Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2015
‎1 Hemen doan hau idazten hasi nintzenean, hasieran esaten dudan gogo txarrez izan bazen ere, amaitu dudanean egundoko poza eman dit eta ontzat ematen dut horretan izandako nekea, oso txikia izan dela aitortzen badut ere. Zuek duzuen itxitura handia eta entretenigarririk gutxi duzuela kontuan izanik, ene ahizpak, eta zuen monasterioetako batzuetan ez direla etxeak komeni den bezainbeste leku dutenak, uste dut pozgarri gertatuko zaizuela barne gaztelu honetan atsegin hartzea, nagusien baimenik gabe sartzeko eta edozein ordutan bertan paseatzeko aukera baituzue.
‎bere erruz guztia galtzea. Ez dezala onartu halakorik Bera denagatik, batzuetan ez baitut beldur gutxi; bestalde, eta gehienetan, Jainkoaren errukiak ziurtasuna ematen badit ere, hainbeste bekatutik atera nauenez gero, ez nau bere eskutik utzi nahi izango gal nadin.
‎6 Noizbehinka norbaitekin harremana izateak zeharo nahigabetzen nau, negar handiak egiteraino, nire gogo bizia bakarrik egotea delako, eta batzuetan ez errezatu eta ez irakurri egiten ez badut ere, poztu egiten nau bakardadeak; eta batez ere senitarteko eta ahaideekin hitz egitea, astun egiten zait eta lekuz kanpo bezala ikusten dut neure burua, otoitzeko eta arimako gauzez hitz egiten dudanekin izan ezik, hauekin asaskatzen bainaiz eta pozten; baina batzuetan hauek ere gogaikarri gertatzen zaizkit eta ez nituzke ikusi nahi, bakarrik egongo n...
‎6 Sinets beza, arima askoren irabazia tartean denean, gutxi doakigula kontu horietan, ezagutzen ez duten tokira bidaltzeaz egina baitago, eta ez uste izan toki guztietan dagoenik hark bilatzen duena, batzuetan ez bailitzateke mojarik egongo hain zorrozki begiratuko balitz; eta hasieretan eta negozioetan zer edo zer egin behar da, Ávilako San Joserenean eta toki guztietan egin izan den bezala, eta hor ere egin da edo mojarik gabe geratuko dira?; hau da, hasieran konturatu banintz, ez nukeen onartuko; baina harrezkero ez zegoen erremediorik, eta berorren agurgarritasunak niri idatzi gabe beste mojak asa... Ez izan nora eramana faltako den beldurrik.
‎Niri askotan egin dit on horrek. Batzuetan ez zen beldurra soilik, oinaze handia ere ematen zidan; hau berorrentzat bakarrik diot. Baina, ur bedeinkatuak bera jotzen ez badu, ez du ihes egiten, eta horrela inguruan bota beharra izaten da.
‎Eta horrela, gauza batzuk ahizpek egiteko utzi ahal ditudanean, poz handia hartzen dut, nolabait nire eskuz hobeki egingo balira ere; baina helburu horrekin egiten ez direnez gero, Haren Maiestateak betetzen du falta hori, eta zenbat eta gehiago saiatu gauzetatik aldentzen, probetxu handiagoa izaten dut nik neure barnean. Hau argi ikusi arren, batzuetan ez naiz saiatzen behar adina, eta egiaz kaltea sentitzen dut eta kasu honetan askoz ere gehiago saia naitekeela eta hobeki izango nintzatekeela.
‎...naren eta beraren Ama aintzatsuaren maitasunagatik (berorren jauntasunak hain maite baitu, eta era berean aita honek, haren maitale handia zelako sartu baitzen Ordena honetan), erantzun diezaiola gozotasunez, eta utz ditzala atzera iraganeko gauzak, nolabaiteko errua izan badu ere, eta har dezala bere benetako seme eta mendekotzat, hala baita izan ere, eta gauza bera Mariano gaixoa ere; kontua da, batzuetan ez dela hala agertzen. Eta ez naiz harritzen berorren jauntasunari hark bere borondatez kanpoko zerbait idazteaz, gauzak azaltzen ez zuelako asmatu; izan ere, berak aitortzen duenez, ez zuen izan, ez hitzez eta ez egitez, berorren jauntasuna haserrearazteko inolako asmorik.
‎Berorren aitatasunak esan biezaio pozik gera dadila berorren otoitzaz eta ez dadila batere arduratu adimen ekintzez Jainkoak beste era bateko mesedea egiten dionean, poz handia eman baitik idazten didanak. Kontua da, espirituaren barruko gauza hauetan, egokiena eta zuzenena, ondoriorik hoberenak uzten dituena dela; ez dut esan nahi berehalako batean desira ugari ekartzen dituena (hauek onak izan arren, batzuetan ez baitira geure buru estimuak agertzen dizkigunak bezain onak); egintzetan baieztatzen diren ondorioak esan nahi dut, eta Jainkoaren ohorearen desirak, haren ohoreari begiratzean eta oroimena eta adimena Hari nola atsegin eman eta nola erakutsi gehiago Hari bere maitasuna agertzen dutenak dira.
‎Bada, erlijioso bat (hala da izatez edota behintzat izan behar du) batzuetan ez da ezeren jabe, ez duelako ezer; baina norbaitek zerbait emanez gero, ez du uste izaten sobera duenik. Beti nahi izaten du eduki zerbait gordeta, eta tela fineko abitua eduki ahal badu, nekez eskatuko du tela latzekoa; gauzatxoren bat salgai jarri edo saldu ahal badu, liburu batzuk izan arren?
‎–bestea ere espirituala da, baina berarekin batera doa gure sentsualitate eta argaltasuna; hau da kasu honetakoa: maitatzeko bi era daude, inolako grinaren eraginik gabeak, eragin hori gertatzen denean harmonia hori erabat hausten baita; eta esana dudan maitasuna neurriz eta zuhurtasunez badaramagu, mesederako izango da guztia, sentsualitatetzat jotzen duguna bertute bihurtzen delako; baina hain nahasian doa, non batzuetan ez baitago ulertzerik, batez ere aitor entzuleren batekin denean; otoitzari emanda dauden pertsonek, santua dela ikusten badute eta beren jokatzeko era ulertzen duela, maitasun handia hartzen diote. Eta hemen deabruak gerra handia ematen du eskrupuluekin, arima bakea nahiko galtzera ekarriz, horixe baita nahi duena.
‎2 Jainkoak nahi beza nik ulertzea, areago oraindik azaltzea, izan ere, uste dut ez dakidala zein den espirituala, ez noiz nahasten zaion sentsuala, ezta nola jartzen naizen horretaz hitz egiten ere. Urrutitik hitz egiten entzuten duena bezala da, ez baitu ulertzen esaten dutena; hori gertatzen zait niri, batzuetan ez baitirudi zer esaten ari naizen ulertzen dudanik eta Jaunak nahi du ongi esana izatea; beste batzuetan aldrebeskeria hutsa bada, nigan berez berezkoa da ezertan ez asmatzea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia