Emaitzak: 6
2001 | ||
Zertarako? Hain zuzen ere gure ekipoak nola jokatu | behar duen ikas dezan. Nekez ukatuko du inork talde hori badela, demasako indarra duela. | |
2002 | ||
Jainkoak gurtu eta agurtu ondoren, oraintsu nekazaritzaren inguruan izan ditugun elkarrizketak aipatuko ditut, nola jokatu | behar den ikas dezazun. Eta bilatzen duzuna aurkitzen ez baduzu, zein autoretan bilatu jakinaraziko dizut, hala erromatar nola greziarretan. | |
2011 | ||
Badirudi hezi egin gura dela kritiken irakurlea, itzulpenak bere lekua | behar duela ikas dezan, itzultzailearena ez dela langintza erraza; itzultzaileari errekonozimendua zor zaiola aldarrikatu gura da. Ekarri ditugun txatalak bezalakoak kritiketan txertatuta, itzulpen-prozesua gerturatu egin gura zaio kritikairakurleari. | |
2012 | ||
Lehenengo txalupa izugarri handia egin nuen, bidezkoa zenaren kontra, nola botako nuen uretara aldez aurretik kontuan hartu gabe. Beraz, ez nintzen gai izan txalupa uretaraino eramateko edo ura txaluparaino iritsarazteko, eta zegoen lekuan utzi behar izan nuen, oroigarri gisa, hurrengoan zuhurragoa izan | behar nuela ikas nezan. Izan ere, hurrengoan, zuhaitz egokirik aurkitu ez nuen arren, eta ura, esan bezala, milia erdi baino hurbilago ezin iritsarazi nezakeen lekuan egon arren, ez nuen amore eman, nola edo hala egin nezakeela ikusita; eta ia bi urte neramatzan arren, ez nuen lana hasieran baino zabarrago egin, azkenean itsasoratzeko txalupa bat izateko itxaropenez. | |
2015 | ||
Hainbat azalpen aberatsen artetik, ikerlariak azpimarratu ditu ere zoin diren bi baldintza nagusiak haurrek mintzaira bat | behar den bezala ikas dezaten: egunerokotasunean mintzaira hori erabiltzeko parada ukan behar dute (ahalaz familian, baina familiatik kanpo ere, kirol edo kultur aktibitateetan), eta bereziki senditu behar dute burasoek bihotzez nahi dutela hizkuntza hori jakin dezaten; ezen, zientifikoak ohartu dira ingurumenak ez balin baditu haurrak hizkuntza baten erabiltzera bultzatzen, edo burasoek sendiarazten balin badiete haurreri mintzaira hori gutiesten dutela, haurrek ez dutela behar bezala ikasiko. | |
2016 | ||
Suhiltzaileek, adibidez, suteen simulazioak egiteko erabiltzen dute. Sute baten agertokia zizelka daiteke (mendiak, haitzarteak...), eta, hala, suhiltzaileek paisaia zehatz batean nola mugitu | behar duten ikas dezakete. Nekazaritzarekin lotutako erabakiak hartzeko ere balio du: |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
behar izan | 6 (0,04) |
Lehen forma
behar den | 1 (0,01) |
behar den bezala | 1 (0,01) |
behar duela | 1 (0,01) |
behar duen | 1 (0,01) |
behar duten | 1 (0,01) |
behar nuela | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
ELKAR | 1 (0,01) |
Jakin | 1 (0,01) |
UEU | 1 (0,01) |
Labayru | 1 (0,01) |
Herria - Euskal astekaria | 1 (0,01) |
Hitza | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
behar izan ikasi | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
behar izan ikasi ezan | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |