Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 125

2001
‎Zenbat plastiko gramo beharko du perla guzien egiteko, ditu.
‎Zenbat arroltze beharko du? 4 ► Zenbateko/ uzera du 49 cm2-ko azalera duen karratu baten aldeak?
‎4 ► 5 km-ren egiteko, lasterkari batek kirol zelaiaren 12 itzuli egin behar du. Zenbat itzuli egin beharko du 15 km-ren egiteko. Eta 20 km-ren egiteko?
2002
‎{ 7S. orrialdean bezala). baliatzen dutela ohartu. Diruaren taula erabil daiteke (fitxategiaren bukaeran ikus). lkasleek 10 euroko billeteak baizik ez baitituzte, egoera honetan ere deskonposaketak 10ekin egin beharko dituzte. C eta D jardueretan, ikasleek billeteak eta txanponak eskematikoki marrazten dituzte, 104 orrialdeko A jardueran bezala.
‎10ekoak osatu. Satura 10 duten bi zenbaki inguratu eta elkarlotu egin molde hau baliatuko da 2 zifrako 2 zenbakiren batura kalkulatu beharko delarik (113 orrialdean ikus).
‎• Alabaina, kenketari esker, buruketa biziki desberdinak ebatz daitezke: bistan da, kenketa baten emaitza bilatzen den buruketa, bai eta emendatze baten balioa bilatzen denarena(" Jonek 17 irudi baditu, 32 dituen Soniak bezainbat nahi lituzke, zenbat erosi beharko du?"). Kenketa kopurua emen� datzen den buruketaren ebazteko balia daiteekela ikasleei ulertaraztea funtsezkoa zaigu aritmetika eragiketa honen era� kaspenean.
‎garrantzitsuena, ttitten kopurua da. beharko dute.
‎11 ostoaldeko eskelera osotü beharko düzü Geomek bezala eginez. Zirrimarrak hiru hüts egin dütü.
‎19 ostoaldeko ainarbaren sarea osotü beharko düzü Geomek bezala eginez. Zirrimarrak hiru hüts egin dütü.
‎• 10, 20, 30.. zenbakietan, zeroaren garrantzia mul� tzoa erakutsiz(" bereiz" diren" kaniken kopurua zero da"} esplikatu beharko baitute haurrek;
‎Buruketa: gauza zenbaiten prezio orokorra haien prezioen batura dela ulertu (ikasleek 2 zifrako 2 zenbakiren baturen kalkuluaz dituzten ezagutzak erabili beharko dituzte).
2005
‎Dunois eta Gaston de Foix kondeen armadek Mauleko (1449) eta Senpereko (1450) gazteluak hartu zituzten eta Baiona setiatu. Honek ere amor eman behar izan zuen ondoko urtean. rakuntzari kontra egiteko eremu kristaua izan zen, Gaztelako konderria eta Leongo erresuma bezala. Nafarroak lurralde franko izan zuen bere
‎Ondorioz, Gaztelako erregeak agintzen zuen Nafarroan. Labriteko Joan Nafarroako erregeak ihes egin behar izan zuen Pauera. 1521 arte ahal guziak egin zituzten Nafarroako errege-erreginek erresumaren berreskuratzeko baina debalde.
2008
‎– Ongi, erran zuen aitak, erosi beharko dugu xake joko bat, zer gerta ere.
‎GUN BATEZ, Pedro zalu abiatu zen ezker aldera, kornerreko bandera izan beharko zen lekura, egiazko futbol zelai bat izan balitz auzoko lurrezko karrikaren ordez.
2012
‎• 1782an," gabela" deitu gatz-zerga ordaindu beharko zutelakoan, Lapurdiko parrokia batzuk oldartu ziren, hala nola Kanbo, Heleta, Lekorne, Lekuine, Gixune. Azken herri honetan, 1784an, herriko ezkilak lurrean eman zituzten garaituak zirelako marka gisa.
‎Euskaldunak, bereziki Lapurdikoak, lehen balea ihiztariak izan ziren," nahiz eta Iparraldeko itsasoak garratzak izan eta izotz mendiak zeharkatu behar izan ". Beste populuak bultzatu zituzten arrantza mota horren egitera baina berek XVIII. mendean utzi zuten.
‎1792ko urriaren 12an, Dominique-Josephek berak hiltzeko kondena erregeari jakinarazi behar izan zion. 1808an, Garat gazteenak Napoleon I.ari proposatu zion Espainiako eta Frantziako probintziak bateratuko zituen euskal departamendua.
‎katolizismoa. 1685ean, Nanteseko ediktua hautsiz, protestanteen erlijioa debekatu zuen eta ondorioz, protestanteek berriz ere jazarpenak jasan behar izan zituzten.
‎Indio batek punta pozoindatua zuen lantza bat bota eta Magallanes kapitaina hil du. Itsasontziz ihes egin behar izan dugu.
2016
‎Taulak eta fritak, behar izanez gero .
‎◦ Zirkuituak gero eta luzeagoak izanki, haurrek gai izan beharko lukete pittaka-pittaka zenbait minutuko lasterkaldia egiteko.
‎• ile luzeak dituzten neskek ileak lotu beharko dituzte.
‎Gerrikoak, behar izanez gero .
‎Barnatasun ttipi edo ertainean barreiaturik (gerrikoekin, behar izanez gero ).
‎• Geldirik den jokalari-kopurua kontatzea partidaren bukaeran, edo jokalari guzien harrapatzeko behar izan den denbora markatzea.
‎Jokalariak ahal bezain kopuru handian izan beharko dira jokoaren bukaera-seinalean. Bi sorginek ahal bezainbat jokalari hunki beharko dituzte.
‎Jokalariak ahal bezain kopuru handian izan beharko dira jokoaren bukaera-seinalean. Bi sorginek ahal bezainbat jokalari hunki beharko dituzte.
‎• Jokalariak ahal bezain guti harrapatuak izan beharko dira.
‎Ukan ditzaketen laguntzak: itzulipurdiak ardatzean zuzen egiteko, bi soka ezar tapizaren gainean. itzulipurdiak soka horien artean egin beharko dira, edo saihetsean markak dituzten tapizak erabili.
‎• Abiapuntu bat hautatzea. objektu bat, musika bat, album bat, irudi bat, ekintza-aditzak, ikasgelako, eskolako edo eguneroko biziko gertakari bat... Abiapuntua hautatzeko, haurren interesa kontuan hartu beharko da, dantza proiektua ikastalde osoak sortuko baitu.
‎• Haurrekin, dantza ttipiez osatu gidoi bat egitea (komiki gisan finkatu beharko da).
‎• Saio bakoitzaren bukaeran, osagai edo osagai-segida bat hautatu beharko da, finkatzeko, berregiteko, atxikitzeko, aurkezteko, zailtzeko eta ondoko saioetan berrerabiltzeko.
‎• zamaketari bat hunkitua baldin bada baloia eskuan duelarik, baloia biltegira eraman beharko du.
‎Antolamendu-mota bat baino gehiago erabiliko dira, aldizka. Zaindu beharko da antolamendu horiek egokituak izan daitezen xedatu jokamoldeei eta haurren heldutasun heinari, lan-usaiak har ditzaten, talde-antolamendua eta, materiala errespetatuz.
‎Taldeko koreografia bat sortzea. koreografia kodetu, idatzi, berrikusi eta saio bakoitz hobetu beharko da, taldean eta harmonian lekualdatuz.
‎Jardueran gutieneko esperientzia ukaitea eskatzen dute. Jarduera bat guti praktikatu duen edo batere praktikatu ez duen talde bateko irakasleak aitzineko zikloko jardueretarik hasi beharko du (ikus: GkH 2 zikloa).
‎Antolamendu mota ezberdinak erabili beharko dira, aldizka. Jokamolde egokiei eta haurren heldutasun mailari egokituak direla zaindu beharko da; halaber, ikasleek jendarte antolamendua eta materiala errespetatzen dutela eta lan usaiak lortzeko bidean direla.
‎Antolamendu mota ezberdinak erabili beharko dira, aldizka. Jokamolde egokiei eta haurren heldutasun mailari egokituak direla zaindu beharko da; halaber, ikasleek jendarte antolamendua eta materiala errespetatzen dutela eta lan usaiak lortzeko bidean direla.
‎• antolamendu-moldeak burutzea, • beharko diren baliabide tekniko eta materialak finkatzea, • eginkizunak definitzea eta banatzea, • ikaskuntzak planifikatzea.
‎• Abiarazlearen arabera, gorputz-jardueretarik (objektuak, jendeen jarduerak, soinuak...) edo ikasgelan antolatuko den ahozko adierazpenetik (idatziak, irudiak, musika, gertakariak) hasi beharko da.
‎• Ikastalde-erdika lan egin beharko da.
‎◦ Proposatu osagaien artean, familia bakoitzeko osagai bat bederen hauta ezazu, ekintza-segida bat egiteko. laburpen-taula balia ezazu( behar izanez gero , marrazkiei begira).
‎Haurrak beren ikasketaren eragile izan daitezen eta beren ebaluazioan parte har dezaten, zerrenda komunean hartu ekintza-segidaren osagaiak argi eta garbi aurkeztu beharko dituzte, taula baten bitartez. " Talde ebaluatzaileek" taula hori erabiliko dute.
‎Orain, 4 musika-tresna entzunen dituzu. Fitxan, musika-tresnen marrazkia eta zer ordenatan entzuten diren aurkitu beharko duzu. Horra 1 serieko lehen musika-tresna...
‎Bi teklatuak uztartuz, 3 erregistroak batera interpretatzen dira. Entseatu beharko da hirugarrena entzutera, hau da, altuena.
‎Lehenik, aski dute marrazkiaren ezagutzea eta izendatzea, bazterrean proposatu zerrendaren laguntzaz. Gero, musika-tresnak zer ordenatan entzun dituzten adierazi beharko dute. Beste aukera bat bazterreko zerrenda gordetzea da.
2017
‎Lurrikara batek eragin uhin sismikoek 58 segundo behar izan dituzte epizentrotik 320 kilometrotan den A estazio sismikora heltzeko. B estazioa epizentrotik 180 kilometrotan da. a. Uhin sismikoen abiadura hau da:
2020
‎Kasu: denborazko adberbioak ere aldatu beharko dituzu!
‎Erloju hau Oaken aitona baino zaharragoa zen, eta azkarregi ibiltzen zen edo batere ez. Oakek erlojua jo egin behar izaten zuen ibiltzeko. Hala ere, konpontzen ez zuenean, eguzkiari eta izarrei begira asmatzen zuen ordua gehienetan.
‎Ondotik, isilik, beste kapela bat hauta ezazu, eta papertxo batean deskriba. Gero, taldeka, lagunei zure deskribapena irakurriko diezu eta araberako kapela atzeman beharko dute.
‎Irakasleak deskribapen guziak nahasiko ditu eta berriz banatuko, itsura. Beste ikasle baten deskribapena ozenki irakurriko duzu, eta lagunek asmatu beharko dute nortaz ari zaren.
‎Atxikarauan," h" duten zerrendako hitzak ikas itzazu. Ondotik testu bateko hutsak zuzendu beharko dituzu.
‎Kasu, denbora adierazleak ere aldatu beharko dituzu.
‎Etxera itzultzean, amaizunari azaldu behar izan zion zergatik urrea ateratzen zitzaion ahotik. Orduan, jeloskor baitzen, amaizunak alaba ere igorri zuen marrubiketa.
‎Dudarik gabe, jendea eta otsoak elkarretarik urrun begiratzeko metodo batzuk gogoetatu beharko dira.
‎Bere bidea segitzen du Lukasek. " Holako bazkari ederra ez huen menturaz eskapatzera utzi beharko " –dio bere baitan.
‎..................................................................... Kantatuko diagu bertso bat: ..................................................................... Bazkari ederra ez huen eskapatzera utzi beharko : .......................... Janen haut:
‎• Gaur ariketa ez duzu egin. Bihar ariketa egin beharko duzu.
‎—Banekinan memento hau arribatuko zela, hire galdeei erantzun beharko niela. Baina prest izan behar huen.
‎Ezaguna da ezki egoskinak lasaitzen eta lokartzen laguntzen duela. Ekainean, haren loreak eta brakteak (lorearen oinean sortzen diren hosto bereziak) bildu beharko dituzu eta idortzera utzi.
‎Ikasgelan sartzeko tenorea da, beraz kapelu puntazorrotzak geroko utzi beharko ditugu. Baina ez dut uste bitxikeriak horretan bukatuko direnik...
‎Baina hori ez da haren manera. Usaian, arrunt mindulina naiz, baina harengatik, nik ere negarra atxiki behar izan dut...
‎Batak begiak hesten ditu eta besteak luma gorputz atal batean pasatzen dio. Bere sentsazioak sentituz, begiak hetsirik dituenak asmatu beharko du luma gorputzeko zein ataletan iragaten ari zaion.
‎Eta orain konfiantza keinua egiten dut... eta irudiaren, konfiantza sentsazioaren eta keinuaren arteko bateratzea bizi dut... Badakit behar izanez gero , keinua, irudia eta arnasa hor ditudala ene laguntzeko...
‎• Taldekide batek ez baldin badu egiten ariketan proposatua dena bere ongi izatea zalantzan ezartzen baitu, taldekideak eta ariketaren gidatzea errespetatu beharko ditu. (Ikus norberaren segurtasun arauak)
‎Kasu horretan, nahi duenak parte har dezake. Talde arduradunak beti oroitarazi beharko du: " Hemen erraten dena hemen gelditzen da".
‎Baina kasu! Talde arduradunak noiztenka begiak ireki beharko ditu, taldearen ongi izatea eta ariketaren ibilmoldea segurtatzeko.
‎• Hasi aitzin, ariketan eginen dena ongi ulertu behar da. Talde arduradunak taldekideei azaldu beharko die, beharrez posturak erakutsiz. Alabaina, burmuinaren parte bat lasaituko da egin beharko dena ezaguna izanen zaiolarik.
‎Talde arduradunak taldekideei azaldu beharko die, beharrez posturak erakutsiz. Alabaina, burmuinaren parte bat lasaituko da egin beharko dena ezaguna izanen zaiolarik. Ondorioz, ariketaren egiteko, begien hestea errazagoa izanen da.
‎1 urratsa: Ariketa hautatzen da beharren arabera eta ariketa egin aitzin, egin beharko dena ulertzen da.
‎Laster ulertzen da, beraz, estresaren" alarmak" soilik beharrezkoa delarik jo beharko lukeela, gure ongizatearen segurtatzeko.
2021
‎—erran zuen irriz lehertuz, bere lagunei so. Barkuaren punta-puntara joan behar izan zuten, motorraren ondora, eta han goaitatu. Pasatzean, erdiko taula batzuetarik ateratzen ziren bi abisatan zarrastatu zen Jalil.
‎Txalupa bakoitzeko etorkinen artean kapitain bat hautatu behar izan zuten (ontziaren gidatzeko) eta beste bat iparrorratzaren erabiltzeko.
‎—Hitzeman behar diogu elkarri ez garela sekula bereiziko. Itsasoko Jainkoak deliberatu duke biek loturik segitu beharko dugula! Eta ahapetik:
‎Behin Lazo eta Désiré galdu eta, Jalilek ez zuen Nura ere galdu nahi. Alta, hauturik ez zuten, bakoitzak bere aldetik segitu behar izan zuen.
‎—Europan gara, beraz horri ere beharko dut jarri! pentsatu zuen.
‎Biharamunean, denek mediku baten bulegotik iragan behar izan zuten. Han ere, Jalilen aldi izan zelarik, beti galde berak:
‎—Hezurren azterketa eginen diagu. Hamasei urte dituala idatziko diat, eta kasu egin beharko duk ingurukoekin. Ez hadila ibil fidagarri ez diren jendeekin.
‎Bere baitan: —Kasu egin beharko dut beraz. Agian norbaitek kontseilu bera eman dio Nurari!...
‎Oren batzuez itsasontziz ibili ziren Siziliako uharte handira heldu aitzin, Palermo hiri nagusira. Han ere, berriz, lerroan eman eta bulego batetik pasatu behar izan zuten; izena, adina, argazkia, sorterria, osagarria... Jalil hasia zen galdeketa horiei usatzen.
‎Haren lana artikuluen idaztea zen. Gabongo presidentearen soldaduak haren ondotik zebiltzan; egin zuen artikulu batengatik gorde behar izan zuen lehenik, eta gero eskapatu. Preso sartu nahi zuten artikulu hori idazteagatik!
‎Hark gerlari ihes egin zion bere familiarekin, baina ez zuen gehiago haien berririk. Tarrapatan joan behar izan zuten beren herritik, deus puskarik hartu gabe, eta bidaian bereiziak izan ziren. Geroztik ez zekien zer bilakatu ziren.
‎Lehen aldia zuen hori hain azkar sentitzen zuela. Afrikatik behar izan zuen atera horren sentitzeko:
‎—Joan behar izan genuen. Biharamunean hara itzuli nintzen, eta emazte berari erran nion, Jalil izeneko mutil batek Nura izeneko neska gazte bat xerkatzen zuela.
‎—Esplikatu nion Jalilen partez heldu nintzela, da Palermo hirira bihar gauean. Ni hartan aise sartzen ahalko naiz, gidaria ezagutzen dut; zuek aldiz, kamioiaren gibelean gorde beharko duzue! Nura han bilduko dugu, nesken kanpamentuko sukaldetik pasatzean.
‎Gauean, denak nahi bezala iragan ziren: kamioia erran tenorean gelditu zen sukalde aitzinean, Kiranek iganarazi zuen Jalil gibeleko partean, hango barazki kutxa handien artean behar izan zuen gorde. Kiran aldiz aitzineko partean gorde zen gidariaren laguntzaz, jargien azpian.
‎Azkenean, gaua han berean pasatu behar izan zuten bidaiariek. Biharamun goizeko arazo mekanikoa konpondua izanen zelako esperantzarekin...
‎—Bai, bai, antolatua dute, are zatoz fite, edo oinez segitu beharko duzu!! Erna, mutiko, erna!
‎—errepikatu zieten gazteei. Hemen gelditu beharko duzue, eta zuen aldiaren beha egon Libiara edo Aljeriara joateko!
‎—Gu hemen gelditzen gara. Libiako muga oinez gainditu beharko duzue, talde ttipitan. Hortik abia zaitezte eta ontsa gorde, ez baldin baduzue nahi poliziak edo talde jihadistek harrapa zaitzateten...
‎—Oinez segitu beharko dugula. Oinez?
‎—E, Allah ala Jainkoa, Biblia ala Korana, Jesus ala Mahomet profeta, norbaitek beharko gaitu Europaraino gerizatu, ez baikara berehalakoan heldurik!
‎—Ez dugu Tripolin sartu nahi, han sobera polizia delako! Zuhauek segitu beharko duzue!
‎—Oroitarazten dizuet diru guti dugula, eta dugun poxi hori atxiki behar dugula Europara joateko. Amak erran dit sos anitz beharko dugula.
‎Beraz bihar goizean itsasoaren ikustera joanen naiz, eta hango arrain moten dastatzera! laziNa.—Nura, hemendik Europara joateko denbora anitz beharko da! Eta diru anitz!
‎Eta diru anitz! Holako bidaia prestatu behar da, hemen egon beharko gara luzaz.
‎Désirék gogoz kontra eta Nurak ezinbestean, beren karta baliosak utzi behar izan zizkioten nagusiari. Bizkitartean, telefonorik ez zutela erran zioten.
‎—Bihar ekarri beharko dituzue!
‎Bazterrak berriz ere berotu ziren lau lagunen artean... Baina azkenean, ez zen hauturik, ez; Désiréren eta Nuraren paperak han ziren, eta laurek elkarrekin egon nahi baldin bazuten, nagusi horren menpe egon beharko zuten.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia