2007
|
|
Emaitzak ikusita eta ahalegin berriak era eraginkorragoan bideratzeko asmotan, zalantza eta galdera batzuei erantzun egokiak bilatu behar zaizkie. Aurreko lerroetan esan bezala, argitu beharreko puntu
|
batzuk
datu bilketarako tekniken ingurukoak dira. Aurrez aurre eta modu irekian lehendabiziko aldia izanik, erkaketa metodologiko teknikoak findu behar dira oraindik.
|
2012
|
|
Iruñea, Lizarra, Gasteiz, eta arnasgune modura izendatu ditugun udalerri euskaldunak: Xabier Bengoetxeak aztertu dituen Asteasu, Berastegi, Amezketa eta Alegia (beste udalerri
|
batzuetako
datuak ere erabilita) eta Azkoitia. Orotara, ikuspegi anitza eta zabala eskaintzeko moduan gaudela iruditzen zaigu.
|
2016
|
|
a) Kuantitatiboak: hizkuntzen erabileraren neurketa orokorrak, auzoetako neurketak, jardunHizkuntzen ahozko erabilera Aiako kalean eta leku publikoetan – Jose Anjel Aldai gune jakin
|
batzuetako
datuak sakonago ezagutzekoak, hizkuntza bakoitza zeinetan erabiltzen den eta zeinetan ari den erabilera galtzen; eta b) Kualitatiboak: arrazoietan sakontzekoak eta hizkuntzen erabilerak baldintzatzen dituzten faktoreak oro ezagutzeko, hizkuntza kontzientziaren ingurukoak, hizkuntzen prestigioari buruzkoak, erdaren sartzeko bideen gainekoak, kanpoko eraginetan sakontzeko, Aiatik kanpokoen iritziak ezagutzeko, erabiltzen diren hizkerak identifikatzeko eta ikertzeko, eta agian jardungune jakin batzuetako —zerbitzuetako hizkuntza erabilerak, esatera— jarduera hobeto ezagutzeko.
|
2017
|
|
Mapa hark berrikuntza metodologiko bat ere ekarri zuen. zentsuko datuak nahikoak ez zirelakoan edo, beste iturri
|
batzuetako
datuak jasoz atondu zen Mapa. kontuan hartu zentsua derrigorrez erantzun behar den galdeketa ofizial baten emaitza dela. galdera batzuk errazak eta" objektiboak" dira, beste batzuk ez. galdeketaren testuinguruan, euskarari buruzkoak nahiko aldrebesak dira. galdetegiak hiru aukera baino ez ditu ematen euskaraz ondo ulertu, hitz egin, irakurri eta idazten al dugun
|
|
ondo, nekez edo ezer ez. eta segituan beste bi galdera dakartza: (norberak)" zein hizkuntza erabili zuen lehen aldiz (hiru urte bete arte)?" eta" zein hizkuntza erabiltzen du gehien etxean?" 12 ez da harritzekoa, beraz, mapak beste iturri
|
batzuen
datuekin osatu izana. beste iturri horiek, erregistroak gehienak, honako hauek izan ziren laugarren mapan: batetik, hezkuntza Sailak jasotako selektibitatearen datuak, logSe tituluen eta hizkuntza ikasketen tituluen erregistroak, eta hizkuntza eskola ofizialetako euskara modalitateko ikasleen kopuruak; bestetik, herri arduralaritzaren euskal erakundeak bilduta, funtzionarioen euskara ikasketak; eta azkenik, helduen alfabetatze eta berreuskalduntzerako erakundearen eskutik euskara ikasten ari ziren helduen matrikula kopuruak. oro har, euskaraz edo euskara ikasten ari zirenen kopuruak izan ziren, beraz, bildutakoak. ikasle horiek zein taldetan sartuko zituzten erabakitzeko erabili ziren irizpideak ez dira azaltzen Mapa Soziolinguistikoan. hala ere, datuak ikusita ondorioztatu ahal da, esaterako, d ereduko ikasleek elebidunen taldea handitu zutela. horrela uler liteke nola, 2014ko V Mapa Soziolinguistikoan, bilbon euskaraz ez dakiten gurasoek euskaraz dakiten seme alabak hezi dituzten (35/ 50 urte tarteetan daudenen batez besteko euskaldun kopuruak ez dira %20tik pasatzen). izan ere, 2011ko Maparen datuen arabera, bilbon 15 adin tartean %60, 4 dira euskaldunak, 10 tartean %75, 3, eta 5 tartean %68, 8 baina, operazio hau borobiltzeko, gutxitzen doan kategoria bat diseinatu zuten ikerlariek:
|
|
Euskararen batez besteko erabilera osoa, denbora esparruen arabera(%). grafikoan argi ikusten da denbora esparru batzuen artean alde nabarmenak eta esanguratsuak daudela: ...ta komunikabideetan (%37, 4) gertatzen da; altuena, berriz, haurren zaintzan nabarmen (%68, 1) eta, alde txikiagoagatik bada ere, trebakuntzan (%56). gainerako denbora esparruetan, aldeak ez dira oso esanguratsuak eta nahiko pareko daude, %47, 4tik %53, 7 bitarte, hain zuzen. halere, kontuan izan behar da denbora esparru guztietan ez duela lagin osoak (171 kasuk) parte hartzen eta, hortaz, esparru
|
batzuetako
datua kasu gutxitan oinarrituta dagoela. Muturrekoak aipatzearren:
|
2022
|
|
Arestian azaldu denez, adinaren arabera agertzen den EKEren joera orokorrak badu salbuespen bat, zeina EH osoko eta lurralde
|
batzuetako
datuetan berretsia den: 25 urte bitarteko heldu gazteen EKE maila handiagoa da 15 urte bitarteko gazteena baino.
|