Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2006
‎–Finkoak: egiturari soldatuta daude, eta, beraz, arazorik handiena aulkiak igogailuan sartu behar duenean edo korridore estu batetik igaro behar duenean sortzen den deserosotasuna da. –Erauzgarriak:
‎Hala ere, kutsadura kudeatzeko moduaren ikuspegitik, erronka handia da eta apustu ausarta. Orain, komunitate zientifikoak metodoak garatu behar ditu sortuko den informazio guztia kudeatu ahal izateko. Nola egiten dio aurre erronka horri komunitate zientifikoak?
2008
‎Kontua kitatu eta hiru egun baliodunera ordainduko da. Bezeroak hala erabakita gordailua aldez aurretik ezeztatzen bada, bankuak edo aurrezki-kutxak bere posizioa merkatu-prezioetan likidatuko du, eta kontuan hartu behar da sortutako likidazioak irabaziak eta galerak eragin ditzakeela (azken kasu horretan, jaso beharreko kapitala inbertitutako kapitalaren %100 baino txikiagoa izango litzateke). Espainiako Bankuak gordailu-mota horiek kontratatzen dituzten bezeroei gomendatzen die erakundeak konpromisoa hartzen badu inbertitutako zenbateko osoa mugaegunean itzultzeko, garrantzitsua dela produktuaren errentagarritasunean eragina izan dezaketen egoerak xehetasunez baloratzea.
2009
‎Espainiako hezeguneak kontserbatzeko, administrazioek ahalegin handiagoa egin behar dute sortzen dituzten “ingurumen-zerbitzuak” bermatzeko. Halaxe dio Ecologista en Acción erakundeak, azken 50 urteotan Espainiako hezeguneen %60 desagertu egin dela lehortze-eta urbanizazio-jardueren ondorioz.
2012
‎Kortisol mailak ere (estresean inplikatutako hormona) balio handiagoak ditu. Izan ere, inguruan sostengu txikiagoa aurkitzen duten gizabanakoek alerta-egoera handiagoa behar dute sor daitezkeen zailtasunak kontrolatzeko.
2013
‎Ikasketa batzuen arabera, ikasitakoaren memoria handiagoa da ikasi eta berehala lo egiten denean Antsietatea emozio-erreakzio normala da gizaki guztiengan, emaitza negatiboa izan daitekeela aurreikusten den egoeretan. Azterketa bat egin behar denean sortzen da urduritasun hori, eta bertan behera utz daitekeela uste da, edo jendaurrean hitz egitean, zuri geratzeko edo gaizki hitz egiteko beldurrez. Bestalde, azterketen beldurra ez da beldur ilogikoa, hein batean ikaslearen etorkizuna zehazten baitu.
‎Elikadurak minbizia sendatzen duela sinesteko sei arrisku Sendatzeko itxaropen faltsu eta sutsuak ematea karga emozional handia jasaten ari denari; minbizia duen gaixo bati, adibidez, antietikoa eta kaltegarria da. Hauek dira minbiziaren tratamendua onkologoaren esku utzi behar izateak sor ditzakeen arrisku batzuk: Minbizirako tratamendu eraginkorra baztertzea edo atzeratzea.
2015
‎Otordu bat huts egiteko arrazoia, nagusiki, apetitu falta izaten da eta janaria norberarentzat bakarrik prestatu behar izateak sortzen duen nagia.
2016
‎Era berean, amaren gorputzak «esnea ekoizteko sistema prozesua optimizatzeko» aldatu du, Alba elkarteak adierazten duenez. Bularrak esnez beteta egon beharrean, ugatz-guruinak haurra behar duenean sortzen du titia. Horregatik, bularrak bigunagoak dira, eta, batzuetan, haurrak pixka bat narritatzen dira hartunearen hasieran.
2021
‎farmakozaintza. Espainiako Medikamentu eta Osasun Produktuen Agentzian bada jakinarazpen-sistema bat, eta profesionalek horren berri eman behar diote sor daitekeen edozein arazori.
‎Urte gutxiren buruan suntsitu duen bati erreparatuko diogu: hazirik gabeko sandiari, fruta horren zati bat ahoan sartzen dugun bakoitzean pipitak kendu behar izateak sortzen duen nekea saihesteko. Hobekuntza horiek ez dira bakarrik ikusten fruta-dendetan.
‎Izan behar dute norbera babesteko ekipoak (NBE), hautsetik eta gasetatik babesteko maskaraz osatuak, betaurrekoak eta babes-pantailak, zipriztinengatik begiak ez kaltetzeko, eta eskularruak. Egon behar dute sortzen dituzten hondakinak botatzeko prest (aerosolen ontziak, disolbatzaileak, paperak eta plastikoak, lixatze-hautsa edo hondakin edo substantzia arriskutsuak eduki dituzten ontziak) eta ingurumen-segurtasuneko araudia Trantsizio Ekologikorako Ministerioa eta autonomia-erkidego bakoitzarena. Irudia:
2022
‎“Arazo bat dago kasu horietan: denbora behar da sortzeko; horregatik litzateke ona irakasleek ikasleei ematea”, proposatu du Alfredo Camposek. Control de la manera de la manera de la medida.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia