2002
|
|
3 Transposizio beraren prozesua kontrolatu. ...artxan jartzekoonartu behar da, hasteko, kanpoko jakintza-objektua aldatu egin behar dela eskola-programa batean integratu ahal izateko; horrek esan nahi du, batetik, jakintza-objektuok egokitu egin behar zaizkiola ikasleek (eta irakasleek) ustez duten mailari; eta bestetik, jakintza-objektuok antolatu egin behar direla diskurtso pedagogikokoherente eta homogeneoaren markoan (sekuentziatu egin
|
behar dira
kurrikuluan). Bronckart eta Plazaolarentzat (1996) hezkuntza-jarduera konfiguratzen duten, testu pedagogikoek, irakaskuntzarako eginiko eraikuntzak izan behar dute, eta ezjatorrizko testu zientifikoen kalko soilak.
|
2005
|
|
Rikardo Ederra. Benetako Euskal Herriak hezkuntza sistema berezi eta euskaldundua izateko eta gure kultura transmititzeko helburua kontuan hartuta, emaitza horiek erakusten dute ez dugula oraindik gorpuztu
|
behar den
curriculuma, ez EAEn eta ezta Nafarroan ere. Nafarroako Gobernuak egin du ereduen inguruan ikerketa, zalantza askokoa baldin bada ere.
|
2006
|
|
Lanaren mamia, lehen esan duguna gogoratuz, derrigorrezko eskolaldia bukatzen duten gazteak Euskal Herrian eta Munduan bizitzeko prestatuta egon daitezen eta bizitza osorako hezkuntzarako oinarri sendoak lor ditzaten, horretarako egin
|
behar duten
curriculuma edo kultur ibilbidea hautatzea eta eskaintzea da. Bizitzarako prestatzea ikas arlo batzuetako ezagutzaz jabetzea baino gehiago da.
|
2010
|
|
Norbanakoaren afizio-hobby hutsean ezin oinarritu liteke prestaera hori: bere lekua
|
behar du
curriculumaren euskal dimentsioak, unibertsitatean eta etengabeko prestaera-programetan, gainerako dimentsioekin itxura batean txertatuz bere lekua eskuratuko badu EAEko eskolagintzan. IRALE (bertako R600 ikastaroa) eta Mondragon unibertsitateak abiatu berria duen ikastaroa dira gaurkoz, oker ez banago, gai horiek osoen eta sistematikoen lantzen dituzten guneak.
|
|
Dagoeneko ez dago irakaslea etxera iritsi arte itxaron beharrik zalantzak argitzeko. Orain, ordenagailu batekin eta Interneteko konexio batekin,
|
behar den
curriculum-irakasgaiaren berehalako eskola partikularra jaso daiteke. Azterketak prestatzea, atazekin laguntzea edo irakasgaiak berreskuratzea dira sarean aurrera egiten duen irakasle berriak eskaintzen dituen zerbitzuetako batzuk:
|
2012
|
|
Gizarte-hezkuntzako esku-hartzean, teoria eraikitzailearen eta teoria kognitibo sozialaren araberako ikaskuntza-prozesua hartzen da kontuan. Halaber, zehaztu gabeko hezkuntza-xedeak zehazteko
|
behar den
curriculuma, hau da, curriculum ezkutua deritzona, ere kontuan hartzen da.
|
|
Batzuetan eskatzen zaizkigun sakrifizioa etakonpromiso morala askoz egingarriagoak dira nazio-komunitateko kide sentitzengarenean, hots, nazioa maitatzen dugunean. Horrek eragin zuzena du hezkuntzasistemak transmititu
|
behar duen
curriculumean:
|
2015
|
|
Bertan, izangaiak ez du bere biografia laburtua bidali behar, bere gaitasunak erakutsi, bere interesak zehaztu eta ezagutzak, gaitasunak eta esperientzia sailkatu, adituen gogoan. Ez da sekula ahaztu
|
behar
curriculum on batek elkarrizketa bat lortzen duela, eta honek, lan batera daramana. Horregatik, jarraian azaltzen den moduan, curriculumean ez da komeni esperientzia zehatz-mehatz sartzea, ez eta zaletasunak edo kalifikazioak aipatzea ere.
|
2016
|
|
Nik txupinera izateko bete
|
behar nuen
curriculuma betetzen nuen: bilbotarra, emakumea eta konpartsa bateko kide izatea, eta nire konpartsari tokatzea urte horretan txupinera izatea.
|
2017
|
|
Iruditzen zait egiten dena baino askoz gehiago egin beharko litzatekeela, adibidez orain hizpide den Espainiako Hezkuntza alorreko Itun horren harira, puntu honetan zurrunak izanik: erlijioa desagerrarazi
|
behar da
curriculumetik, eta eskoletatik. Erlijioa ikasi eta irakasteko badituzte pagatu gabe ere haien izenean erregistratu dituzten eliza, ermita eta lokalak franko.
|
|
Honako helbidera bidali
|
behar dira
curriculumak, uztailaren 9a baino lehen: http://www.mondragon.edu/eu/guri-buruz/lan-egin-gurekin (intereseko arloan, aukeratu “Hezkuntza”)
|
2019
|
|
M. Oribe: Printzipioz, konpetentzia bezala eskola guztiek adin guztietan sartu
|
behar dute
curriculumean transbertsalki. Baina hori da paperak dioena eta gero dago hori egiteko irakasleek daukaten gaitasuna, zer ulertzen duten sexualitatea esanda, edota hasieran aipaturiko norberaren motxila, tabu eta beldurrak.
|
2020
|
|
Zein da edukien lanketaren eta konpetentzien garapenaren arteko oreka egokia? Zein aldaketa
|
behar ditu
Curriculumak ikasle profilari erantzuteko. Etorkizunak aukerak eskaintzen dizkigu, itxialdi egoera honetan bizitakoak agertoki berrietara leihoak zabaldu dizkigu eta orain, inoiz baino gehiago, aldaketa horiek irudikatzeko eta definitzeko ardura daukagu.
|
2021
|
|
Eragina: Euskal Curriculuma esparru guztietara zabaldu behar da, eta azpimarratzen diren balio eta oinarriek zipriztindu
|
behar dituzte
Curriculuma osatzen duten esparru guztiak. Gure errealitate eta testuingurutik ulertuko ditugu eta erantzungo diegu mundu mailako erronka eta beharrei.
|
|
Oro har, komunitateari egiten diozun ekarpena kontuan hartzen dute. Eta izan
|
behar duzu
curriculum aproposa ikerketan. Ikerketak balio du gehien, publikazioak...
|
2022
|
|
Babesgabeenen ikuspuntuan ardaztutako jakintzaz ari garenean, ez dugu esan nahi soilik babesgabeenen esperientzian oinarrituta eraiki
|
behar denik
curriculuma. (Izatez, curriculumak bere horretan ezin du ezein talderen esperientzia islatu; esperientziaren kritika bat da beti, kulturatik egindako hautua).
|
2023
|
|
Gaitasun handiko adin txikiko batzuk mailaz igo daitezke, baina guztiek
|
behar dute
curriculuma aberastea, ikaskideekin egoteko eskola bereziak eta desberdintasunean oinarritutako hezkuntza.
|