Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 4

2008
‎Izan ere, testua literatur didaktikaren erdigunean kokatzea proposatu zen, testu-azterketen bidez. Horrez gain, testu-azterketak literaturaren berezko ezaugarriak identifikatzera bideratu behar zirela planteatu zuten; modu horretan, ikasleak baliabide haiek barneratuko zituen, eta gai izango zen testuak aztertzeko ez ezik, sortzeko ere. Bestalde, kongresu hark berrikuntza garrantzitsua ekarri zuen literaturaren historiaren alorrean; jakintzagai hark nazioaren eta kronologia linealaren mugak gainditu behar zituela proposatu zen.
2021
‎Eta, helburu horien artean, literaturaren didaktikak funtsean biri erantzun behar diela proposatzen du IE6-k: batetik, heziketa literarioan oinarritzea testuen ulermen, interpretazio eta sorkuntza gaitasunak landuz ikaslearen konpetentzia literarioa garatzeko, eta bestetik, horrek guztiak komunitatearen eta kulturaren ezagutza eskaini behar dio ikasleari bere identitatea eraikitzeko, munduan kokatzeko eta errealitatearen irakurketa kritikoa egiteko.
‎Irakurketaren ikasketa oso prozesu zaila eta konplexua dela baieztatzen du BIR1-ek, eta horren irakaskuntza oraindik ere zailagoa den zerbait. Horrexegatik, hain zuzen ere, prozesu mailakatu gisa ulertu, programatu eta inplementatu behar dela proposatzen du, eta horretan, konfiantza elementu motibatzaile ezinbestekoa dela uste du, bai gelan eta etxetik sustatzen dena giro eta praktika batzuk sistematizatzeko, bai nork bere buruarekiko konfiantza aldamiatzen joateko (BIR1). Eta, hori euskal literaturaren kasuan giltzarri da atxikimendua lortu nahi bada, are gehiago, aipatutako gabeziak aintzat hartuta.
‎Etengabeko prestakuntzaren bidetik jo nahi bada, formazioak alderdi teorikoari soilik ezin diola heldu baieztatzen du IE2-k, eta teoriak planteatzen duenaren eta irakaslearen jardunaren arteko fluxuak arina izan behar duela proposatzen du, batak bestea oinarri hartuz eta elkar elikatuz. Parte-hartzaile honek nahiz IE6-k azaltzen dutenez, BHn oro har jarduera interesgarri dezente diseinatzen eta inplementatzen dira, baina atzean aldamiatze pedagogikodidaktikoa falta denez, eraginkortasuna zein esangura galtzen dute, eta horretarako, ondo programatzen jakitea funtsezkoa dela baieztatzen dute.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia