2001
|
|
Alderdi horretatik begiraturik, hizkuntza txiki bateko idazle
|
batek
sorkuntzarako aukera zabalagoa du tradizio handi baina eginegi bateko idazle batek baino.Nekea ere bai, egia da, baina sorkuntzaren pozak nekearen zamak arintzen dituaskotan.
|
2002
|
|
Lan honen bi ataletan gizarte garaikidea trantsizio une moduan uler daitekeela azalduko da. Modernizazio erreflexiboa maila orokor batean azalduko da lehenik eta behin, haustura egoera
|
batetik
sorkuntza fase batera, eta beraz, testuinguru berri batera iragateko aukera dagoela frogatu nahirik. Ondoren, politikaren esparrura bideratuko da eztabaida, zenbait kontzeptu zaharkituta geratu baitira, besteak beste, nortasuna, politika, demokrazia modernoa eta norbanakoa.
|
2006
|
|
g. Adopzio mota berri
|
baten
sorkuntza eta nagusitasuna, nazioarteko etaarraza arteko adopzioek osatzen dutena.
|
|
236) 60; pentsaera horren arabera, ukatu egin behar da ondasun immaterialari bakarrik aitor dakiokeela esklusiba eskubidea, eta uste da kategoria horretan konpetentzia desleialaren diziplinak babesten dituen sorkuntza intelektualak ere sartu liratekeela. Diziplina horrek zinez betetzen du sorkuntza bati babesa emateko baldintza, hirugarren alderdi
|
batek
sorkuntza horretaz goza ez dezan.
|
2007
|
|
Printzipioz, hizkuntza denak dira dena adierazteko trebeak646; de facto, kultur zapalda berdintsuan dauden hizkuntzek, denek dituzte bakoitzak bere abantailak, horietako ezein ez daiteke esan abantailatuagoa besteak baino. Eta hizkuntza betegabeago batek ere ez du erakusten nazioa ere inperfektuagoa denik, baizik eta bakarrik haren dohain intelektualak ez direla doi doi hizkuntza betegin
|
baten
sorkuntza eta eiteketan hain gogotik zentratu, bestelako mila onura intelektual izan
|
2008
|
|
Batzuetan, asmakizun garrantzitsu bat izan da historiaren norabidea aldatu duena: sua, hizkuntza, nekazaritza edo eskritura, adibidez; beste batzuetan, ideologia berri
|
baten
sorkuntza izan da pentsamolde zaharrak gainditu, eta gizakiei norabide berriak gauzatzeko aukera eman diena (monoteismoa, materialismo historikoa?); eta aldakuntza prozesu horien atzean beti, gizakiak eta giza talde zehatzak aurkitzen ditugu: batzuetan elkarlanean, beste batzuetan elkarren aurka, betiere, aldakuntza dinamikak indartzen edo oztopatzen.
|
|
Pertsona
|
batek
sorkuntzaren ostean ingurunetik eskuratzen duen esperientzia, ikaskuntza eta ezaugarri multzoa.
|
|
Pertsona
|
batek
sorkuntzaren ostean gurasoengandik genetikoki heredatzen duen gaitasun, muga eta ezaugarri multzoa.
|
|
Pertsona
|
batek
sorkuntzaren ostean ingurunetik eskuratzen duen esperientzia, ikaskuntza eta ezaugarri multzoa.
|
|
Pertsona
|
batek
sorkuntzaren ostean gurasoengandik genetikoki heredatzen duen gaitasun, muga eta ezaugarri multzoa.
|
2012
|
|
Azalpen honetan azpimarratu nahi izan diren subjektoaren etaeragiletasunaren errepresentatzeko orduan, Laclau eta Moufferen muin eta mamiazera da: batetik, Marxek aurreadierazi zuen klase egituraren sinplifikazioaez da inoiz gauzatuko; eta, bestetik, klasean oinarrituriko subjektu kolektibo etaunibertsal
|
baten
sorkuntza ere ez da berezkoa. Alderantziz, identitate ez osoen etazatikatuen anikoiztasuna eta hedakuntza oso garrantzitsuak dira beste «ezker berribaten eraikuntzan» (E.
|
|
236) 65; pentsaera horren arabera, ukatu egin behar da ondasun immaterialari bakarrik aitor dakiokeela esklusiba eskubidea, eta uste da kategoria horretan konpetentzia desleialaren diziplinak babesten dituen sorkuntza intelektualak ere sartu liratekeela. Diziplina horrek zinez betetzen du sorkuntza bati babesa emateko baldintza, hirugarren alderdi
|
batek
sorkuntza horretaz goza ez dezan.
|
2015
|
|
Horretan, alde biko prozesua gertatu da pentsaera ekonomikoaren historian zehar. Alde batetik, aztertu gabeko «ingurumen» fisiko
|
baten
sorkuntza gertatu da, zeina hastapeneko esanahiari muzin eginez gauzatuz joan den. Eta aldi berean, Ekonomiaren hausnarketa ahalmena diruikuspegiz soilik osaturiko paradigmaren testuinguruan garatu egin da.
|