2000
|
|
Edozein talde etnikorenkasuan lehen mailako osagai kulturaltzat jo ohi da hizkuntza.
|
Batetik
taldeari bereburua aintzat hartzea ahalbidetzen dion kultur sistemaren gunearen erdian kokatzendelako6 7 Bestetik, taldeak bere auto definizioa islatzeko erabiltzen duen ikurgarrantzitsuenetakoa delako, besteek taldea identifikatzeko erabiltzen duten osagainagusienetakoa izatearekin batera.
|
2001
|
|
Talde etniko bateko partaide izateak talde horretako beste kideekin hizkuntza komun bat, ohiturak, baloreak eta bizimodua konpartitzeainplikatzen du. Komunitate handi
|
baten barruan
talde etnikoko kideek bestetaldeetako kideekiko jarrerak eta jokabideak ere baldintza ditzakete (Giles, Bourhis eta Taylor, 1977; Tajfel, 1974). Gutxiengoaren taldeko kideentzat, gehiengoaren taldeko hizkuntza ikasteak beste taldean asimilatua bihurtzeko esanahia izan dezake.
|
|
Kategoria sozialak honeladefini daitezke: gizarte
|
batean
talde pertenentzia, sailkapena, konparaketa, definizioa eta mugaketa egiteko garrantzitsuak diren ezaugarriak, horrelagizabanakoak talde sozial horietatik kanpo edo barnean kokatzen direlarik.
|
2002
|
|
Ordu kopuruari dagokionez, ikasleak gutxienez astean 6 ordu bete behar ditu, horietako ordu
|
bat
talde saioan eta ordu erdi bakarkako saioan, saiook derrigorrezkoak izanik.
|
|
Hasieratik, irrati askeen mugimendua herri ekimenekin edo herri taldeekin lotuta jaio eta garatu dira. Beren helburuetariko
|
bat
talde hoiei adierazbide bat ematea izan da, beste komunikabideetatiko bazterketaren aurrean. Irrati askeetan talde askok dute beren tokia:
|
2003
|
|
– Sail edo jakintza arlo
|
baten inguruan
talde lanean antolatutako ikastaro autonomoak.
|
2005
|
|
Gatazka
|
batean
talde batek besteari ezin dizkio kendu, bere behar nagusiakbaina bi aldeek utz ditzakete alde batera azaleko zenbait nahi edo asmo.
|
2007
|
|
Hau da, profesionalki antzekoak dira. Beraz, pentsatu genuen egingenezakeela foro
|
bat
talde gisa funtzionatuko lukeena, euren artean profesionalkihitz egin zezaten. Eta une honetan, foro horiek abian jarri nahian gabiltza.
|
2008
|
|
Diseinuei dagokienez, berriz, besteak beste, bikiekin egindako ikerketa esperimentalak erabili zituen. Bikietako
|
batek
talde esperimentalarena egiten zuen, besteak, berriz, kontrol taldearena. Bere lanetan, ume eta nerabeek hainbat alorretan (harreman sozialak, mugimendua, mintzaira, eta abar) egindako jokabide tipikoen deskribapen zehatzak egiten zituen, eta, horietan oinarriturik, garapen maila zehazteko eskala ugari sortu dira (Palacios, 1990).
|
|
Taldearen baimen kontrolari begirako zenbakia da. Unixen lehen bertsioen hondar bat da, gaur egun erabiltzaile
|
bat
talde anitzetan egon baitaiteke, eta hori guztia/ etc/ groups fitxategian kudeatzen da, kontuaren talde nagusia hemen mantentzen jarraitu arren.
|
|
Nolanahi ere, taldeei begirako politika bat pentsatuta eduki behar du administratzaileak. Enpresa
|
batean
taldeak sailen arabera eratu ohi dira, ikastetxe batean ikasleak, administrazioa eta irakasleak bereizi ohi dira talde desberdinetan, eta azken horiek, asko baldin badira, irakasgaien arabera.
|
|
Erabiltzailea zenbait taldetako partaidea izan arren, momentu
|
batean
talde bakar bat du esleiturik. Kontuan sartzean, saioaren hasieran alegia,/ etc/ passwd fitxategian zehaztuta duen taldea esleitzen zaio erabiltzaileari.
|
|
Bestalde, chgrp komandoarekin beti izango dugu aukera fitxategi
|
baten
taldea aldatzeko. Gogoratu R aukerarekin modu errekurtsiboan aplika daitekeela aukera hori.
|
|
Erabiltzaile batek fitxategi
|
baten
taldea edo jabea arrazoi desberdinengatik alda dezake: batetik, talde batean baino gehiagotan egonda talde horietako bat hautatzeko, eta, bestetik, lankidetzan aritzen denean baimenak nahi bezala doitzeko.
|
2009
|
|
1, Athletic garaile. Emaitza
|
batek
taldearen ibilbidean eragin itzela izandezake: Champions League izan edo Espainiako Ligako bigarren maila izan badaalderik, erakartzen den diru nahiz jende kopuruari begira.
|
|
posta elektronikoa (eta bere horretan oinarritzen den berrien edo news sistema) eta FTP. Posta elektronikoa (edota berrien zerbitzua)
|
batek
taldeari informazioa helarazi nahi zionean erabiltzen zuten (push). Informazioa eskatzeko ere (pop) posta elektronikoa erabiltzen zuten hasieran, baina laster azaldu ziren arazoak:
|
|
Zerbitzari batek gordetzen du taldeko kideen zerrenda. Kide berri
|
batek
taldean sartu nahi duenean, zerbitzari horri jakinaraziko dio, eta aurkibidean sartuko du zerbitzariak kide berria. Kide baten bila gabiltzanean, zerbitzariari bidali diogu eskaera.
|
2011
|
|
Taldearen defizitik eza eta errentagarritasun ekonomikoa lortzeko prozesuan, ikus entzunezko eta sareko produktuen kalitatea ahaztu gabe, zuzendaritzarenaurrekontu helburuetako
|
bat
taldeko langile kopuruaren hazkundea gelditzea izanda. Eusko Jaurlaritzak Sozietate Publikoen egiturazko langile kopurua ez hazteaeskatzen zuen, eta EITBk eskakizun hori bete zuen, 10 urtetan lanpostuak betetzekolehiaketa publikorik deitu gabe.
|
|
2002an sinatutako lehen programa kontratuan, 5.3 atalean, taldeak hainbateginbidetan oinarrituta, kudeaketa eredu berria ezartzeko konpromisoa adierazizuen. Eginbideetako
|
bat
Taldea dimentsionatzea zen:
|
|
Oraingoz, telebista da «euskarri izarra», hedabiderik «garrantzitsuena», eta egungo estrategian horri eman zaio pisurik handiena, irratiaren eta Internetenaurretik4, erredaktoreen iritziaren arabera; 5 gainera, erredaktoreek ez dute nahitelebistak gaur egun duen tokia, epe laburrean edo ertainean, Internetek hartzea.Portzentaje txikietan bada ere, soilik Interneteko erredaktoreek, eta, ondoren, ETBkoek, harrigarria badirudi ere?, onartzen dute hedabide horrek irratiaren etatelebistaren gainetik duten nagusitasuna. Dena den, Eitb.com eko erredaktoreak ezdatoz
|
bat
taldearen estrategian Interneteko hedabideak gaur egun duen garrantzianeurtzean; baina, hori ere, bestalde, adierazgarria da. Gainera, EITBko egungohedabide multzoan euskarri tradizionalek pisu handiagoa dutela ulertzen dute, «multimedia» eta «euskarri aniztasuna» kontzeptuek «monomedia» eta «euskarribakarra» kontzeptuek baino hobeto definitzen dutela uste duten arren.
|
2012
|
|
Aukera Politikoen Egitura sistema politikoan eragina duten elementuek osatzen dute. Politikazehatz
|
batekiko
talde sozial batek duen ekintzaz, oztopatua, baldintzatua edo lagundua izateraheltzen den APE jakin baten ondorioz. Tilly, McAdam dira, besteak beste, lehen aldiz APE definizioaformulatzen dutenak.
|
2014
|
|
Diseinuei dagokienez, berriz, besteak beste, bikiekin egindako ikerketa esperimentalak erabili zituen. Bikietako
|
batek
talde esperimentalarena egiten zuen, besteak, berriz, kontrol taldearena. Bere lanetan, ume eta nerabeek hainbat alorretan (harreman sozialak, mugimendua, mintzaira, eta abar) egindako jokabide tipikoen deskribapen zehatzak egiten zituen, eta horietan oinarriturik, garapen maila zehazteko eskala ugari sortu dira (Palacios, 1990).
|
2015
|
|
Bada beste adibide
|
bat
talde publikoek ageri duten transmedia inguruko formatu berriak garatzeko interesa erakusten duena: Ibil2d, ETB1ek ibilbideei buruz abiatutako programa.
|
2017
|
|
Memoria kolektiboaren ikerketa, testuinguru sozio historiko
|
batean
talde sozial batek nola, zer eta zergatik gogoratzen duen lantzean kokatzen da. Hau da, gertaeren oroitzapena ikerketa objektu gisa hartzeaz gain, hauek sortzen diren moduari ere egiten zaio erreferentzia eta honela, gehiago jakin daiteke oroimenaren garrantzi sozialari buruz.
|
2019
|
|
Aitzitik, Alemaniako University of Kassel-eko esperientziak erakutsi bezalaikasleek ez balute euren sormen eraginkortasun auto pertzepzio mailetan hobekuntzarikerakutsiko, kausa posibleen artean taldearen eraginean sakondu litzateke (Ohly, Pluckthun eta Kissel, 2017). Izan ere, design thinkingaren printzipioetako
|
bat
taldean lan egiteabada ere, ikasleen sormen eraginkortasun auto pertzepzioa maila indibidualean neurtzen ari daikerlan honetan. Horregatik, aztertu litzateke taldeak zein modutan eragin dezakeennorbanakoaren sormen eraginkortasun auto pertzepzioan, esate baterako, inhibitzaile gisa.
|