Emaitzak: 6
2013 | ||
Horretarako hazian inbertitzeaz. Hiztun komunitateko erdiko geruzen ahalmen soziopolitiko eta kulturala garatuko duten eragileen masa kritiko bat | behar dugu hurrengo belaunaldian. | |
2015 | ||
" Euskarak zentralago izan behar du, inplikazio handiagoa behar dugu. Salto horrekin lortu | behar diogu hurrengo belaunaldiari hizkuntza eskubideak bermatuta izango dituela, hizkuntzaren erreprodukzio soziala bermatuko dela, erabilera areagotuko dela nahiz eta jakin euskara Euskal Herriko hizkuntza erabiliena izateko hamarkada asko geratzen zaizkigula". | |
2019 | ||
Izan ere, aurkezpenetan nabarmentzen genuen bezala, bidegurutze honetatik ateratzeko erantzukizun historikoa gurea da. Gure belaunaldiak bermatu | behar du hurrengo belaunaldiak eskola-orduz kanpoko jardueretan eta era guztietako kultur eskaintzetan euskara izango duela hizkuntza nagusi edo lana euskaraz egiteko aukera izango duela. Guk, hemen eta orain, sortu behar ditugu baldintzak hurrengo belaunaldiak euskaraz egin dezan. | |
Inertziak astindu, gure arteko liskarrak gainditu eta euskararen aldeko jauzi kuantitatiboak eta kualitatiboak emateko garaiak dira hauek, hizkuntza kontuetan behintzat, batzen gaituena banatzen gaituena baino gehiago delako. Euskarak hizkuntza-estrategia nazional adostua eta akordio soziopolitiko zabalak | behar ditu hurrengo belaunaldiari begira. Adostasun hori sekulako akuilua izan daiteke, gainera, ilusio kolektiboa eta euskararen aldeko eta herrigintzarako dinamika sozial indartsuak pizteko. | |
2021 | ||
25 urteren ostean, piloa desagertuz joan ahala, pedagogia berri horien biktimak izan direnen atrofia izugarria da, matematikarekin zein ortografiarekin, besteak beste, egundoko arazoak baitituzte gazteek —" eta, zertarako behar dute matematika eta ortografia?", esango dute askok— Lan hau idazten ari naizen bitartean, estatu espainolean egindako irakaskuntzako EPEetan plaza asko bete gabe geratu direla entzun dugu komunikabideetan; ez hautagai faltagatik, ordea, horien maila kaskarragatik baizik. Irakasle izan nahi duten askok eta askok idazten ere ez dakite-eta horiek izan | behar dute hurrengo belaunaldiei idazten irakatsi behar dietenak! edo hori ere ez da beharrezkoa egun? — Paradigma berriaren defendatzaileen erantzuna ezaguna da: | |
2022 | ||
Eta, oroz gain, transmisioa dute jopuntuan antolatzaileek, Egiliorren berbei erreparatuta. " Oraingo beharrak aseko dituen garapen batean jarri nahi dugu fokua, baina garapen horrek ez du baldintzatu | behar hurrengo belaunaldien ahalmena: haiei ere baliabideak bermatu behar dizkie. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
behar izan | 6 (0,04) |
Lehen forma
behar | 1 (0,01) |
behar diogu | 1 (0,01) |
behar ditu | 1 (0,01) |
behar du | 1 (0,01) |
behar dugu | 1 (0,01) |
behar dute | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
behar izan hurrengo | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |