2003
|
|
c) Burututako egitateetatik
|
bat
xedapen gehigarri honetan aipatuta badago, eta delituaren erantzukizuna duena hamasei urtekoa baino nagusiagoa bada, epaileak erregimen itxiko barneratze neurria ezarriko du urtebetetik zortzi arteko epealdian; hala denean, horren osagarria izango da zaintzapekopenetik, gutxienez, erdia igaro denean. askatasunaren beste neurri bat, askoz jota, bost urte artekoa, lege organiko honen 9 artikuluko 5... Kasu horretan, eta lege organiko honen 14, 40 eta 51.1 artikuluek neurria aldatu, eten edo ordezteari buruzko ahalmenak aipatzen dituztela kontuan hartuta, ahalmen horiek erabili ahal izango dira, bakar bakarrik, ezarritako barneratze neurriaren irau
|
2005
|
|
2 Agian hasiera batetik eztabaida gehien sortu zuen puntuetako
|
bat
xedapen batzuen atzera eragingarritasunari dagokiona dugu. Izan ere 7/ 2003ko LOaren aldi baterako xedapen bakarrak zera ezartzen baitzuen:
|
2006
|
|
Orain arte, autoek eta antzeko ibilgailuek soilik izan behar dituzte segurtasun uhalak, hala nola lur orotako ibilgailuek edo bolumen bakarrekoek. Hala ere, Europako Batzordeko iturriek adierazi zuten arau hori zabaltzeko asmoa dagoela, 2007ko urriaren 20an, beranduenez, estatu kide guztiek transposizioa egin duten zuzentarau
|
baten
xedapenen bidez. Helburua da segurtasun uhalek ere derrigorrezkoak izan behar dutela 9 plaza baino gehiagoko bolumenetan, minibusetan, turismoko autobusetan eta 3,5 tonatik beherako kamionetetan eta pisu hori gainditzen duten kamioietan. Hiri barruko eta hiriarteko autobusetan, aldiz, segurtasun uhaldun ekipamendua aukerakoa izanen da.
|
2007
|
|
Lan eta Gizarte Arazoetarako Ministerioak, edo autonomia erkidegoetan gai horretan eskumena duen kasuan kasuko organoak, indarreko hitzarmen kolektibo
|
baten
xedapenak heda diezazkiekete, lege honen 82.3 artikuluan ezarri ondoreekin, enpresa eta langile edota jarduera sektore nahiz azpisektore batzuei, esparru horietan lege honen III. tituluan ezarri hitzarmen kolektiboak sinatzeko ezintasunak horiei eragindako galerengatik, baldin eta horretarako arrazoia bada esparru horietan halako hitzarmenak negoziatzeko legitimaziodun alderdirik ez izatea....
|
2008
|
|
Gure kasu honetan bateragarritasun eta bateraezintasunen identifikazio lanak aipatutako lehenengo eta azken interpretazio elementuei lehentasuna ematea aholkatzen du bigarrenaren aurretik; izan ere, bilatzen den helburuak justifikatzen baitu irizpide objektiboei lehentasuna ematea subjektiboen aurrean (López Martín, 2002: 105), zeren, aurretik ikusi ahal izan dugun moduan, aldeen borondatea ezin izan baita argitu tratatu
|
baten
xedapenak beste tratatuaren aplikazioa eragozten zuen ala ez aztertzean.
|
2010
|
|
2.Estatu alderdi bakoitzak konpromisoa hartzen du neurri egokiak ezartzeko, bere konstituzio prozeduren eta itun honetako xedapenen arabera, itun honetako eskubideak eragingarriak izan daitezen beharrezkoak diren legeria xedapenak edo beste izaera batekoak emateko, baldin eta eskubide horiek aldez aurretik ez bazeuden bermatuta lege xedapenen edo beste izaera
|
bateko
xedapenen bidez.
|
2023
|
|
Bestetik, Lanaren eta Gizarte Ekonomiaren Ministerioak, edo autonomia erkidegoetan gai horretan eskumena duen kasuan kasuko organoak, estatutu izaerako hitzarmenen ondoreekin, indarreko hitzarmen kolektibo
|
baten
xedapenak heda diezazkiekete, enpresa eta langile edota jarduera sektore nahiz azpisektore batzuei, esparru horietan LELTBren III. tituluan ezarri hitzarmen kolektiboak sinatzeko ezintasunak horiei eragindako galerengatik. Ezintasun horren arrazoia izango da esparru horietan halako hitzarmenak negoziatzeko legitimazioa duen alderdirik ez izatea.
|
|
Besteak beste, hurrengo eginkizunak ditu: kontsultak ebatzi behar ditu, nahiz eta bere ebazpenak lotesleak ez izan, hitzarmen kolektiboen esparru funtzionalaren inguruan; irizpena eman behar du, Administrazioak indarrean dagoen hitzarmen kolektibo
|
baten
xedapenak enpresaeta langile talde bati edo jarduera sektore edo azpisektore bati hedatzen dizkienean; eta negoziazio kolektiboaren inguruko behaketaz arduratu behar da (negoziazio kolektiboaren gaineko informazioa, ikerketa, dokumentazioa eta zabalkundea). Hala eta guztiz ere, Hitzarmen Kolektiboen Aholku Batzorde Nazionalak eskumen betearazleak egikaritzen ditu, enpresaburuaren eta langileen ordezkarien arteko desadostasunak ebazten dituenean, erabakien edo arbitraje laudoen bidez, horiek akordiorik ez lortzeagatik, zein hitzarmen kolektibo izan aplikagarri eta hitzarmen kolektibo horrek lan baldintzak ez aplikatzeko jasotako prozeduretan.
|