Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 28

2004
‎Arantza Yurre bozeramaleak azaldu duenez, aurten parte hartu behar zuten taldeetako batzuk antzerkia egiteari utzi diote," horien irakasleen soldatak Emakumeen Bideak zirkuitoko irabazietatik ateratzen zelako".
2005
‎Garai honetako emakume idazle askoren helburuakultura eta euskara umeei transmititzea, gordetzea eta biltzea izan da hein handi batean (ipuinak eta alegiak bildu eta asmatu eta argitara eman dituzte idazle askok). Beste batzuek antzerkiaren bidez adierazi dute euren euskararekiko konpromisoa eta beste batzuek olerkietan papereratu dituzte euren sentipen abertzale eta jainkozaleak, besteak beste. Garai honetako euskal emakume idazleen profilahu rrengoa da:
2007
‎Jendeak, oro har, etxetik irten nahi du. Batzuek antzerkia ikusteko, eta gehienek ez. Bestela antzoki gehiago legoke, eta horietan ikusle gehiago.
2008
‎Agerikoa da EAEko curriculumean ez dela antzerkigintzaren garapena lantzea proposatzen; aitzitik, literatur generoa sakonean ezagutzeari baino, garai zehatz batzuetako antzerkia ezagutzeari eman zaio lehentasuna. Espainiakoan, ordea, generoen garapen historikoan sakontzea bultzatzen da, eta EAEkoan ere berdin egin behar litzateke sarreran esaten denarekin koherentzia mantentzeko:
2009
‎Testu aberats eta iradokitzaile honek irakurketa desberdinak ahalbidetzen dituenez gonbidatu nahi zaituztet horretan murgiltzera eta zuen irakurketa egitera. Uxue Alberdiren irakurketa eta Kukubiltxo antzerki taldearenak ezagutzeko liburua eskuratu edo antzezlana ikusi besterik ez duzue egin behar (antzezlanaren irudi batzuk antzerki talde honen webgunean dauzkazue eta martxoaren amaieran Leioan edo Eibarren daukazue ikusteko aukera). Beraz, literaturaren eta antzerkiaren xarma eta liluraz gozatzeko jarri zaitezte, amatatu telefono mugikorrak, piztu linterna, erantzi zapatak eta igo dezatela oihala.
2011
‎Nolabait, guk jaso genuen abestigintza modernizatu. Batzuk kantuan hasi ginen, beste batzuk poesia idazten, beste batzuk antzerkian, beste batzuk ikastoletako mugimenduan...
2014
‎" Gure taldean batzuek antzerkia dute ogibide. Kuku Bazar taldean zenbait lan egiten dituzte, baina beste muntaketetan ere parte hartzen dute.
‎Herriko frontoian zain zituzten joaldunak, txalapartariak, bertsolariak eta dantzariak, harrera egiteko. Gainera, eskualdeko mintzalagun batzuek antzerki labur bat egin zuten, euskaldun izateari buruzko umorezko hausnarketa eginez. Ostean, nola ez, sabelak berotzeko hamaiketakoa izan zen.
2015
‎TaldeazHerriko Gabalzeka Teatro taldean inoiz aritutako pertsonak 40 urteurrenaren aitzakian elkartu ziren. Haietako batzuk antzerki gosea berdintzeko gogoz gelditu ziren eta antzerki talde berria sortzea erabaki zuten: Puntido Teatro.
2016
‎Beraz, nik esango nuke plazak eta plazak daudela. Herri batzuetan antzerkiak hobeto funtzionatzen du, eta beste batzuetan, egin egin behar da, publiko hori lortu egin behar da. Leioan lan hori egiten ari gara.
‎Haren aipamenetan Altzagaren obrak daude, Arestirenak, baina Arthur Miller enak ere bai, itzulpenari garrantzia ematen baitzitzaion, toki inportantea baitzuen. Itzulpenak plazaratu ziren aldizkarietan, eta talde batzuek antzerki horiek ematen zituzten. Iñaki Beobidek, alta, Larzabalen antzerkiak ezagutzen zituen, baina ez zuen horren berririk askotan ematen.
‎Irri eta negarraren arteko lana zela eta Barkoxeko koblakariari buruzko antzerkia zela. Lerro batzuetan antzerkiaren aurkezpena egina zen, behar ziren informazio guziak emanez eta, baita ere interesaren pizteko gisan, zer nolako publikoa behar zen zehaztuz. Oso artikulu fina, eraikia eta publikoaren hizkuntzan egina, antzerkiaz grina zuen publikoari zuzendua, ikusgarrira beharrezkoak ziren informazioekin hurbiltzen zena, nahi izanez gero.
‎Hala ere, Zelestina aipatu behar dugu, tragikomedia, Fernando de Rojasek idatzia 1498an, izugarrizko eragina izan zuen. Batzuek antzerki modernoaren sortzaile gisa ikusten dute, hogeita bi agerraldi ditu, emana izan zen Parisen 1942an, Paul Achard en egokitze batean.
‎Hori, azken finean, heziketa da. Txikitatik erakutsi behar zaio jendeari antzerkia kultura dela; beste herrialde batzuetan antzerkia oso finkatuta dago kulturaren barruan, baina hemen oraindik ez.Nori dagokio euskal antzerkia sustatzea, antzokiak bete daitezen. Denoi. Gobernuak, erakundeek, ikusleek, langileok... den denok daukagu ardura hori.Ikusle harrobia sortzeko, zer ikasi lukete eskolan umeek. Hori ez dakit, ni aktorea naiz.
‎Eta gero, antzerkia ikusten segitu dut. Hemen badira oraindik herri batzuk antzerkia lantzen dutenak asko. Horiek xerkatzen dituzte laguntzaileak eta halakoetan ibilia naiz asko.
2019
‎Iaz abiatutako egitasmoari jarraitu, eta udan ere bisita gidatu batzuk antzerkiarekin uztartuta eskainiko ditu Zarauzko Turismo Bulegoak. Alde Zaharra bisitariei nahiz bertakoei erakusteko modu dinamikoagoa eta familientzat egokiagoa dela uste dute, eta datorren astelehenean egingo dute aurreneko Ibilbide Musikatua.
2021
‎" Azken urteotan hamaika sortzailek eta antzerki konpainiak sortu dituzte obrak Azpeitian, eta Dinamoa sormen gunea ezinbesteko azpiegitura bilakatu da horretarako. Gainera, antzezlan horietako batzuk Antzerki Topaketetan ikusi ahal izango ditugu". Hori posible izan dadin Kulturaz kooperatibak egiten duen lana eskertu zuen Albizuk:
‎Haietariko batean ikastaro moduko bat egin nuen garai haietan Hegoaldean posible zen era bakarrean: amama itxurako Visi andereñoaren etxera bidaltzen ninduten arratsalde batzuetan antzerki mota berezi baterako prestakuntza jaso nezan katixima ikastera, alegia, eta egun batean herriko antzokirik handienean jokatu nuen egokitu zitzaidan rola, meza mutilarena hain zuzen. Antzokia San Migel parrokia izan zen, eta antzezlana, igandeko meza nagusia, aspaldiko antzezkizun ezaguna baina arrakasta handikoa garai haietan.
‎Tira. Kontua da lagun batzuek antzerki obra eder bat prestatu zutela. Esango nuke haiek pasa zutela bizitza osoa obra hori sortu ahal izateko, gaur hona ekartzeko, hain zuzen ere.
2023
‎Gutxitan gertatzen da, literaturako beste genero batzuetatik antzerkira bidea egiten duten idazleen artean, idazmahaitik entsegu gelarako bidea ere egitea. Hala gertatzen da Gotzon Barandiaranekin.
‎Behin institutuko ikasle batzuek antzerkira apuntatu nahi ez zutela esan zidaten, antzerkian institutuko friki guztiak zeudelako… Ja ja ja! Eta nik pentsatzen nuen:
‎nire iritziz, arte eszenikoak arteetan konplexuenak dira, eta, zentzu horretan, berrikuntza ez da beste diziplina batzuetan bezain “sinplea”, ez baita erraza lengoaia horrekin publikoarengana iristea. Horregatik, momentu batzuetan antzerkia atzean geratu izan da, eta ez da harritzekoa batzuek “iraganeko” zerbait bailitzan kontsideratzea. Hala ere, artistak gauza berriak egiten saiatzen ari dira, konexio berriak sortzen egungo gizartearen beharrekin, eta horrek diziplina balorarazi egiten du.
‎May Pascual, Francisco Ureña, Cipriano Lodosa, Xegun Altolagirre, Sonsoles Lopez Aranguren, Javier Arnas, Silvia Espigado, Sayo Almeida, Esperanza Guallart, Pablo Martin, Monica Baron Holczer, Goizalde Nuñez, Frances Cerrato, Elena Salgado, Pepa del Pozo, Blanca Portillo, Paula Mikulan, eta Jose Maria Ureta. Gaur egun horietako batzuek antzerkia egiten jarraitzen dute, beste askok utzi dute. Gure ofizioa ez baita ehun metroko lasterketa; iraupen lasterketa da, luzea eta malkartsua.
‎Lengoaia dramatiko propioaren sortzeak antzerki adierazpenerako baliagarriak diren erreminta guztien ikaspenera bultzatzen gaitu. Gure ikerketa lanak ezin ditu ahantzi antzerki artean maisu izan diren zenbaitzuk ezta munduko beste parte batzuetako antzerki dantza tradizioak ere. Antzerkiaren labirinto horretan aurkitzen ditugun erremintak interpretatu eta gureganatu ostean, haiekin eraikitzen dugu betidanik imajinatu dugun antzerkia.
‎Ainarak Kazetaritza eta Urkok Pedagogia ikasi zuten. Londresen eman zituzten urte batzuk antzerkia ikasten. Ainarak, London International School of Performing Arts eskolan ikasi zuen eta Urkok London Puppet Schoolen.
‎[2] Mikel Martinez aktore bilbotarrak ere web orri bat dauka non euskarazko antzerki testuak aurki ditzakegun. Baina, hala ere, garai konkretu batzuen inguruan antzerkiari buruz dagoena hutsaren hurrengoa da. Eta, goian esan bezala, Antzertiri buruz dokumentazioa aurkitzea odisea bat da.
‎Beste egun batzuetan antzerkiaren beste adar batzuei ematen diegu garrantzia. Adibidez, makillajeari.
‎Azken urteotan antzerki antropologikoa abiapuntutzat hartuz, beste herrialde batzuetako antzerkia aztertzeari ekin diot. Hala, Japongo noh eta kabukia, Indiako kathakali antzerki dantza, Baliko dantzak, orixa dantzak... ezagutu ditut, eta antzerkiaren zentzu sakratua eta beste dimentsio bat ulertzeko aukera paregabea bizi izan dut.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia