2000
|
|
Publizitate mugatu batekin bete behar dugu horien zeregina. Egia esan, publizitateak ezin du sortu herritar bakoitzarengan eta une berean, herritar horrek bete
|
behar duen
lege horren ezagutza. Hala ere, nahikoa izan beharko luke aurreko publizitate mugatu horrek legea noiz betearazi behar den horretan edozein nahikeria saihesteko.
|
2005
|
|
1 Prozedura Zibilaren Legeko 1489 artikuluak ezarritakoa betetzeko eman den ziurtagiriaren ostean, erregistratzaileak adierazi
|
behar du
lege horren 1490 artikuluko komunikazioak egin dituela, eta zehaztu behar du nola egin dituen komunikazio horiek.
|
2008
|
|
Uztailaren 25eko 19/ 1989 Legea indarrean jarri aurretik sortutako sozietate eta erakundeak Merkataritzako Erregistroan inskribatu
|
behar badira
lege horren aginduz, orria irekiko zaie kasuan kasuko Erregistroan lehenengo inskripzioaren idazkuna eginda; erakundearen ordezkaritza duenak eskatuko du idazkuna egitea, eta, eskabidearekin batera, hurrengo agiriak aurkeztuko ditu:
|
|
Hortaz, baiezta dezakegu legeria arruntak eta konstituzio-antolamenduak ez dutela debekatzen tributu-legeen atzeraeragintasuna. Atzeraeraginezko ondoreak dituen legea Konstituzioaren aurkakoa izan dadin, Konstituzioan bertan jasotako beste printzipio batzuk urratu
|
behar ditu
lege horrek (hala nola, ekonomi-ahalbidea, ziurtasun juridikoa edo nahierarakotasunaren debekua).
|
|
Behin legea zein lurraldetan den eragingarria jakin eta gero, bi ondorio jazotzen dira: lehenik eta behin, lurralde horretako auzitegi eta epaile guztiek aplikatu
|
behar dute
lege hori, antolamendu juridikoaren beste osagai bat izanik; bigarrenik, lege hori, antolamendu juridikoan sartutakoan, kontuan hartu behar da edozein xedapenen interpretazioa egiterakoan. Gure kasuan, garrantzi handikoak dira Euskal Herriko Ekonomi Ituna eta Nafarroako Ekonomi Hitzarmena, arau horietan tributuak banatzeko lotuneak ezartzen direlako, baita autonomia-erkidegoko erakunde eskudunek esparru honetan emaniko arauak ere.
|
2009
|
|
Urkulluren aburuz, bi alderdi horien helburua da Ajuria Eneara iristea, eta horretarako Alderdien Legeaz baliatuko dira ezker abertzalea Legebiltzarrean egon ez dadin. Haren irudiko, terrorismoaren aurkako politikaren estrategiaren baitan ulertu
|
behar da
lege hori, estrategia horren ezkutuko helburua EAJ boteretik kentzea delako.
|
2010
|
|
Baina gizarteko eztabaida ez da amaitu, ezta tramite legalak ere. Orain, Senatuak bere onespena eman
|
behar dio
lege horri; irailean hartuko du erabakia. Baina gero Estatu Kontseiluak onartu beharko du.
|
2011
|
|
Ez du zertan «izendapen sozialarekin» bat egin, hau da, enpresa batek izendapen sozial bat izanda ere, beste bat eduki ahal du produktu edo zerbitzuak merkaturatzeko orduan. Ikerketari dagokionez, nabarmendu
|
behar dugu
lege horrek espresuki debekatzen duela honako hau:
|
2013
|
|
Espainiako Gobernuaren hezkuntza erreformari aurre egiteko tresna eraginkorrena Hezkuntza Legea izango dela uste du EAJk. Andoni Ortuzar EBBko presidenteak adierazi du «euskal curriculuma ongi zehaztuta» jaso
|
behar duela
lege horrek. «Uste dut, gainera, adostasun handi batekin lortuko dugula hori egitea», erantsi du.
|
|
Ildo horretatik, Tito Livio historialariak legeari buruz adierazi zuen, zuzenbide publiko eta pribatu osoaren iturria? zela; eta Zizeronek baieztatu zuen haur guztiek buruz ikasi
|
behar zutela
lege hori.
|
2020
|
|
"... Gasteizko Udalak euskararen inguruan ahalegina egin du, hori ezin da ezkutatu, Euskara Zerbitzuan konpromisoa badago baina uste dut politikoki ez dagoela behar besteko apustu sendorik benetan Euskara Zerbitzutik egiten denaz gain apustu indartsuagoak egiteko, eta gauza gehiago egin daitezke. Nik suposatzen dut politikoki esaten dietela-bueno, guk legea bete behar dugu eta zuek guri esan
|
behar diguzue
legea hori nola bete-, baina legeak dioenaz gain gauza gehiago egin daitezke..."
|
2023
|
|
Hortaz, baiezta dezakegu legeria arruntak eta konstituzio-antolamenduak ez dutela debekatzen tributu-legeen atzeraeragina. Atzeraeraginik duen legea Konstituzioaren aurkakoa izan dadin, Konstituzioan bertan jasotako beste printzipio batzuk urratu
|
behar ditu
lege horrek (hala nola, ekonomia-ahalbidea, segurtasun juridikoa edo botere publikoen nahierakeriaren debekua).
|
|
Behin legea zein lurraldetan den eragingarria jakin eta gero, bi ondorio jazotzen dira: lehenik eta behin, lurralde horretako auzitegi eta epaile guztiek aplikatu
|
behar dute
lege hori, antolamendu juridikoaren beste osagai bat izanik; bigarrenik, lege hori, antolamendu juridikoan sartutakoan, kontuan hartu behar da edozein xedapenen interpretazioa egiterakoan. Gure kasuan, arauen lurralde-eragingarritasuna garrantzi handikoa dira Euskadiko Ekonomia Itunari eta Nafarroako Ekonomia Hitzarmenari begira, arau horietan tributuak banatzeko lotuneak ezartzen direlako, baita autonomia-erkidegoko erakunde eskudunek esparru honetan emaniko arauak ere, arauok alega daitezkeelako eta bete beharrekoak direlako Estatuko administrazio-organoentzat berrikuspen-prozeduretan edota arauok interpretatu eta aplikatu behar dituzten organo jurisdikzionalentzat, horien lurralde-eskumena gorabehera.
|
|
Egoera horrela mantendu zen 1924ko Udal Estatutua heldu zen arte. Gogoratu
|
behar dugu
Lege horrek berrikuntza ugari ekarri zituela eta horien artean oso aipagarriak dira nazio gaitasuneko toki-administrazioetako funtzionarioen sorrera, edo udal kredituaren sorrera. Esangura horretan, FARIÑA JAMARDOren arabera, Udal Estatutuaren arrakastarik handiena baliabide-sistema propioa sortzea izan zen207.
|