2001
|
|
Zenbat plastiko gramo
|
beharko
du perla guzien egiteko, ditu.
|
|
Zenbat arroltze
|
beharko
du? 4 ► Zenbateko/ uzera du 49 cm2-ko azalera duen karratu baten aldeak?
|
|
4 ► 5 km-ren egiteko, lasterkari batek kirol zelaiaren 12 itzuli egin behar du. Zenbat itzuli egin
|
beharko
du 15 km-ren egiteko. Eta 20 km-ren egiteko?
|
2002
|
|
{ 7S. orrialdean bezala). baliatzen dutela ohartu. Diruaren taula erabil daiteke (fitxategiaren bukaeran ikus). lkasleek 10 euroko billeteak baizik ez baitituzte, egoera honetan ere deskonposaketak 10ekin egin
|
beharko
dituzte. C eta D jardueretan, ikasleek billeteak eta txanponak eskematikoki marrazten dituzte, 104 orrialdeko A jardueran bezala.
|
|
10ekoak osatu. Satura 10 duten bi zenbaki inguratu eta elkarlotu egin molde hau baliatuko da 2 zifrako 2 zenbakiren batura kalkulatu
|
beharko
delarik (113 orrialdean ikus).
|
|
• Alabaina, kenketari esker, buruketa biziki desberdinak ebatz daitezke: bistan da, kenketa baten emaitza bilatzen den buruketa, bai eta emendatze baten balioa bilatzen denarena(" Jonek 17 irudi baditu, 32 dituen Soniak bezainbat nahi lituzke, zenbat erosi
|
beharko
du?"). Kenketa kopurua emen� datzen den buruketaren ebazteko balia daiteekela ikasleei ulertaraztea funtsezkoa zaigu aritmetika eragiketa honen era� kaspenean.
|
|
garrantzitsuena, ttitten kopurua da.
|
beharko
dute.
|
|
11 ostoaldeko eskelera osotü
|
beharko
düzü Geomek bezala eginez. Zirrimarrak hiru hüts egin dütü.
|
|
19 ostoaldeko ainarbaren sarea osotü
|
beharko
düzü Geomek bezala eginez. Zirrimarrak hiru hüts egin dütü.
|
|
• 10, 20, 30.. zenbakietan, zeroaren garrantzia mul� tzoa erakutsiz(" bereiz" diren" kaniken kopurua zero da"} esplikatu
|
beharko
baitute haurrek;
|
|
Buruketa: gauza zenbaiten prezio orokorra haien prezioen batura dela ulertu (ikasleek 2 zifrako 2 zenbakiren baturen kalkuluaz dituzten ezagutzak erabili
|
beharko
dituzte).
|
2005
|
|
Dunois eta Gaston de Foix kondeen armadek Mauleko (1449) eta Senpereko (1450) gazteluak hartu zituzten eta Baiona setiatu. Honek ere amor eman
|
behar izan
zuen ondoko urtean. rakuntzari kontra egiteko eremu kristaua izan zen, Gaztelako konderria eta Leongo erresuma bezala. Nafarroak lurralde franko izan zuen bere
|
|
Ondorioz, Gaztelako erregeak agintzen zuen Nafarroan. Labriteko Joan Nafarroako erregeak ihes egin
|
behar izan
zuen Pauera. 1521 arte ahal guziak egin zituzten Nafarroako errege-erreginek erresumaren berreskuratzeko baina debalde.
|
2008
|
|
– Ongi, erran zuen aitak, erosi
|
beharko
dugu xake joko bat, zer gerta ere.
|
|
GUN BATEZ, Pedro zalu abiatu zen ezker aldera, kornerreko bandera izan
|
beharko
zen lekura, egiazko futbol zelai bat izan balitz auzoko lurrezko karrikaren ordez.
|
2012
|
|
• 1782an," gabela" deitu gatz-zerga ordaindu
|
beharko
zutelakoan, Lapurdiko parrokia batzuk oldartu ziren, hala nola Kanbo, Heleta, Lekorne, Lekuine, Gixune. Azken herri honetan, 1784an, herriko ezkilak lurrean eman zituzten garaituak zirelako marka gisa.
|
|
Euskaldunak, bereziki Lapurdikoak, lehen balea ihiztariak izan ziren," nahiz eta Iparraldeko itsasoak garratzak izan eta izotz mendiak zeharkatu
|
behar izan
". Beste populuak bultzatu zituzten arrantza mota horren egitera baina berek XVIII. mendean utzi zuten.
|
|
1792ko urriaren 12an, Dominique-Josephek berak hiltzeko kondena erregeari jakinarazi
|
behar izan
zion. 1808an, Garat gazteenak Napoleon I.ari proposatu zion Espainiako eta Frantziako probintziak bateratuko zituen euskal departamendua.
|
|
katolizismoa. 1685ean, Nanteseko ediktua hautsiz, protestanteen erlijioa debekatu zuen eta ondorioz, protestanteek berriz ere jazarpenak jasan
|
behar izan
zituzten.
|
|
Indio batek punta pozoindatua zuen lantza bat bota eta Magallanes kapitaina hil du. Itsasontziz ihes egin
|
behar izan
dugu.
|
2016
|
|
Taulak eta fritak,
|
behar izanez gero
.
|
|
◦ Zirkuituak gero eta luzeagoak izanki, haurrek gai izan
|
beharko
lukete pittaka-pittaka zenbait minutuko lasterkaldia egiteko.
|
|
• ile luzeak dituzten neskek ileak lotu
|
beharko
dituzte.
|
|
Gerrikoak,
|
behar izanez gero
.
|
|
Barnatasun ttipi edo ertainean barreiaturik (gerrikoekin,
|
behar izanez gero
).
|
|
• Geldirik den jokalari-kopurua kontatzea partidaren bukaeran, edo jokalari guzien harrapatzeko
|
behar izan
den denbora markatzea.
|
|
Jokalariak ahal bezain kopuru handian izan
|
beharko
dira jokoaren bukaera-seinalean. Bi sorginek ahal bezainbat jokalari hunki beharko dituzte.
|
|
Jokalariak ahal bezain kopuru handian izan beharko dira jokoaren bukaera-seinalean. Bi sorginek ahal bezainbat jokalari hunki
|
beharko
dituzte.
|
|
• Jokalariak ahal bezain guti harrapatuak izan
|
beharko
dira.
|
|
Ukan ditzaketen laguntzak: itzulipurdiak ardatzean zuzen egiteko, bi soka ezar tapizaren gainean. itzulipurdiak soka horien artean egin
|
beharko
dira, edo saihetsean markak dituzten tapizak erabili.
|
|
• Abiapuntu bat hautatzea. objektu bat, musika bat, album bat, irudi bat, ekintza-aditzak, ikasgelako, eskolako edo eguneroko biziko gertakari bat... Abiapuntua hautatzeko, haurren interesa kontuan hartu
|
beharko
da, dantza proiektua ikastalde osoak sortuko baitu.
|
|
• Haurrekin, dantza ttipiez osatu gidoi bat egitea (komiki gisan finkatu
|
beharko
da).
|
|
• Saio bakoitzaren bukaeran, osagai edo osagai-segida bat hautatu
|
beharko
da, finkatzeko, berregiteko, atxikitzeko, aurkezteko, zailtzeko eta ondoko saioetan berrerabiltzeko.
|
|
• zamaketari bat hunkitua baldin bada baloia eskuan duelarik, baloia biltegira eraman
|
beharko
du.
|
|
Antolamendu-mota bat baino gehiago erabiliko dira, aldizka. Zaindu
|
beharko
da antolamendu horiek egokituak izan daitezen xedatu jokamoldeei eta haurren heldutasun heinari, lan-usaiak har ditzaten, talde-antolamendua eta, materiala errespetatuz.
|
|
Taldeko koreografia bat sortzea. koreografia kodetu, idatzi, berrikusi eta saio bakoitz hobetu
|
beharko
da, taldean eta harmonian lekualdatuz.
|
|
Jardueran gutieneko esperientzia ukaitea eskatzen dute. Jarduera bat guti praktikatu duen edo batere praktikatu ez duen talde bateko irakasleak aitzineko zikloko jardueretarik hasi
|
beharko
du (ikus: GkH 2 zikloa).
|
|
Antolamendu mota ezberdinak erabili
|
beharko
dira, aldizka. Jokamolde egokiei eta haurren heldutasun mailari egokituak direla zaindu beharko da; halaber, ikasleek jendarte antolamendua eta materiala errespetatzen dutela eta lan usaiak lortzeko bidean direla.
|
|
Antolamendu mota ezberdinak erabili beharko dira, aldizka. Jokamolde egokiei eta haurren heldutasun mailari egokituak direla zaindu
|
beharko
da; halaber, ikasleek jendarte antolamendua eta materiala errespetatzen dutela eta lan usaiak lortzeko bidean direla.
|
|
• antolamendu-moldeak burutzea, •
|
beharko
diren baliabide tekniko eta materialak finkatzea, • eginkizunak definitzea eta banatzea, • ikaskuntzak planifikatzea.
|
|
• Abiarazlearen arabera, gorputz-jardueretarik (objektuak, jendeen jarduerak, soinuak...) edo ikasgelan antolatuko den ahozko adierazpenetik (idatziak, irudiak, musika, gertakariak) hasi
|
beharko
da.
|
|
• Ikastalde-erdika lan egin
|
beharko
da.
|
|
◦ Proposatu osagaien artean, familia bakoitzeko osagai bat bederen hauta ezazu, ekintza-segida bat egiteko. laburpen-taula balia ezazu(
|
behar izanez gero
, marrazkiei begira).
|
|
Haurrak beren ikasketaren eragile izan daitezen eta beren ebaluazioan parte har dezaten, zerrenda komunean hartu ekintza-segidaren osagaiak argi eta garbi aurkeztu
|
beharko
dituzte, taula baten bitartez. " Talde ebaluatzaileek" taula hori erabiliko dute.
|
|
Orain, 4 musika-tresna entzunen dituzu. Fitxan, musika-tresnen marrazkia eta zer ordenatan entzuten diren aurkitu
|
beharko
duzu. Horra 1 serieko lehen musika-tresna...
|
|
Bi teklatuak uztartuz, 3 erregistroak batera interpretatzen dira. Entseatu
|
beharko
da hirugarrena entzutera, hau da, altuena.
|
|
Lehenik, aski dute marrazkiaren ezagutzea eta izendatzea, bazterrean proposatu zerrendaren laguntzaz. Gero, musika-tresnak zer ordenatan entzun dituzten adierazi
|
beharko
dute. Beste aukera bat bazterreko zerrenda gordetzea da.
|
2017
|
|
Lurrikara batek eragin uhin sismikoek 58 segundo
|
behar izan
dituzte epizentrotik 320 kilometrotan den A estazio sismikora heltzeko. B estazioa epizentrotik 180 kilometrotan da. a. Uhin sismikoen abiadura hau da:
|
2020
|
|
Kasu: denborazko adberbioak ere aldatu
|
beharko
dituzu!
|
|
Erloju hau Oaken aitona baino zaharragoa zen, eta azkarregi ibiltzen zen edo batere ez. Oakek erlojua jo egin
|
behar izaten
zuen ibiltzeko. Hala ere, konpontzen ez zuenean, eguzkiari eta izarrei begira asmatzen zuen ordua gehienetan.
|
|
Ondotik, isilik, beste kapela bat hauta ezazu, eta papertxo batean deskriba. Gero, taldeka, lagunei zure deskribapena irakurriko diezu eta araberako kapela atzeman
|
beharko
dute.
|
|
Irakasleak deskribapen guziak nahasiko ditu eta berriz banatuko, itsura. Beste ikasle baten deskribapena ozenki irakurriko duzu, eta lagunek asmatu
|
beharko
dute nortaz ari zaren.
|
|
Atxikarauan," h" duten zerrendako hitzak ikas itzazu. Ondotik testu bateko hutsak zuzendu
|
beharko
dituzu.
|
|
Kasu, denbora adierazleak ere aldatu
|
beharko
dituzu.
|
|
Etxera itzultzean, amaizunari azaldu
|
behar izan
zion zergatik urrea ateratzen zitzaion ahotik. Orduan, jeloskor baitzen, amaizunak alaba ere igorri zuen marrubiketa.
|
|
Dudarik gabe, jendea eta otsoak elkarretarik urrun begiratzeko metodo batzuk gogoetatu
|
beharko
dira.
|
|
Bere bidea segitzen du Lukasek. " Holako bazkari ederra ez huen menturaz eskapatzera utzi
|
beharko
" –dio bere baitan.
|
|
..................................................................... Kantatuko diagu bertso bat: ..................................................................... Bazkari ederra ez huen eskapatzera utzi
|
beharko
: .......................... Janen haut:
|
|
• Gaur ariketa ez duzu egin. Bihar ariketa egin
|
beharko
duzu.
|
|
—Banekinan memento hau arribatuko zela, hire galdeei erantzun
|
beharko
niela. Baina prest izan behar huen.
|
|
Ezaguna da ezki egoskinak lasaitzen eta lokartzen laguntzen duela. Ekainean, haren loreak eta brakteak (lorearen oinean sortzen diren hosto bereziak) bildu
|
beharko
dituzu eta idortzera utzi.
|
|
Ikasgelan sartzeko tenorea da, beraz kapelu puntazorrotzak geroko utzi
|
beharko
ditugu. Baina ez dut uste bitxikeriak horretan bukatuko direnik...
|
|
Baina hori ez da haren manera. Usaian, arrunt mindulina naiz, baina harengatik, nik ere negarra atxiki
|
behar izan
dut...
|
|
Batak begiak hesten ditu eta besteak luma gorputz atal batean pasatzen dio. Bere sentsazioak sentituz, begiak hetsirik dituenak asmatu
|
beharko
du luma gorputzeko zein ataletan iragaten ari zaion.
|
|
Eta orain konfiantza keinua egiten dut... eta irudiaren, konfiantza sentsazioaren eta keinuaren arteko bateratzea bizi dut... Badakit
|
behar izanez gero
, keinua, irudia eta arnasa hor ditudala ene laguntzeko...
|
|
• Taldekide batek ez baldin badu egiten ariketan proposatua dena bere ongi izatea zalantzan ezartzen baitu, taldekideak eta ariketaren gidatzea errespetatu
|
beharko
ditu. (Ikus norberaren segurtasun arauak)
|
|
Kasu horretan, nahi duenak parte har dezake. Talde arduradunak beti oroitarazi
|
beharko
du: " Hemen erraten dena hemen gelditzen da".
|
|
Baina kasu! Talde arduradunak noiztenka begiak ireki
|
beharko
ditu, taldearen ongi izatea eta ariketaren ibilmoldea segurtatzeko.
|
|
• Hasi aitzin, ariketan eginen dena ongi ulertu behar da. Talde arduradunak taldekideei azaldu
|
beharko
die, beharrez posturak erakutsiz. Alabaina, burmuinaren parte bat lasaituko da egin beharko dena ezaguna izanen zaiolarik.
|
|
Talde arduradunak taldekideei azaldu beharko die, beharrez posturak erakutsiz. Alabaina, burmuinaren parte bat lasaituko da egin
|
beharko
dena ezaguna izanen zaiolarik. Ondorioz, ariketaren egiteko, begien hestea errazagoa izanen da.
|
|
1 urratsa: Ariketa hautatzen da beharren arabera eta ariketa egin aitzin, egin
|
beharko
dena ulertzen da.
|
|
Laster ulertzen da, beraz, estresaren" alarmak" soilik beharrezkoa delarik jo
|
beharko
lukeela, gure ongizatearen segurtatzeko.
|
2021
|
|
—erran zuen irriz lehertuz, bere lagunei so. Barkuaren punta-puntara joan
|
behar izan
zuten, motorraren ondora, eta han goaitatu. Pasatzean, erdiko taula batzuetarik ateratzen ziren bi abisatan zarrastatu zen Jalil.
|
|
Txalupa bakoitzeko etorkinen artean kapitain bat hautatu
|
behar izan
zuten (ontziaren gidatzeko) eta beste bat iparrorratzaren erabiltzeko.
|
|
—Hitzeman behar diogu elkarri ez garela sekula bereiziko. Itsasoko Jainkoak deliberatu duke biek loturik segitu
|
beharko
dugula! Eta ahapetik:
|
|
Behin Lazo eta Désiré galdu eta, Jalilek ez zuen Nura ere galdu nahi. Alta, hauturik ez zuten, bakoitzak bere aldetik segitu
|
behar izan
zuen.
|
|
—Europan gara, beraz horri ere
|
beharko
dut jarri! pentsatu zuen.
|
|
Biharamunean, denek mediku baten bulegotik iragan
|
behar izan
zuten. Han ere, Jalilen aldi izan zelarik, beti galde berak:
|
|
—Hezurren azterketa eginen diagu. Hamasei urte dituala idatziko diat, eta kasu egin
|
beharko
duk ingurukoekin. Ez hadila ibil fidagarri ez diren jendeekin.
|
|
Bere baitan: —Kasu egin
|
beharko
dut beraz. Agian norbaitek kontseilu bera eman dio Nurari!...
|
|
Oren batzuez itsasontziz ibili ziren Siziliako uharte handira heldu aitzin, Palermo hiri nagusira. Han ere, berriz, lerroan eman eta bulego batetik pasatu
|
behar izan
zuten; izena, adina, argazkia, sorterria, osagarria... Jalil hasia zen galdeketa horiei usatzen.
|
|
Haren lana artikuluen idaztea zen. Gabongo presidentearen soldaduak haren ondotik zebiltzan; egin zuen artikulu batengatik gorde
|
behar izan
zuen lehenik, eta gero eskapatu. Preso sartu nahi zuten artikulu hori idazteagatik!
|
|
Hark gerlari ihes egin zion bere familiarekin, baina ez zuen gehiago haien berririk. Tarrapatan joan
|
behar izan
zuten beren herritik, deus puskarik hartu gabe, eta bidaian bereiziak izan ziren. Geroztik ez zekien zer bilakatu ziren.
|
|
Lehen aldia zuen hori hain azkar sentitzen zuela. Afrikatik
|
behar izan
zuen atera horren sentitzeko:
|
|
—Joan
|
behar izan
genuen. Biharamunean hara itzuli nintzen, eta emazte berari erran nion, Jalil izeneko mutil batek Nura izeneko neska gazte bat xerkatzen zuela.
|
|
—Esplikatu nion Jalilen partez heldu nintzela, da Palermo hirira bihar gauean. Ni hartan aise sartzen ahalko naiz, gidaria ezagutzen dut; zuek aldiz, kamioiaren gibelean gorde
|
beharko
duzue! Nura han bilduko dugu, nesken kanpamentuko sukaldetik pasatzean.
|
|
Gauean, denak nahi bezala iragan ziren: kamioia erran tenorean gelditu zen sukalde aitzinean, Kiranek iganarazi zuen Jalil gibeleko partean, hango barazki kutxa handien artean
|
behar izan
zuen gorde. Kiran aldiz aitzineko partean gorde zen gidariaren laguntzaz, jargien azpian.
|
|
Azkenean, gaua han berean pasatu
|
behar izan
zuten bidaiariek. Biharamun goizeko arazo mekanikoa konpondua izanen zelako esperantzarekin...
|
|
—Bai, bai, antolatua dute, are zatoz fite, edo oinez segitu
|
beharko
duzu!! Erna, mutiko, erna!
|
|
—errepikatu zieten gazteei. Hemen gelditu
|
beharko
duzue, eta zuen aldiaren beha egon Libiara edo Aljeriara joateko!
|
|
—Gu hemen gelditzen gara. Libiako muga oinez gainditu
|
beharko
duzue, talde ttipitan. Hortik abia zaitezte eta ontsa gorde, ez baldin baduzue nahi poliziak edo talde jihadistek harrapa zaitzateten...
|
|
—Oinez segitu
|
beharko
dugula. Oinez?
|
|
—E, Allah ala Jainkoa, Biblia ala Korana, Jesus ala Mahomet profeta, norbaitek
|
beharko
gaitu Europaraino gerizatu, ez baikara berehalakoan heldurik!
|
|
—Ez dugu Tripolin sartu nahi, han sobera polizia delako! Zuhauek segitu
|
beharko
duzue!
|
|
—Oroitarazten dizuet diru guti dugula, eta dugun poxi hori atxiki behar dugula Europara joateko. Amak erran dit sos anitz
|
beharko
dugula.
|
|
Beraz bihar goizean itsasoaren ikustera joanen naiz, eta hango arrain moten dastatzera! laziNa.—Nura, hemendik Europara joateko denbora anitz
|
beharko
da! Eta diru anitz!
|
|
Eta diru anitz! Holako bidaia prestatu behar da, hemen egon
|
beharko
gara luzaz.
|
|
Désirék gogoz kontra eta Nurak ezinbestean, beren karta baliosak utzi
|
behar izan
zizkioten nagusiari. Bizkitartean, telefonorik ez zutela erran zioten.
|
|
—Bihar ekarri
|
beharko
dituzue!
|
|
Bazterrak berriz ere berotu ziren lau lagunen artean... Baina azkenean, ez zen hauturik, ez; Désiréren eta Nuraren paperak han ziren, eta laurek elkarrekin egon nahi baldin bazuten, nagusi horren menpe egon
|
beharko
zuten.
|