2000
|
|
Izan ere, Euskal Herriaosotasun gisa hartzen ez dutenez, bere zati batzuk bakarrik islatzen dira egunkari ez abertzaleetan. Izaera probintzialari ala jarrera ideologikoari leporatu
|
behar
eta diogujokaera hau. Galdera honi erantzuteko datuak ditugu 2 taulan:
|
|
Nire iritziz, jite horrek aukera ematen digu, filosofikoki (baina ez nahitaezpolitikoki) gure alternatiba soziopolitikoaren eztabaida eternalari indar berria emateko. Beraz, hurrengo puntuetan, gure herriak dituen
|
behar
eta gogoetatik abiatuta, konstituzionalismoaren ereduak eskaintzen dizkigun aukerak azaltzen saiatukogara. Horretarako, ezinbestean, askatasunaren kuestioa eta politikagintzaren kontzepzio konkretua zehaztu behar ditugu.
|
|
funtzionamendu eraginkor eta aukeratzailea. Norbera dabere
|
behar
eta nahien erantzulea.
|
|
Gure inguruaren hautematea, gure
|
beharrek
eta esperientziek mugatzen dute.Hautematen dugun orokortasunetik (hondotik), gure behar edota interesak asetzendituen, irudia, azpimarratzen dugu.
|
|
Zerbait bereziagoa merezi zuen. Egunak joan egunak etorri, estutasunasentitzen hasi nintzen, zerbait idatzi
|
beharra
eta, aldi berean, ezina sumatzen bainuen.Izan ere, alferkeria sentitu nuen gai tekniko bati buruzko zerbaiti ekiteko, eta aldebatera utzi nuen bide hori. Erdi etsita nengoela, azkenean, zerbait pertsonalagoidazteko ideia hurbildu zitzaidan, eta itolarrian dagoen naufragoaren antzera, azkenahalegin batean salbatuko ninduen oholari eutsi nion, bertara lapen erara itsatsiz.Horixe nuen irtenbidea:
|
|
Egungo zientziagintzan zenbait dimentsio ezberdin kontuan hartu
|
behar
eta ohidira. Dimentsio bakoitza, nahiko modu anitzean ulertu behar da, hala ere, adibidebakoitzean aplikazio maila ezberdinak bereiztu behar direlako.
|
|
Zer arrazoitu, zer esplikatzeko, zer irabazteko? Hasteko, zeini daukat arrazoitu
|
beharrik
eta zer justifikatu behar dizkiot nik inori ene gurariak, desirak, ene askatasun egarria? (...) Nondik datorkit niri gurariok inori arrazoitu etajustifikatu beharraren sentimendu horixe bera, premia hori, ez bada gizartearengaurko eraketak (gurari) haiek nigan ukatzen eta zanpatzen eta nolabait moralki, debekatzen?
|
|
Aramaion zinema, kaleko? ...ako, beraz) biztanleen gertakaria izan zen, oro har.Besteak beste, baserriak urrun geratzen zirelako (oinez egin behar izaten zen joan etorria), astean zehar aski birunda egiten zelako (lanera edo, hurbilen zeuden baserrietakoak, eskolara), zine saioak larunbat gauetan izaten zirelako eta igandean aski bidezutelako meza etortzearekin, eta, nola ez, baserriko haur eta gazteen artean bestelakolanak,
|
beharrak
eta interesguneak zeudelako, zinemaren irradiazio eremua kalekojendearengana baino ez zen iritsi.
|
|
Euskal Herrian bertan ere gauza bera jazo zela ematen du eta hirietako defentsamilitarraren
|
beharra
eta obsesioa nahiko berandu sortu zirela dirudi, Berbinzanako etaKalaurriko antzinateko kokamenduak kontuan hartuz. Indoeuroparrak, ordea, ezbakarrik patriarkalak, baita militaristak eta konkistatzaileak izan dira.
|
|
Lehen Karlistadak() ere ez zuen ur hauen aprobetxamendua eten, eta 1847 urtean hain zuzen, haranean jaiotako noble batzuen laguntzaz lehenengo bainuetxea eraiki zen. Komunikazio
|
beharrak
eta noble haien eraginak, XIX. men dearen bukaeran bainuetxeak trenaren geltoki propioa izatea ahalbidetu zuen.
|
|
Aldiz, egon zitekeen kolektibo hartatik kanpo ere egongo dira herritarrak, ezaugarri bera izango dutenak: bizitzarako hau zentzu zabalean erabilita (eskola, komertzioa, lana, kultura hau ere prestigio zentzuan, etab.) nahitanahiez
|
behar
eta erabiltzen duten hizkuntza: gaztelania.
|
2001
|
|
Zeregin eta planteamendu berrien beharra, ikasleen bilakaera gertutikjarraitu eta hainbat elementu kontuan hartuta (adina, dakarten euskara maila, interesak, helburuak, euskaltegiarekin zerikusia duten aspektuenbalorazioa, erabilera aukerak, ekintza osagarrien
|
beharra
eta balorazioa...).
|
|
Ariketen zailtasun mailari dagokionez, esan behar dut, beti ere, oso gogoanizan dudala ariketa horien hartzailea, eta hartzaile horren
|
behar
eta neurrietaraegokitu ditudala bai prozedurak, eta bai eskakizun mailak ere. Ildo horretatik, gauzajakina da ariketaren zailtasun maila faktore askoren konbinazioak ezartzen duela, hala nola gaiaren aurretiko ezagutzak, testuaren konplexutasun gramatikalak, eginkizunak eta abarrek.
|
|
Batetik, saioetan ikasleak esandakoa eta egindakoa aztertu du, etengabe ikaslearendiagnostiko egokia egiteko. Ikaslearen egoera,
|
beharrak
eta gabeziak detektatubeharko ditu, aholkularitza saioetan esandakotik. Behin lan hori eginda, ikasleakbeharrezkoa izango duen informazioa eman dio.
|
|
Bakarkako elkarrizketetan esaten denari, esaten ez denari eta esateko moduari ahalik eta etekin handiena ateratzeko gai izanbeharko du, eta hori guztia, ahal dela, momentuan bertan. Aurrean duenari egokitzen jakin du aholkulariak, ikaslearen
|
beharretara
eta moduetara makurtubeharko baitu.
|
|
Ikaslearen
|
beharrei
eta espektatibei buruz hitz egiteko etsenplifikazioa erabiligenuen gehienbat. Bideo grabaketa bat erabili genuen, amu?
|
|
Adibide bat jarri
|
behar
eta, demagun Otto Pette ren pattarra egiteko modua: Baronetak elurtzulo batean sartzen omen zituen pattar barrikak, edariaren irakite prozesua astirotzeko. Nik ez nekien inoiz horrelakorik egin den, baina oso ondozetorkidan gorabehera hori halako giroketa berezi bat lortzeko.
|
|
Gardner eta Lambert-ekin jarraituz (1972), autore horiek beste taldearekikoidentifikazioa, arrazoi integratiboa? epe luzerako motibazioarekin lotzen delapentsatzen dute; arrakastaren
|
beharra
eta porrot egitearen beldurra, berriz,, arrazoiinstrumentala, epe motzerako motibazioarekin lotzen delarik.
|
|
Gaur egun, baserria hiri handietako
|
beharrak
eta abeltzaintzaren beharrak asetzera bideratuta ustiatzen da. Eskuarki, baserriaren inguruko lursailak malkartsuak eta txikiak izaten dira.
|
2002
|
|
Horrekin lotuta, euskal gobernuei eskumenak transferitzeariburuzko eztabaida ekar dezakegu hona. Konkretuki, prestakuntza ez arautuatransferitu
|
beharra
eta ekimen propioak aurrera eramateko finantzapena lortzekoorduan izan diren eragozpenak gogoratzea (esaterako, lan heziketaren kuotaridagokion soldaten %0, 7 eskuratzeko orduan izan diren eragozpenak).
|
|
17 taula: Irakasle euskaldunen
|
beharrak
eta horren eragina ikasle/ irakasle ratioetan
|
|
17 taula: Irakasle euskaldunen
|
beharrak
eta horren eragina ikasle/ irakasle
|
|
Zipotza, unibertsitatearen ateetanezarri dute, ongi baitakite euskarari bideak irekitzekotan, bere berekoak di tueneskubideak onartzekotan, egoera eskuetatik joanen litzaiekeela, unibertsitatea erabat euskaldundu eta Nafarroa bera den baino oraindik euskaldunago bilakatukozela; eta zipotza ezarri behar izan zuten. Nonbait jarri
|
behar
eta guri egokitu zaigu.Baina holako ziria ez da nahikoa euskararen upelaren zuloa behar den moduanixteko. Nafarroako ikastola, eskola, institutu eta ikastetxe guztietan euskara hedatzen ari da etengabe eta horrek, goiz ala berandu, zipotza haizatuko du, bortizki, xanpain botiletan baino askoz ere indar handiagorekin.
|
|
|
Behar
eta helburu pertsonalak:
|
|
Bestalde, 4 artikuluaren arabera, Unibertsitateak, Zentroak eta Irakaskuntzaksortzeko edo aintzat hartzeko, kontuan hartuko dira: a) ikasle biztanleria, b) sektore profesional ezberdinen
|
beharrek
eta aurrerapen zientifikoek sortutako adarberrien garapena, eta c) hirigintzako araudiaren arabera inguru geografikoanizango duen eragina.
|
|
izenburupean idatzitakoa jasoz, hona hemen Josu Amezaga irakasleakemaniko erantzunak zer dioen: «Erdarazko Plan Berriak euskaratzen saiatu beharrean, Euskal Plan Berriak sortu, geure baitatik, geure
|
behar
eta baliabideetatik».Iritzi bat besterik ez da, baina ezinegona zabal barreiatuta zegoen, eta jende anitzzebilen irtenbideak aurkitzeko galdera egokiak asmatzen.
|
|
– Norberaren
|
beharrak
eta helburuak identifikatzeko gaitasuna.
|
|
Horrenbestez, eredu honek aldarrikatzen du hizkuntzen i (ra) kaskuntza diskurtsoaren inguruan ardaztu
|
beharra
eta euskarri egokia ematen dio atazatan oinarritutako irakasbideari.
|
|
Horren helburua ikasleak gutxieneko euskarriak izatea da, zenbaitetan irakasle tutoreari lana arintzeko, bainabaita ikaslea bere kasa ibiltzeko baliabideak izateko ere. Hori dela-eta, ikaslearen
|
beharrak
eta egoera aztertuta, kontsulta material jakin bat gomendatuko dio. Urruneko ikasleen kasuan, erosketa guk geuk bideratudugu behin baino gehiagotan.
|
|
XVI eta XVII. mendeetan elkarren arteko gerrari aurre egiteko frantziar etaespainiar estatuen
|
behar
eta eskariak (itsasontziak, marinelak, soldaduak, dirua etaabar) eta atzerritarren konpetentzia bortitza ere hazten zihoazen bitartean, Gipuzkoako erakundeak bertako itsas jarduera garrantzitsuenak babesteko lege eta pribilegioak lortuz joan ziren. Horrela, itsasoz haraindiko arrantzak, jarduerarikgarrantzitsuentzat zeukatena?
|
|
Thompson ek ekonomialiberalak suntsitutako ekonomia morala aipatzen du. Mota horretakoekonomian, kolektibotasunean, giza taldearen oreka eta biziraupeneanzetzan lehentasuna2 Ez zegoen partaideen arteko berdintasunik, bainapartaide guztiek
|
beharrak
eta eskubideak zituzten heinean ahalbidetzen zenelkarren arteko bizitza. Ezberdintasunak onartzen ziren, norberak bere lanabete eta bere zereginari eusten baldin bazion.
|
|
Badirudi, bide horretan, beste lurralde batzuen antzeko bilakaeradagoela, nahiz eta atzerapen txiki batekin izan. Madrilgo Universidad Complutense delakoaren Historia Garaikidearen kasuan, ikasle kopuruaren gorakada, ikerketa beken eskaintza, unibertsitate irakasleen
|
beharra
eta irakaskuntza ertainekoirakasleen beherakadarekin lotu da hazkunde garaia() 31 1993tikaurrera, ordea, jaitsiera nabamena egon zen Madrilgo unibertsitate horretan.Beraien ustez, beken aurrekontuen murrizketa eta unibertsitateko irakasle izatekoaukeren desagerpenaren ondorioz. Gure artean, agian oraindik goizegi izango daarrazoiak zehazteko, baina ez dirudi oso desberdinak direnik.
|
|
Dena dago urrun/ nire etxeko atetik at/ sentikortasunik ez/ sortasunean lagata... Bestalde, kultur erronka moduan,
|
beharrak
eta gabeziak bereizi, eta hazkunde ekonomikoa baldintza izango ez den ereduaren bidetik sailkatu zatekeen giza garapena.
|
|
Berrikusketaren
|
behar
eta ahalegin hau izaera orotako nortasun gatazketan, kontzentzu arrazionalaren aitzakiarekin posizio absolutuak darabiltzaten jarrerak (Rawls, 1978; Sudupe, 1994) baztertzeko ekarpena izan daiteke, norbanako/ talde berezitasuna eta beronen berrikusketa/ kontingentzia ere onartzearekin batera (Miller eta Walzer, 1997). Halaber:
|
|
Hedabideek gizarte konplexuagoak sortzen lagundu izan dutela eta gizarte gero eta konplexuagoek hedabide hainbat eta konplexuagoak eskatu dituztela ikusi dugu orriotan. Ikusi ere ikusi dugu, hedabideen jarduera ez dela neutroa, aseptikoa, objektiboa; ikusi ere ikusi dugu, hedabideek euren morrontzak dituztela, eta asko direla horiek; ikusi ere ikusi dugu, botereek sekulako ahalegina egin eta egiten dutela hedabideak euren gogoetara,
|
beharretara
eta nahikarietara makurtzeko.
|
|
Arazo bi aipatzen zituzten irakasle eta lagun haiek: ikasketak gaztelaniaz eginak zirenez euskarazko trebakuntza
|
beharra
eta eskoletarako euskarazko materialaren premia.
|
2003
|
|
Barne produkzioak lehentasuna izan behar duela azpimarratzeak ez du esannahi elikagaien merkataritza errotik baztertu behar denik, ezta soluzio bakar gisa jobehar denik ere. Orain bai, merkataritzak ekarpen bidezkoa egingo badu gaur egunindarrean diren arau disparekoak zuzendu ditu ezer baino lehen, berrietanIparraldeko herrialdeek dituzten pribilegio posizioak ezabatuz eta hegoaldekoherrialdeen
|
beharrak
eta eskariak benetan kontuan hartuz. Orain arte liberalek aldarrikatu duten merkataritza askearen (free trade) aurrean, bidezko merkataritzaaldarrikatu (fair trade) behar dugu; ezaguna da merkataritza askea (oztoporik gabekoa) aldarrikatzen dutenak beraiek direla errealitatean babes eta oztopo gehienjartzen dituztenak, eta edonola ere, merkataritza askea bakarrik da onuragarri denentzat partaide guztiak baldintza berdinetan daudenean.
|
|
Azken horrek, garraioaren ikuskera ekologikoak aurkezten dituen aukerak, hurbiltasuna sortzeari emango dio garrantzia, mugikortasuna eta garraioarenprodukzioa berez positiboak diren balio izateari utzi eta gizakien
|
behar
eta nahiakasetzeko onartu beharreko ordaintzat hartuko lirateke.
|
|
Al de batera utziko dugu garaiko egoera politikoaren deskripzioa, nahiz eta, ezinbestean, UEUren bilakaeran eragina izan zuen. UEUko kideen aniztasunak, bere zereginetarako euskal sektore gehienekin kontatu
|
beharrak
eta lerrokatze politiko esplizituen faltak, talde moduan, garaiko borroka guneetatik urrundu zuen UEU, nahiz eta askok Euskal Nazio Askapen Mugimenduarekin identifikatu aztertzen ari garen erakundea. Beharrezkoa da, bide honetan, zera gogoraraztea:
|
|
Argia 924,. Etikaren
|
beharra
eta moralismoaren huskeria?.
|
|
Autokritika egin beharra azpimarratu zuen Orbek: UEU ez zen oso ezaguna Euskal Herriko gehiengo handi batentzako; hasierako urteetako hitzaldien eredua gainditu ondoren, «planto egin ote duen itxura ematen du»; zenbait diziplina falta ziren eta beste batzuek huts egin zuten azkeneko urteetan; gaiak aukeratzean, maiz irakasleen interesaren arabera egiten zen eta ez balizko entzuleen
|
beharren arabera
eta ez zen kontuan hartzen ikasleen mailen artean egon zitekeen aldea. Horrek guztiak hausnarketa sakona eskatzen zuen, eta horretarako Talde Eragilearen berregituraketa.
|
|
Jazinto Iturbek, bertako irakasle eta UEUko kideak, hiru ondorio garrantzitsu atera zituen inkestaren emaitzetatik: bat euskararen aldeko giro nabarmena fakultatean; bigarrena, euskaldunen urritasuna eta euskalduntzearen
|
beharra
eta hirugarrena, garai hartako eztabaidetan arreta gutxi eskaini zitzaion puntu bat, «euskarazko Unibertsitatearen etorkizuna eskailera luze baten buruan dagoela, eta bertara heltzeko aurreko mailetatik ere pasatu behar dela»97 Hilabete batzuk lehenago Jose Ramon Etxebarria fakultate bereko irakasleak gauza bera aitortu zuen: «nekez eduk dezakegula Euskal Unibertsitaterik euskal ikasle eta irakasleak eduki arte, eta hauk beheko mailetatik pasatu behar dutelarik, behe mailetako euskal ikastetxeak behar ditugula aurretik»98.
|
2004
|
|
Eta darien hori, pertsona eta komunitateen beharren edota nahikundeen sorta hori, dimentsioanitzekoa da.
|
Beharren
eta nahikundeen izaera dimentsioaniztun horrierantzutea da, hain zuzen ere, garapen oso eta orekatu baten abiapuntua.
|
|
Aitzitik, haien helbuni nagusiaerrealitatea aztertzea izan zen. Ondorioz, haien esanak ez lirateke teoriatzat zuzen zuzenean hartu
|
behar
eta, beraz, ideologiatzat. Ez teoriatzat bakarrik, bederen; ezta ideologiatzatbakarrik ere.
|
2005
|
|
Galdera horren arrazoiek lankide multzo bat inplikatzen dute. Hasierako diagnosia beharrezkoa da zenbait arazo,
|
behar
eta asmoidentifikatzeko. Hasierako balorazio horretatik taldearen helburu nagusia zehaztuko dugu.
|
|
Ikaslearen garapen integrala lortzea hezkuntza komunitateko partaideen nahiada ikastetxe askotan. Administrazio, irakasle, guraso eta ikasleen aldetik gero etakontzientzia handiagoa dago heziketa prozesuak ikaslearen
|
behar
eta ezaugarrietara egokitu behar direla. Ikastetxearen antolamendu mota uniformeak eta homogeneoak saihestuz, gaur egun, eskolaren antolaketa askotarikoak, malguak etahezkuntza komunitatearen beharretara egokituak aldarrikatzen dira.
|
|
Oztopo horiek kontuan harturik, Zuzendaritza Proiektuaren
|
beharra
eta garrantzia azpimarratu nahi dugu. Gero eta erakunde gehiagok egiten dute, proiektumota hauek erakundearen arazoen, beharren eta interesen ispilu baitira.
|
|
Oztopo horiek kontuan harturik, Zuzendaritza Proiektuaren beharra eta garrantzia azpimarratu nahi dugu. Gero eta erakunde gehiagok egiten dute, proiektumota hauek erakundearen arazoen,
|
beharren
eta interesen ispilu baitira. Bainabehar hauek ez dira inprobisazio hutsez asetzen.
|
|
Integratzailea: ikastetxeko sektore guztien nahiak,
|
beharrak
eta interesakjasoko ditu. Talde eta pertsonen nahiak ez badira jasotzen, pertsona horienparte hartzea eta inplikazioa lortzea zaila izango da.
|
|
irakatsi argudiatzen du. Galdegai horiek (zer, nola, zergatik)
|
behar
eta interes berezi batzuei erantzuna emateko besterik ez dira. Irakasle eta profesionalaren lana galdegai horiei erantzutea izango litzateke.
|
|
Alde batetik, ikastetxean identifikaturiko
|
behar
eta arazoei erantzuterakoanerakundearen asmoak eta helburuak kontuan hartuko dira.
|
|
|
Behar
eta gabeziei erantzuteko alternatibak eskaintzea.
|
2006
|
|
Bestetik, Feldman eta Nash ek (1984) aurkitu zuten gizonekaipatzen zituztela aldaketa positibo gutxiago haien gurasoekiko harremanetan etaaldaketa negatibo gutxiago ere hartutako rol berrietan. Emozionalki, emakumeeksarriago autoestimuaren galera adierazten zuten, eta gizonek, berriz, herstura,
|
behar
eta bakardade sentimenduak gehiago.
|
|
Guraso adoptiboen lehenengo belaunaldikoak (guda aurreko belaunaldia) pertsona kontserbadoreak ziren, adopzioa gizartearen aurrean izan behar zituztenseme alabak izateko bigarren bidetzat jotzen zutenak. Gauzak horrela, adopzioagurasoen
|
behar
eta desiretan oinarritzen zen, eta ez haur adoptiboaren beharretan.Adoptatzea antzuak zirenen irteera bakarra zen, zeintzuk, era berean, adopzioarekiko interesa zuten bakarrak ziren, adoptaturiko seme alabei buruzko iritzisoziala oso ezkorra baitzen, eta adopzioa bera, gai tabua.
|
|
Bikotekide bakoitzaren
|
behar
eta motibazioak errepasatu dira, bakoitzaren aspektu kognitibo eta afektiboak landuz. Hauek aztertzeko egokiaizango da. Zergatik nahi duzu ume bat eduki??
|
|
Psikologoak lagundu du beraien
|
behar
eta desirekin egokien erlazionatzen den erabakia hartzeko prozesuan, betiere modu errealista batean. Bikotekide bakoitzaren beharrak oso ezberdinak badira, orduan bikote terapiara deribatuko dira.
|
|
Horrela, zaintzaileberriak, ona bada ere, ez du konfiantza errazten. Diziplina gehiegikeriatzat jotzen ezdenean, haurrak berak bere
|
behar
eta desirak alde batera utzi behar dituela ulertzendu, eta horrela oso iraindua sentitzen da. Zigorra helduak modu egokian manipulatzeak eta kontrolatzeak porrota dakar haurrarentzat, horrela etorkizuneko berekontrolpetik at dagoen gehiegikeria berri baten aurrean zaurgarri geratzen baita.Besteengan pentsatuz edozer ematen duten helduak ez ditu ikusten berarengankonfiantza ezar dezakeen norbait bezala, manipulatzen erraza den norbait bezalabaizik.
|
|
Gainera, ikuspegi psikosozialaren arabera, esku hartze goiztiarra garrantzitsua da haur ezgaituen gurasoek dituzten uste okerren berrebaluazio kognitiboaegiteko, neurri handi batean ezgaitasunari buruz gizartean nagusi diren usteakbaitituzte. Garrantzizkoa da ikuspegi ekologiko horretatik gurasoen igurikimenenjatorria eta eraginak berrikustea, haurraren egoera,
|
beharrak
eta ezgaitasunareneraginak modu errealistan uler ditzaten. Hala, familiaren ongizatea sustatzen da etahaurraren zaintzan eta hezkuntzan inplikatutako profesionalekiko harremanakhobetzen.
|
|
AGHNa duten haurren% 50 du azpimota hau. Etengabe mugimenduanegon
|
beharra
eta arreta mantentzeko arazoak dituzte. Sarritan, gainera, portaeraerasokorrak eta agintearekiko aurkakotasuna ere badituzte.
|
|
Badahori horrela izanda, idazketak ere ezinbestean irekia behar du izan, gure idazleakondotxo dakienez. Alegia, kontua ez da pentsamendu kritikoaren
|
beharra
eta irekitasunaren beharra teoria mailan aldarrikatzea eta hori errepikatzen ibiltzea (diskurtso hori gure, manual debotionezkoa, bihurtuz:
|
|
Lan honetan jaso ditugun eskema orokorrak eta jarraitzen saiatu garenak, kasu gehienetan, hemen agertzea egoki dela iruditu zaigu, irakurleari baliagarri izan dakizkion. Jakina, beti ez dago ordena estuki errespetatu
|
beharrik
eta elementu guztien agerpena ere ez da beharrezkoa, dokumentura egokitu behar diren egitura malguak izan daitezen ereduak.
|
|
Eta pertsonalitate egitura berria dakar. Beronen bidez indibiduoaren bulkadak,
|
beharrak
eta interesak modu sistematikoan orientatuko dira eginbehar profesionala betetzera; zentzu hornitzailea eta bere horretan helburu izango den eginbehar profesionala betetzera, hain zuzen.
|
2007
|
|
Denok, batzuek harreman publikoekin, beste batzuek Internetekin, bestebatzuek barne komunikazioaren bidez... dugu komunikatu
|
beharra
eta komunikatzeko aukera. Herriko tabernak ere, esaterako, kontzertuak antola ditzake.Kontzertu horiek antolatzeagatik garagardo gehiago salduko du?
|
|
Asko aurreratu dugu oso denbora gutxian esparru honetan; enpresahandietan eta baita txikietan ere. Komunikazioaren
|
beharraren
eta ezinbestekotasunaren kontzientzia hartu dugu, eta bueltarik ez duen bide bat da.
|
|
«Laisser les citoyens dans l, ignorance de la langue nationale, c, est trahir la patrie...». EtaGregoire txostena, patoiak deuseztatzearen
|
beharraz
eta frantsesera unibertsalizatzearenaz, NazioKonbentzioan 1794an aurkeztua: «Tout ce qu, on vient de dire apelle la conclusion, que pour extirpertous les prejuges, developper toutes les verites, tous les talents, toutes les vertus, fondre tous lescitoyens dans la masse nationale, simplifier le mechanisme et faciliter le jeu de la machine politique, il faut identite de langage».
|
|
Eremuan bertan hegemonia lortu duen diskurtsoa. Izenik eman
|
behar
eta,, ni euskal herritarraren diskurtsoa, eman diot, baina herritar hori zentzu politiko gainordenatuan ulertu beharda:
|
|
4:00etatik aurrera, euskal Nazio Norbanakoaren
|
beharrak
eta nahiak alboratuko edo gutxietsiko dira. Norbanako hutsaren tenorean gaude:
|
|
Azaldu dudanez, horren zergatia metadiskurtsoen bukaera izan liteke, edota egoerari tentuz erantzuteko modua: euskara eta euskal hiritartasuna oso era partzialean dira, ofizialak, eta euskaldunentzat hau oso nabaria da, erdara eta espainiar edo frantziar hiritartasunak
|
beharrez
eta, inolako lan edo gogoeta pertsonalik gabe, ezartzen direlako.Horrenbestez, euskaldun gehienek, antza, oso argi daukate euskara eta euskalduntasuna, aldeak alde, ez direla izango, ez dutela iraungo, beraiek izanarazi etairaunarazi barik.
|
|
Nola jokatu eta nola agertu gure eguneroko
|
beharretan
eta olgetan. Euskaldun eta euskal herritarra izateko, ezin gara inertzia hutsean bizi.
|
|
Bestetik, enpresak bere ezagutza eta gaitasun propioak babestu nahi izatenditu, eta errezelo handiak ditu barruko ezagutza hori konpartitzeko. Zentroteknologikoei dagokienez, batzuetan enpresen
|
beharretatik
eta errealitatetik urrunegoten dira. Zentroetako enplegatuek ez dute behar bezala konektatzen enpresekin (ez dira, enpresaren hizkuntzaz?
|
|
Unibertsalismoa: alegia, ekarri zientifikoen balioa epaitzerakoan, ez da pertsonaren jatorria kontuan hartu
|
behar
eta egia irizpide inpertsonalen bidezberretsi behar da. Neurri lokalekin bainoago unibertsaltzat jotzen direnestandarrekin ebaluatzeari egiten dio erreferentzia.
|
|
Haurtxoa, beraz, ezin da joan berari lagungarri zaizkionestrategietatik baino harago. Nonbait, bestearen
|
beharrak
eta egoerak norberarenakbezalakoak hautematen dira. Beraz, gizartearen aldeko kutsua badu ere, saminenpatiko kuasi egozentrikoak kale egiten du ekintza egokia aukeratzean, ezin baitubestearen benetako beharra kontuan hartu.
|
|
Baina, b) hizkuntzak ez du berak ezagutza (ideia) deus eratzen, ez da aktiboa, baizik eta beti zeinu, hots, tresna bezala dago hartua104; ideien eraketan ez du zerikusirik, ez da bera eraginkor. Hala ere, agerikoa da nola autore enpiristengan hizkuntzaren
|
beharra
eta inportantzia ezagutza orokorrerako bultzaka bezala datorren geroz eta indartsuago (hizkuntzaren de facto beharra Locke-k berak aitortu du jada, behar horren modua gero aski zehazten ez bada ere) 105.
|
|
Jean Jacques Annauden Le nom de la rose film arrakastatsuan oinarritu zen Mathieu Kassovitz aktore eta zuzendaria film hau egiteko, [askoz ere kaskarragoa 0] (erlatiboa, izan aditza eta artikulua, hirurak batera (dena), ezabatuta daude, adibide honetan (eta beste askotan) ez dira
|
behar
eta).
|
|
Gizakiok betidanik izan dugu gure esperientziak eta baita gure bizitzaren pasadizoak ere ondorengoei transmititzeko edo igortzeko
|
beharra
eta joera.
|
|
Gizakiok betidanik izan dugu[
|
beharra
eta joera] [T (Z) EKO osagarria]
|
|
Gizakiok betidanik izan dugu[
|
beharra
eta joera] [gure esperientziak eta baita gure bizitzaren pasadizoak ere ondorengoei transmititzeko edo igortzeko].
|
|
Gizakiok betidanik izan dugu[
|
beharra
eta joera] [ondorengoei transmititzeko edo igortzeko gure esperientziak eta baita gure bizitzaren pasadizoak ere].
|
|
Gizakiok betidanik izan dugu[
|
beharra
eta joera] [ondorengoei transmititzeko edo igortzeko gure esperientziak, baita gure bizitzaren pasadizoak ere].
|
|
Gizakiok betidanik izan dugu gure esperientziak eta baita gure bizitzaren pasadizoak ere ondorengoei transmititzeko edo igortzeko
|
beharra
eta joera.
|
|
Gizakiok betidanik izan dugu[
|
beharra
eta joera] [T (Z) EKO osagarria]
|
2008
|
|
Horren arrazoiak azaltzekotan, honako hauek izan behar dira kontuan: batetik, garapenaren psikologian gaurko eta hemengo parte hartzaileak aztertzea beti dela interesgarria; bestetik, luzaroko diseinua duten ikerketak, adin kritikoetan eta haurtzaroan izan ezik, aplikaezinak suertatzen direla hainbat arrazoirengatik (dirukostu handia, denbora luzea, ikerketaren emaitzak lehenbailehen argitaratu
|
beharra
eta abar); horrez gain, gerora luzaroko metodoekin erabil daitezkeen hipotesi erabilgarriak agertzen direlako.
|
|
Alderdi negatiboak ere ikusten dizkio: zaildu egiten du hitzaren osotasunaz konturatzea, idazgailua etengabe altxatu
|
beharra
eta horrek eragiten duen idazkera makala eta trazatua etengabe galgatzea.
|
|
Harrigarria da zenbait kooperatibatan zelako erraztasunez eman zaizkien horrelako bazkide multzoei boto kopuruen ehuneko garrantzitsuak (1/ 3 ere estatutu askotan), benetako
|
beharrik gabe
eta Errektore Batzordearen eskuetan utziz jardunik gabeko bazkide izaera hori nork, eta noiz, hartuko duen erabakitzeko ahalmena.
|
|
Kooperatiba gizakien elkarte berjabea da, beraien ekonomi, gizarte eta kultur arloko
|
behar
eta nahiak asetzeko borondatez bildurik, baterako jabetza eta kudeaketa demokratikoa dituen enpresa baten bidez.
|
|
60.«Bazkide kopuru handiaren ondorioa bazkideen
|
behar
eta interesak ahaztea izan daiteke»(. Co operatives in the enterprise Europe?, aip., 2.8).
|
|
Dakigunez, kooperatibok batez beste 8 eta 10 arteko bazkide dituzte. Kooperatibotan bat egiten dute nolabait Batzar Nagusiak eta Errektore Batzordearen osaketak; Batzar Nagusiaren aginpideak mugatzearen
|
beharra
eta zentzua nabarmen murrizten dira eta, askotan, horren ondorio bakarra kooperatiba hauen organo eta egiturazko konplexutasuna behar gabe handitzea da.
|
|
116.«Batzar Nagusiari garrantzi handiena duten gaiak gorde behar zaizkio eta administratzaileei erabakitzeko aginpide zabalak eman, bazkideen
|
beharrak
eta interesen zerbitzuan modu onenaren esparru eta helburuarekin (hori baita kooperatiben ekimenaren mamia)» (Paz, 2002: 120).
|
2009
|
|
Batez ere, gobernu hartan nagusi zen Euzko AlderdiJeltzalearen errepublikaren aldeko hautuaren zilegitasuna erakusteko idatzitakolanak. EAJren kasuan, alderdi katolikoa izaki, kritikarik larrienak komunistekin etaanarkistekin batera joan
|
beharrak
eta, aldi berean, Espainiako Elizaren hierarkiarenerabakien kontra jarduteak sortzen zizkion. Nola zitekeen milaka apaiz, fraide etamoja hiltzen zihardutenekin batera borrokatzea?
|
|
2000 urteaz geroztik lekukotzak biltzeko
|
beharra
eta premia zabaldu da Espainiako estatu osoan, bai eta Euskal Herrian ere. Gizarte zibileko zenbait ekimenekluzatu dituzte gerra garaiko zein gerra ondorengo errepresioaren lekukotzak jasotzeko deiak.
|
|
Kualifikatutako lanpostu bat lortzea oso zaila da beraientzat legearen berarengatik, titulazioa homologatzeko
|
beharrarengatik
eta baita profesionalki birziklatzeko beharrarengatik ere. Zentzu horretan, ikus daiteke prestakuntzak ez duela betilanpostu ona ekartzen; Ekialdeko europarrek nahiz eta ikasketa maila altua izan, erdia langabezian dago.
|
|
|
beharrik
eta ez du enplegurik bilatzen
|
|
Kultur kazetariak ez du Indiana Jones bihurtu
|
beharrik
eta albistearen bilabizitza arriskuan jartzeko moduko abenturetan sartu beharrik. Baina, hortik eskuetara datorkionaren berri bakarrik ematera aldea dago.
|
|
Paradoxikoa da aldezaurretik zeuden monografia eta azterketen ondotik «memoria historikoaren berreskurapena»ren kontzeptua sortu izana. Aldez aurretik egindako ikerketa ortodoxoeta akademizistetan norbanakoen
|
beharrei
eta gizarteko behar kolektiboei ezzitzaielako erantzun gertatu da hori.
|
|
Irrati ezberdinak bildu arren, hainbat
|
behar
eta nahietan bat egin dezakegu. Badugu elkarri zer hartu eta zer emana.
|
|
Hastapen gehienak bezalaxe, ordea, Euskadi Irratiaren hasiera ere ez zen xamurra izan. Presiopean jardun
|
beharrak
eta lanean topaturiko oztopoek ez zuten bidea erraztu, bistan denez (Diez Unzueta eta Otermin, 2006: 70):
|
|
Tokiko astekari, hamaboskari edota hilabetekariez harago, eguneroko prentsaren
|
beharra
eta eskaera ere zabalduz zihoazen euskal herritarren nahiz euskal eragileen artean. Euskara normalizatzen jarraitzeko, urrats bat gehiago egin beharra zegoen (Elkoroberezibar, 1992:
|
|
Hala ere, egia da, behin baino gehiagotan, industria politikaren helburuak, batez ere, lehiaketa librearen eragin ezkorrei aurre egiteko
|
beharrarekin
eta erakunde publikoen esku hartzearekin ere lotu direla. Horretarako, aduanako murrizketak, industriarako laguntzak, etab. ezarri dira.
|
|
kriptografia asimetrikoa mezuak zifratzeko erabiliko den kriptografia simetrikorako gako ezkutuak trukatzeko erabiliko da. Horretarako mezu labur gutxi batzuk besterik ez dira asimetrikoki zifratu
|
behar
eta, beraz, kriptografia asimetrikoa erabiltzea bideragarria da. Beraz, konfidentzialtasunari dagokionez, kriptografia asimetrikoa simetrikoaren osagarria da.
|
|
· Sarean egindako lanerako oztopotzat hartzen dira. Horregatik garrantzitsua da ahal dela arau minimoak ezartzea, eta, batez ere, ondo orekatu behar dira sareko segurtasun
|
beharrak
eta sareko erabilgarritasuna. Histeria eta paranoia baztertu behar dira, baina utzikeria ere bai.
|