Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 50

2007
‎Ados ez denak, lekuak husten ez baditu, hanbat gaixto beretzat oskaldi batez edo adar koska batez konpontzen dugu gure afera. Aldiz, abere lagun batekin elgar topatzen badugu bide onean, gure afera egiten dugu nehorren beldurik edo beharrik gabe eta ez ditugu bi hankadunak haizatzen ez baztertzen, berdin baitzaigu hor izan diten edo ez. Bainan, ez gira sekulan, kasu batean edo bestean, bi hankadunen esker edo karesa bila joanen, ahalgez ere!
2009
‎Ja! Janeko zortziak juak eta ni beti hemen, bihuz gorrik, harat eta honerat, afaria prestatu beharra eta, mugitu neska, mugitu! Segur naiz holakoetan Pantxikak lehenagotik denak prest izaten dituela, eta ez dela egundaino prisaka ibiltzen, ni goizetik arrats ibiltzen naizen bezala.
2010
‎Eta orain, hortxe da; ultzera, zauri odoltsu eta zikina baizik ez da. Ez dut Izaren aholkuen beharrik eta ez naiz gehiago ausartzen haren zauri irekien hunkitzen. Baina, ongi kasu eginik, goxo goxoki, haren gorputza bere berokiarekin estaltzen dut.
‎Ez dun dena beti osatu behar eta dena ahalbideratu, ez eta aitzinetik janaria murtxikatu.
‎Lotura horiek ezin bereiziak dira. Alta," Den Hura" Aingeruagure baitan hain hurbil izan arren, gure gorputzaren beharrak eta pultsioak baino haratago da, gure baitan da eta, denbora berean, gutarik kanpo, ber denboran gure kontzientzia baino epaile zorrotzagoa, eta amultsutasunez betea, harrapaezina, adiezina eta nonahi eta noiznahi dei dezakeguna. Misterioa!
2012
‎Santa Fe, otoi barka iezaiezu, ez zakiten zer egiten zuten Jainkoak ez bailituzke gezurrezko Kurutzadak maite behar eta ahantziak zarete jantzi beltz edo gorriak dituztenengandik hor dabil zuen urrats arina mende mindu baten seme zinezten aukerarik gabe harma eskuetan zinuten
‎gazteenari berdin. ...ezagutzen duzu ala zer. Urrungo ahaide bat dut, badakizu, eta berria jakin baitut ari nintzen norbaitek bazakienez zerbait... Hemen denak untsa joan dira, gero. Entzuna dut biziki langilea zela. Ba egia, baina pixka bat burua airean egoiten zen frangotan eta lana aintzinatu behar, badakizu zer den ofizialeen lana egungo egunian, ez duzu aise eta klientak ez pagatu nahi eta guk martxandiza fornitu behar eta deklarapena eta beste tatsak, ezin bizia dugu egun. Xantza izan dizi Antonio horrek gu bezalako batzuekin artzeko. Ba, bainan eskolatik landa heldu zela eta etzinuten biziki pagatzen al’ez. Kasik urririk zinuten. Ba hori frangok erraiten dute jakin gabe.
‎Lapurdiko odola merke saldu zen orain hemen jostatu behar da gazteria libertitu behar eta libertatearentzat joan zirenak harripean lo begiak harriturik harria burdina bezainbat urtu baitzuen mende berriak oroimeneko portuen uhainen joan jinean altxatzen dira kantoreak harresien eresi eta Gabriel Arestik zion: zerutik erori gabeko harria, ongi labratua, maisu trebe txit trebe eta habil batek landua, oinarri, giltzarri, zimentarria, (adoratzen zaitugu), (ez zara eroriko) diot ere harresia altxatu zutenek harria orhatu zutela lanaren labean labanaren harea gizonaren kartzela hilotzaren eremua merke saldu zituela herritarren izerdia laborarien uzkurra saltzaileen maltzurrak uztail ondarreko sapa agorrileko hil zeinuaren dangak iretsi zuen treinbideen burdin haga luzean
‎Neure lagun olerkariak ditut eta ez zaitut behar eta orain erakutsiko dizut ez zaitudala behar oso ongi nagoela.
‎Olerkari ameslari bat izaten segitzen dut naizen bezalakoa naiz eta ez zaitut behar eta erakutsiko dizut oso ongi nagoela.
‎Baina estrategia berri baten bilatzeak bere legeak ditu; lehen errebolta proletarioetatik mugimendu komunista eratu baten sortzera, urte asko pasa zen. Orain ditugun jazartzeko beharrak eta gaitasunak urrun dute horizonte estrategiko eta ideologikoa.
‎Aurrera jotzeko, beharra eta jendea badira: bide bat oker gertatzen bada ez da bide honetan hil behar.
‎(9) Honek ez du esan nahi kritika hori ez dela egin behar eta, lehen esan dugunez, kritika honek pisu handia du negoziazioari ezker aldetik egiten ari zaion oposizioan.
‎ekintzen ondorio itsusiarendako, errespontsabilitaterik batere ez dute; ekintzak gelditzeko, inorekin partekatu ezin daitekeen errespontsabilitate osoa bere... Eta bietan ondorio bera, hunki ezintasuna: ez zaie deus erran behar eta ez digute inongo konturik zor.
‎Zuk iradoki elkar ulertzeari buruz, negoziaziorako mugimenduetan badago, nire ustez, gauzak ikusteko bi modu desberdin: bat duzu negoziazioa nahi elkar ulertzeko, bigarrena da negoziaketaren frontea beste fronte bat bezala kontsideratzea, hau da etsaiari ez zaiola tantorik eman behar eta edozein proposamenak etsaiaren diskurtsoa deuseztatzeko helburu duela. Askotan bigarren diskurtso negatibo horrek lehentasuna hartzen du gure herri honetan:
‎Bi estatu handi, gerla gogorra eta, oso arin, negoziazioa: negoziazioaren beharra eta behar horren" ebidentzia" aipatzeko artikulua.
‎Auzitegietan noiz da egiaztatuko gure hobengabetasuna? Anartean, hortzez eta haginez buru eginen dugu, ahal bezain batean, dugun diru beharrari eta uxerreri hitzeman mailegu ordaintzeari. Ez lotsa, nehoiz ez lotsa!
‎Baitezpadako diru saria behar zitzaion igorri, aste baten barnean, txeke kasu nahasi hortan gure burua defenditzekotz. Ondoko larunbatean ohizko pagamenduak uxerreri egin behar eta ezin ginion igor dirurik Jonzac eko abokatuari. Nola eginen duk. Goizetik joanen naun abokatuaren ikustera galdetuz ondoko asterako epea. Orain artean xuxen pagatua dinagun, ulertuko diken gure egoera.
‎Jadanik, Ambares en euskaldunek badute beren elkartea, Ongi Etorri deitua, elkarte hortaz ere arduratzen dira gehienak. Ene aldetik laguntza ttipia ekar dioket, familiako beharra eta familian usuenik egoitean ditut lehen eginbideak, lau haurretan batek artamendu bereziak behar dituelakotz! Hala ere!
‎Harrizko eraikiez inguratua da, Bordele hiriaren erdian, Place de la Republique, deitu zabalgune handia. Hunen azpian lurpez egin auto geltokien obra berriki amaitua zuten, erreztasun ona zen autoa nunbait utzi behar eta hor tokia kausitzea. Leku zabal horri bizkarraz dago SaintAndre, artetxea.
‎Begirariak txartelari behatuz: Non zerabiltzate hemen, Baionarako bidean, Tolosara joan behar eta?
‎Ala" muga" lodiegia zen. Zer eginen duk handituko haizenean. Laborari, ginuen ihardesten, gogo mikorik gabe! zerbait erran behar eta! Handituago eta belzduagotuz zoan haurraren gogoa.
2014
‎Geroztik badira leihoak berriz hetsi dituztenak, eta krixketarekin segurtatu. Errautsak estaltzen ari ditu Ebanjelio eta gaineratiko, horien lege berriek ordaintzeko, neskek ez dutela beretter izan behar eta holako. Entzuna duzue.
‎Toledoko 9 Kontzilioak, 655an, apezek ez zutela ezkondu behar eta, apezen haurrak esklabo izatera kondenatzen zituen.
‎Herri berean, zazpi zortzi gaztetxok nahiko zuketen bataiatatuak izan, bainan horretarako katixima ikasi behar eta katekistarik ez zen. Gilbert, lehen mailako eskolan zenbilen 13 urteko mutiko batek hartu zuen bere gain lan hori eta zintzoki egin.
2016
‎Uste duzu pausua ginuela? Fusilak garbitu behar, jantziak garbitu behar eta urik ez! Jauntziak holaxet, eskuz behar genituen garbitu.
‎Autrixiano obuzaat jin zitzaun," tiuuuu"! Horgo biak garbitzen tzu dira eta iziarriko berua phasatu zaun bi bier eta oso baatu ginen. Zer xantza!
2017
‎Ondorio doblea: barneko belar idorretik gehiago eman behar eta beraz gastu gehiago; errapetan esne guttixago eta beraz irabaziak murritzago. Oroitzekoa geldituko da 2012ko negua!
‎Euskara euskaldunen hizkuntza da, ez baitezpada hikzuntza bakarra, aspaldi baita euskaldunek eleaniztasunaren beharraren eta haren onuren baerri dakitela, bai ordea berezko hizkuntza. Mintzaira horren bidez izendatzen dugu geure burua, haren bidez, halaber, geure herria.
2018
‎Botikariak bere etxera eraman ninduen. Agosti, erran zidan, gaua iluna da eta kristinoak iluntasunaren beldur dira, haurrak bezala. Haiengandik ez duzu beldurrik ukan behar eta zenbait orduz lasaitasunez lo egiten duzu, baina argi azkorrian alerta! Nafarroako Junta eta Don Martin Luis ikustera joanen gara.
2021
‎* Azken finean, bortxa herrikoia oro gaitzestea, klase menperatzailearen ikuspuntu ideologikoetatik ihes egiteko berebiziko beharra eta ezgaitasunaren erakusgarri argia (gaitzestearen aldetik) besterik ez da. Herriek ez darabilte bortxa erabiltzeko nahia dutelako, giza eskubide bat eskuratzeko duten premia larriak bultzaturik baizik:
‎Cuadernos para el Dialogo aldizkari ezagun eta adierazgarrian, adibidez, diktaduraren gainean botatzen zen biolentziaren azken eginkizuna, garaian behar eta aldizkarian zeukan estilo eliptikoan adierazia:
‎Arazoa da hutsak ekiditeko metodologia zorrotz zorrotza ez zela inposatu: Aaktibismo armatuak oso oso zuzena izan behar du@, omen, eta beraz dudatan ez da hil behar eta ekintzen ondorioak ez dira zortearen eskuetan utzi behar.
‎ETA Militarrak publikoki deitu zuen EAJ, egiten zuena arrapentsatzeko.187 Biolentzia beharra eta bide parlamentario hutsaren porrota aipatuz gero, Aetsaiaren alde@ agertzea salatzen zuen ETAk:
‎Editorial egileak hartzen du lehenagotik zetorren haria. Euskadin borroka armatuaren justifikazio, behar eta eraginkortasuna aipatzen zituztenak, horiek dira Aarrazistak@, Aez jakinak@, Aterzermundista deslekutuak@, Aputos milis@, Aapez errebotatu@ absolutistak eta zerua agintzaile iruzurgileak, Amarxismo leninismo petrifikatu eta gaizki digerituaren jabeak@ Y
‎ETA eta Estatuaren arteko negoziaketak politikoa izan du eta alderdi politikoek ez lukete zertan oztopatu behar ETAren eta Gobernuaren arteko negoziaketa prozesua; froga dezatela gai eta gauza direla gure herriaren eskubide funtsezkoak Madrili ezagutarazten. Zain gauzkate.
‎ETAren aurka ilegalitatea eta gerla zikina erabiltzeko behar eta legitimotasunaren defentsa hartu zuen, bere ustez askoren iritzia zena.
‎Sufrimendu eta arazo horiek ahaztu gabe, haien sendatzeak edo ohoratzeak ez luke inoiz Estatuaren politika errepresiboa justifikatzea helburu izan behar eta, gutxiago, populazio etsaituaren" intolerantzia" gaitz guztien hobendun ezarri. Ipar Ameriketan bezala, eta han PTDS anitz bada, soldaduak lan zikina egitera igorri zituen Estatuari eskatu behar zaizkio erantzukizunak, ez eta Vietnamgo edo Afganistango populuei.
‎Bi estatu handi, gerla gogorra eta, oso arin, negoziazioa: negoziazioaren beharra eta behar horren" ebidentzia" aipatzeko artikulu bat idatzi nuen: " Malvinak eta Euskadi", Argia, 1982". 137
‎Urte bukaeran, Autonomoen talde berrietan indartzeko beharra eta gaitasuna nabariak ziren.
‎ETAk behin baino gehiagotan nahastu zituen bere beharrak eta futbola, eta, nahiz eta gutunetan forma zuriak erabiltzea, askotan uste publikoan ihardespen txarrak izan zituen.
‎" ETA soberan dago, aspalditik. Bide zibil, politiko eta sindikalak behar ditugu, ez dugu behar ETArik. Eskertuko genioke jardun armatua utziko balu".
2022
‎Laborantzan ere kapitala nagusitu da lanaren eta langilearen kalteetan, jendea menderatuz, etxalde franko suntsituz, nekazariak isolatuz etengabeko beharrean eta zorren azpian, ingurumena zikinduz eta fundituz ber denboran, beharbada janari batzuk ere pozoituz. Europako merkatua liberalizatu da, Brasili eta Estatu Batuei zabaldu da, haien lehiaketa desleiala onartuz, haienganiko soja burrustan irentsiz.
‎Ez dut prezionerik nik lanean? Eta haurrak bildu behar eta errientsa ments hori entzun behar lagunaren arratsaskaria jaten duela gureak...
‎Gai berriarendako berdin. Eguratsean hautematen da batzuetan eta orduan da airetik hartu behar eta landu. Fite.
‎Ustez poema bat irakurri behar eta une horretan begien aurrean hitz multzo bihurri bat baizik ez hitz bihurrituak, harri bihurtuak harri hotzak, harri pisutsuak aspaldi handian zizelkatuak eta ahantzitako disko gogor batean gordeak eta, ausaz, orain kausituak idazlearen harridura eta lotsarako idazlea gazte eta berde zelarik idazleak berak idatziak.
2023
‎Konfiantza falta horrek kristauei erlijioarekiko haien lokarriak askatu lizkieke; baina ez da horrela ger240 tatzen, eta hori gertatzea eragozten duena da bizi erlijiozkoak kristauek behar duten zerbait eskaintzen diela; beraiek guti edo aski lausoki sentitzen dute erlijioari atxikiak direla sentitzen duten premia batengatik; baina beharra ez da gizakiaren Jainkoarekiko lokarri zilegi bat. Platonek erraten zuen bezala, bada distantzia handia beharraren eta ongiaren izaeren artean; Jainkoak gizakiari bere burua dohain ematen dio eta ororen gainera, baina gizakiak ez du jaso nahi izan behar; bere burua osoki eman behar du, baldintzarik gabe, eta arrazoi bakar baterako, hau da, ongiaren tai gabeko bilaketan ilusioz ilusio kurritu izana ondoren konbentzitua delako egia bereizi izana bere burua jainkoarengana itzultzean.
‎Bikoiztasun hura modu jarraituan egoten da, beti, denetan, eta ez eskolan bakarrik; izan ere normalean kasik egunero gertatzen zaio frantses orori Frantziarentzat eta Frantziaren ikuspuntutik pentsatzea egunkaria irakurtzean edo politikaz solastatzen denean familian edo tabernan; momentu horretatik beretik eta harik eta bere pertsona pribatura itzultzen den artio, ez da gehiago oroitzen bertute pribatuez zeinen beharrezkotasuna berarentzat sentitzen duen modu guti edo aski lausoan. Guhaurez edo gure familiez ari garela, guti edo aski onartua da ez dela sobera espanturik egin behar eta gure iritziez mesfidatu behar garela juje eta jujatu orobat garenean; galdatu behar diogula gure buruari ea besteek ez duten gure kontra hein batean arrazoi; ez garela sobera aintzinean jarri behar eta ez dugula gure alde bakarrik pentsatu behar; hots gure egoismoa eta urguilua mugatu behar ditugula. Alabaina egoismo nazionala, urguilu nazionala praktikatzen ditugunean, ez dugu bakarrik mugarik gabeko zilegitasuna, baina obligazioa antzeko zerbaitek hori maila gorenean ere praktikatzea inposatzen digu; egoera horretan, besteen alderako begirunea, erru pertsonalen aitortza, umiltasuna, desioak nahita mugatzea krimen eta sakrilejio bilakatzen dira.
‎Bikoiztasun hura modu jarraituan egoten da, beti, denetan, eta ez eskolan bakarrik; izan ere normalean kasik egunero gertatzen zaio frantses orori Frantziarentzat eta Frantziaren ikuspuntutik pentsatzea egunkaria irakurtzean edo politikaz solastatzen denean familian edo tabernan; momentu horretatik beretik eta harik eta bere pertsona pribatura itzultzen den artio, ez da gehiago oroitzen bertute pribatuez zeinen beharrezkotasuna berarentzat sentitzen duen modu guti edo aski lausoan. Guhaurez edo gure familiez ari garela, guti edo aski onartua da ez dela sobera espanturik egin behar eta gure iritziez mesfidatu behar garela juje eta jujatu orobat garenean; galdatu behar diogula gure buruari ea besteek ez duten gure kontra hein batean arrazoi; ez garela sobera aintzinean jarri behar eta ez dugula gure alde bakarrik pentsatu behar; hots gure egoismoa eta urguilua mugatu behar ditugula. Alabaina egoismo nazionala, urguilu nazionala praktikatzen ditugunean, ez dugu bakarrik mugarik gabeko zilegitasuna, baina obligazioa antzeko zerbaitek hori maila gorenean ere praktikatzea inposatzen digu; egoera horretan, besteen alderako begirunea, erru pertsonalen aitortza, umiltasuna, desioak nahita mugatzea krimen eta sakrilejio bilakatzen dira.
‎Kontu horretan, Londreseko frantsesak ezin dira izan Ingalaterraren beharren eta Frantziako frantsesen borondate onaren arteko bitartekoak baizik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia