Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2003
‎Olio eta pasen arantzelean sartzen ziren beste generoak, alhondigan zeuden goxoetako bi korredorek hartu behar zituzten kontuetan(, liburuetan?), saltzen zenetik exigitu behar baitzien eta zegokiena kobratu. Jabearekin prezioa ipini behar zuten, eta salduaren inportea kobratzen lagundu, bai partikularrei, bai dendei.
2009
‎Ares-ekin ez gara egon, ez gaitu deitu. EA-k ez du zertan demostratu behar ETAren aurka dagoela baina, ez dugu ARESek konkretuki eta PSEk egiten duten irakurketa egiten. Ez dugu edozer gauza sinatuko.
‎Nik uste, hilobietan burututako indusketaarkeologikoek ikaragarrizko indarra izan dutela; indar potentzial handia ahalbidetudute gaia mahai gainean jartzeko eta gai arrazonagarri bezala plaza publikoanplazaratzeko. Edonork ulertzen du gai horri heldu behar diogula eta badagoela horzerbait zintzilik, eta nik uste hor asmatu zela. Bai horretan baita ereduan ere; izanere, administrazioa elefante baten modukoa da.
‎lehena eta bigarrena. Lehenengo kategorian zehazten da patatek kalitate onekoak izan behar dutela eta dagokien barietate-motaren ezaugarri morfologiko erregularrak izan behar dituztela. Gainerakoak bigarren kategorian sartuko dira, ezarritako gutxieneko baldintzak betetzen badituzte.
2010
‎Erdaran murgiltzea egokitzen zaienean —Iruñean unibertsitatean ikasteko garaian esate baterako—, zenbat denbora behar dute trebatzeko? Galdera asko erantzun beharko genituzke, kezka horri behar duen eta dagokion garrantzia emateko, ez gehiago eta ez gutxiago.
‎Eta ikastolak, oro har, eta salbuespenak salbuespen, pribatutzat hartuak izan baldin badira, denok ongi aski ezagutzen ditugun zirkunstantzia politikoengatik izan da?. Horregatik, dokumentu hartan argi aldarrikatzen zen, ikastolak, Euskal Eskola Publikoaren ezaugarriak jasotzen dituztenez gero, egoera normalizatu batean aintzat hartuak izan behar dutela eta dagokien tratamendu juridikoa eta ekonomikoa eman behar zaiela?.
2011
‎Gauza bereziren bat behar genuela eta nengoen, une honi zor zaion itzala emateko.
‎Horri dagokionez, adierazi zuen egoerak “eraginkortasuna eta eraginkortasuna handitzera eta dauden baliabideekin ahalik eta gehien egitera behartzen dituela denak”. “Hori, funtsean, Espainiako gizarte osoari gertatzen zaion gauza bera da, bere eraginkortasuna hobetu behar du eta dagozkion funtzioei eutsi behar die” gehitu zuen.
2015
‎Baina ez aulki eta ez mahai geratu gara. Izango du honetan zerikusirik pankartaren atzean egon behar zuten eta egon ez direnek. Baina aurrera begiratu behar dugu, egindakoak eta egin gabekoak ahaztu eta elkarri eskua luzatu.
‎Lortutako autogobernuari balioa eman arren, gehiago nahi dugu, behar dugu eta dagokigu —baieztatu zuen—: herri gisa auto-determinatzeko eskubidea da bere burua demokratatzat duen inork ukatu ezin digun aukera.
2016
‎Inprimakia testuan, bi pertsonen arteko elkarrizketa jasotzen da: batak inprimaki bat bete behar du eta dagokion tokian entregatu; bestea harrera egiten dion bulegoko langilea da.
2017
‎Administrazioa zerbitzu egokia emateko dago; horretarako langileak gaitasun batzuk behar izaten ditu eta gaitasun horien artean dago hizkuntza ere. Administrazioak medikuak behar dituenean eta dagokion lan eskaintza egiten duenean, inork ez du esaten medikuntza ikasketak eskatzeagatik ikasketa horiek ez dituena baztertzen ari denik.
2018
‎Egunak luzeak ziren Langraizen. Denbora zerbaitekin bete behar eta bazegoen han paradarik bizitzako pasarteak konpartitzeko zeldakide, patiokide eta, oro har, han giltzaperatutako edozein bizidunekin, izan preso, izan funtzionario, izan langile sozial. Proyecto Hombre programako ordezkariak agertzen ziren ia egunero kartzelan bisita egitera, eta arrazoi politikoengatik preso zeuden emakumeek bultza egiten zioten Itziri, programan parte har zezan, Basaurikoek Gaizkari bezala.
2019
‎Maisu handi baten lana zen, eta enperadoreari ez zitzaion oharkabean pasa. Argi izan zuen margolan haren jabe egin behar zuela eta zegokion lekuan jarri, bere bilduman, maisu handien pinturen ondoan; eta irudikatu zuen Lukas Valkenborch-en paisaia baten alboan, zeina beste guztien gainetik estimatzen zuen. Orduan ohartu zen dirurik gabe irten zela gaztelutik Cervenkarekin, eskribau-jantzian.
2023
‎Beste oztopo batzuk ere gainditu behar ziren, antzerkiak egokitzen ziren, tokien arabera testuak aldatzen zituzten tokiko zentsurari erantzuteko adibidez, eta, beraz, testuek beste bizitza bat ere ukan zezaketen, hasieran pentsa ez zitekeena. Berriz ere, testuaren inguruan antolaketa erraldoiak behar eta egon zitezkeen, baina horri buruz informazioa mugatuagoa gelditzen da. Alta, jakina da, antolaketa aipatzen delarik, testua baino beste tresna batzuk, beste arte es zeniko eta eszena toki batzuk eraikitzeko taldeak ere baliatzen zirela ikusgarrien sortzeko, dantza eta kantua ere joko eta antzezpen askoren parte izan zirela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia