Emaitzak: 5
2008 | ||
Gure asmoa hemen ez da nolako erreferentzia-corpusa | behar genukeen proposatzea, baina bai behintzat erreferentzia-corpusa bat diseinatzean kontuan hartu behar diren zenbait alderdi, erantzun behar diren galdera batzuk eta mahai gainean argi jarri behar diren erabakigaiak agertzea: | |
2010 | ||
partaideei euskara integratzeko beharrezkoa den galdetu zaienean ezetz erantzun dute, euskaraz jakin gabe inolako arazorik gabe bizi daitekeela, bai bilbo moduko hiri erdaldunetan zein ataun moduko herri euskaldunagoetan ere. baina zer da" integratuta sentitzea"? Mahai-inguruetan partaideek ez dute kontzeptuaren definizioa eman baina, kontzeptu horretaz jardun dutenean erabili dituzten adierazpideak aztertuta, badirudi adierazpena modu mailakatuan erabili ordez modu dikotomikoan erabiltzen dutela —integratuta sentitu ala ez zentzuan— artikulu honetako autoreek kontzeptua era mailakatuan ulertu | behar dela proposatzen dute, eta ez-integratuta ez sentitzeak berez ez dakarrela integratuta sentitzea. gainera, beste galdera interesgarri bat egin daiteke: ba al dago integrazio-maila jakinik zeinetan euskaraz jakitea beharrezkoa baita? | |
2012 | ||
Hiriburuetako datuak ikustea besterik ez dago lehen hazten ari zena orain abiadura berean txikitzen ari dela egiaztatzeko. Agian goizegi da hain ondorio beltzak, edo grisak behinik behin, ateratzeko, baina ez dugu uste goizegi denik euskararen erabilera datuei buelta eman eta lehengo goranzko bidean jarri nahi baditugu berrikuntza | behar dugula proposatzeko. | |
2019 | ||
Laburpena. euskal arnasguneen inguruko gogoeta egituratua eskaintzen da artikulu honetan. kontzeptuaren beraren aurkezpen teorikoa egiten da lehenik," physical breathing space" direlakoak (edo, partez, antzeko zirenak/ direnak) nazio artean (izan) duten trataera azalduz. gure kasuan arnasguneak zer diren eta euskara indarberritzeko zer-nolako garrantzia duten azpimarratzen da gero, atal banatan. gaurko arnasguneak nolakoak diren eta bertan zer gertatzen ari den azaltzen da IV. atalean. azken hiru ataletan maila praktikoari heltzen zaio: arnasguneen gaur eguneko erronkak azaltzen da V. atalean, erronka horiei nola erantzun behar zaien argudiatzen da VI.ean eta VII. atalean, azkenik, hemen eta orain zer egin | behar den proposatzen da. arnasguneen garrantzia azpimarratzearekin batera, euskara indarberritzeko paradigma egokitu beharra ikusten du autoreak. teoria lantzeaz gainera badu artikuluak xede praktikoa ere. erabakiak hartzeko orduan arnasguneko biztanleen zentraltasuna azpimarratzen da, besteak beste. • Hitz gakoak: | |
2020 | ||
Espainiar Estatuan zabalkundea izan duen eredu honek bere oinarri teorikoan hizkuntzaren erabileraren normalizazioa behetik gorakoa izan | behar duela proposatzen du, hau da, herritarren parte-hartzea eta hizkuntzaren kudeaketarekin harremana duten eragileen ekarpena ditu abiapuntu. EAE-ko herri administrazioek ere eredu horri heldu zioten eta ildo horri jarraiki dagoeneko VI. plangintzaldian daude murgilduta, baita GU ere. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
behar izan | 5 (0,03) |
Lehen forma
behar dela | 1 (0,01) |
behar den | 1 (0,01) |
behar duela | 1 (0,01) |
behar dugula | 1 (0,01) |
behar genukeen | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
behar izan proposatu | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |