Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2008
‎Kultura eta bizimodua aldatzen ari direnez, hizkuntzan ere nabari da hori. Nagusienek darabiltzaten hitz batzuek ez dute oinordekorik gazteon jardunean, horren ordez gaztelaniatik edo estandarretik hartzen ditugu.
2009
‎«aurkakotasun eza ez da aldekotasuna». Herritar batzuek ez dituzte jadanik promesak sinesten («ez digu mesede errealik egingo»), eta beste batzuek ez diote alternatibarik ikusten («gure nahien kontra, baina eraiki egingo dute»), baina horiek guztiek as if posizioa hartzen dute. Alegia, instituzioen proiektuetan sinetsiko balute bezala jardutea erabakitzen dute, sakonean alde egon gabe, ezen ez diote proiektua eraldatzeari (ez eraikitzeari, birmoldatzeari, eztabaidatzeari) aukerarik ikusten.
2011
‎Goenkale saioa da euskarazko saiorik ezagunena gaztetxoen artean (nahiz eta Kirolez Kirol gehiagok aipatu gustukoenen artean); gazteen esanetan saioa ikusteko motibazio nagusia da familian ikusten dutela. Haatik, beste nerabe batzuk ez ditu batere motibatzen saio horrek, urte asko daramatzalako emisioan eta aspertu egiten direlako. Wazemank eta Mihiluze bezalako saioak, berriz, ez dituzte ezagutzen.
2013
‎Pertsonek egoera jakin edo antzeko batzuetan ez dutela bizitzen jarraitu nahi adierazi dutenean, hiltzen lagundu behar litzaiekeela uste du askok. Ikuspegi legaletik ere, aurrez adierazitako borondatea, modu ez formalean bada ere, oso
2015
‎Horregatik, autonomia erkidegoak izan dira eskumen hori jaso dutenak. Autonomia erkidego batzuek ez dute era orokor batean eskumen hori batzen, baizik eta zerbitzu zehatz batzuei egiten diete erreferentzia, adibidez, haurtzaroari, gaztetasunari, ezgaitasunari, hirugarren adinekoei, emakumeei, atzerritarrei? (Asturias, Balearrak, Kantabria, Katalunia, Extremadura?).
2017
‎Egokitzapen prozesuak askotarikoak dira eta maila desberdinetako aldagaiek (indibidualak, errelazionalak, erakundekoak eta testuingurukoak) esplikatzen dituzte prozesu horien emaitzak, horien artean, pertsonek adierazten dituzten ondorio psikologikoak ezberdinak izatea (Berry, 1997; Prilleltensky, 2008): batzuek arazoak sufritzen dituzte, beste batzuek ez dute aldaketarik nabaritzen, eta beste batzuek beren osasuna hobetzen dute. Prozesuetan eta emaitzetan dauden desberdintasunak direla-eta egile batzuek gomendatzen dute testuinguru bakoitzean eta talde kultural bakoitzarekin ikerketa espezifikoak egitea (Berry, 2003).
2019
‎Hainbat partaide ez dira etorri eztabaida taldeetara zenbait arrazoi direla medio, kasu batzuetan ez zutelako bere burua agerian utzi nahi beste jende baten aurrean, edota bestelako eginbeharrak gorabehera ezinezkoa izan dutelako eztabaidetan parte hartu. Ikerketa teknika hau ikerketa autobiografikoan erabilia izan da (Bolivar, & Domingo, 2006), teknika honen bidez, ideiak eta iritziak azal daitezke oztoporik gabe.
2020
‎Analisi kualitatiboak, bere aldetik, hainbat ulermen zailtasun mahaigaineratu ditu, eta horiek saihesteko zenbait proposamen egingo dira hurrengo lerroetan. Pertsona batzuek ez dute" inurridurak" (A8) terminoa ulertu; aitzitik, partaideei berorren esanahia azaltzean, gehienek" txingurridura" hitza erabiltzen dutela adierazi dute, eta hartara, hitz horrekin ordezkatzea komenigarria begiesten da. " Etsita" (D4) hitzak ere arazoak ekarri ditu zenbait kasutan, eta ondorioz, hori ezabatzea proposatzen da, itemaren ulermenerako erabakigarria ez den heinean.
2021
‎Informaziorik interesgarriena neandertalen garezurraren oinarriaren morfologia haur modernoenengandik hurbil egotea da. Horrek aditzera ematen du heldu batzuek ez luketela ahots biderik. Bestela esanda, oraindik ez ziratekeela soinuak ekoizteko gai izango (Stringer eta Gamble, 2001:
‎Nire ustez hemen exijetzia asko dagoela alde horretatik, euskararen aldetik. exijitzen dute mail bat ta batzuk ez dute mail hori, orduan, beren kabuz lortu behar dute mail hori lortzeko. Nire ustez, hemen sartu baino lehen, ee, ba, alde horretatik, e, euskera pixka bat ez dakitenok, e, edo froga bat egin, ze gero hemen, dena euskeraz baldin bada, ee, pertsona horiek zailtasun gehiago izango ditue, dituzte.
‎40 urte horietan, oztopoak oztopo, hainbat arabarrek euskara ikasteko hautua egin zuten; batzuek ez zuten bide osoa bete; beste batzuk, aitzitik, euskaraz bizitzera heldu ziren. Pausoa emateko orduan, akuilu izan ziren, euskal kontzientzia nazionalaren berpiztea edota euskararen egoera dramatikoari buelta emateko borondatea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia