Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2003
‎– Batzuetan, zirkulazio-isunak, zerga txikiak eta abar “ahaztu” egiten dira. Ez zaio kasurik egin behar administrazio publikoetatik zor bat finkatuz heldu den komunikazio orori. Makina administratibo segurua abian jarri eta, lehenago edo geroago, kobratu nahi da.
2004
‎Horregatik, gehienezko epeak finkatu behar dira administrazio publikoen eta erakunde pribatuen betekizunetarako; era berean, bermatu beharra dago legea betetzen hastea berehalakoa izatea.
2007
‎Urteko kontuak eta jardueren memoria aurkeztu behar dira. Gainera, jarduera horiei buruzko txostenak eman behar zaizkie administrazio publikoei, eta dagokien elkarteen erregistroan inskribatu. Kontuak emateko betebeharra betetzen ez bada, aitorpena ezeztatzeko prozesua hasten da.
2010
‎Antonio Cendrero, geodinamikan katedraduna: Ez dut uste zientzialariak esan behar dionik administrazio publikoko arduradunari zer egin behar duen
‎Hori bai, nire inguruko asko ados ez dauden arren, ez dut uste zientzialariak esan behar dionik administrazio publikoko arduradunari zer egin behar duen. Zientzialariren batek hori egin nahi badu, politikan sartu behar dela iruditzen zait niri.
‎LAAen funtzioak dira, batetik, ekonomia-eta gizarte-jarduera desberdinak lurraldean kokatzeko prozesuak bideratu eta arautuko dituzten irizpide eta araumultzoa era orokorrean formulatzea, interes orokorreko beharrezko lurralde-orekabermatzearren. Bestaldetik, erreferentzia-eremu bat osatzen dute esparruen etalurraldearen antolamenduari zein erabilerari dagokienez, Autonomia Erkidegokolurraldean eragin behar duten administrazio publiko desberdinen politika sektorialak formulatu eta gauzatzeko, baita foru-aldundien eta udalen hirigintza-jarduerari dagokionez ere, guztien arteko koordinazioa egokia bermatzeko asmoz.
2011
‎Gehiegik pentsatu izan du kontua zetzala mendebaldarron erosahalmena handitzean, horixe zela justizia soziala. Funtzionario gehiagoz loditu behar zela administrazio publikoa, horixe zela label demokratikodun gizarte garatua eraikitzea. Eta, usteak uste, kapitalismoaren funtzionario bihurtu dira behiala amets eraldatzaileak izan zituzten asko.
2012
‎Gobernu berriaren lehen 100 egunetan identifikatu beharko dira, lehentasunez, deuseztu edo txikitu behar diren 100 administrazio prozedura. Gardentasun absolutuaren printzipio orokor bat ezarri behar da Administrazio Publikoan, Erresuma Batuko eta AEBetako Freedom of Information Act eredua jarraituz. –
‎Energia-zerbitzuak negozio-eredu berri bat dira, eta ez dira oso ezagunak. Horri gehitu behar zaio administrazio publikoek ez dutela hartu ereduzko rola, herritarren artean ezagutza areagotzen lagunduko lukeena. Energia-zerbitzuak eta horien onurak zabaltzea (karbono dioxidoa (CO2) murriztea, energia-mendekotasuna murriztea, enplegua sortzea, etab.). beharrezkoa da gizartearentzat.
2013
‎Argi du Sampedrok, ikasleek beren ingurumen naturalean hezteko aukera izan behar dute, eta eskubide hori bermatu behar die administrazio publikoak. " Eskola txikiek berezko ezaugarriak dituzte-gehienbat euskaldunak eta kalitatezko eskolak izaten dira-eta gizarte ikuspegi zeharo garrantzitsua dute:
‎Badakigu-gaineratu du-horretarako esfortzu berezia eskatu behar diegula administrazio publikoei, batez ere aurrekontuak moldatzeko garaian. Eskertuta daude, bestalde, behin eta berriro lagundu dutelako gure ekintzabidea.
2015
‎7) Koordinazio-eta lankidetza-printzipioak: Euskal Autonomia Erkidegoak kooperazioa mantendu behar du administrazio publikoekin, zerbitzu sozialen gaian eskumena baitute autonomia-erkidegoaren administrazioak, Lurralde Historiko bakoitzak eta udalek.
2017
‎Dokumentuak elektronikoki aurkezteko laguntza emango den bulegoen zerrenda bat publiko egin behar dute administrazio publikoek, eta eguneraturik mantendu.
2018
‎Hura eragozten saiatu zen familia orduan, baina epaitegiak ez zuen eskaria onartu, memoria historikoaren Espainiako eta Nafarroako legeak argudiotzat hartuta. Orain, ordea, arau horiek baliatu ditu epaitegiak Sanjurjoren sendiari arrazoia emateko.Memoria historikoari buruzko Espainiako legeak dio estatu kolpea, 36ko gerra edo diktadura frankista goratzen duten ezkutuak, plakak edo bestelako objektuak zein aipamenak kentzeko neurriak hartu behar dituztela administrazio publikoek. Baina eskumen horietatik kanpo uzten ditu «oroimen pribaturako» aipamenak eta legeak arrazoi arkitektoniko, artistiko edo erlijiosoengatik babestutakoak.
2019
‎" Baina errealitatea bestelakoa da. Kontuan hartu behar da administrazio publikoek ere ez dutela kasu askotan baldintza hori betetzen". Gainera, beharrean daudenetatik erdiak inguru enplegu zentro berezituetan ari dira.
2021
‎«Madrildik etorritako esku hartzeen» inguruan, LABek aldarrikatu du Eusko Legebiltzarrak eta Nafarroako Parlamentuak erabaki behar dutela nola txikitu behar diren administrazio publikoetako behin-behinekotasun tasak. «Alde batera utzi behar dira nahikoak ez diren proposamenak, adibidez, EAJk oraindik mantentzen duen Kidego eta Eskalen Legea».
2022
‎Alegia, administrazio publikoa jartzea lurralde bateko pertsonen eta beharren zerbitzura. Azken finean, hamarkadetan eraiki duen logika ertsi hori eraldatu behar du administrazio publikoak, eta beste eredu batzuen alde egin.
2023
‎Hedabideetan jakinarazi zuten jarrera hori; Gobernu Kontseiluan ez dugu inolako gogoetarik egin horri buruz. Dena den, auzi horren inguruan guk esaten dugu bi hizkuntza ofizial daudela Gipuzkoan, eta biak ezagutu behar direla administrazio publikoan, zerbitzuak ematen dituenean herritarrek eskubidea dutelako bi hizkuntzetan artatuak izateko. Aldundiko langileen %97k dagokien hizkuntza eskakizunak dauzkate.
‎Egitasmoa Romo ikastetxean hasiko da, eta Getxoko gainerako ikastetxe publikoei ere eskainiko zaie, ekipamendua udal-titulartasunekoa baita. Gizarte Kohesioko zinegotzi Carmen Diazek adierazi duen bezala, “ekimen aitzindari hau tokian tokitik abiarazten dugu ikastetxeekin batera elkarlanean robotika tailerrak ezartzeko; izan ere, ekitatea, inklusioa eta STEAM bokazioak sustatzea lehentasuna izan behar da administrazio publiko guztientzat".
‎Estatuaren eta autonomia-erkidegoen arteko elkarlanerako oinarrizko tresna Politika Fiskal eta Finantzarioaren Kontseilua da. Organo horrek txostena eman behar du Administrazio publiko guztien aurrekontu-egonkortasunaren helburuari buruz eta helburu hori adostu behar du, bai eta autonomia-erkidego bakoitzaren egonkortasun-helburua ere. Horrenbestez, autonomia-erkidegoak burutu nahi dituen kreditu-eragiketak ere elkarren artean koordinatu behar dira Estatuko zorpetze-politikaren baitan, Kontseilu horren harira (AEFLOren 14.4 artikulua).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia