Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 42

2000
‎Herri edo eskualde horretan-eta leku batzutan hala da-bertso mugimendua eramaten duen taldea izan behar du bertso eskolak, ez bertsotan erakusten duen akademia. Esparru horretan transmisioaz arduratzen direnak, saioak antolatzen dituztenak, bertsotan egiten dutenak esparru horretako saio espontaneo eta antolatuetan...
2003
‎Bestetik Belodromoa egokitu behar zen bertsotan egiteko areto gisa. Lau hilabete lehenagotik egun handira arte, egunero joaten nintzen Belodromora.
2004
‎Gainera, nire oihartzun mediatikoa lortzeko, saioak egin ditzadan, hori behar dut nik. Zeren badakit, edo uste dudana da, agian final batean ez dudala ongi abestuko, baina bertso afari batean edo" Zaharrak Berri Xou" batean zerbait arraroa gertatu behar zait bertsotan ondo ez egiteko.
2008
‎Azken orduko urduritasunak somatu genituen: albinteak suziria prestatzen, Julen Zelaieta txupinazoa baino lehen bota behar zuen bertsoa buruan hartzen, zinegotziak Berako eta Nafarroako banderak eta ikurriña jartzen, gonbidatuak kontu kontari, Berako bertso eskolako gaztetxoak… Berako Kultur Batzordeko hainbat kide ere bertan ziren. Izan ere, Julen Zelaieta izan zen lehen suziria piztu behar zuena, baina Berako Kultur Batzordearen izenean egin zuen, erakunde hau baitzen horren arduraduna.
2009
‎Bertsolari bizia zen, txaloa entzuteko denborarik eman gabe kantuan hasten zen horietakoa. Lazkanorentzat berarentzat bertsolariak ez du sekula susmorik eman behar bertsoa asmatu ezinik dabilela, izan ere, herriak izugarri maite du bertsolariaeta bertsolari bat ezinean dabilela ikusten badu sufritu egiten du. Alde horretatik, herriari gutxien sufriarazi dion bertsolaria Joxe da.
‎irudi bat, hitz edo esaldi bat, edo sintagma bat. . Hortik abiatu behar gara bertsoa osatzeko?. Nolanahi ere, sormen lana, anormala?
2010
‎Ahozko kontaera besterik ez da, noski, baina kartzelako leihotik zuzenean kantatua izatekotan, orduntxekoa behar du bertso horrek, Berdabio eta konpainia Iruñera eraman aurretik Goizuetako kartzelan zeuden hartakoa. Hala bailuke bere zentzu guzia kontuak.
2014
‎Eraso angelu kontu da dena, gaia hartu behar du bide berri batetik, kasik erran nezake debatean sartu gabe. Egon behar diren bertsoak, atxikiko direnak saiatu behar da asmatzera, libertimenduak eragin dezan luzaz hartu behar diren deliberoetan, delako gaiak aipatu disfuntzionamenduetan. Hasteko bertsolariak ez du komentatu behar, ez da nehondik ere zirtzilaren heinera edo apalago jautsi behar.
‎Horiekin da kausitu behar: dantzariek seduzitu behar dute bertsoengatik jina eta berdin zirtzilek. Ez da ikuskizuna muntatzen dugularik deus zailago.
‎Irizpideak aldatu dituzkete. Orain dantzaria izan behar da bertsotan aritzeko?
2015
‎Izan ere garbi zegoan, lau oinak ikusita,, ita? bukaera izan behar zuela bertsoak (Aita, bixita, jarrita, nahita) eta lau silabakoa. Hortaz, Amexuak niri esandakoak (Xuai, Sorazu, Sasikoa, Lakumia) kaketarako ere ez zituan.
‎Aramaioko finalista, alabaina," gustura" itzuli da Oriotik. Kontatzen duenez, bost bertsotako lansaioa izanda, ordu eta erdian," ia akatsik gabe, perfekto" egin behar dira bertsoak irabazteko eta garaileak halaxe egin ei du. Pozik itzuli da, hala ere, Oriotik Abarrategi.
2016
‎Bertsoz ‘kutsatua’ zegoen dena. Hasteko eta behin, ez zen bertsolari ‘profesionala’ izan behar bertsotan aritzeko: behin ordu batzuetatik aurrera, edozeinek egingo zizun bertsotan.
‎GAIAK eskatzen duen tonuan eta erregistroan sortu behar da bertsoa. Adibidez,
2017
‎Nik uste dut izan daitekeela bateragune moduko bat, jendeak bat egiten du bertso saioetan, ideologia ezberdineko jendea biltzen da bertso saio berean, adin ezberdinetako jendea, jatorri ezberdinetako jendea, eta horrek holako lotura bat sentiarazten du. Bestalde presente eduki behar dugu bertsoa jolas dialektiko bat dela eta beti arrazoiekin eta argudioekin ari garela lanean, eta era guztietako argudioak entzun daitezkeela bertsotan, jendearen buruan zerbait mugitu nahi dutenak, edo galdera batzuk utzi nahi dituztenak. Eta ederra da ikustea era guztietako jendea bertso saioetan biltzen dela.
‎GAIAK eskatzen duen tonuan eta erregistroan sortu behar da bertsoa. Adibidez, gaia heriotza bati buruzkoa bada, tonu tristea eskatuko du.
‎Bertsoaren kasuan, bete beharreko baldintza bat dago bidaia onik burutu dezan: abestiaren barruko elementu bat gehiago izanik ere, lehenetsi egin behar da bertsoaren ulermena. Horrek esan nahi du ez soilik ahotsari, baizik eta hitzaren ulergarritasunari lehentasuna eman behar zaiola.
‎" lehen aldiz, bertsolariek entzuleriaren irizpide zatikatu eta dibergente bat hartu behar dute bertso saioetan. Entzuleria zatitu baten aurrean, balio partekatuak aipatze hutsarekin emozioak eragiteko aukera nabarmen murriztu zen.
2018
‎" Niretzat biziki momentu egokian tokatzen da txapelketa hau, berriki itzuli bainaiz Euskal Herrira bizitzera. Pixkanaka hasi naiz berriz bertsoak kantatzen, eta egia da usaiako Xilaba klasiko horretan geure buruari maila bat ematen diogula eta ez dakit ea ausartuko nintzen, bakarrik, lehiakortasun horretan, teknikoki justuak izan behar duten bertsoekin. Aldiz, hor, gehiago plazeretik ikusten dut; helburua ez da bertso luzeak eta teknikoki ongi lotuak egitea, baina errazagoak diren testuinguruetan pertinentea izatea, jendea irri eginarazten lortzea".
‎Eta bertsotan ari ez denak ere badaki eguneroko bizian hizkuntza erabiltzeak eskatzen duen hizkuntza ezagutzatik haratagokoa behar duela bertsotan ari denak. Eta beraz, bertsolaria-are gehiago, bertsolari onahizkuntza ongi menperatzen duen hiztun gisa irakurria da.
‎Ia ziurtzat jo daiteke, hurrengo finalak parekideagoak izanen direla. Azkenaldian feminismoa gai zentral bihurtu bada ere, ohartarazi behar da bertso munduan lehenago egin zirela gogoeta horiek. Generoari buruzko kezkak (gaien formulazioan eta abar), 2001eko Txapelketatik landa ere azaleratu ziren, eta hausnarketa prozesuak hasi ziren.
‎Finaleko atean gelditu den belaunaldi horrek eskaini dizkigu perlak, nahiz eta finalak lortzen duen oihartzun sozial eta mediatikoak itzal egiten dien finalaurrekoei eta kanporaketei. Azpimarratu behar da bertso bikainak entzun direla finalaz aparteko beste faseetan ere. Bakarkako lanetan jartzen da arreta, gehienetan, baina ez da aski bakarka bikain aritzea, saioan nagusitzeko.
‎Galdera: " Zer behar dugu bertsotan eroso aritzeko?". Bakarka erantzun zuten.
2019
‎Hor geronek hartu beharko genuke dagokigun ardura, hor ez da edozer gauza libre. Aurre-hausnarketa bat behar du bertso, puntu bakoitzak, ez a posteriori egindakorik. Akats teknikoak egin ditzakegu, eta oso dira barkagarri:
‎herritarrekin egon, anekdotak kontatu... Horretaz gain, plazagizonak denari buruz jakin behar du eta edozeri buruz egin behar du bertsotan; jakina, dena dira gai unibertsalak: plazagizonak jakin behar du Tourra nork irabazi duen, Mondragon kooperatibako lehendakaria nor den...
‎Antsia sortzen dit formularik ezak ere: Nola landu behar da bertsoa. Zer egiten da?
‎Askotan ni kontuan izan gabe hartu dituzte zenbait erabaki antolatzaileak eta beste bertsolariak (gizonezkoak), eta nik ahal nuen bezala kudeatu behar izan ditut. Kontrastea handia da, ze ez zaituzte kontuan hartzen erabakiak hartzeko orduan baina gero exekutatu egin behar dituzu, besteak bezalaxe egin behar duzu bertsotan. Mikrofonoaren aurrean bakarrik zaude eta moldatuko zara, segituko diozu bideari.
2020
‎Eta bertsoarekin asko gozatzen duen bertsolaria izan da eta gozatzen du gaur egun ere, berak kontatzen duenez behintzat, kotxean doala bertsorik gehien botatzen duena ere bera izango baita. Jendetasuna behar da eta bertsolariak jendearekikoa egin behar du, baina baldintza gutxieneko batzuk eskatu behar ditu bertsotan egiteko. Nik neuk Txapelketan egin dudan saiorik onena Euzkitzerekin egin dut, Egañak lehen txapela jantzi zuen hartan, Belodromoan, goizean sei puntukoan.
‎Nolakoa behar du bertso kritika batek?
‎Udajolaseko parte hartzaileek izan behar zuten lehentasuna. Haurrei zuzenduta Aissa Intxaustik, Arrate Sololuzek eta Eneko Intxaustik eskaini behar zuten bertso antzezlana ordea bertan behera utzi behar izan dugu, Udajolasekin batera.Gogoan izan, covid19-aren hedapenaren aurrean, Eusko Jaurlaritzaren Osasun Sailak udalekuak bertan behera uztea agindu zuen asteburuan," prebentziozko eta behin-behineko neurri gisa".
2021
‎Gure garaian oso zaila zen abiatzea. Ez zegoen bertso-eskolarik, eta asko gustatu behar zitzaizun bertsotan jarduteko. Hori bai, gora iristea errazagoa zen, tartean jende gutxi zegoelako.
‎Horrela, Jose Manuel Imaz bertsolariari buruz, adibidez, egun, Bertsozale Elkartearen Bertsolaritzaren datu-basean, izen-abizen soilak, bertso sorta bat eta berak plazaratua behar duen bertso doinu bat baino ez dira jasotzen118 El Nervión egunkariak, ordea, bere heriotzaren berri ematen digu, 1909ko maiatzaren 27ko zenbakian, lehen orrialdean, galerna batek eragindako hildakoen kontaduriaren baitan: " Del bote ‘San Francisco’ que naufragó entre Deva y Zumaya:
‎Baina desberdinak. Eta hor, zer egin behar du bertsoak. Surfetik bodyboardera pasa eta gehixeago murgildu?
‎Honela, Jose Manuel Imaz bertsolariari buruz, adibidez, egun, Bertsozale Elkartearen Bertsolaritzaren datu basean topa daitezkeen izen abizen soilak, estropadei buruzko bertso sorta bat eta berak plazaratua behar duen bertso doinu bat baino ez da ezagutzen. El Nervión egunkariak, ordea, bere heriotzaren berri ematen digu, 1909ko maiatzaren 27ko zenbakian, lehen orrialdean, galerna batek eragindako hildakoen kontakizunean:
2022
‎arauak, kalkulua, probabilitateak eta abar. Bertsolaritzak ere bai, silaba kopuru jakin bat eta errima izan behar ditu bertsoak. Hori guztia kalkulatu egin behar du bertsolariak, xake jokalariak xake mugimendu bakoitzak dakartzan ondorioak edota xake matea emateko biderik dagoen kalkulatzen duen bezala.
‎Dultzinea benetan burutsua iruditu zitzaion Santxari, eta berak ere ahalegin bat egin behar zuela bertsotan otu zitzaion. Zidacos ibaiari eskaini zizkion bere buru-ahaleginak.
‎Lizuna, isuna, garizuma, bizuma. Atzekoz aurrera pentsatu behar da bertsoa. Amaieratik hasierara.
2023
‎Hori bai, buruhausteek ez dizkigute buruak hustu eta hortik aurrera beste zenbait kontutan ibili izan gara; adibidez, 2022ko Bertsolari Txapelketa Nagusiko tira komikoak egiten. Izan ere, gogoratu behar dugu bertsoa ardatz hartuta sormenari ateak zabaltzea dela gure helburua, eta horrek esan nahi duela guztia ez dela saioen antolakuntzara mugatuko. Horrela, urritik abendura bitarte, gure sare sozialak hornitzen jarraitu nahi izan dugu, presentzia mantentzeko.
‎Izan ere, bestela, Txapelketako zurrunbiloak oso bide ilunetik zaramatza. Badirudi tesi bat idatzi behar dugula bertso bakoitzean, eta Txapelketak berez duen tentsioarekin, zaleek jartzen dioten tentsio horrekin… zu ere horra erortzen bazara, arriskua dago ganbarako kontzentrazio hori ofizioetan galbide izatea. Nik horren aurka egin dut borroka.
‎Niri, behintzat, gehiago laguntzen dit oholtza bakoitzean egokitu zaidan aldarte hori onartu, eta bertsotarako gai izateko indar hori bilatzeak. Alegia, ikasi dut hobe dela aitzakia guztiei ihes egin eta gai izatea onartzeko “gaur horrela nago eta horrela egin behar dut bertsotan, ez dago besterik”.
‎PERITZ: Bai, baina ez dut uste hori ulertu behar denik bertso plazaren kontuan bakarrik. Uste dut gizartean aldaketak gertatu direla, belaunaldi aldaketa ez dela bertsotan bakarrik gertatu, alegia, mundu ikuskeran, munduan kokatzeko moduan eta beste mila gauzatan gaude leku desberdinetan bertsolaritzan, pinturan, musikan eta txirrindularitzan.
‎Saio guztietan elkarrekin ibiltzen ginen, batez ere Aitor, Juanjo eta hirurok. Puntuetan hasi behar ginenean bertso berdinarekin hasten ginen. Horrek, nolabaiteko segurtasuna ematen zigun.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
behar da 8 (0,05)
behar du 6 (0,04)
behar dugu 3 (0,02)
behar 2 (0,01)
behar ditu 2 (0,01)
behar duen 2 (0,01)
behar dute 2 (0,01)
behar zuela 2 (0,01)
behar denik 1 (0,01)
behar dira 1 (0,01)
behar diren 1 (0,01)
behar duela 1 (0,01)
behar dugula 1 (0,01)
behar dut 1 (0,01)
behar duten 1 (0,01)
behar duzu 1 (0,01)
behar gara 1 (0,01)
behar ginenean 1 (0,01)
behar zait 1 (0,01)
behar zen 1 (0,01)
behar zitzaizun 1 (0,01)
behar zuen 1 (0,01)
behar zuten 1 (0,01)
Argitaratzailea
Bertsolari aldizkaria 11 (0,07)
Pamiela 5 (0,03)
Susa 4 (0,03)
Euskaltzaindia - EHU 3 (0,02)
Argia 3 (0,02)
ELKAR 2 (0,01)
Berria 2 (0,01)
Jakin 2 (0,01)
Booktegi 2 (0,01)
EITB - Sarea 1 (0,01)
goiena.eus 1 (0,01)
Ikaselkar 1 (0,01)
erran.eus 1 (0,01)
Noaua 1 (0,01)
Alberdania 1 (0,01)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 1 (0,01)
Hitza 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia