiri behar eta agiri horiek aurkeztea. Hariari segiz, arauetan argi eta garbi ezarri da, zentzuzkoa eta arrazoizkoa denez, edukiari buruzko agiriak hasierakoak ez diren uneetan aurkeztu ahal izatea, baldin eta aurkako alderdiaren alegazioek agirion garrantzia ondorioztatzen badute.
‎Laguntza judiziala zein tokitan burutu behar eta bertako lehen auzialdiko epaitegiari egokituko zaio hori ematea. Aurrekoa gorabehera, toki horretan bake epaitegiak egoitza badu eta laguntza judiziala komunikazio egintza bada, orduan bake epaitegiaren gaineko ardura izango da jarduna gauzatzea.
‎Dena den, exhortoa betetzea nahi duen alderdiak hala eskatzen badu, berorri emango zaio exhorto hori, berarenkezteko. Halakoetan, exhortoan adiera erantzukizupean, organo exhorto hartzaileari hurrengo bost egunetan aurziko da berori kudeatzeko ardura nork duen; pertsona hori bakarrik izan daitezitegitan eman behar eta bertan jarduteko gaiturik dagoen prokuradorea.ke auzilaria bera edo laguntza zein au
‎Gainerako alderdiek ere izenda dezakete gaiturik dagoen prokuradorea, laguntza zein epaitegitan eman behar eta bertan jarduteko, alderdiok nahi badute exhortoa betetzeko eman diren ebazpenak eurei jakinaraztea. Aurrekoa egin dezake, halaber, exhortoa betetzeko interesa duen alderdiak, horrek exhortoaren ematea eskatu ez badu aurreko paragrafoaren ondoreetarako.
‎Abstentzioa onartuz gero, abstenitzeko lege arrazoia duen ofizial, laguntzaile edo agentearen ordez jarriko da legez hura nork ordeztu behar eta bera. Abstentzioa onartu ezean, ofizialak, laguntzaileak edo agenteak auzian jardun du.
‎Ezespena zein auzitegik erabaki behar eta auzitegi eskudun horrek jaso badu jarduna, hori Fiskaltzari helaraziko zaio, azken horrek, hiru eguneko epean, txostena egin dezan. Epea igarotakoan, intzidentea hurrengo bost egunetan erabakiko da, Fiskaltzaren txostenarekin zein txosten barik.
‎Ezespen idazkiaren izapidetza onartu ondoren, eta idazkia jaso den egunaren biharamunean, ezetsiak idaztako arrazoia gertatzen den ala ez. Ezekari judizialari adieraziko dio alegatutsiak ezespen arrazoia egiazkoa dela onartzen badu, idazkari judizialak erabakiko du ezetsia legez zeinek ordeztu behar eta hori jartzea. Ebazpen horren aurka ez da errekurtsorik izango.
‎2) Auzitegiaren egoitzatik kanpo froga eginbideren bat gauzatu behar eta berori burutu ezin bada saio baten eta bestearen artean.
‎3 Halaber, auzitegiak agin dezake, probidentzia bidez, froga ziurtatzeko neurriaren ordez, neurria nork jasan behar eta horrek egindako eskaintza, horrek kauzio nahikoa aurkezten badu, 64 artikuluaren 2 paragrafoko bigarren lerrokadan zehaztu eran, ziurtatu nahi den froga gauzatuko dela erantzuteko.
‎Frogaren objektua, beharra eta ekimena
‎Lehenengo atala. Frogaren objektua, beharra eta ekimena 362
‎1 Administratzailea izendatu eta horrek kauzioa eman ostean, karguaz jabetuko da. Administratzaileak bere egitekoa gauzatzeko zein pertsonarekin harremanak izan behar eta horietatik berak izendatutakoei emango zaie karguaren berri.
‎Jabari titulurik ez badago, titulurik ez hori gainditzeko erabil daitezke Hipoteka Legearen VI. tituluan ezarri bideak. Ondore horretarako zein jardun judizial gauzatu behar eta jardun hori onartzeko eskumena badu betearazpenaren auzitegiak, jarduna betearazpen prozesuan gauzatuko da.
‎Enkantea noiz egin behar eta data hori baino hogei egunetako aurrerapenarekin, gutxienez, iragarriko da enkante hori.
‎Aurretiaz ezarri ondoreetarako, behin behineko administrazioa jakinaraziko zaio ondasun higiezinaren okupatzaileari; jabeari zein ordainketa egin behar eta ordainketa horiek administratzaileari egiteko aginduko zaio okupatzaileari.
‎Aurreko paragrafoetan aipatu diren tituluez beste batzuk betearazteko, eskumena izango du lege honen 50 eta 51 artikuluen arabera kontuan hartu behar den tokiko lehen auzialdiko epaituko I. liburuaren II. tituluko II. kapitutegiak. Halaber, alderdi betearazleak hala aukeratuta, betearazpena eska daiteke, tituluaren ariora betebeharra zein tokitan bete behar eta bertako lehen auzialdiko epaitegian, edo alderdi exekutatuaren ondasunetatik enbargatzeko modukoak zein tokitan egon eta toki horietatik edozeinetako lehen auzialdiko epaitegian. Inola ere ez dira aplikaluaren 2 atalak jasotako erregelak, esanbidez edo isilbidez eskumendean jartzeari buruzkoak.
‎3) Diruzkoak ez diren zorretan, horiek diruz zenbatzeko zein prezio edo kotizazio aplikatu behar eta horiek egiaztatzen dituzten agiriak, baldin eta datu ofizialak edo jendaurrekoak ez badira.
‎Aurreko artikuluko lehen paragrafoaren seigarren zenbakiaren kasuan, eskudun izango da demanda zehatza non aurkeztu behar eta bertako auzitegia.
‎Auzitegiak uste badu eginbidea eskatzailearen helbururako egokia dela, dearen inguruko ebazpena eman behar eta eskabideak arrazoi zuzena eta interes legitimoa jasotzen dituela, orduan auzitegiak uzia onartuko du, eman beharreko kauzioa zehaztuz. Auzitegiak, ordea, ez du onartuko aurkeztu eginbideen eskaera, baldin eta eginbideok bidezkoak ez direla uste badu.
‎2048 artikuluan aipatutako gorabeherak egiaztatu ondoren, epaileak enkantea iragarriko du, hori eskatu duenak proposatutako moduan eta baldintzen mende; enkantea egiteko eguna eta ordua zehaztuko ditu; gisa berean aginduko du ediktuak ohiko tokietan, eta finkak zein herritan izan edo kontratua zein herritan egin behar eta horietan finkatzea, bai eta eskatzaileak izendatutako egunkarietan argitaratzea ere.
‎2 Aurreko paragrafoan aipatu erreklamazioa aurkeztean edo erreklamazio horren ondoriozko epaiketan, eman beharreko epaiaren eragingarritasuna aseguratzea eska daiteke, kapitulu honetan araututako prozeduraren bidez hartzekodunari zein kopuru eman behar eta hori oso osorik edo zati batez atxikiz.
‎Norbait, gaixotasunaren ondorioz edo beste arrazoi baten ondorioz, ezin bada Erregistrora joan, eta inskribatzeko moduko adierazpen bat egin behar badu, adierazpen hori zein tokitan egin behar eta toki horretara joango da arduraduna, hala denean idazkariaren laguntzarekin.
‎Ediktuak lekatzeko espedientea ebatziko du ezkondu aurreko espedientea zein arduradunen agintaritzapean egin behar eta arduradun horrek.
‎Heriotza egiaztatu ondoren, eta inskripzioa egin aurretik edo ondoren ere, hobiratzea zein tokitan gauzatu behar eta toki horretako arduradunak ere baimena eman ahal izango du, arduradun hori eta inskripzioa egin behar duena desberdinak badira.
‎Eskuduna da, ebazpena zein erregistrotan inskribatu behar eta erregistro horretako epaile arduraduna. Inskripzioa kontsulatuetako erregistroetan eta Erregistro Zentralean egin behar bada, eskumena lehenengoak izango du, sustatzailearen egoitza atzerrian badago, eta bigarrenak, bestelako kasuan.
‎Bidaian gertatutakoak inskribatzeko, Erregistro eskuduna izango da, bidaia zein tokitan bukatu eta toki horretakoa. Heriotza kasuan, ehorzketa zein tokitan egin behar eta toki horretakoa, edo, halakorik izan ezean, lehen aldiz zein tokitan lehorreratu eta bertakoa.
‎Ziurtagiria zein bulegok eman behar eta beste bulego batean aurkezten denean.
‎Haiek egiteko inprimaki ofiziala ekartzen dutenek, salbuespenari buruzko xedapena aipatuta, Zuzendaritzak onetsita eta haiek zein bulego publikotan ondoreak sortu behar eta bulego horien zigilua jarrita.
2006
‎Auzitegiak, ofizioz edo alderdiak hala eskatuta, erabilgarritasunaren, segurtasunaren edo ordena publikoaren arrazoiak direla medio, bai eta edozein zigor prozeduratan egotzi, lekuko, aditu gisa edo beste izaera batekin norbait agertu behar eta agerraldi hori astun edo kaltegarri gertatzen denean ere, erabaki ahal izango du haren jarduna gauzatzea bideokonferentziaren bidez edo irudiaren eta soinuaren bi norabideko edo aldibereko komunikazioa ahalbidetzen duten antzeko sistemetatik beste edozeinen bidez, Botere Judizialaren Lege Organikoaren 229 artikuluko 3 paragrafoan xedatutakoa kontuan izanda.
‎Edozein ebazpenen jakinarazpena egiteko unean, egoitzan ez dagoen auzipetua, hori absente egon eta non dagoen jakiterik ez badago, bai eta egoitza ezezaguna duena ere. Eginbidea gauzatzen duenak auzipetua non dagoen galdetuko dio, lege honen 172 artikuluan xedatutakoaren arabera aipatu eginbidea zein pertsonarekin gauzatu behar eta pertsona horri.
‎Legeak zehaztutako magistratu kopurua zein izan eta magistratu gutxiagok eman duenean epaia, edo legearen arabera zenbat boto epaiaren alde izan behar eta horiek baino gutxiago eman direnean.
‎Zedula jasotzen duenak zenbat pertsonari jakinarazpena egin behar eta horrenbeste kopia egin eta eskuetsiko ditu.
‎Autoak eman eta sinatuko dira, horien bidez zein uzi ebatzi behar eta uzi horiek aurkeztu eta hurrengo egunean, edo jarduna auto horiek eman direlako egoerara iritsi eta hurrengo egunean.
‎Kasazio errekurtsoa prestatuko da errekurtso hori zein ebazpen edo autoren aurka jarri behar eta horren azken jakinarazpenaren hurrengo bost egunetan.
‎Miaketa partikular baten egoitzan egiten bada, eta, eguna igaro ondoren, miaketa amaitzeko badago, miaketa egin duenak interesdunari edo horren ordezkariari eskatuko dio, azken hori bertan izanez gero, miaketarekin gauez jarraitzea. Horren aurka agertzen bada, eginbidea eten egingo da, 546 eta 550 artikuluetan xedatutakoa izan ezik, eta, miaketa zein lokal edo altzarirekin jarraitu behar eta horiek itxi eta zigilatutzen diren gauzak ostu ez daitezen.egingo dira, baldin eta arreta hori beharrezkotzat jotzen bada bilatzen den pertsonak ihes egin ez dezan edo bila
‎Eragiketa hori egiteko agindua emanlegrafoen administratzaileari, edo gutu ahal izango zaie, berebat, posta eta teneria zein bulegotan aurkitu behar eta bertako buruari.
‎Falta epaiketetan epaia ematen denean, epai horren betearazpena dagokio epaiketaren gaineko ardura izan duen organoari. Organo horrek bere kabuz ezin dituenean gauzatu beharrezko eginbide guztiak, eskuordetza emango dio eginbideok zein mugapetan gauzatu behar eta mugape horretako epaileari, horrek halakoak gauza ditzan.
‎Epaiaren betearazpena burutu beharnean gauzatu beharrezko eginbide guz duen auzitegiak bere kabuz ezin dituetiak, eskuordetza emango dio eginbideok zein barrutitan edo mugapetan gauzatu behar eta bertako epaileari, horrek halakoak gauza ditzan.
‎Epaileak edo auzitegiak epaia betearazteko eskumena duenean, eskumen horrek gobernuko edozein agintariren eskumena baztertzen du, kondenatua espetxean sartu arte edo hark zein tokitan kondena bete behar eta toki horretara joan arte.
‎Burtsako agentearen bidez, edo, halakoa izan ezean, artekariaren bidez besterenduko dira burdinbideen eta herri lanen efektu publikoak, akzioak eta obligazioak, eta gainerako merkataritza nahiz industria baloreak. Auzia zein tokitan egin behar eta toki horretan halakorik ez badago, orduan halakoa dagoen tokitik hurbilen dagoen epaileari edo auzitegiari igorriko zaizkio haiek besteren daitezen.
‎Interesdunak adostasuna eman duela ulertuko da, baldin eta, sarrera eta miaketa nork egin behar eta horrek hala eskatuta, interesdunak bere kabuz burutu ditzakeen egintzak gauzatzen baditu sarrera eta miaketa eragingarrian izan daitezen, Estatuko Konstituzioak 6 artikuluan egoitzari aitortzen dion bortxaezintasuna inbokatu gabe.
‎Sumarioa amaitu ondoren, prozesua zein audientziaren mende jarri behar eta audientzia horren eskumena lege honen 18 artikuluan jasotako erregelen arabera eratxikiko da.
‎Epaiketa egin da epaiketaren gaineko ardura zein instrukzio epailek izan behar eta kereila aurkeztu eta hurrengo hiru egunetan.
‎Auzitegiak xedatuko du, era berean, tazioa egingo zaie, halaber, behin behi preso dauden auzipetuak epaiketa zein herritan egin behar eta herri horretako espetxera berehala eramatea, haiei epaiketara joateko zitazioa eginez. Zineko askatasunean daudenei ere, auzitegiak zehaztutako egunean aurkez daitezen.
‎4 Kartzelatik ihes egin duena, epai irmoaren bidez ezarritako kondena zeintara lekualdatzeko itxaroten dagoela. espetxe edo tokitan bete behar eta ber
‎Behin salaketa formalizatuta, salatutako egitatearen egiaztapena zein epaile edo funtzionariok egin behar eta horrek berehala jardungo du edo jarduteko aginduko du, salbu eta egitateak delitu izaerarik ez duenean edo salaketa ageri agerian faltsua denean. Bi kasufuntzionarioa prozedura orotatik abste horietatik edozeinetan, auzitegia edonituko da, salaketari bidegabe ematearen ondorioz izan dezakeen erantzukizunari kalterik egin gabe.
‎Atestatua idatzi behar duen funtzionarioak ezin badu hori egin, hitzezko zerrenda arrazoitua egingo da horren ordez, eta, ondoren, atestatua Fiskaltzako zein funtzionariori, instrukzio epaileri edo udal epaileri aurkeztu behar eta horrek modu sinesgarrian idatziko du zerrenda, eta ohi be zala ez idazteko zioa azalduko du.
‎Lege honen arabera polizia judizialeko funtzionarioak diziplina bidez zuzendu behar badira, eta funtzionario horiek falta zein eginbidetan egin eta eginbideon ardura duen agintari judiziala edo fiskala baino goragoko mailan badaude, zengarria ezarriko; horren berri emango diote, besterik ez, zuzengarria nori ezarri behar eta horren zuzeneko buruari. azken horiek ez dute euren kabuz zu
‎Instruktorea magistratua denean, ezinbesteko beharrizana badago, bereeginkizunak eskuordetu ahal izango dizkio eginbideak zein tokitan gauzatu behar eta bertako instrukzio epaileari.
2007
‎Aurreneurrizko atxiloketak ezin izango du iraun, egitateak argitzeko ikerketek zenbat iraun behar eta hori baino gehiago; betiere, gehienez hirurogeita hamabi ordu igaro ondoren, atxilotua askatu egingo da, edo, bestela, agintari judizialaren esku jarriko da.
‎Herri Defendatzaileak ikuskapen ahalmenak ditu, eta administrazioaren edozein zentrotan bertaratu eta datuak egiaztatu, elkarrizketak eskatu, etab. egin dezake. Botere publiko guztiek ikerketan lankidetzan aritzeko beharra eta eskatutako dokumentu guztiak emateko betebeharra dute, sekretu moduan kalifikatuta daudenak barnean hartuta (azken kasu horretan Ministroen Kontseiluak agiri horiek ez bidaltzea adosten ez badu; hala ere, kasu horretan, Herri Defendatzaileak uko hori Gorteetan aurkeztutako txostenean agertuko du). Eta mendeko funtzionarioei Herri Defendatzailearen eskaerei erantzutea edo Herri Defendatzailearekin elkarrizketak izatea debekatzen dieten goiko agintariek, egitate hori idazki ziodunaren bidez kasuan kasuko funtzionarioari eta Herri Defendatzaileari adierazi behar die.
‎a) Aurreneurrizko atxiloketaren gehieneko epea, agintari judizialaren esku jarri gabe, eta atxilotua inkomunikatzeko aukera (EKren 17.2 art.): dakigunez, atxiloketaren mugei dagokienez, EKren 17.2 artikuluan ezarritakoaren arabera, aurreneurrizko atxiloketak ezin izango du iraun, egitateak argitzeko ikerketek zenbat iraun behar eta hori baino gehiago; betiere, gehienez hirurogeita hamabi ordu igaro ondoren, atxilotua askatu egingo da, edo, bestela, agintari judizialaren esku jarriko da. Hori PKLren 520.1 artikuluan hitzez hitz jaso da.
‎Atxilotzearen mugei dagokienez, EKren 17.2 artikuluan ezarritakoaren arabera, aurreneurrizko atxiloketak ezin izango du iraun, egitateak argitzeko ikerketek zenbait iraun behar eta hori baino gehiago; betiere, gehienez hirurogeita hamabi ordu igaro ondoren, atxilotua askatu egingo da, edo, bestela, agintari judizialaren esku jarriko da. Hori PKLren 550.1 artikuluak zehatz jaso du.
‎Edonola ere, argi izan behar da Konstituzioan ezarritakoaren arabera atxilotzea ezin daitekeela egitateak argitzeko ikerketek zenbat iraun behar eta hori baino luzeagoa izan (konstituzio jurisprudentziak «epe erlatibo» izendatu duena), eta nolanahi den ere, jurisprudentziak «gehieneko epe absolutu» deitzen duena hirurogeita hamabi ordukoa dela (banda armatuen eta terrorismoaren kasuan izan ezik). Horrenbestez, ikerketak gehieneko epe absolutuaren aurretik amaituko balira, atxilotua aske edo epailearen esku utzi behar da; izan ere, bestela, atxilotzea luzatuz gero, EKren 17.2 artikulua urratuko litzateke.
‎Gobernuari konstituzio eraldaketaren proiektua onartzea eskatzeko aukera edo Kongresuaren Mahaira konstituzio eraldaketaren proposamen bat igortzea, proposamen horren defentsa gehienez ere hiru pertsonak osatutako Batzordean eskuordetzen da?. Baina kasu batean zein bestean proposamen hutsa da, Gobernuak ez baitu konstituzio eraldaketaren proiektua onartu behar eta Kongresuak ere ez baitu kontuan izan behar konstituzio eraldaketaren proposamena. Azkenean, legegintzako herri ekimenari dagokionez, EKren 166 art.ak konstituzio eraldaketa proposatzeko legitimazioa duten subjektuak aipatzean, EKren 87 art.aren 1 eta 2 paragrafoetara igortzen du, eta ez 3 paragrafora, alegia, legegintzarako herri ekimenari buruzkora.
2008
‎2 Notario akta batzaren aktatzat hartuko da, akta horrek ez du onespen izapiderik bete behar eta indar betearazlea izango du, onesten den unetik.
2011
‎Ezgaiketa epaiak ez badu zehaztu kuradoreak zein egintzatan esku hartu behar duen, ulertuko da esku hartze hori hedatzen dela kode honen arabera tutoreek epailearen baimena zein egintzatan behar eta egintza berberetara.
‎Akzioaren helburua bada ezkontide batek, bestearen adostasuna behar eta hori izan gabe, burutzen dituen egintza edo kontratuak baliogabetzea, orduan, ezkontzako sozietatea edo ezkontza bera desegiten denetik, salbu eta aurretiaz behar besteko berriak izan direnean egintza edo kontratu horren inguruan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia