Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 41

2000
‎Eta jaun Marcelek hitzean sinesten zuen, eta osaba Joanikotek numeroan. Eta batek edertasun batean sinesten zuen, eta bertzeak bertzean. Eta biak ere hautu hertsi batean zebiltzan, hau edo hura, bata ibaiaren hegi batean, bertzea bertzean...
2002
‎Nik neuk ere ez baitut amets handirik, amets txiki gutxi batzuk baizik. Eta zeru txiki bat sinesten dut amets bakoitzeko... Eta zuk ere...
‎Nik neuk ere ez baitut amets handirik, amets txiki gutxi batzuk baizik. Eta zeru txiki bat sinesten dut amets bakoitzeko... Eta zuk ere...
2003
‎–Don Estebe bezalako apaiz ezin itxiago bat, Azpil dogmakeriaren tunelean sartu zuena –erantzun zidan, keinu bat eginez, haserretik etsipenerako bidean– Nik, ordea, Patxi maisuak bezala, Jainko errukitsu bat sinesten diat, eta ez Jainko justiziero bat –eta, geldiune bat egiten zuela, arreta handiz galdetu zidan–: Baina hik ba al dakik zer den dogmakeria?
‎Esan berri dut nola amak, gure herriaren sorreraren historia kontatu zidanean, azkenean esan zidan: " Nik, ordea, Jainko errukitsu bat sinesten diat, eta ez Jainko justiziero bat...". Eta izpiritu hori bera islatzen du Indalezio Otaegiren gutunak, heriotzari buruz ari delarik honela baitio:
2007
‎Hots, harira etorriz, hitz hauek jarri ditu Dawkinsek Einsteinen ahotan: . Ez dut Jainko pertsonal batengan sinesten; eta ez dut neure irizpide hau sekula ukatu. Hain zuzen, argiro azaldu dut ideia bera behin eta berriz.
2009
‎zeinengan sinesten da, Jainkoan sinesten denean? Komunitate batean sinesten da. Niri hitz egiten didana komunitate bat da, bere profetekin, tradizioekin, autoritateekin, eta batez ere promesa batekin:
‎Domingok Jainkoagan sinesten baitzuen, beste era batean sinetsi arren, hain geratu zitzaizkion burmuinetan itsatsiak Maurik Ianua Coelli n emandako irakaspenak, Elizak erakusten zuèn Jesus ordenazalearekin zerikusirik ez zutenak eta apaizgai ohiaren esaldi bakar batek laburbiltzen zituenak:
‎Domingok Jainkoagan sinesten baitzuen, beste era batean sinetsi arren, hain geratu zitzaizkion burmuinetan itsatsiak Maurik Ianua Coelli n emandako irakaspenak, Elizak erakusten zuèn Jesus ordenazalearekin zerikusirik ez zutenak eta apaizgai ohiaren esaldi bakar batek laburbiltzen zituenak:
2010
‎hain zegoen misterioaren edertasunarekin liluratuta, bere burua agnostikotzat zuen arren. Aitortu ere egiten zuen, ikuspuntu horretatik, erlijiodun sentitzen zela, baina, Spinozak bezala, ez zuen Jainko pertsonal batengan sinesten, zeinak sariak eta zigorrak banatzen dituen, edo jendea hilda gero pitzarazten, beldurrak eraikitako irtenbide horiek espiritu ahulen berekoikeriatzat jota. Ulertzen dut Einsteinen emozioa, ni ere hunkitu egiten bainau egunsentiak, baina bakoitza den bezalakoa da, eta nik zer egingo dut, baldin eta eguzkiaren itzalean eskorpioi itsusi bat agertzen bazait, zirkulu distiratsuari puntu beltz lodi bat jartzen diona?
‎hain otzan eta hain buru makur agertu zen elkarrizketa hartan, eta hain bi emakumeen esaneko?!?, nekez zuri zezakeen: errudun izan nahiz ez izan, bigarren mailako kontua zen hura niretzat jada?, Helenak ez zuen nik espero bezala jokatu, maitasun heroiko batean sinesten nuen, azken batean, eta huts egin zidan!?, eta ez zuen, ondorioz, nik haren aldeko ahaleginik egitea merezi.
‎Jainko pobre bat da, adierazgarria da, zentzu honetan, nola Kredoaren nizear konstantinopolitar bertsioak credo hitza etengabe erabiltzen duen, azken txatalean salbu: ?, et spero resurrectionem mortuorum et vitam venturi saeculi??, ez delako badena eta badelako ez dena; Nietzschek Jainkoaren heriotza dekretatu zuen, eta Jainko post mortem Dei batengan sinesteko aukera ireki zaigu;. Hau baino aro hoberik jaiotzeko, zeinean guztia galdu den?!, esaten zuen Simone Weilek, eta halaxe sentitzen dut nik ere; garai batean objektu bakoitza, izaki bakoiza eta pertsonaren arnasaldi bakoitza Jainkoagan sinesteko argudioak eta heldulekuak ziren; gaur, ordea, ez dago heldulekurik, Nietzschek haizatu zuèn Jainkoaren hilotza ez bada; zuk zientzia aldarrikatzen zenuen, eta hara zertara eraman gaituen zientziak, Damaso:
‎hain otzan eta hain buru makur agertu zen elkarrizketa hartan, eta hain bi emakumeen esaneko...! —, nekez zuri zezakeen: errudun izan nahiz ez izan —bigarren mailako kontua zen hura niretzat jada—, Helenak ez zuen nik espero bezala jokatu —maitasun heroiko batean sinesten nuen, azken batean, eta huts egin zidan! —, eta ez zuen, ondorioz, nik haren aldeko ahaleginik egitea merezi.
‎Einsteinena, beharbada, beste kasu bat da... hain zegoen misterioaren edertasunarekin liluratuta, bere burua agnostikotzat zuen arren. Aitortu ere egiten zuen, ikuspuntu horretatik, erlijiodun sentitzen zela, baina, Spinozak bezala, ez zuen Jainko pertsonal batengan sinesten, zeinak sariak eta zigorrak banatzen dituen, edo jendea hilda gero pitzarazten, beldurrak eraikitako irtenbide horiek espiritu ahulen berekoikeriatzat jota. Ulertzen dut Einsteinen emozioa, ni ere hunkitu egiten bainau egunsentiak, baina bakoitza den bezalakoa da, eta nik zer egingo dut, baldin eta eguzkiaren itzalean eskorpioi itsusi bat agertzen bazait, zirkulu distiratsuari puntu beltz lodi bat jartzen diona...
‎Jainko pobre bat da —adierazgarria da, zentzu honetan, nola Kredoaren nizear konstantinopolitar bertsioak credo hitza etengabe erabiltzen duen, azken txatalean salbu: "... et spero resurrectionem mortuorum et vitam venturi saeculi" —, ez delako badena eta badelako ez dena; Nietzschek Jainkoaren heriotza dekretatu zuen, eta Jainko post mortem Dei batengan sinesteko aukera ireki zaigu;" Hau baino aro hoberik jaiotzeko, zeinean guztia galdu den...!" esaten zuen Simone Weilek, eta halaxe sentitzen dut nik ere; garai batean objektu bakoitza, izaki bakoiza eta pertsonaren arnasaldi bakoitza Jainkoagan sinesteko argudioak eta heldulekuak ziren; gaur, ordea, ez dago heldulekurik, Nietzschek haizatu zuèn Jainkoaren hilotza ez bada; zuk zientzia... gero eta erosoago sentiarazten gaituzten produktuetara, zeintzuk erosi eta erosi egin behar izaten baititugu, horixe baita gure gizarte modernoaren ezaugarria eta zerbait daukagun neurrian baikara nor, bestela jai; hemen ere moduak —zientzia gizarte kapitalistan txertatzeko moduak— berarekin eraman baititu gizarteak eredutzat zituèn giza balioak, gizakiaren inkontzientean gordeta zeudenak... indibidualismorik basatiena errotzeko, aldi berean; baieztatu ere, baieztatuko nuke gure gizarte laikoan —Elizek ez dute garai bateko indarra, zorionez:
2011
‎lore bakar batean sinesteko
‎–Bere inguruan dituzten gizarte jardunen artean aukera bat egiten dute pertsonek, praktika horien balioaz duten sineste ustearen arabera. Eta gizarte jardun bati buruzko sineste uste bat edukitzea zertan datza azken batean. Bada, gure kulturak praktika horri, gure kasuan hizkuntz praktika?
‎Gauza barregarri bat kontatuko dizut, Beck. Garai batean sinetsita geunden Heinrich nazia izan zela.
2012
‎Baina ereduz aldatzea baino ez dute egin, haien garunak jarraitzen du beste arau batzuen inguruan, prozesu berean: lehen gauza batean sinesten zuten, orain bestean. Sinestera ohitua dagoen gogoa zikiratutako gogoa da.
2013
‎Bera bezala pentsatzen zuen jendea topatu zuen partidu komunistan. Komunismoaren nirbana batean sinesten zuten partiduko kideek, eta Lessing horrek harrapatu zuen. Bere senarra eta haurrak atzean utzi zituen gizarte berri bat sortzeko utopiarengatik.
‎Badakizu lau hostoko sekula belarrak ez direla existitzen. Zergatik setatzen zara behin eta berriz alegiazko ipuinetan oinarritzen den etorkizun batean sinesten?
‎Bere herrialdeari buruzko ideia oso finkoak ditu, beragatik balitz ezer ez litzateke aldatu. Amak, berriz, herrialde hobe batean sinesten zuen, aitona bezalako gizon pribilegiaturik gabekoa?
2015
‎Hau da froga: mundu guztiak gauza bat sinesten du eta hamar urte geroago beste bat. Beraz, edo lehen edo orain oker zeuden; ala bai lehen bai orain oker jarraitzen dute??.
2017
‎Halere, ablazioaren inguruan sortu den mitologiaren atzean, badago emakumearen sexualitatea kontrolatzeko estrategia bat. Bada, gizartearen zati handi batek sinesten du genitala erauzteak kastitatea, birjintasuna eta jokabide zuzena berresten dituela. Mozketa egina ez dutenek estigmatizazioa sufritzeko arriskua dute.
‎Kapitalismoak, akaso, demokratizatzeko erabil daitezkeen egiturak eta praktikak ezarri izan ditu, baina kapitalismoak egia ekonomiko batean sinesten du (merkatu/ lehia askea), eta sinesten du egia horren arabera gobernatu behar dugula geure burua. Beraz, kapitalismoaren asmoa, egia horri segi, kapitala pilatzea eta areagotzea da, esplotazioaren bitartez; demokraziak, ordea, norbanakoak eta kolektiboak boteretu nahi ditu, hartara, beren burua gobernatzeko gai izan daitezen, eta aurre egin diezaioten esplotazioari eta inposatu nahi zaien edonolako egia unibertsali.
‎Arazo globalei aurre egiteko konponbide globalak behar ditugu, bai, baina horrek ez du esan nahi ez ditugunik tokiko egiturak edo sistema politikoak behar tokiko arazoei aurre egiteko, zeren arazo globalek ez baitituzte tokiko arazoak deuseztatzen. Liberal kosmopolitarrek ez dituzte komunitate nazionalak mespretxatzen tokiko arazoak eta tokiko politika mespretxatzen dituztelako, baizik eta moral unibertsal teleologiko (harroxko) batean sinesten dutelako.
‎Edonola ere, guztiek konpartitzen dituzte lau ezaugarri hauek: fobia diote estatuari, nazioak mespretxatzen dituzte, moraltasun monoteista unibertsal batean sinesten dute eta merkatu askea babesten dute.
‎Ez du inoiz lagun bat ezagutu, giza harremanetarako emakume itxia bihurtu da halabeharrez, isila, berekoia, zaila, eta urteak pasatu ahala gauzak okerrera joan dira. Bizitzak emandako zartako guztien ondorioz, dagoeneko ez du etorkizun hobe batean sinesten. Ezin du sinetsi.
2018
‎Hain zuzen, desarmatzeari buruzko aipamenak alde batera utzita, kontratuaren teorialari klasikoek esklabo kontratuen gainean izandako eztabaiden tradizioan sartzen da Buchananen arrazoibidea, eta zera erakusten du: beharra dagoela berdintasun natural batean sinesteko (eta hori ez dela erredundantea), kontratuaren teoriaren berezko arazoak agerikoegi bihurtuko ez badira. Kontsideratzen bada norbanako batzuk naturaz askoz ere indartsuagoak eta kapazagoak direla beste batzuk baino, eta orobat pentsatzen bada gizabanakoak berekoiak direla beti, horrek esan nahi du ezin dela sortu kontratu sozial hori, gizabanako edo herritar zibil elkarren berdinak sortzen dituena, lege inpartzial batzuen arabera gobernatuta.
‎Wittigek, hala ere, ez du inoiz bat egin joera horrekin, bere ustez hizkuntzaren egitura ez baita ez misoginoa ez femeninoa berez, ezpada helburu politiko definituetarako erabiltzekoa den tresna bat. Duda barik, hizkuntzaren aurretik existitzen den «subjektu kognitibo» batean sinesteak modua ematen dio hizkuntza tresna dela pentsatzeko, eta ez subjektuaren eraketaren beraren aurrekoak diren eta eraketa hori egituratzen duten esanahien zelai bat.
‎Desiraren estrategia, neurri batean, desiratzen duen gorputzaren transfigurazioa da. Are gehiago, batere desirarik izateko, beharrezkoa izan daiteke itxuraldatutako ni batean sinestea, zeinak, irudimenezkoaren genero arauen esparruan, bete ahal izango dituen desiratzeko gai den gorputzaren eskakizunak. Desiraren izaera irudimenezkoak beti gainditzen du gorputz fisiko hori zeinaren bidez edo zeinaren gainean funtzionatzen duen.
‎Munduko gizonik zoriontsuena? Inozoena bai, akaso; baina une batez sinetsi egin nuen, benetakoa begitandu zitzaidan. Zu esnatzen saiatu naiz, berandu egingo zaizu bestela.
2019
‎Emakumeak, berriz, haragizko harremana luzatu nahi luke haragi bihurtu duen lilura guztiz desagertu arte; bereiztea atsekabe mingarria da, beste bular kentze bat balitz bezala; sumindu egiten da maitalea brastakoan apartatzen bada. Gehien mintzen dutenak, ordea, hitzak dira, istant batez sinetsi duen bat egitea gezurtatzen duten hitzak. Madeleine Bourdouxhek kontaturiko istorioan,. Gillesen emazteak?
‎nozioek gogora ekartzen didate Denis de Rougemontek La Part du Diablen [Deabruaren partea] kontatzen duen pasadizo bat: andere bat sinetsita zegoen txoriek eraso egiten ziotela landa inguruan paseoan zebilenean; hilabete batzuk tratamendu psikoanalitikoan igaro ondoren baina obsesio hori sendatu gabe zuelarik, klinikako lorategian laguntzen ari zitzaion medikua ohartu zen txoriek eraso egiten ziotela. Emakumea gutxiagoturik sentitzen da, zeren, egiaz, feminitatearen aginduek gutxiago izatea baitakarkiote.
‎–Erlijioa edonon herriak jasaten duen zapalkuntza espiritualaren moduetako bat da, besteentzako egindako lan itogarriak, pobreziak eta isolamenduak eragina. Klase zapalduen artean zapaltzaileen aurkako borrokak eragiten duen inpotentziak nahitaez eragiten du heriotzaren ondorengo bizitza hobeago batean sinestea, basatiaren inpotentziak naturaren aurkako borrokan jainkoetan, deabruetan, mirarietan eta abarretan sinestea eragiten duen bezala?.
2020
‎Irri karkaila bota nuen, une batez sinetsi ninduela antzemanda.
‎–Norbait maitatzea edo kausa baten sinestea, ez dela gauerdiko ahuntzaren eztula. Gauzak ez zaizkigu beti aukera aukeran jartzen.
2021
‎Une batez sinetsi egin nion. Beharbada egiatan ari zen, iraultza, amestu genuen hura, nire ordez amestu zutena, orduan ari nintzen ohartzen, armarik gabe lor zitekeela uste zuen, eta neuk ere halaxe sinets nezan nahi zuen.
2022
‎–Eta Ala, Jehova, Yahve, Eloah edo Eloeh? Horietakoren batengan sinesten duzu? –Rositak.
‎Ez du ba miatze agindu bat eskatu klausura moja batzuei zenbait galdera arrunt egiteko... Ez, baina badaki konplikatua izan litekeela; izan ere, batzuetan, magistratu baten sineste erlijiosoek haren erabakiak baldintzatu ditzake.
2023
‎Gure familia ereduak aldatu egin dira, gizartea dibertsoagoa da eta balio postmaterialistek garrantzia kendu diote ideologiaren zentzu zurrunari. Orain dela berrogei urte baino askoz indibidualistagoak gara, baina, hori bai, ongi babestuko gaituen Ongizate Estatu batean sinesten dugu, politika publikoen egitura sendoak izango dituena.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia