2011
|
|
Nortasuna ez da gauza fisiko bat. horregatik, hainbat nortasun izan ditzakegu, agian hainbat antolaketa mailatan, baina, edonola ere, argi dago hainbat nortasun izan ditzakegula. esate baterako, gure gizartean, askok esaten dute" ni X naiz"," ni z naiz"," ni X naiz, baina baita z pixka bat ere"... eta alderantziz... Nortasuna ez da objektu bat, baizik eta elementu kognitibo eta emozionalen multzoa. pertsonek taldeak osatzen dituzte, munduarekin duten erlazioaren arabera. kontua da nortasuna ez dela harri bat. gizarte ekosistemaren ikuspegi horren arabera, pertsonok hainbat talderen partaide gara eta gizarte sistema zabal
|
batean
sartuta gaude. Sistema horrek gizabanakoari mugak jartzen dizkion plan ekonomiko bat du (ekonomiaren ikuspegia oso garrantzitsua da hizkuntzek irauteko; ezinbestekoa da hizkuntza eta ekonomia lotzea; hots, hizkuntza eta lana lotzea), bai eta teknologiaren eta komunikabideen alderdiak ere; bertan daude enklabe garaikide guztiak. horrek guztiak eragina du pentsatzeko moduan. konponbideak aurkitu behar ditugu. esate baterako, nola jardungo dugu ezin badugu eraginik izan teknologia arloko multinazionaletan?
|
2012
|
|
1 Lan hau egiterakoan, beste guztiekin bezalaxe jarri ginen hirurekin harremanetan baina ez dugu eurekin elkarrizketa ganorazkorik egiterik izan. Gaztetxearen kasuan ez dugu datuen fitxa ere eskuratzerik lortu; kultur elkartearen eta zuhatza euskara elkartearen kasuan fitxa badaukagu, elkarrizketarik ez. kultur elkartetik jakinarazi digute, hain zuzen, Gipuzkoako antzeko beste elkarte batzuekin batera, elkarrizketa gidoian jasotako gaien inguruko hausnarketa prozesu
|
batean
sartuta daudela eta oraindik goizegi egiten zaiela horien inguruan ikuspegi bateratu bat ematea. prozesu hori amaitzean (urtea joango zaie horretan) hitz egitekotan geratu gara. zuhatza elkartearen kasuan ere, oso azaletik komentatu dira gaiak; aurrerago sakontzekotan geratu gara.
|
2022
|
|
Esparru sozioekonomikoan euskara eta euskaldunak nola gauden deskribatzeko eta ulertzeko, baliagarriak izango zaizkigu euskararen egoera orokorra irudikatzeko zenbait lagunek (batez ere Jon Sarasuak eta Kike Amonarrizek) erabili izan dituzten irudiak: ...(estua edo lodia den), eta botilak zuloak dauzka, gainera, eta ez dakigu non; Arantzazutik Aizkorrira joan nahi dugu (Hermosilla, 2018), eta Urbian gaude, ibilbidearen erdian, behe lainoaren azpian, gorako bidea ezin aurkiturik; bide luze eta oparo bat egin ondoren, bidegurutze batean gaude (Amonarriz, 2019), eta hor gaude zalantzan, orain zer bide hartuko; bidea egin dugu, bai, baina biribilgune
|
batean
sartuta gaude, bueltaka eta irteera egokia zein den asmatu ezinik...
|
|
Quebeceko lurraldean 50 hizkuntza komunitate daude, 11 herri autoktono ezberdinetatik datozenak (10 Lehen Nazioak dira eta 1 inuita) 8 Euren errealitate linguistikoak askotarikoak dira; batzuek arbasoen hizkuntza erabiltzen dute maiz, beste batzuek eremu batzuetara mugatzen dute hizkuntza hori; eta beste leku batzuetan, berriz, hiztunak urriak dira, edo biziberritze prozesu
|
batean
sartuta daude (Wiscutie Crépeau et al. 2021). Horiek guztiek Kanadako hizkuntza kolonizatzaileren bat hartu behar izan zuten, izan frantsesa edo ingelesa.
|