Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2002
‎Eta hori da “jarduera ekonomikoen gaineko zerga egiten ari dena”, esan zuen. Beraz, “kendu egin behar da zergadun gehienentzat, eta, ondoren, finantzabide berriak sustatu behar dira, zergapekoak ez direnak eta udalek ohiko jarduerak egin ahal izan ditzaten”. Estatu osoan telefonia mugikorreko antenak jartzearen inguruan sortutako polemikaren ondoren egin dira ministroaren adierazpenak; izan ere, minbizi-kasuen eta beste gaixotasun batzuen ondorioz, uhin elektromagnetikoak sortzeko aukera aztertu da.
2006
‎Aurrezkiaren tratamenduan izandako aldaketek zerga erraztu egiten dute, eraginkortasuna eta neutraltasuna ekartzen dituzte, eta IEFen arabera, “ia batere ez” eragiten dute diru-bilketan eta birbanaketan. Alde horretatik, nabarmentzekoa da zerga ordaindu behar duten zergadunen kopurua “oso txikia” dela (kopuru osoaren %2, 5), eta errenta oso handiak dituztenei eragiten diela. Hain zuzen ere, gutxieneko pertsonal eta familiar berriek, gehi laneko errentengatiko murrizketaren igoerak, urtean 9.050 eurotan ezartzen du zero tasan tributatuko duen errenta, eta, beraz, ez dio Ogasunari ordaindu beharko.
2008
‎Horiez gain, preskripzio-eta iraungitasun-epea ere oinarrizko osagaia da. Edu berean, legez onartu behar dira zergadunak bere estatutuan Administrazioari begira dituen eskubide, berme eta betebeharrak (eskubideok mugatzeko erregelak, batez ere). Lurralde Historikoetan, lege-erreserbaren betekizuna foru arauen bitartez errespetatzen da.
‎Administrazioaren erantzukizunari dagokionez, esan behar da zergadunari informazioa eta laguntza ematea herri zerbitzuetako bat dela, alegia, Herri Administrazioak eskaintzen dituen zerbitzuetarikoa. Horrela, zerbitzu hori ondo ala txarto ibiltzeagatik, kalteak eragin ahal zaizkio zergadunari; kalte horiek benazkoak eta ikuspegi ekonomikotik zenbatzeko modukoak izanez gero, medeatu behar dira, Administrazioaren erantzukizun objektiboa dela eta.
‎Bestetik, zerga-egitateak agerian utzi behar du zergadunak ekonomi-ahalbidea duela, bai ondarea edukitzeagatik, bai ondasunen zirkulazioagatik, bai errenta eskuratu edo gastatzeagatik. Edozein kasutan, ekonomi-ahalbidearen agerpena kargatzea tributu guztien ezaugarria da.
‎a) Prestazioaren zenbatekoa zehatz-mehatz kalkulatzea, edo, hala denean, tributu-zorrik ez dela zehaztea. Gerta daiteke zergadunaren aldeko itzulketa-eskubidea aitortzea eta, modu horretara, erakunde publikoak dirua ordaindu behar izatea zergadunari.
‎Gainera kontuan izan behar da zergadunak dituen oinarrizko eskubide eta konstituzio-bermeak nagusi direla Administrazioak dituen kontroleta polizia-ahalmenen gainean. Hortaz, subjektu pasiboen menpekotasunak ezin dezake hautsi edo bazter utzi Konstituzioak zergadunari emaniko babesa.
‎Administrazioak informazioa eta laguntza eman behar dizkie zergadunei, euren eskubide eta betebeharren gainean. Ildo horretatik, Administrazioak argitaratuko ditu subjektuen kontsultei emaniko erantzun garrantzitsuenak edo eragin handienekoak, bai eta tributu-arauen testu eguneratuak, arauak interpretatzeko administrazio-irizpideak, autolikidazio eta aitorpenak egiteko laguntza ematea ere.
2009
‎Orduan, zehapenean oinarrituta,% 100etik% 150era bitarteko isuna jarriko da. Zergak ordaintzeagatik Ogasunari 6.000 euro ordaindu behar dizkion zergadunak ez badu ordaintzen eta, gainera, dokumentazioa faltsutzen badu, zehapena 9.000 eurokoa izan daiteke, eta horri Ogasunak bildu behar dituen 6.000 euroak gehitu beharko zaizkio. Guztira, Zerga Agentziak 15.000 euro erreklamatuko lituzke.
2010
‎Horixe da guk defendatzen dugun progresibotasun fiskalaren irizpidea.Oraindik lan asko egin beharra dago ordaintzen ez dutenen inspekzioak zorroztuaz. Iruzurraren aurkako lana ogasun guztien lehentasuna izan behar da. Bermatu behar dugu zergadun guztiek araudiari jarraituz ordaintzea eta inork ihes ez egitea obligazio horri. Planteamendu etiko bat da, krisi garaian indar handiagoa hartzen duena.Aipatu duzu sarritan ahalegin berezia egin duela agintaldi honetan Aldundiak iruzur fiskalari aurre egiteko.
2011
‎Zergadun gutxi dira itzultzera ateratzen delako baieztatzen dutenak, kenkariak edo hobariak batzean lortuko luketen kopurua handiagoa ote den egiaztatu gabe. Sinatu aurretik, zehatz-mehatz aztertu behar dira zergadunak izan ditzakeen desgrabazioak. Beste kasu bat ere gerta daiteke:
2012
‎Nolanahi ere, itzulketa jasotzean atzerapena eragiten duen arrazoietako bat da. 5 Zenbateko handia itzultzea Zerga Agentziak oso kopuru handia itzuli behar dionean zergadun bati, luxuz begiratzen dio aitorpen horri, akatsik baduelako, faktura edo diru-sarrera guztiak aurkeztu ez diren edo ez diren desgrabazioren bat sartu da. Gainera, askotan, kopuru txikiko itzulketak espero dituzten herritarrek kapital handiagoa jasotzen dutenek baino lehenago kobratzen dute.
2016
‎Ondarearen gaineko zergaren kanpaina herritar gehienek ez dute egin behar, gutxienez 1,5 milioi eurotik gorako ondarea izan behar duelako zergadunak.
‎Errenta Aitorpena ordaindu behar zaien zergadunak beren kontu pertsonalak prestatzen has daitezke, baina, zorionez, Zerga Agentziari egin beharreko ordainketa zatikatzeko edo geroratzeko aukera ere badago. Gainera, banku-kredituak daude, gutxi gorabehera, Administrazioari zor zaiona ordaintzen laguntzen dutenak, batzuk interesik gabe.
2020
‎Baina, lehenago edo geroago, zor horiek itzuli beharko dira eta orduan kostua zergapekoen gainean eroriko da. Noski, ahaleginak egin behar dira zergadun horien artean GAFAM direlakoak (hots, Google, Apple, Facebook, Amazon eta Microsoft) eta zerga-paradisuetan aritzen direnak egon daitezen. Baina ahalegintze hori benetan emankorra izan dadin, lehenago munduko herri aurreratuen artean akordioetan eta lankidetzan aurrera egin beharko da, eta hori ez da hain probablea, geroxeago azalduko denez.
2022
‎Haintzat hartu behar ditut zergadunak eta objektibitatea.
2023
‎Horiez gain, preskripzioeta iraungitze-epea ere oinarrizko osagaia da. Edu berean, foru-arauz onartu behar dira zergadunak bere estatutuan Administrazioari begira dituen eskubide, berme eta betebeharrak (eskubideok mugatzeko erregelak, batez ere).
‎Bestetik, zerga-egitateak agerian utzi behar du zergadunaren ekonomia-ahalbidea duela, bai ondarea edukitzeagatik, bai ondasunak eskuratzeagatik (edo gastuagatik), bai errenta lortzeagatik. Edozein kasutan, ekonomia-ahalbidearen agerpena kargatzea tributu guztien ezaugarria da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia