Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2000
‎Publizitate mugatu batekin bete behar dugu horien zeregina. Egia esan, publizitateak ezin du sortu herritar bakoitzarengan eta une berean, herritar horrek bete behar duen lege horren ezagutza. Hala ere, nahikoa izan beharko luke aurreko publizitate mugatu horrek legea noiz betearazi behar den horretan edozein nahikeria saihesteko.
2005
‎1 Prozedura Zibilaren Legeko 1489 artikuluak ezarritakoa betetzeko eman den ziurtagiriaren ostean, erregistratzaileak adierazi behar du lege horren 1490 artikuluko komunikazioak egin dituela, eta zehaztu behar du nola egin dituen komunikazio horiek.
2008
‎Uztailaren 25eko 19/ 1989 Legea indarrean jarri aurretik sortutako sozietate eta erakundeak Merkataritzako Erregistroan inskribatu behar badira lege horren aginduz, orria irekiko zaie kasuan kasuko Erregistroan lehenengo inskripzioaren idazkuna eginda; erakundearen ordezkaritza duenak eskatuko du idazkuna egitea, eta, eskabidearekin batera, hurrengo agiriak aurkeztuko ditu:
‎Hortaz, baiezta dezakegu legeria arruntak eta konstituzio-antolamenduak ez dutela debekatzen tributu-legeen atzeraeragintasuna. Atzeraeraginezko ondoreak dituen legea Konstituzioaren aurkakoa izan dadin, Konstituzioan bertan jasotako beste printzipio batzuk urratu behar ditu lege horrek (hala nola, ekonomi-ahalbidea, ziurtasun juridikoa edo nahierarakotasunaren debekua).
‎Behin legea zein lurraldetan den eragingarria jakin eta gero, bi ondorio jazotzen dira: lehenik eta behin, lurralde horretako auzitegi eta epaile guztiek aplikatu behar dute lege hori, antolamendu juridikoaren beste osagai bat izanik; bigarrenik, lege hori, antolamendu juridikoan sartutakoan, kontuan hartu behar da edozein xedapenen interpretazioa egiterakoan. Gure kasuan, garrantzi handikoak dira Euskal Herriko Ekonomi Ituna eta Nafarroako Ekonomi Hitzarmena, arau horietan tributuak banatzeko lotuneak ezartzen direlako, baita autonomia-erkidegoko erakunde eskudunek esparru honetan emaniko arauak ere.
2009
‎Urkulluren aburuz, bi alderdi horien helburua da Ajuria Eneara iristea, eta horretarako Alderdien Legeaz baliatuko dira ezker abertzalea Legebiltzarrean egon ez dadin. Haren irudiko, terrorismoaren aurkako politikaren estrategiaren baitan ulertu behar da lege hori, estrategia horren ezkutuko helburua EAJ boteretik kentzea delako.
2010
‎Baina gizarteko eztabaida ez da amaitu, ezta tramite legalak ere. Orain, Senatuak bere onespena eman behar dio lege horri; irailean hartuko du erabakia. Baina gero Estatu Kontseiluak onartu beharko du.
2011
‎Ez du zertan «izendapen sozialarekin» bat egin, hau da, enpresa batek izendapen sozial bat izanda ere, beste bat eduki ahal du produktu edo zerbitzuak merkaturatzeko orduan. Ikerketari dagokionez, nabarmendu behar dugu lege horrek espresuki debekatzen duela honako hau:
2013
‎Espainiako Gobernuaren hezkuntza erreformari aurre egiteko tresna eraginkorrena Hezkuntza Legea izango dela uste du EAJk. Andoni Ortuzar EBBko presidenteak adierazi du «euskal curriculuma ongi zehaztuta» jaso behar duela lege horrek. «Uste dut, gainera, adostasun handi batekin lortuko dugula hori egitea», erantsi du.
‎Ildo horretatik, Tito Livio historialariak legeari buruz adierazi zuen, zuzenbide publiko eta pribatu osoaren iturria? zela; eta Zizeronek baieztatu zuen haur guztiek buruz ikasi behar zutela lege hori.
2020
‎"... Gasteizko Udalak euskararen inguruan ahalegina egin du, hori ezin da ezkutatu, Euskara Zerbitzuan konpromisoa badago baina uste dut politikoki ez dagoela behar besteko apustu sendorik benetan Euskara Zerbitzutik egiten denaz gain apustu indartsuagoak egiteko, eta gauza gehiago egin daitezke. Nik suposatzen dut politikoki esaten dietela-bueno, guk legea bete behar dugu eta zuek guri esan behar diguzue legea hori nola bete-, baina legeak dioenaz gain gauza gehiago egin daitezke..."
2023
‎Hortaz, baiezta dezakegu legeria arruntak eta konstituzio-antolamenduak ez dutela debekatzen tributu-legeen atzeraeragina. Atzeraeraginik duen legea Konstituzioaren aurkakoa izan dadin, Konstituzioan bertan jasotako beste printzipio batzuk urratu behar ditu lege horrek (hala nola, ekonomia-ahalbidea, segurtasun juridikoa edo botere publikoen nahierakeriaren debekua).
‎Behin legea zein lurraldetan den eragingarria jakin eta gero, bi ondorio jazotzen dira: lehenik eta behin, lurralde horretako auzitegi eta epaile guztiek aplikatu behar dute lege hori, antolamendu juridikoaren beste osagai bat izanik; bigarrenik, lege hori, antolamendu juridikoan sartutakoan, kontuan hartu behar da edozein xedapenen interpretazioa egiterakoan. Gure kasuan, arauen lurralde-eragingarritasuna garrantzi handikoa dira Euskadiko Ekonomia Itunari eta Nafarroako Ekonomia Hitzarmenari begira, arau horietan tributuak banatzeko lotuneak ezartzen direlako, baita autonomia-erkidegoko erakunde eskudunek esparru honetan emaniko arauak ere, arauok alega daitezkeelako eta bete beharrekoak direlako Estatuko administrazio-organoentzat berrikuspen-prozeduretan edota arauok interpretatu eta aplikatu behar dituzten organo jurisdikzionalentzat, horien lurralde-eskumena gorabehera.
‎Egoera horrela mantendu zen 1924ko Udal Estatutua heldu zen arte. Gogoratu behar dugu Lege horrek berrikuntza ugari ekarri zituela eta horien artean oso aipagarriak dira nazio gaitasuneko toki-administrazioetako funtzionarioen sorrera, edo udal kredituaren sorrera. Esangura horretan, FARIÑA JAMARDOren arabera, Udal Estatutuaren arrakastarik handiena baliabide-sistema propioa sortzea izan zen207.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia