Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2008
‎Bi kasuetan, hizkuntza biziak eta dinamikoak dira, edo ahalmen hori egozten zaie —ahalmen irudikatua—, bidez edo bidegabe," babesteko eta sustatzeko" neurrien bitartez (Hizkuntzen Europako gutuna, 5 kontuan hartuzkoa). Babes hori bermatu behar al da. Sustapenaren bidez osatu?
2010
‎Ezagutzari begiratu behar al diogu. Ezagutzak ematen al dio udalerri bati" euskaldun" kategoria?
‎Estetika baztertu behar al dugu faktore gisa orduan. Horri ere ezetz erantzungo nioke.
‎Lorpenaren prezioa garestiegia iruditzen al zaigu? Kosta ahala kosta erdaraz euskaraz bezain ongi moldatzea lortu behar al dugu. Leitzan bizitzeko ere haur eta gazteek erdaldun osoak izan behar al dute?
‎Kosta ahala kosta erdaraz euskaraz bezain ongi moldatzea lortu behar al dugu? Leitzan bizitzeko ere haur eta gazteek erdaldun osoak izan behar al dute. Ez al dago bermatuta aurrerago denak ere hala izanen direla?
‎Erdaraz ongi ikas dezaten, zein da ordaintzeko prest gauden prezioa? Euskaraz bizitzeko aukerari muzin egin behar al diogu. Etxean haurrekin erdara praktikatzen hasi behar al dugu?
‎Euskaraz bizitzeko aukerari muzin egin behar al diogu? Etxean haurrekin erdara praktikatzen hasi behar al dugu. Hizkuntzak komunikazio-tresna hutsa balira, aisa erantzunen genioke galdera horri akaso.
‎zergatik egin beharko lioke inork uko etorkizunean ere gaztelaniari? euskaraz bizi nahi duenak gaur ez bezala inolako traba eta gainkargarik gabe, normaltasun osoz, aukera hori balia dezan, uko egin behar al zaio gaztelaniari, oso ibilbide laburra izango luke euskarak hori balitz —ez dut uste inondik ere hala denik— euskararen erabilera eremu publikoan bermatzeko eta areagotzeko baldintza. honenbestez, guztiz gainditu eta baztertzekoak dira, bai batzuen" en castellano y punto, que todos entendemos" bezalakoak, bai besteren" euskaraz eta kito, ikas dezatela" bezalakoak. aitzitik, joera hegemoniazaleak nahiz hegemoniaren egarri diren joera erresistentzialistak alde batera utzirik eta hizkuntzen arteko liskar giroak erabat gaindituz, gure gizarteak etorkizunean halabeharrez izango duen zutoin nagusietako bat hizkuntzen arteko elkarbizitza delakoan heldu behar zaio dema honi. horretarako ezinbestekoa da ohartzea euskararen etorkizuna gure ez beste inoren esku dagoela. euskal herritar guztiok —elebidunok nahiz elebakarrok— gure buruari galdetu behar genioke:
2011
‎Mikel Zalbide – Diglosiaren purgatorioaz. Teoriatik tiraka sendorik gabeko hizkera molde jasoaz irakurtzen, idazten eta ikasten jarraitu behar al zuten greziarrek, XX. mendean? 1901eko hizkuntza-borrokaren43 (eta, praktikan, 1976ra arteko hizkuntza-istiluen) berri duenak badaki, nola ez, eztabaida -gai eta antagonismo ideologiko, sozio-ekonomiko eta kultural zorrotzak zeudela tartean, diglosia44 hura zela medio. hasieran greziako bitxitasun (hainbaten esanean gaitz, arazo, drama,..) zirudien egoera berezi hura handik kanpora ere bazela planteatzen eta onartzen hasi zen zenbait gune akademiko eta administratibo; herrialde arabiarren hizkuntza-egoera azaltzeko ere termino horretara jo zen une batetik aurrera:
‎hizkuntza politikak eta plangintzak zein arlotan ez ditu baliabide eta indarrak xahutu behar? uko egin behar al diogu unibertsitatean profesional (abokatu, haginlari, maisu-maistra, epaile...) euskaraz prestatzeari, uko egin behar al diogu TB eta IkTetan euskara erabiltzeko aukeraren bat izateari?
‎uko egin behar al diogu unibertsitatean profesional (abokatu, haginlari, maisu-maistra, epaile...) euskaraz prestatzeari? uko egin behar al diogu TB eta IkTetan euskara erabiltzeko aukeraren bat izateari, ez dut uste orain eta hemen behar dugun hizkuntza-elkarbizitza moldeak esparru formal guztiei uko egitea ekarri behar digunik.
2016
‎Eta hortik dator erreparoa: E2 eta E1 multzoan dauden euskaldunak bigarren mailan utzi behar al dira. Gure ustetan, jakitun izanda ere euskal hiztunen kategorian ez direla berez sartzen, erabileraren aztergaiak aintzat hartu beharko lituzke E2koak (eta E1koak), euskararen geroari begira garrantzitsua da-eta kategoria hauetako hiztunak progresiboki E3 eta E4 kategorietara pasatzea. e4 eTA KAle-neUrKeTAren dATUAK
2017
‎Asetzen ez den behar baten aurrean al gaude? Estandarrera soilik mugatu beharko al litzateke hizkuntzen irakaskuntza. Ala hiztunak testuinguru informalean ere eroso sentiaraziko dituzten baliabideak ere irakatsi beharko lirateke?
2019
‎Gazteek egoera irauli dute, orain hitanoa oso ongi baloratzen eta asko estimatzen dutelako eta, gainera, prestigioa aitortzen diotelako. eztabaida horri tiraka, hausnarketa interesgarriak atera dira. toka ala noka bereizketak argi adierazten du hitanoaren baitan datzan genero sistema binarioa eta, ondorioz, erabat bazter uzten du biko sistema horrekin identifikatzen ez den oro. hori horrela, batek baino gehiagok zalantzan jarri du hitanoaren biziraupena, uste baitute hitanoaren genero bereizkeria ez datorrela bat gizartearen aurrerapenarekin eta beharbada tratamendu neutroa soilik izatea dela bidezkoena. hitanoaren aldeko kontzientzia pixkanaka pizten ari den honetan, ideia horrek badakar zer hausnartua. Iraun behar al du hitanoak. Merezi ote du hitanoa indartzeko ahaleginak egitea?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia