Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2003
‎Ez zitzaion eskaririk falta unibertsitate ereduaren aldaketarako. 1978ko ekainean, ikasle eta irakasle talde batek zera eskatu zion errektoreari: Euskal Unibertsitatea sortu ahal izateko Nafarroa euskal barrutian sartzea eta Ipar Euskal Herriarekin harremanak sortzea, euskararen ofizialtasuna unibertsitateko arlo guztietara zabaltzea eta euskarazko klaseak ordutegiaren barruan ematea, erakundearen diru-laguntzarekin.
2007
‎Aloise-k eta Miller ek (1991 in Durkin, 1995), adibidez, honako egoera hauaurkeztu zieten hainbat haurri: «Anaia Nagusi batek zera esan zion haur bati: –Apanpinarekin jolasten bazara, gero B panpinarekin jolasten utziko dizuf.
2009
‎«Ba... ez zegoelako ezer... ez liburuak ez kontuak, ez... ez dirua... zenbaki gorriak..., ez... desordena eta erabateko kaosa, niretzat behintzat. niretzat. [...] Izanzen., niretzat gogorra izan zen baldintza horietan sartzea edo egoera horretan.Berria izan eta gauzak egin nahi izateaz gain., puff, zera da. oztopo bat da, hauda., ez., ez., ezin duzu aurrera egin. ez dago guztia konpontzeko denborarik, gero bestalde abokatu baten bidez zera nahi zen, ba...»
2010
‎Erbestearen lehen ezaugarrietako bat zera da, estatu totalitaristek giza eskubideen kontra ezarritako zigorra dela. Hitler-ek, Mussolinik, Oliveira Salazar ekedo Stalin-ek bezala, Francok zabal erabilitako zigorra dugu hau.
‎Laburbilduz, integrazio edo erregionalismoaren analisi teorikoa egitean planteatzen den eztabaida nagusietako bat zera da, horrek duen egokitasuna garapenasustatzeko tresna gisa, non integrazio ereduaren izaera birbanatzailearen gainekodebatea garrantzi handikoa bihurtzen den. Hasiera batean, integrazioaren ingurukoteorizazioak bere helburu nagusiak merkataritzaren, industrializazioaren eta hazkunde ekonomikoaren arabera zehazten bazituen ere, gaur egun, berauek birdefinitzeko beharra argia da.
2011
‎Elkarrizketa sakonaren eta eztabaida taldearen teknika erabilita, edukienmultimedia konbergentziaren analisia egin da, Eitb.com (taldearen hirugarrenhedatze plataforma handia) abiarazi izanaren arrazoi profesionalak eta arrazoiestrategikoak ezagutzeko, hamar urteren ostean zer nolako funtzionamendua duenezagutzeko eta bere egungo zeregin estrategikoa ezagutzeko. Aztertutako beste aldegarrantzitsu bat zera izan da, online edukiek irratiko eta telebistako edukiekin lotutaduten eginkizuna aztertzea, nola mendekotasunari dagokionez, hala osagarritasunaridagokionez.
‎Irratsaioko lagun batek zera esan zion: –Aizu, modari buruzko blog bat daukazu, joereiburuz hitz egingo al zenuke??
2012
‎Ordenatua diogu, argi agertzen baitzen kultur boterea gunegutxi batzuetan kontzentratzen zela, eta horietatik gainerako guneetara zabaldu.Globalizazioak aurrera egin ahala, ordea, debatea dezente korapilatu da. Izan ereJohn Tomlinson ek dioen moduan (Tomlinson, 1991), inperialismoaren ostean datorglobalizazioa, eta azken horren ezaugarri nagusietako bat zera da: konplexutasuna.Horrela, boteregune gutxi batzuek gainerako guztiei beren ereduak ezartzendizkieten prozesu bat izan beharrean, aldagai ugari eta joera kontrajarri askodituen prozesu bat da, non are eta ordura arte nagusi izandako herrialdeak ukituakizango baitira:
‎teknologia berrien erabilerak esaterako. Azken horri dagokionez, kontuan hartu behar dugu XX. mendean kulturaren industriari botere handia emandion faktore bat zera izan dela: komunikabideen kontzentrazioa eta norabidebakarreko izaera (igorle bat eta hartzaile asko), masa komunikazioa izenez ezagutudena, alegia.
‎Bihotz indigenako emakume batek zera galdetu zidan: zergatik diozueekonomialariok nire herria ez dagoela garatuta, nire komunitatean konpartitzenbadugu bizitzak egunero oparitzen diguna, eta inork ere ez, ez haurrak ez zaharrak, ez badu ezagutzen ez babesgabetasuna ez arimaren bakardadea?
2014
‎of Sex? artikulua kaleratu eta zenbait urtetara, JudithButlerrek egin zion elkarrizketa batean zera plazaratu zuen: paradigma marxistakemakumeen zapalkuntza ulertzeko planteatzen zituen mugak gainditzeko gogoakbultzatuta zegoela, paradigma horrek klase kontzeptua eta egitura ekonomikoaazaltzeko gaitasunari garrantzi handiegia ematen baitzion (Rubin eta Butler, 1994:
‎umearen ezagutza bidezko sistema zenbat eta heldugabeagoa izan, orduan eta mugatuagoa izango da haren interpretazioa. Adibidez, Aitor izeneko lau urteko mutil batek zera esan zion bere amari, eskola eguna amaitu eta gero: «Ama, gaur jolas-garaian haize hotz handi baten putzak lurrera bota nau!
2015
‎Hizkuntza bakoitzak daukan dinamika edo dinamismoaren konparazioa egingo bagenu, oso galtzaile ateratzen da euskara, orduan etorkizuna, horrelabehintzat oso beltz daukagu. Eta beste kontu bat zera izango litzateke, galdera moduan: benetanarnasguneak geografikoak izan behar dira?
‎eskualdea bailarak osatzen du, errekak eta urakere eskualdeetan antolatzen dira normalean, eta gure harremanak sarri baita ere. Baina hauek areafuntzionalka funtzionatzen dute, eta Desazkunde taldeko kide batek esaten duen kontu bat zera da, area funtzional hauen antolaketak eta bertan eman nahi diren jarduerak zelako eragina izan dezaketen, besteren artean hizkuntzan. Zergatik?
‎Praktika matematiko bat zera da, jokaera edo adierazpen bat (ahozkoa, grafikoa edo bestelakoa), norbanako batek egin duena, problema matematiko bat ebazteko, lorturiko soluzioa besteei komunikatzeko, hura balioztatzeko edo beste testuinguru eta problema batzuetan orokortzeko (Godino eta Batanero, 1994: 334).
‎Beste finantzaketa eredu posible bat zera da: garapen fasean diren proiektuak jaialdietako deialdietan eta proiektu merkatuetan aurkeztea.
‎Lankidetzazko eredu horretan, proiektuetan parte har dezakete internautek, deialdi ireki baten bitartez. Formatu horren ezaugarrietako bat zera da: proiektuek Open Source Initiative ren baldintza dekalogoa bete behar dute.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia