2001
|
|
Alegia, Bihotz bi n azaleratu den moduan, narratzailearen solasa da oroimenaren kapritxoei erantzuten saiatuko dena. Desagertuz joan dira, maila eta atal desberdinetan antolatutako kapituluak, eskema esplizito
|
baten arabera
zehaztutako nobelak, eta azaleratzen, aldi berean, pertsonaia desberdinen ezinegon eta bizikizunak. Gero eta garrantzi handiagoa du kontagai denaren bilakaerak berak, eta horretarako irakurlearen piztu nahi duten estrategiak erabili behar badira (azpimarragarria da Bihotz bi ren azken orrietan kausi dezakegun suspentsea) narratzaileak erabili egiten ditu.
|
2002
|
|
Autorearen asmo nabarmena eleberri urbanoa egitea zen, eleberri beltzetik hurbil zegoen planteamendu estetiko batekin eta egungo euskal gazteriatik gertu dauden musika erreferentzia sorta batez atondua. Bilbon gertatutako lapurreta
|
batek
zehazten du eleberriaren hari narratiboa. Polizi eleberria izan ez arren, Speed gauak eleberriak intriga dosi handiak ditu, hilketa bat argitzen baita bertan.
|
2008
|
|
Euskal Autonomia Erkidegoa eta Nafarroa administrazio banatan zatituta egoteak eragin zuzena dauka Euskal Irakaskuntza Sisteman; administrazio bakoitzak curriculum
|
bat
zehazten du, eta Euskal Hizkuntza eta Literatura irakasgaian aldeak daude curriculum bien artean. Gainera, Batxilergoko edukiak oso lotuta egon ohi dira Unibertsitaterako hautaprobekin, eta Nafarroako eta EAEko ikasleen hautaprobak ez dira berdinak; horrek eragiten du, hein batean, bi erkidegoetan irakasten diren literatur edukiak bat ez etortzea.
|
2019
|
|
Datu berriagoetan oinarrituz, Idurre Alonsok, Euskal literatur sistema eta literaturaren didaktika aztergai (2008) tesi lanean, azterketa estatistiko sakona eskaini du irakaskuntzaren dependentzia handia erakusten duen euskal literaturaren merkatuari buruz. Lehenik, Idurre Alonsok azpimarratzen duen bezala, Euskal Autonomia Erkidegoa eta Nafarroa administrazio banatan zatituta egoteak eragin zuzena dauka euskal irakaskuntza sisteman; administrazio bakoitzak curriculum
|
bat
zehazten baitu. Honela, aipatu behar da EAEn hauta-probetan euskal literaturak ez duela inongo lekurik izan (64).
|
2021
|
|
Zentzu horretan, egokitzapenean dagoela gakoetako
|
bat
zehazten du IE3 k, ez literaturaren didaktikari edota irakurmenari dagokionez soilik, ezpada irakaskuntza oro har hartuta. Testuliburu nahiz beste material didaktiko batzuekiko menpekotasuna onartuta, eskaintza ez zaiela ikaslearen ezaugarriei egokitzen asmatzen azaleratzen du.
|
|
alde batetik, irakaskuntza ikaskuntza prozesuaren erdigunean dagoen agentearena, ikasleena, alegia; bestetik, irakasleena; eta, azkenik, literaturaren irakaskuntzarekin lotura duten bestelako profesional edo eragileena. Errealitate askotarikoa eta konplexua da literaturaren didaktikarena eta prisma horretatik erantzun behar zaio, hain zuzen ere, eremu honek dituen erronkak modu holistiko
|
batean
zehaztu nahi badira.
|
|
Atal honetako xehetasun batzuk be ez dabe jarraipen erreza izango distantzia batekoentzat, baina niretzat (eta Zeanuriko askorentzat) inguru hur hurrekoa izan dira, eta ezin dot albora itxi ikuspegi orokor
|
bat
zehazteko atsegina. Gorago esan dodan moduan, nik bederatzi urte neukazala, Arangureneko etxe barrira jatsi ginan.
|