2023
|
|
Gipuzkoa aldendu da gainerako bi Lurralde Historikoetako arauketatik, prozedura hau erabil daitekeelako autolikidazioaren bidez45 hasi bada edota eskaeraren bidez hasi bada; baita baieztatu duelako ere, izapide gehiagorik gabe, eskatutako itzulketa modu" automatizatuan" egingo dela, autolikidazioa eta eskaera behar bezala bete badira. ...zkoako TFAOren 120 artikuluak jasotako automatizazioaren bidez aipatu nahi bada behin behineko likidazioaren jakinarazpena ez dela egin edo likidazio proposamena ere aurretiaz ez dela eman, orduan esan behar dugu ez dela batere aldendu Arabako TFAOren 98.4 eta 126.1 artikuluetan eta Bizkaiko TFAOren 100.4 eta 124.1 artikuluetan ezarritakotik, bi lurraldeotan likidazio proposamena aurretiaz emateko
|
beharra
eta behin behineko likidazioa jakinarazteko beharra bazter utzi dituztelako, baldin eta eskatutako kopurua benetan itzuli den kopuruarekin bat badator.
|
|
Modu horretara, enpresari indibidualak hiru hilerik behin ordainketa bat egin behar du PFEZren kontura; eta enplegu emaileak langileei hileko ordainsaritik kenduko die kopuru bat, Ogasun publikoan sartzeko. Kopuru horiek kendu ditzake betebeharpekoak (hots, langileak) berak ordaindu lukeen zergatik autolikidazioa egiten duenean. c) Tributua dela-eta partikularren artean sortutakoak daude, esaterako, atxikipenak egiteko
|
beharra
eta langileak atxikipen horiek jasateko beharra. Balio Erantsiaren gaineko Zergan partikularren artean sortutako betebeharra are argiagoa da:
|
|
" Gipuzkoako Foru Aldundiak, toki erakundeen finantza zaintzaren eskumena baliatuz, aurrekontu egonkortasunaren eta finantza jasangarritasunaren printzipioak betetzen direla zainduko du". Zaintza horren barruan sartzen da finantza jardueran laguntzeko
|
beharra
eta toki erakundeei informazioa emateko beharra. Horregatik, hiru Foru Aldundiek toki erakundeek erabilgarri dituzten datu eta informazioak eskuragarri izango dituzte.
|
|
Beste finantza zaintzako esparruak zehaztu ditugunean arauek (lege xedapenak eta erregelamendu lerrunekoak ere) finantza zaintza egikaritzen duen organo eskudunari egiten diote erreferentzia, baina kasu honetan legea zehatza da: Estatuak finantza zaintzaren
|
beharra
eta teknika zein den esaten digu eta teknika horren aplikazioa autonomia erkidegoari dagokio. Hau da, autonomia erkidegoak kontrolatuko du aurretiazko baimenaren bitartez edota informazioaren bitartez ondareko ondasun higiezinen gaineko eskualdaketa.
|
|
RUBI Casinellok horrela adierazten du: ...ela, hala nola toki erakundeek lehentasunen finkapenean parte hartzea, inbertsioak planifikatzeko tokiko eskumenarekiko errespetua, urte anitzeko kudeaketa ekonomikoa eta zerbitzu publikoak modu eraginkorrean eta kalitatezkoa bermatzea" 302 Baldintzatutako finantzazioa birdefinitu egin behar da, eta hitzarmenetan instrumentalizatutako hitzarmen araubide baterantz aurrera egin, toki erakundeen
|
beharrak
eta lehentasunak ezagutzeko eta haien inbertsioak eta jarduerak hobeto planifikatzeko303.
|
|
Ondorioz, ezin da baieztatu aipatutako oinarriak Konstituzioaren aurka egiten duenik, toki erakundeen balizko zorpetzeari muga jakin batzuk ezartzen baitizkio. Muga horiek Jaurlaritzari esleitzen dizkio, erregulazio bateratuaren
|
beharraren
eta ekonomia arloko interes publikoaren inguruabar aldakorren arabera. Gainerakoan, eta jakina denez, abenduaren 30eko 3250/ 76 Errege Dekretuak eta 1976ko abenduaren 23ko Errege Lege Dekretuaren 2 artikuluaren bitartez indarrean geratu zen".
|