Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2001
‎Testuak sailkatzeko irizpide batzuk zehaztu behar ditugu lehenengo; etahonetan ere irizpide desberdinak egon daitezke. Guk eginda daukagu geurea, bainaez dugu hemen azalduko, luze joko bailuke; gainera, interesa izanez gero, lasterargitaratuko dugu, eta orduan aukera izango da hura aztertzeko.
2002
‎Gaur egun prozesadore4 morfologiko ugari aurki daiteke bibliografian, zein bere ikuspuntu eta ezaugarriekin. Haien arteko konparaketa egin ahal izateko irizpide batzuk zehaztu behar dira aurretik; horretarako, aurreko atalean azaldutako galderetatik abiatuko gara, ondorio hauetara iristeko:
‎Erregelen egitura ikusi dugu 3 atalean eta horixe erabiliko dugu hemen ere. Baina horien erabilera egokirako aurredefinizio batzuk zehaztu ditugu: alfabetoa, ezaugarri morfologikoak, diakritikoak, multzoak eta definizioak50 Ikus ditzagun banaka51:
2004
‎Sistema axiomatikoetan a priori onartutako axiomak deituriko formulak ditugu. Horietatik dedukzioakcgiteko inferentzia erregela batzuk zehazten dira eta, horrela, gure logikaren teoremakdcduzituko dira.
2007
‎Estrategiakerabaki dira, eta estrategien ondoren, ekintzak. Azken finean, komunikazio plan batean horixe egiten da; helburu batzuk finkatu, estrategia batzuk zehaztu, eta gero, estrategia horiek lortzeko zertzuk ekintza martxan jarriko diren erabaki.
2008
‎Dokumental honetan, haur jaioberriaren gaitasunak dira aztergai, hala nola garapen psikologikorako hain garrantzitsuak diren zenbait erreflexu eta portaera. Ondoren, horietako batzuk zehaztuko dira: batetik, negar egitea (ezinegona, laguntza, behar bat asetzeko nahia adierazteko baliagarria); bestetik, bularra hartzea (xurgatzearen erreflexuari eta ahoari esker ingurunea ezagutzeko baliagarria); gainera, bilaketa erreflexua; horrez gain, eskuarekin gauzak eustea (filogeniaren ondorio) amari ondo heltzeko; orobat, oinez ibiltzea; zentzumenorganoen bidez kanpoko informazioa jasotzea; jaioberriaren ikusteko gaitasuna (kolore zehatzak eta kontraste handiak); arreta eta jakin mina; norberaren eskuei begiratzeko prozesua; soinuak bereiztea (amaren ahotsa, esaterako); eta, azkenik, zaporeak bereizteko gai izatea.
‎Dena den, batzuetan informazio gehiago interesatzen zaigu, eta horretarako aukera batzuk zehaztu dira komandoan. Horrela, beste erabiltzaileen prozesuak ikusteko a aukera dago; geroago azalduko diren sistema beraren zerbitzariak edo daemon prozesuak ere ikusteko, x aukera; baliabideei buruzko informazioa azaltzeko, u aukera; eta programen izen osoak ikusteko, w aukera19 Dena batera ikusteko ondoko komandoa zehaztuko da, non more komandoa aplikatzen zaion pantailan emaitza modu erosoan ikusi ahal izateko:
‎route komandoaren erabilera errazenean, nahikoa da komandoan add aukera eta IP helbidea gehitzea, nahiz eta kasu gehienetan beste parametro batzuk zehaztu behar izan: netmask maskararako, gw bideragailurako, broadcast difusio helbiderako, etab. Parametro horiekin 10.1.5 atalean azaldu den bideratze taula osa edo alda daiteke.
‎Ondoko lerroetan fitxategi horren zati azpimagarri batzuk zehazten dira:
2009
‎Bortxazko lanen antolaketari begira ere, aitzindariak izan ziren Bizkaikomeategietako lanak. Lehendabizikoetarikoak zirenez, ez zegoen oraindik arauzehatzik, eta horregatik lehen arau batzuk zehaztu ziren Bilbon 1937ko irailaren17an15 Bertan argi gelditzen da arauak indikatiboak baino ez direla, prisioneroenbetebeharra obedientzia baita. Gaizki portatuz gero, lanetik botako zituztenprisioneroak:
2010
‎Nafarroako Lurralde Estrategiak baloratzen du politika sektorialek lurraldearen gainean duten eragina. Balorazio hori abiapuntu harturik, NLEk oinarriorientatzaile batzuk zehaztu ditu eta, horien gainean, lurraldea antolatzeko 17estrategia aukera, 33 helburu eta 80 jarraibide ezarri ditu. Adierazle sistema batenbidez egiten da helburu horien jarraipena.
‎Gai honetan sukalde profesionalaren ezaugarri orokorrak, diseinua eta higiene oinarriak aztertuko dira. Hainbat sukaldaritza kolektiboko sistema badaude ere, bakoitza bere berezitasunekin, posible da mota guztien ezaugarri orokor batzuk zehaztea, haien oinarrizko sukaldaritza lana ia berdina delako (ikusi 2.1 irudia).
2012
‎* Konstituzio Auzitegiak bere doktrinan lurraldearen osotasun printzipioaren adiera absolutua darabileta uko egin dio. Kanadako Auzitegi Gorenak ez bezala? juridikoki Espainiako nazio aniztasunarenauziari irtenbide bat bilatzeari, edo behintzat irtenbidearen ardatz batzuk zehazteari. Ukazioan oinarritzenda.
2014
‎maiz hizkuntza batetik bestera moldatzen dira portaera sozialari dagozkionarau diskurtsibo hauek, eta, beraz, tradizio britainiarra, frantsesa, hispanoa edotaeuskalduna ezberdinak suerta daitezke, diskurtsiboki adeitsu (eta, beraz, arrakastatsu) agertzeari begira. Hala eta guztiz ere, hainbat saiakera interesgarri egin izan dira, nolabait, arau unibertsal batzuk zehazteko. Robin Lakoff hizkuntzalariak, esaterako, hiru harreman arau identifikatu zituen hiztunen interakzioan (1973 [2004]):
‎Dokumental honetan, haur jaioberriaren gaitasunak dira aztergai, hala nola garapen psikologikorako hain garrantzitsuak diren zenbait erreflexu eta portaera. Ondoren, horietako batzuk zehaztuko dira: batetik, negar egitea (ezinegona, laguntza, behar bat asetzeko nahia adierazteko baliagarria); bestetik, bularra hartzea (xurgatzearen erreflexuarieta ahoari esker ingurunea ezagutzeko baliagarria); gainera, bilaketa erreflexua; horrezgain, eskuarekin gauzei eustea (filogeniaren ondorio) amari ondo heltzeko; orobat, oinez ibiltzea; zentzumen organoen bidez kanpoko informazioa jasotzea; jaioberriaren ikusteko gaitasuna (kolore zehatzak eta kontraste handiak); arreta eta jakin mina; norberaren eskuak begiratzeko prozesua; soinuak bereiztea (amaren ahotsa, esaterako); eta, azkenik, zaporeak bereizteko gai izatea.
2015
‎Garrantzitsua da aipatzea sorturako espazio osoa lehendik zehaztutakohexaedrozko lauki sare batean zatitu egiten dela. Laukiotatik igarotzen diren izpien datuak bertangorde egiten dira, eta simulazioa amaitzean, datu eta emaitza guztiak matrizeetan ikusi ahal dira.Simulazioari ekin baino lehen, beste parametro batzuk zehaztu behar dira: hexagonoen tamaina, izpiengehienezko islapen kopurua eta izpien arteko bereizmen angeluarra.
‎Horri lotuta berezko hizkuntzaren planoa eta alde horretatik garapen batizan litzateke, eta beste alde batetik ofizialtasunaren planoa desberdindu daitezkeela ereuste dut. Ez gaur egun daukagun Konstituzioaren arabera, akaso Konstituzioa erreformatuta edosalto kualitatibo bat emanez beste estatus juridiko politiko bat lortuta, lurraldetasun eta pertsonaltasun bi printzipio horiek konbinatzea ere posiblea dela iruditzen zait, udalerri euskaldunen kasuei begira, adibidez, ehuneko batzuk zehaztuz eta ehuneko horien arabera zerbitzu hizkuntza zeinizango den ezartzea. Euskaldunen kopurua% 60tik gorakoa denean, adibidez, udalerri elebakarraizango litzateke, eta zerbitzuak euskaraz baino ez lirateke emango.
2019
‎Bertsolarien historia egiten dugunean hutsune asko dira, eta beraz, ondorioak hitz larriegitan idazterik ez dago oraindik ere. Hala ere, gauza batzuk zehazten joangaitezke eta neurri batean, artikulu honetan horretantxe saiatu gara.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia