2003
|
|
Ez zitzaion eskaririk falta unibertsitate ereduaren aldaketarako. 1978ko ekainean, ikasle eta irakasle talde
|
batek
zera eskatu zion errektoreari: Euskal Unibertsitatea sortu ahal izateko Nafarroa euskal barrutian sartzea eta Ipar Euskal Herriarekin harremanak sortzea, euskararen ofizialtasuna unibertsitateko arlo guztietara zabaltzea eta euskarazko klaseak ordutegiaren barruan ematea, erakundearen diru-laguntzarekin.
|
2007
|
|
Aloise-k eta Miller ek (1991 in Durkin, 1995), adibidez, honako egoera hauaurkeztu zieten hainbat haurri: «Anaia Nagusi
|
batek
zera esan zion haur bati: –Apanpinarekin jolasten bazara, gero B panpinarekin jolasten utziko dizuf.
|
2009
|
|
«Ba... ez zegoelako ezer... ez liburuak ez kontuak, ez... ez dirua... zenbaki gorriak..., ez... desordena eta erabateko kaosa, niretzat behintzat. niretzat. [...] Izanzen., niretzat gogorra izan zen baldintza horietan sartzea edo egoera horretan.Berria izan eta gauzak egin nahi izateaz gain., puff, zera da. oztopo bat da, hauda., ez., ez., ezin duzu aurrera egin. ez dago guztia konpontzeko denborarik, gero bestalde abokatu
|
baten bidez
zera nahi zen, ba...»
|
2010
|
|
Erbestearen lehen ezaugarrietako
|
bat
zera da, estatu totalitaristek giza eskubideen kontra ezarritako zigorra dela. Hitler-ek, Mussolinik, Oliveira Salazar ekedo Stalin-ek bezala, Francok zabal erabilitako zigorra dugu hau.
|
|
Laburbilduz, integrazio edo erregionalismoaren analisi teorikoa egitean planteatzen den eztabaida nagusietako
|
bat
zera da, horrek duen egokitasuna garapenasustatzeko tresna gisa, non integrazio ereduaren izaera birbanatzailearen gainekodebatea garrantzi handikoa bihurtzen den. Hasiera batean, integrazioaren ingurukoteorizazioak bere helburu nagusiak merkataritzaren, industrializazioaren eta hazkunde ekonomikoaren arabera zehazten bazituen ere, gaur egun, berauek birdefinitzeko beharra argia da.
|
2011
|
|
Elkarrizketa sakonaren eta eztabaida taldearen teknika erabilita, edukienmultimedia konbergentziaren analisia egin da, Eitb.com (taldearen hirugarrenhedatze plataforma handia) abiarazi izanaren arrazoi profesionalak eta arrazoiestrategikoak ezagutzeko, hamar urteren ostean zer nolako funtzionamendua duenezagutzeko eta bere egungo zeregin estrategikoa ezagutzeko. Aztertutako beste aldegarrantzitsu
|
bat
zera izan da, online edukiek irratiko eta telebistako edukiekin lotutaduten eginkizuna aztertzea, nola mendekotasunari dagokionez, hala osagarritasunaridagokionez.
|
|
Irratsaioko lagun
|
batek
zera esan zion: –Aizu, modari buruzko blog bat daukazu, joereiburuz hitz egingo al zenuke??
|
2012
|
|
Ordenatua diogu, argi agertzen baitzen kultur boterea gunegutxi batzuetan kontzentratzen zela, eta horietatik gainerako guneetara zabaldu.Globalizazioak aurrera egin ahala, ordea, debatea dezente korapilatu da. Izan ereJohn Tomlinson ek dioen moduan (Tomlinson, 1991), inperialismoaren ostean datorglobalizazioa, eta azken horren ezaugarri nagusietako
|
bat
zera da: konplexutasuna.Horrela, boteregune gutxi batzuek gainerako guztiei beren ereduak ezartzendizkieten prozesu bat izan beharrean, aldagai ugari eta joera kontrajarri askodituen prozesu bat da, non are eta ordura arte nagusi izandako herrialdeak ukituakizango baitira:
|
|
teknologia berrien erabilerak esaterako. Azken horri dagokionez, kontuan hartu behar dugu XX. mendean kulturaren industriari botere handia emandion faktore
|
bat
zera izan dela: komunikabideen kontzentrazioa eta norabidebakarreko izaera (igorle bat eta hartzaile asko), masa komunikazioa izenez ezagutudena, alegia.
|
|
Bihotz indigenako emakume
|
batek
zera galdetu zidan: zergatik diozueekonomialariok nire herria ez dagoela garatuta, nire komunitatean konpartitzenbadugu bizitzak egunero oparitzen diguna, eta inork ere ez, ez haurrak ez zaharrak, ez badu ezagutzen ez babesgabetasuna ez arimaren bakardadea?
|
2014
|
|
of Sex? artikulua kaleratu eta zenbait urtetara, JudithButlerrek egin zion elkarrizketa
|
batean
zera plazaratu zuen: paradigma marxistakemakumeen zapalkuntza ulertzeko planteatzen zituen mugak gainditzeko gogoakbultzatuta zegoela, paradigma horrek klase kontzeptua eta egitura ekonomikoaazaltzeko gaitasunari garrantzi handiegia ematen baitzion (Rubin eta Butler, 1994:
|
|
umearen ezagutza bidezko sistema zenbat eta heldugabeagoa izan, orduan eta mugatuagoa izango da haren interpretazioa. Adibidez, Aitor izeneko lau urteko mutil
|
batek
zera esan zion bere amari, eskola eguna amaitu eta gero: «Ama, gaur jolas-garaian haize hotz handi baten putzak lurrera bota nau!
|
2015
|
|
Hizkuntza bakoitzak daukan dinamika edo dinamismoaren konparazioa egingo bagenu, oso galtzaile ateratzen da euskara, orduan etorkizuna, horrelabehintzat oso beltz daukagu. Eta beste kontu
|
bat
zera izango litzateke, galdera moduan: benetanarnasguneak geografikoak izan behar dira?
|
|
eskualdea bailarak osatzen du, errekak eta urakere eskualdeetan antolatzen dira normalean, eta gure harremanak sarri baita ere. Baina hauek areafuntzionalka funtzionatzen dute, eta Desazkunde taldeko kide batek esaten duen kontu
|
bat
zera da, area funtzional hauen antolaketak eta bertan eman nahi diren jarduerak zelako eragina izan dezaketen, besteren artean hizkuntzan. Zergatik?
|
|
Praktika matematiko
|
bat
zera da, jokaera edo adierazpen bat (ahozkoa, grafikoa edo bestelakoa), norbanako batek egin duena, problema matematiko bat ebazteko, lorturiko soluzioa besteei komunikatzeko, hura balioztatzeko edo beste testuinguru eta problema batzuetan orokortzeko (Godino eta Batanero, 1994: 334).
|
|
Beste finantzaketa eredu posible
|
bat
zera da: garapen fasean diren proiektuak jaialdietako deialdietan eta proiektu merkatuetan aurkeztea.
|
|
Lankidetzazko eredu horretan, proiektuetan parte har dezakete internautek, deialdi ireki baten bitartez. Formatu horren ezaugarrietako
|
bat
zera da: proiektuek Open Source Initiative ren baldintza dekalogoa bete behar dute.
|