Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2002
‎Edozein erakundek bere buruari galderak egin behar dizkion bezala, edozein alderdik ere, bere baitan horrelako neurriak hartzeko beharrean sentitzen denean, bere buruari galderak egin beharko lizkioke. Hori da inportanteena, zergatik hartu behar dira neurri horiek eta horrek zer adierazten duen.
2007
‎Kanporatzea eta afiliatuak eskubideez gabetzen dituzten gainerako neurri zehatzaileak aurkakotasun-prozeduren bidez bakarrik ezarri ahal izango dira. Prozedura horietan ukituei bermatu behar zaizkie neurri horiek oinarritzen dituzten egitateen gaineko informazioa jasotzeko eskubidea, neurriok hartu aurretik eurek esan beharrekoak entzunarazteko eskubidea, zehapena ezartzen duen erabakia zioduna izateko eskubidea, eta, hala denean, barne-errekurtsoa jartzeko eskubidea.
‎Enpresaburuak nahitaez bete behar dituen neurri horiek ikuskatu eta kontrolatzean, langileak parte hartzeko eskubidea du, lantokian dituen lege-ordezkarien bidez, baldin eta lantokian ez badaude indarreko legeriaren arabera gai horretan eskudunak diren organo edo zentro espezializatuak.
‎alderdiaren jardueretan eta gobernu-eta ordezkaritza-organoetan parte hartzea, boto-eskubidea egikaritzea, biltzar orokorrera joatea, alderdiko karguetarako hautesle eta hautagai izatea, informazioa jasotzea zuzendaritza-organoen osaeraren inguruan, gauzatu diren jardueren gainean eta egoera ekonomikoaren gainean, eta alderdiko organoen erabakiak aurkaratzea. Dena den, kanporatzea eta gainerako neurri zehatzaileak aurkakotasun-prozeduren bidez bakarrik ezarri ahal izango dira, eta horietan, ukituei bermatu behar zaizkie neurri horiek oinarritzen dituzten egitateen gaineko informazioa jasotzeko eskubidea, neurriok hartu aurretik eurek esan beharrekoak entzunarazteko eskubidea, zehapena ezartzen duen erabakia zioduna izateko eskubidea, eta, hala denean, barne-errekurtsoa jartzeko eskubidea. Betebeharrei helduz, afiliatuek estatutuetako xedapenek ezarri betebeharrak beteko dituzte, eta ondoko betebeharrak beti:
‎Ziurrenik, mota horretako jardun gehienak sexu-bereizkeriari lotuta egin dira, bai zuzeneko bereizkeria izenekoa (pertsona bati antzeko egoeran tratu makurragoa ematen zaionean sexua dela-eta), bai zeharkako bereizkeria (itxuraz neutroa den xedapen, irizpide edo eginera bat dela-eta sexu jakin bateko pertsonak beste sexuko pertsonekin alderatuta egoeran makurragoan daudenean), emakumezkoak arlo jakin batzuetan izandako gutxiespen historikoa dela bide (enpresan, administrazio publikoetan, politikan, etab.). Emakumezkoak gizarte-esparru guztietan sartzeari mesede egiteko, legegileak neurri zehatzak susta ditzake eta, aldi berean, «emakumezkoa babesteko arau teorikoak» suntsitu, dagoeneko gaindituta dauden gizarte-ereduei dagozkienak; izan ere, «ustezko babes-neurri» horiek desabantaila-egoera denboran iraunarazi baino ez dute egiten, gizonezkoekin alderatuta berdintasunaren benetako muga direlako (uztailaren 16ko 128/ 1987 KAE; abenduaren 14ko 229/ 1992 KAE; urtarrilaren 14ko 3/ 1993 KAE eta azaroaren 28ko 317/ 1994 KAE). Azken buruan, kasu bakoitzean aztertu behar da neurri horien azken xedea gizarte-sektore gutxietsien benetako integrazioari mesede egitea den edo, aitzitik, kolektibo batzuen gutxiespen-jarraibide gaindituak oinarri dituen babesa ematea den, gizabanakoak berdin hartu beharrean. Azken kasu horretan, itxurazko babes-neurriak izango lirateke, baina egiatan, bereizkeriazkoak dira:
2008
‎Lurralde antolaketa hobetzeko eta gizarte garapena bermatzeko proposamen eraginkorrak ezinbestekoak direla ukatzerik ez da. Izan ere, euskal eragileek adostu behar dituzte neurri horiek eta bertoko baliabideak indarrean azkartu behar dira. Kontratuaren moldea aspaldi agorturik dago eta herritarren nahiak errespetatuko dituzten hitzarmen berriak sortzeko unea heldu da.
2009
‎Hegazkin konpainiek ez ezik, turismo operadore guztiek ere hartu behar dituzte neurri horiek, derrigorrean.
‎Lanketa ideologiko bat ondo dago, baina berdintasun hori aurrera eramateko tresna errealak abian jartzen badituzu. Lanean eta bizitza pertsonalean ditugun proiektuak uztartu behar dira neurri horien bidez, eta oraingoz ez da egin?. Errok ere aitortu du berdintasun formala lotzeko bidea luzea dela.
2010
‎batez ere industria horrek izaera estrategikoa duen neurrian. Zenbaitetan, pribatizatu den enpresa hori herrialdearen ekonomia-ingurunearekin lotzeko asmoz hartu behar dira neurri horiek. Adibidez, enpresaren akziodunen artean herrialdeko «gune gogorra» ziurtatuz, gobernuaren gutxieneko baina kualifikatua den partaidetza bat mantenduz, etab.
2013
‎Amaitu berri den urteari begira, «gogorra» izan dela nabarmendu du, baina Espainiaren erreskatearen aukera «urrundu» dela deritzo. Haren ustez, «erreformaren bidetik» jarraitu behar da, eta bide horretan euskal herritarrek «lehen lerroan» egon behar dute neurri horiek babesten eta bultzatzen. Nolanahi ere, haren ustez, EAEren 2012ko datu ekonomiko txarrak Patxi Lopezen gobernuaren «ezegonkortasun politikoari eta paralisi sakonari» zor zaizkio.
‎Eta eskubide hori baliatzeko eskatzen dugu, Espainiako herritar guztien izenean. [...] Esan behar dut hartzen den neurri oro ondo irudituko zaigula, baina kontuan hartu behar da neurri horiek aplikatzeko gizonak falta direla».
2020
‎“Gaur egun uste dugu ez litzatekeela beharrezkoa izango, eta garrantzitsuena hori saihestea dela, ondorio ekonomikoengatik eta osasun mentalean, eta oinarrizko osasun-zerbitzuak emateari uzten diotelako. Oso estrategikoak eta taktikoak izan behar dute neurri horiek aplikatzeari dagokionez”, esan zuen berriki María Neirak, OMEko Osasun Publikoko eta Ingurumeneko zuzendariak, Efe berri-agentziari. Bigarren konfinamendua:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia