Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2002
‎3 Transposizio beraren prozesua kontrolatu. ...artxan jartzekoonartu behar da, hasteko, kanpoko jakintza-objektua aldatu egin behar dela eskola-programa batean integratu ahal izateko; horrek esan nahi du, batetik, jakintza-objektuok egokitu egin behar zaizkiola ikasleek (eta irakasleek) ustez duten mailari; eta bestetik, jakintza-objektuok antolatu egin behar direla diskurtso pedagogikokoherente eta homogeneoaren markoan (sekuentziatu egin behar dira kurrikuluan). Bronckart eta Plazaolarentzat (1996) hezkuntza-jarduera konfiguratzen duten, testu pedagogikoek, irakaskuntzarako eginiko eraikuntzak izan behar dute, eta ezjatorrizko testu zientifikoen kalko soilak.
2005
‎Rikardo Ederra. Benetako Euskal Herriak hezkuntza sistema berezi eta euskaldundua izateko eta gure kultura transmititzeko helburua kontuan hartuta, emaitza horiek erakusten dute ez dugula oraindik gorpuztu behar den curriculuma, ez EAEn eta ezta Nafarroan ere. Nafarroako Gobernuak egin du ereduen inguruan ikerketa, zalantza askokoa baldin bada ere.
2006
‎Lanaren mamia, lehen esan duguna gogoratuz, derrigorrezko eskolaldia bukatzen duten gazteak Euskal Herrian eta Munduan bizitzeko prestatuta egon daitezen eta bizitza osorako hezkuntzarako oinarri sendoak lor ditzaten, horretarako egin behar duten curriculuma edo kultur ibilbidea hautatzea eta eskaintzea da. Bizitzarako prestatzea ikas arlo batzuetako ezagutzaz jabetzea baino gehiago da.
2010
‎Norbanakoaren afizio-hobby hutsean ezin oinarritu liteke prestaera hori: bere lekua behar du curriculumaren euskal dimentsioak, unibertsitatean eta etengabeko prestaera-programetan, gainerako dimentsioekin itxura batean txertatuz bere lekua eskuratuko badu EAEko eskolagintzan. IRALE (bertako R600 ikastaroa) eta Mondragon unibertsitateak abiatu berria duen ikastaroa dira gaurkoz, oker ez banago, gai horiek osoen eta sistematikoen lantzen dituzten guneak.
‎Dagoeneko ez dago irakaslea etxera iritsi arte itxaron beharrik zalantzak argitzeko. Orain, ordenagailu batekin eta Interneteko konexio batekin, behar den curriculum-irakasgaiaren berehalako eskola partikularra jaso daiteke. Azterketak prestatzea, atazekin laguntzea edo irakasgaiak berreskuratzea dira sarean aurrera egiten duen irakasle berriak eskaintzen dituen zerbitzuetako batzuk:
2012
‎Gizarte-hezkuntzako esku-hartzean, teoria eraikitzailearen eta teoria kognitibo sozialaren araberako ikaskuntza-prozesua hartzen da kontuan. Halaber, zehaztu gabeko hezkuntza-xedeak zehazteko behar den curriculuma, hau da, curriculum ezkutua deritzona, ere kontuan hartzen da.
‎Batzuetan eskatzen zaizkigun sakrifizioa etakonpromiso morala askoz egingarriagoak dira nazio-komunitateko kide sentitzengarenean, hots, nazioa maitatzen dugunean. Horrek eragin zuzena du hezkuntzasistemak transmititu behar duen curriculumean:
2015
‎Bertan, izangaiak ez du bere biografia laburtua bidali behar, bere gaitasunak erakutsi, bere interesak zehaztu eta ezagutzak, gaitasunak eta esperientzia sailkatu, adituen gogoan. Ez da sekula ahaztu behar curriculum on batek elkarrizketa bat lortzen duela, eta honek, lan batera daramana. Horregatik, jarraian azaltzen den moduan, curriculumean ez da komeni esperientzia zehatz-mehatz sartzea, ez eta zaletasunak edo kalifikazioak aipatzea ere.
2016
‎Nik txupinera izateko bete behar nuen curriculuma betetzen nuen: bilbotarra, emakumea eta konpartsa bateko kide izatea, eta nire konpartsari tokatzea urte horretan txupinera izatea.
2017
‎Iruditzen zait egiten dena baino askoz gehiago egin beharko litzatekeela, adibidez orain hizpide den Espainiako Hezkuntza alorreko Itun horren harira, puntu honetan zurrunak izanik: erlijioa desagerrarazi behar da curriculumetik, eta eskoletatik. Erlijioa ikasi eta irakasteko badituzte pagatu gabe ere haien izenean erregistratu dituzten eliza, ermita eta lokalak franko.
‎Honako helbidera bidali behar dira curriculumak, uztailaren 9a baino lehen: http://www.mondragon.edu/eu/guri-buruz/lan-egin-gurekin (intereseko arloan, aukeratu “Hezkuntza”)
2019
‎M. Oribe: Printzipioz, konpetentzia bezala eskola guztiek adin guztietan sartu behar dute curriculumean transbertsalki. Baina hori da paperak dioena eta gero dago hori egiteko irakasleek daukaten gaitasuna, zer ulertzen duten sexualitatea esanda, edota hasieran aipaturiko norberaren motxila, tabu eta beldurrak.
2020
‎Zein da edukien lanketaren eta konpetentzien garapenaren arteko oreka egokia? Zein aldaketa behar ditu Curriculumak ikasle profilari erantzuteko. Etorkizunak aukerak eskaintzen dizkigu, itxialdi egoera honetan bizitakoak agertoki berrietara leihoak zabaldu dizkigu eta orain, inoiz baino gehiago, aldaketa horiek irudikatzeko eta definitzeko ardura daukagu.
2021
‎Eragina: Euskal Curriculuma esparru guztietara zabaldu behar da, eta azpimarratzen diren balio eta oinarriek zipriztindu behar dituzte Curriculuma osatzen duten esparru guztiak. Gure errealitate eta testuingurutik ulertuko ditugu eta erantzungo diegu mundu mailako erronka eta beharrei.
‎Oro har, komunitateari egiten diozun ekarpena kontuan hartzen dute. Eta izan behar duzu curriculum aproposa ikerketan. Ikerketak balio du gehien, publikazioak...
2022
‎Babesgabeenen ikuspuntuan ardaztutako jakintzaz ari garenean, ez dugu esan nahi soilik babesgabeenen esperientzian oinarrituta eraiki behar denik curriculuma. (Izatez, curriculumak bere horretan ezin du ezein talderen esperientzia islatu; esperientziaren kritika bat da beti, kulturatik egindako hautua).
2023
‎Gaitasun handiko adin txikiko batzuk mailaz igo daitezke, baina guztiek behar dute curriculuma aberastea, ikaskideekin egoteko eskola bereziak eta desberdintasunean oinarritutako hezkuntza.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia