Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 184

2000
‎–Esaldi bat eskaintzerik badut??: Terapeutak ikusten duena edo susmatzenduena argi esan, bezeroari so, eta sakon dezakeen esaldi bat proposatuz.
‎Azterlan historikoetan egile eztabaidatsu gisa agertzen dabeti. Alde batetik, sexu patologiaren taxonomia bat proposatzearen ekarpenaonartzen zaio, taxonomia hau bere garaiko osatuena eta sistematikoena izanzelarik. Bestetik, giza egite sexualaren ikuspegi ezkorrean nagusia den sexu moralaren legitimatzailetzat jotzen da.
‎Beren lanahonela banatzen da: a) giza sexualitatearen erantzunaren ezagupena (Master etaJohnson, 1966), ikerkuntzaren ikuspuntutik ekarpen handiena ekarri zuena, b) gizasexualitatearen arazoen deskribapena, bai gizonengan bai emakumeengan agertzendiren arazoen taxonomia zehaztuz; haietatik abiatuz, garai horretan berriztatzaileazen terapia sexualerako metodo bat proposatu zuten (Master eta Johnson, 1970). Soilik ikuspuntu historikoak ematen digu lan hori kritikoki baloratzeko etahasieran aurkeztu zuten triunfalismoa gainditzeko bidea. Dena dela, gaur egungoterapia sexualaren egoera ulertzeko, kontuan hartu behar dira, ezinbestekoerreferentzia dira-eta.
‎Zentzuhonetan psikodrama analitikoa taldeetan egiten denean, taldeak eszenenasoziazioekin egindako lana bilakatzen da (banakako psikoanalisian ideien asoziazioa egiten den bezala). Taldekide bakoitzak zenbait edukiren erresonantzia jasotzendu; beste eszena bat proposatzearen kasuan, subjektuak taldeari elaborazio etaberrelaborazio lana egiten hasteko emandako fantasiaren bigarren mailakoelabora zioak egiteko aukera eskaintzen du.
‎Egungo zientziagintzan hizkuntzak duen garrantzia aipatu da aurreko ataletan; egia da, nekez aurki daitekeela beste gairik gaur egungo zientziagintzaren sorreran etagarapenean horren eragin handia izan duenik, nagusiki gizarte zientzietan. Bainaazaldu den ikusmira zabala eta heterogeneoa beharrezkoa bada ere, horren ondoankomeni da, era berean, horren guztiaren lotura erraza egingo duen bideren bat proposatzea. Erabil daitezkeen bideen arteko bat,, komunikazio?
‎Analogia bat proposa daiteke: kontsigna, banku?
2001
‎Izan ere, denen errealitatea ezberdina da. Ahalik eta ikasle gehienei erantzun egokiaemango badie, ikasgelako jardunbideak hori guztia hartu behar du aintzat; hots, ikasleen aniztasun horri erantzuteko mekanismoak behar ditu izan, eta, malgutasunez jokatuta ere, koherentea izango den lan eredu bat proposatu du.
‎Beraz, Gardner eta Lambert-ek eginiko sailkapen originala, integratibo instrumental continuuma?, ezin da ingurune guztietan mantendu, eta autore horieksailkapen zabalago bat proposatzen dute.
‎Lehen aipatu den bezala, bi eremu horien arteko integrazioa egiteko aurreneko saiakera, Clement eta Noels ena (1996 [1994]) izan zen; beste bat Azurmendi, Romay eta Valencia-k (1996) eskaintzen dute, eta autore horiek, hizkuntz erabileraz hitz egin beharrean, hizkuntz portaeraz edota portaera linguistiko kulturalazhitz egiten dute, horrekin hizkuntz portaera taldeartekoen eta etnien arteko harremanen testuinguruan kokatuz. Azurmendi, Romay eta Valencia-k (1996) ukipen egoeran dauden etnien arteko eta taldearteko harremanak aztertzeko, eredu teoriko enpiriko bat proposatzen dute (Identitate etnosoziala eta taldearteko portaereneredua. IETPE?), ondorengo faktoreak integratuz (hizkuntz portaeretan duteneraginaren arabera ordenaturik): 1) Sozioestrukturalak edo makrosoziologikoak, 2) Testuingurukoak, mikrosoziologikoak, eta 3) Psikosozialak, bertan aldagai kognitibo, afektibo eta motibazionalak kontuan hartzen direlarik.
‎1) Norbaitek, taldearteko ezberdintasunei buruz edota talde pertenentziari buruzko iritziakemateko, beste talde baten hizkuntza erabiltzen duenean, eta taldeartekoezberdintasunak txikiak direnean, ziurtasuna ere gutxitzen da; 2) Taldearteko antzekotasuna epaitzeko, ezaugarri edo egoera psikologikoak erabiltzen dira; 3) Hizkuntzak talde pertenentziari buruzko iritziak ematera bultzatzen ditu gizabanakoak; horren ondorioz, antzekotasunaren oinarriakdiren ezaugarri psikologikoak ere epaitzen dira; kasu horretan antzekotasunak ziurgabetasuna gutxitzen du; 4) Antzekotasun iritzi bat izango litzatekehizkuntza eta ziurgabetasunaren gutxitzearen arteko bitartekaria. Gudykunst eta Lim ek (1986) eredu hauek birmoldatzen dituzte, topo egitekomunikatiboak sailkapen bat proposatuz: a) taldearteko salientzi altukoaeta salientzi baxukoa, b) taldearteko eta salientzia altukoa, c) taldearteko salientzi baxukoa eta salientziaaltukoa, d) taldearteko eta salientzi baxukoa, f) anbibalentea.Giles eta Johnson-ek (1987) ere Berger eta Bradac en (1982) ereduak birmoldatu zituzten; horrela, identitate etnolinguistikoaren teoria eraberritzendute, eta solaskideen talde pertenentziak sortzen dituen ezberdintasunakhartzen dituzte kontuan; autore horien ustez, talde menperatuak jokatzekoaukera ezberdinak izango ditu topo egite komunikatiboaren izaeraren arabera; adibidez, taldearteko salientzi altukoa eta salientzi baxukoa denean, «that members of subordinate groups who consider language to be an important dimension of their identity, identify strongly withtheir ethnic group, and make insecure comparisons with other groups arepredisposed to act in terms of ethnic solidarity, define intergroup encounters in terms of ethnicity, and try to maintain their distinctive languagefeatures» (319 or.). Autore horientzat, taldearteko salientzia altua eta salientzia baxua direnean, identitate etnolinguistikoa taldeartekojarrera sorburu nagusia izango da (baita hizkuntz jarrerena ere).
2002
‎Ahozko bat bateko jarduna lantzeko bidean guk egindako esperientziarenune batean ikasle bati proposatu geniona gogoratu gura dugu. Honako bidehau jorratzea hobetsi genuen laugarren urratsetarako:
‎Tutoretza saioetan eskemen garrantzia aipatzen diegu; hala ere, gehienek esaldietara jotzen dute. Hori dela eta, komenigarria izaten da espero ez dutenlan bat proposatzea, bat batean aurrera eramateko.
‎Aurretik emandako orrialdeetan deiarekin zerikusia duen ariketaren bat proposatzen zaio ikasleari: txosten bat idatzi, irakurtzeko zerbait edo irratian entzutekoa.
‎Tratatu zientifikoak oso hurbilketik jarraitzen du testu argumentatiboaren eredua. Problema baten aurrean, testu zientifikoak aterabide bat proposatzen du zenbait froga ariketa egin ostean. Hierarkia, hartara, ondokoa da:
‎Koskenniemik (1983) bere tesian eredu berri bat proposatu zuen, bi mailatako morfologia deitutakoa, oso arrakastatsua izan dena: analisi zein sintesirako aldaketa morfofonologikoak adierazteko formalismo ahaltsu, orokor eta eraginkorra7 da.
‎Morfologia konputazionalaren oinarriak eta aplikazioak aztertu ondoren, ohiko sistemen ezaugarri garrantzitsuenak deskribatu dira kapitulu honetan. Horretan oinarrituta, garapen historikoa eta zenbait sistemaren oinarrizko propietateak azpimarratu dira eta sailkapen bat proposatu.
‎Aipatu den bezala, Koskenniemik proposatutakoaren (morfo) fonologia eredu honen aurretik Kaplan-ek eta Kay k (1981) berridazketa erregeletan oinarritutako beste eredu bat proposatu zuten, erregela sekuentzialena, hain zuzen ere. Beren ereduan ere, erregelak egoera finituetako itzultzaileetan konpilatzen ziren14, eta, ondorioz, analisi zein sorkuntzarako balio zuen.
‎Hala ere, formalismo morfologikoak aztertu baino lehen, hauek ezagutzen lagunduko diguten zenbait funtsezko ezaugarri aurkezten dira hasteko. Ezaugarri horietan oinarrituz sailkapen bat proposatzen da, klasifikazio honen barruan literaturan agertzen diren zenbait sistema kokatuz. Sistema hauetako batzuen nondik norakoak ere azaltzen dira.
2003
‎Horrela, azterketa sozialaren erdigunean kokatu beharrekoa ingurune eta sare esanguratsuen eraketa da, historikokieta soziokulturalki kokatuak?. Subjektua aktore sare moduan agertzen zaigu13; eragile sozialaren beste eredu edo ideia leunago bat proposatzen da, atzean uztenduena subjektu kontzientziadunaren determinismoa zein holismo sistemikoarena.
‎UEU unibertsitate esparrura zuzentzen zenaren beste adibidea honako hau dugu, Donostiako Santo Tomas Lizeoan egindako batzarrean norbaitek seigarren pertsona bat integratzea proposatu zuela, irakaskuntzako munduarekin harremanak mantentzeko, baina ez zen adostasunik lortu beharrezkoa ote zen ala ez erabakitzerakoan. Are gehiago, Jesus Mari Larrazabalek Donostiako Filosofia fakultateko kide bat proposatu zuen Filosofia sailburu moduan, bertako ikasleak UEUren dinamikan integratzeko bide moduan153 Beraz, aldaketak, belaunaldi berri baten agerpena erakusten digu UEUren zuzendaritzan. Une hartan Estatu Batuetako Oak Ridge ko ikerketa zentroan ari zen Jazinto Iturbe ohartu zen aldaketaz, Orberi zuzendutako eskutitzean honela baitzioen:
2004
‎Teoria berriak hobeto uler zitezkeen, esperimentu eta hipotesi berri etaausartak errazago azalera zitezkeen... Horregatik, zientzialari horiek filosofiaperennean eta ekialdeko filosofian oinarritutako zientzia berri bat proposatu zuten: egun Paradigma holografikoa izenez ezaguna dena. Zientifiko horiek, garapenzientifikoaren bilakaera ondo ulertzeko eta, are gehiago, potentziatzeko, ekialdekooinarri ontoepistemikoak hartu dituzte oinarritzat.
‎Paradigma mekanizistaren atomismoa edo banagarritasunak zati konpaktuak eta bateraezinak postulatzen ditu; paradigma sistemikoak erlatiboaketa bateragarriak diren zatiak; eta paradigma holografikoak unibertsoa berebaitan barneratzen duten zatiak. Azken hau sistematizatzeko, batasun banatze dialektika bat proposatuko dugu hemen.
‎Maitasunaren batasun nahia ezagueran gorpuzten duen ekialdeko filosofiaekonomiara aplikatzen hasiko gara atal honetan, errealitate objektiboen azterketarabidera dezakegun analisi sistematiko bat proposatuz. Beste hitz batzuetan esateko,, maitasunaren ekonomia?
‎erabiltzen dituzte, berezitasun propioak dituzten osotasunak (agregatu gisa bere osagaienberezitasunak dituzte, baina sistema gisa maila handiagoko berezitasunak ere bai). Kasu honetan, ekonomia ez da norbanakoen agregatu soila, norbanako horieklogika propio berria duten mailak osatzen dituztelako euren harremanetan (gizarteakedo estatuak, esaterako). Maitasunaren irizpidearen ildotik, eta ekialdeko filosofiaren sistematizazio zientifikoa aprobetxatuz, beste metafora bat proposa daitekezientzia ekonomikorako: ekonomiak holograma bat bezala funtzionatzen du.
‎Hala ere, gure ustez, oso bestela gertatzen da. Ekonomia sozialak, adibidez, gizaki berekoiak markatzen duen banaketaren aurrean beste jokabide bat proposatzen du: beste norbanakoekin ekimen konkretu batean elkartzea guztiontzakoongizate ekonomiko komuna lortzeko.
‎beste norbanakoekin ekimen konkretu batean elkartzea guztiontzakoongizate ekonomiko komuna lortzeko. Banaketa berekoia baino gehiago, halakolotura altruista bat proposatzen du. Ideal hori errealitate gordinean aurrera eramatea zaila gertatzen da, egiatan gizakiok badugulako esentzia norberekoi nabarmena.Baina egia osoa da hurkoarenganako ardura hori ekonomia sozialaren utopiarenerraian dagoela (ikus, adibidez, Rochdaleko mugimenduari buruz Birchall 1994, eta Arrasateko kooperatiben genesi ideologikorako Agirre et al. 2000), eta ekonomia sozialaren esperientziek, neurri handiago edo txikiago batean, hurkoarenganako ardura hori praktikan jarri dutela.
‎Guk, utopia sozial horrek, modaz kanpo? dirudien garai honetan, teoriasozial horren sakontze bat proposatuko dugu: ekonomia sozialaren erraietan datzanhurkoarenganako sentipen positibo eta lotura hori maitasun forma konkretu batdela onartuz, horixe erabiliko dugu zientzia ekonomiko berria eraikitzeko.
‎Horietan, ez da ezer berririk eskaintzen. Idazlanak egiten eta aurkezten ikasteko teknika bat proposatzen da, fiiosofiaren esparru naturala, izan ere, orrialde idatzia da, liburua, artikulua, idazlana. Horrek, trebatzea eskatzen du, irizpide jakin batzuen arabera behin eta berriz saiatzea.
‎Lehen dogma horretan eta erredukzionismoaren bigarren dogman oinarrituta,, dogmarik gabeko enpirismoa? defendatuz, joera enpiristaren berriztatze bat proposatuko du, eta hori izango da bere filosofia sistemaren funtsa. Esan dezakegu sistema horrek esanahiaren kontzeptuari eginiko kritika etajakintza sistemaren egitura holistaren defentsa dituela oinarritzat.
‎Esanahia ez dahitzetik harago dagoen entc psikologiko edota sasimetafisiko bat (Fregeren, zcntzu, arcnmoduan), cta perpaus bakun baten cta errealitatearen arteko erlaz.ioak ondo definitu czean.ezinczko zaigu csanahiaren oinarrian dcnotazio hutsa ezartzca (Russeilek esaten zuen moduan). Quinek esanahiaren berrinterpretazio bat proposatzen du. Esanahia ez da hitzetikharago dagoen ente autonomoa.
‎Filosofian sarritan bereizi izan dira egia beharrezkoak eta koniingenteak. Egia beharrezko gisa honeiako adibide bat proposa daiteke;
‎Kategoriak iiburuko substantzia katcgoriari dagokion ataia iandugabe metafisikan eta fiiosofian sortutako hainbat eztabaida ulcrtzea benetan zaila da. Aristotcieseksistcma ontologiko bat proposatzen digu, artikuiu honctan labur dcskribatu duguna. KategoriakMetafisika baino errazago irakurtzen da.
‎Logika bat proposatzen denean, logika horrek dituen propietate sintaktiko eta semantikoak aztertzea da iogikarien zeregin nagusietariko bat, edota propietatc sintaktiko eta semantikoen artean korrespondentziarik edo loturarik ote dagoen?. Hori egitean metalogijtaren arloan sartzen gara.
‎{ 1) Zuzentasuna honela definituko genuke: logika batentzat sistema formal bat proposatzen denean, sintaktikoki ondorioztatzen dena sistema horretan scmantikoki ere ondorioztatu egin behar da. Sistema formal bat zuzcna bada, haren teoremak egia logikoak cdoformula logikoki baliozkoak izango dira; hau da, egiazkoak interpretazio guztietan.
‎Sistema formal bat zuzcna bada, haren teoremak egia logikoak cdoformula logikoki baliozkoak izango dira; hau da, egiazkoak interpretazio guztietan. Logikabatentzako sistema formal bat proposatzean, zuzentasuna gutxieneko propietatea da. etanormalcan proposatzen den sistema oro zuzena izaten da.
‎nola itzuri errealitatearen esklabotasunari jendctzarcn tiranian erori gabe.Horrek agerian jartzen du problema klasikoadcla filosofiarcn barruan. Platonck Errepublikan gizartearentz.at itun bcrri bat proposatu z.uen modu berean. ZTG ikasketek erc orainzientzia. teknoiogia eta gizartearcn (cta izadiaren) arteko harrcmanak bidcratuko dituenitun sozial gaurkotu bat eskatzcn dutela ondoriozta dezakegu.
‎Humeren teoria da XVIII, mendeko gustuari buruzko teoriarik hoberena.Aipatu testu horretan helburu nagusi bat zuen, hau da, gustuaren inguruan sorturiko desadostasunak jendeak dituen ezaugarri akzidentaiek eragindakoak direla frogatzea. Hori zelaeta. abiapuntu gisa tesi cszeptiko bat proposatu zucn ondoren hura bertan bebera utzdaitekeeia erakutsi nahian. Tesi eszeptikoak honako hau zioen:
‎Hasteko, Ekonomia soziala eta zientziaekonomikoa: paradigma berri baten beharrizana lanean, Iñaki Espartak ekonomia soziala aintzakotzat hartuko duen paradigma berri bat proposatzen du. Bigarren ekarpena, Autoeraketa kokatzen, Jon Sarasua eta Ainara Udaondoren eskutikdator, autoreraketaren gizarte proiektuaren ezaugarriei buruz egindako hausnarketez osatua.
2005
‎Izan ere, Erabateko Kalitatea (ET) hainbeste hedatu da, ezen HezkuntzaMinisterioak hobetze espiral bat proposatu baitie zentroei, Hobetzeko Urteko Planetan (1996ko urriaren 7ko BOE) oinarrituta. Kalitatea egiaztatzeko ziurtagiriengatiko sukarra hezkuntza erakundeetan ere eragina izaten hasi dela ukaezina da.ISOren araberako ziurtagiriak lortzeko, prestakuntza zentroetarako (goi mailakoak, okupazionalak, baina baita irakaskuntza orokorrekoak ere) prestatzen dituztenkontsultoria horiek indar handia hartzen ari dira hezkuntzaren eremuan.
‎Erreala: diagnostiko zehatz baten ondoren proposaturiko zereginek etalanek lortzeko modukoak izan behar dute. Lortezinak badira, proiektuaksinesgarritasuna galduko du.
‎Aurreko datuak era egokian azaltzeko beharrezkoa da riftaren eraketa eragiten duten indarren sortzaile gisa mantuko luma handi bat proposatzea. Beste zenbait eredu lurrazaleko eta goi mantuko ezaugarri estrukturalak azaltzeko gai dira, baina ez dituzte kontuan izaten, oro har, konpresioaren eraginpean dagoen lurralde honetan sortutako estentsio indarren jatorria, ez eta rift prozesuaren eta bolkanismoaren arteko denbora erlazioak.
‎Azkenik, 1969 urtean, Whittaker ek bosgarren erreinu bat proposatu zuen, bertan onddoak kokatzeko: Fungi erreinua, hain zuzen.
‎Hau da, XVIII. mendera arteko inbentarioak oso ilun eta nahasgarriak ziren, gaizki karakterizatuta baitzeuden espezieak. Egoera horren aurrean, Carolus Linnaeus ek() sistema binomial bat proposatu zuen izenak esleitzeko, eta bai, horrez gainera, sailkapenerako metodo hierarkikoa ere ezaugarri morfologikoetan oinarritua. Horren guzti horren kanona Systema Naturae delakoaren 10 argitalpenean plazaratu zuen, 1758 urtean.
2006
‎barne hizkuntza darabil bere portaera gidatzeko. Haurrari instrukzioengida bat proposatzen zaio, zeinak bere pentsamendua egituratzen eta bere portaerazuzentzen lagunduko dion.
‎Euskarazko eredukoikasleak. Orain urte batzuk, ez da oraingo kontua, hortaz, aspaldixkotik datorrenjarrera baten erakusgarri izan daiteke?, orain urte batzuk, diot, idazlan bat proposatu nien ikasleei. Bertan kexa gutun bat idatzi behar zioten institutuko zuzendariari, institututik etxera bidaltzen zituzten eskutitz guztietan bere izena ageribeharrean, hau da:
‎Habermas ek paradigma aldaketa bat proposatuko digu, sakon biratu beharraz sinetsita baitago: paradigma produktibistatik komunikazioaren paradigmara igarotzea da bere proposamena.
‎Bi autoreok arrazionalizazioa dimentsio kognitibo instrumentalaren garatze eta gailentze modura ulertu zuten, aldebakarreko analisia eginez Habermas en ustean, eta analisi horretatik posizio korapilotsu eta ezkorretara heldu ziren (batez ere Horkheimer). Habermas labaintze ezkor horrek dituen arriskuez jabetuko da, eta berrirakurketa oso bat proposatzen digu.
2007
‎Goiko eskeman aurkaritza hori gainditzeko modu bat proposatu dut: kontsumoan kultur identifikazioa bizimodu arruntaren alderdi bilaka daiteke.
‎Funtsezkoa da horri buru egitea. Jon Umerezek bioteknologien erronkeiburuz eta, bereziki, eragin publikoari buruz eztabaidatzeko tenorean egon gaitezen, aurreiritziak saihestuko dituen ingurune bat proposatzen du. Horretarako, atzemanbeharrekoak dira bioteknologia auzietan herritarrei igortzen zaien informazioahornitzen duten premisa epistemologiko zein metodologikoak eta informaziohorren gaineko interes praktikoa zein ekonomikoa, alegia, biologiaren irakurketaorokor bat eta merkatuaren irabazpide jakin bat, hurrenez hurren.
‎garai horretan, gobernuekmurrizketak nabarmenduko dituzte, horrek ikerketa eta garapen sisteman ereeragiten du, baina aldi berean oinarrizko ikerketa sustatzeko helburu estrategikoaareagotu egiten da. Arrazoiketa bat proposatzen ahal dugu: oinarrizko ikerketarenideologiak eta merkatu ekonomiak joera komun bat elikatzen dute, politikaarrazionala ahalbidetzeko asmotan; hau da, oinarrizko ikerketaren emaitzak ezindaitezke aurreikusi eta graduala da, baina ezagutza zientifikoarekin aukera mugagabeak zabaltzen zaizkio merkatuari.
‎Hortaz, herrialde hautagaiek euroarenaurkako beren trukeak egonkortzeko premia handia dute. Hori dela-eta, bideortodoxoetatik at, Rossi-k beste bide bat proposatu du. Aukera berri horrek bi arlokonbinatzen ditu:
‎Schmitt-en teoria monetario berriak analisi zehatza ematen du nazioartekoordainketen sistema nola eratu litzatekeen ulertzeko, aipaturiko emaitzahoriek lortzeko behar diren aldaketak erakutsiz. Are garrantzitsuagoa dena, analisiak ebazpen praktiko bat proposatzen du herrialde bakoitzari kanpo zorrarenzerbitzuaren bigarren zamatik babesteko (ikus Schmitt eta Cencini, 1991).
‎Horrenbestez, objektua eta horren esanahia baldintzatuta daude. Bestelako irakurketa bat proposatu dut. Jendea itxaropentsua etabaikorra da ariketa zientifikoarekiko.
‎Modu zehatzago batean, Todt ek (2002: 105) zuhurtasun printzipioaren hiru interpretazioezberdinen araberako sailkapen bat proposatzen du:
‎Ezagutza sozietalaren barruan eduki ugari egon daitekeenez, zenbait autoresaiatu izan dira eduki horiek zerrendatzen (Delval, 1981, 1989, 1994; Delval etaPadilla, 1999; Enesco eta Navarro, 1996). Hain zuzen ere, Delval ek (1981, 1989,1994; Delval eta Padilla, 1999) sailkapen bat proposatu zuen, zeinak, egiazkisozialak diren edukiak ez ezik, gizarte kutsu argia izan arren hain sozialak ez direnbeste zenbait eduki ere jasotzen baitzituen.
‎Aurrenerabeek eta nerabeek politikaz duten ezagutza aztertzea zen ikerketahorien helburua. Ikerketa horien bereizgarria zen ikertzaileek parte hartzaileeiegoera hipotetiko bat proposatzen zietela horren inguruan hausnar zezaten berenezagutza politikoa erabiliz (Delval, 1989).
‎Laburbilduz, nazio identitatearen garapena aztertzeko orain arte erabili direnteoriek ez dute gaitasunik eremu horretan lortutako zenbait ondorio azaltzeko. Horidela eta, Barrett ek (2007) ikuspegi teoriko konplexuago eta orokorrago bat proposatu du: teoria sozietal sozial kognitibo motibazionala.
‎Orain arte esandako guztia kontuan hartuz, nazio identitatearen garapena aztertzekoorain arte erabili diren teoriek ez dute gaitasunik eremu horretan lortutako zenbaitondorio azaltzeko. Hori dela-eta, Barrett ek (2007) ikuspegi teoriko konplexuagoeta orokorrago bat proposatu du: teoria sozietal sozial kognitibo motibazionala.Ikuspegi teoriko horrek hartzen ditu kontuan, besteak beste, honako faktore hauek: komunikabideak, familia, pertsonaren bizipenak, aldagai kognitiboak etamotibaziozkoak.
‎Psikoanalisi freudiarra(, freudiarra? diogu, freudiarrak ez diren psikoanalisiak ere baitira) lantzen duten eta psikoanalisi horren irakurketa berri bat proposatzen duten egileen ustez (psikoanalista frantsesen ustez, batez ere), moralak, gizagogoaren eraketan parte hartzen duenez, gizakide egiten gaitu eta kulturaahalbidetzen du. Freud-ek berak zioenez, erru sentimendua omen da arazo nagusiakulturaren eboluzioan (1930).
‎lan egiten ez duenez, ezin da eremu akademikotik jorratu.Hori egia izanik ere, egia erlatiboa dela deritzogu, psikoanalisten lanean gaurkomunduaren paisaia intelektuala aberastu duten osagai asko baitaude: psikoterapiabat, zeinak psikologia zehatz bat proposatzen baitu; gizakiaren errealitatearenikuspegi bat; kulturaren eta sortze espiritualen interpretazio bat, eta garapenmoralari buruzko interpretazioa, besteak beste.
‎Esate baterako, Mowrer ek aldarrikatu zuen larritasun kontzeptupsikoanalitikoa nahiko gertu zegoela baldintzatutako beldur kontzeptutik, etabarne herstura gutxitzearekin edo desagertzearekin batera horri lotutako jokabideak indartu egiten direla (1950). Beraz, egile horrek guraso debekuak barneratzeko mekanismo bat proposatu zuen, haurrekin lan egin ez bazuen ere. Beste egilebatzuek. Sears ek (1958), Aronfreed ek (1976)?
‎Horretan, honako jarduera hauek proposa daitezke: informazioabiltzea, informazioa sistematizatzea, informazioa analizatzea eta interpretatzea, gatazka bakoitzerako irtenbide bat proposatzea, eta, azkenik, proposamen horiaurkeztea.
‎Lagunekin baratzean delako materiala eskolan dauden 5 urtetik 9 urtera bitartekoneska mutilekin erabiltzeko pentsatuta dago; hain zuzen ere, Haur Hezkuntzakoazken mailan, Lehenengo Hezkuntzaren 1 zikloan eta 2 zikloko 1 ikasmailan.Hala ere, garrantzitsua da gurasoek ere parte hartzea eta horretarako, gurasoentzako programa berezi bat proposatzen da.
‎Norberaren tesiak argitzeaz gain, testu argumentatuak besteen iritziak baztertu behar ditu, bai eta zalantzak desbideratu ere. Ez da nahikoa erakustea arazoaren irteera bat proposatzen ari zarela, ezpada irteera horixe bera dela onena. Egia da arazo batek irteera desberdinak izan ditzakeela, baina guk defendatzen dugunak izan behar du onena, beste guztien gainetik.
‎Alegia, ad populum ereduko apelazioak larrutu. Edo herrikoitasun handiagoa lor dezakeen neurri berri bat proposatu, hordago moduko bat.
2008
‎aho biziz izendatzea?, por aclamacion??. Sistema hori abagune berezietan erabiltzen zen, udalerriari mesede handiak egindako jauntxoren bat eskertzeko, gehienetan50 Halakoetan, auzokideetariko batek jauntxoren bat proposatzen zuen herriko alkatea izateko, eta beste guztien oniritzia jaso behar zuen, aho biziz. Era horretara izendatuak ez zeukan hiru urteko tartea bete beharrik, eta adibidez, 1786an eta 1787an jarraian Sebastian Zumaran alkate izendatzeko prozedura hau erabili zuten Eibarko auzokideek51.
‎con toda la extensión de tal». Horrez gain, herritik kanpora joandako armagin eibartarren egoeraz kezkaturik, eta horiek nolabait saritu nahian, erdibideko konponketa bat proposatu zion Bilboko Udalari: euren burdinolak Bilbon eraiki nahi zituzten eibartarrei dirua aurreratzeko konpromisoa hartzeaz gain758, arma fabrika barik frogatoki bat egokituko zen Bilbon, eta eibartarrek bertan saldu ahal izango zituzten auskalo non fabrikatzen zituzten armak.
‎Gai honetako edukietan sakontzeko ariketa praktiko bat eta lantegi bat proposatzen dira. Ariketa praktikoa bi haurren arteko elkarrekintzari buruzkoa da.
‎Garapenaren hiru helburuak, hau da deskribatzea, azaltzea eta optimizatzea, hobeki ulertu ahal izateko, hizkuntza jabekuntza prozesuari buruzko adibide bat proposatuko da ondoren. Demagun, Ane izeneko haurra bigarren hilabetean ahozko soinuak egiten hasi zela.
‎Ia mende bat geroago, Rousseauk (1762, 1990) herentziaren eragina azpimarratzen duen giza garapenari buruzko ikuspegi bat proposatu eta haurtzaroari buruzko beste planteamendu bat egin zuen; innatismoa delako ikuspegi filosofikoari bultzada eman zion horrek. Haren ustez, haurtzaroa babesturik egon behar duen garapen aro berezia da.
‎Kognitibismoari edota ezagutzari buruzko edukietan sakontzeko, lantegi bat proposatzen da. Ondoren, horri dagokion helburua, baliabideak eta prozedura zehaztuko dira.
‎Horren ostean, garapenaren psikologian izan diren teoria garrantzitsuenak aipatuko dira, eta paradigmen eta teorien arteko erlazioa aztertu. Ondoren, gaian sakontzeko asmoz, jarduera praktiko bat proposatuko da. Horrez gain, gaia menderatzeko oinarrizko kontzeptuak zehaztuko dira.
‎Gai honetako edukietan sakontzeko bideo praktika bat eta lantegi bat proposatzen dira. Bideo praktikaren edukia atxikimenduari buruzkoa da eta gizakion atxikimenduari buruzko ezaugarriak ezagutzeko proposatu da.
‎Etologiari buruzko edukietan sakontzeko, bideo praktika bat eta lantegi bat proposatzen dira. Bideo praktikaren edukia atxikimenduari buruzkoa da, eta atxikimenduari dagokionez animalien eta gizakiaren arteko desberdintasunak zein diren argitzeko asmoa du.
‎Laburbilduz, Watsonek planteamendu teoriko berri bat proposatu zuen. Horrez gain, umeei buruzko ikerketetan metodo esperimentala aplikatu zuen lehen psikologoa izan zen eta hori da, zalantzarik gabe, ekarpenik garrantzitsuena.
‎Ikaskuntzari buruzko edukietan sakontzeko, lantegi bat proposatzen da. Ondoren, horri dagozkion helburua, baliabidea eta prozedura zehazten dira.
‎Orain, kontzientzia fonologikoa ebaluatzeko beste proba bat proposatuko dugu. Honako proba hau izan daiteke egokitzapen prozesu baterako oinarria.
‎Norberarengandik abiatuta eraiki behar da trazatu grafikoa. Beraz, eredu konstruktibistak eredu pedagogia beregana dezake, eskolako eredu hertsiegi bat proposatzen ez badu behintzat (Charmeux, 1983). Charmeuxen iritziz, helburua ez da keinuak ikastea, idazketa eraikitzea baizik.
‎RPM sistemaren alternatiba gisa, Debian banaketetan dpkgAdvanced Packaging Tool izeneko pakete sistema sortu zen, baina banaketa honetan harantzago joan ziren: mendekotasunek sortzen dituzten eragozpenak eta disfuntzioak saiheste aldera, APT izeneko paketatze sistema berri eta aurreratuago bat proposatu zuten. APT izenak berak??
2009
‎Sintoma fisikoen hautematean, beraz, faktore biologikoek, psikologikoek etasozialek eragingo dute modu konplexu batean. Horregatik, lan honetan ikuspegibiopsikosozial bat proposatuko dugu emakumezko zein gizonezkoen sintoma fisikoen bizipena ulertzeko, enfasi berezia emakumezkoen kasuan eginez. Ikuspegipsikosozialean oinarri biologikoari gehituko zaizkio osagai psikologikoa eta soziala.Horretarako, lehenik azalduko dugu zer diren sintoma fisikoak, eta ondoren ezagutarazi egingo da ikuspegi biopsikosoziala, sintoma fisikoen bizipenari aplikaturik.Azkenik, aipatutako ideia eta datuotan oinarrituz hainbat proposamen teoriko zeinpraktiko egingo dira.
‎Basson ek (2001), bere aldetik, emakumeen sexu erantzunaren ereduezberdin bat proposatu zuen, kasu honetan intimitate emozionala, sexu estimuluaketa harremanaren asebetetasuna ere kontuan hartuz. Eredu honetatik ulertzen daemakumeen sexuaren funtzionamendua gizonena baino konplexuagoa dela, etazenbait kontu psikosozialek izugarri eragin dezaketela emakumeen kasuan (adibidez, harremanarekiko asebetetasuna, autoirudia, aurretiko sexu esperientzia negatiboak).
‎Ezetz asmatu! Jokoaren bertsio landuago bat proposatzen dizuegu oraingoan: programak zoriz 0 eta 100 arteko zenbaki bat aukeratuko du ezkutuan, eta erabiltzaileari eskatuko dio asmatzeko zein den ezkutuko zenbakia.
‎Ataza ebazteko moduari dagokionez, beti bezala aukera bat baino gehiago daude. Guk bat proposatuko dizuegu, baina kontuan izan gurea ez dela beti itsuitsuan jarraitu beharreko eredua. Lehenbizi egin ahalegina ariketa zeuen kasa ebazten eta ondoren konparatu guk emandako soluzioarekin.
‎Bestelako ariketa bat proposatuko dizuegu oraingoan: programa eman eta haren portaera antzematen ahalegindu zarete.
‎Beste batzuek (Artis, 1998) Eurogunera begira, salneurri maioristekin loturiko indize bat proposatu dute, Europako kide diren estatu guztietan antzekoagoak direlako salneurri minoristak baino. Hala ere, salneurri maioristak minoristak baino askoz aldakorragoak direla kontuan hartu behar da ere.
2010
‎Item bakoitzean galdera bat proposatzen da. Erantzuna ezezkoa bada, hurrengo itemera pasatu behar da.
‎SRADTek ere borondatezko baina aldi berean batzen duen Akitania sarearenkontzeptua jaso egiten duen eskema bat proposatzen du. Bertan, 5 erronka nagusirierantzuna eman behar dion dokumentua osatzeko beharra erakusten da.
‎– Erregio jarduera global eta parte hartzailearen aldeko apustua egiten du.Harrigarria bada ere, dokumentuaren xedeak, gerta daitezkeen istiluak ezabatzeko dena hasiera batetik, oso parte hartzailea den funtzionatzeko ereduzuzendari bat proposatzen du.
‎Modu horretan erreakzioak tokikotasunetikeraikitzen doaz, esparru globaleko sektore zehatzei erantzuteko beharrak agertzendoazen heinean. Egile honek Ongizate Globalerako Agentzia bat proposatzen dueta estatuez kanpoko erakunde globalen sorrera bereziki garrantzitsua dela adierazten du. Nabaria denez, erakunde edo instituzio global hauek birbanaketa kanalakizango direla suposatzen da.
‎Giza garapenaren ikuspegi estrategikoak tokiko komunitateak aldaketarako agenteberri bezala aurkezten dituen eszenatoki bat proposatzen du; elementu nagusitzateragileek (pertsonalek zein kolektiboek) garapen prozesuetan eta prozesu politikoetanparte hartzeko duten gaitasunaren zabalkunde bat proposatzen du; abiapuntua loturaglobal berrien sorrerarako tokiko gizarte integralak eta kohesionatuak ezinbestekoakdirela kontsideratzea dela uste du. Globalizazio hazkorrak harreman berriak sortzekoaukera izan luke, harremanak finkaturiko bere ezaugarrietara moldatzeaeskatzen duen eredu bat izan beharrean.
‎Giza garapenaren ikuspegi estrategikoak tokiko komunitateak aldaketarako agenteberri bezala aurkezten dituen eszenatoki bat proposatzen du; elementu nagusitzateragileek (pertsonalek zein kolektiboek) garapen prozesuetan eta prozesu politikoetanparte hartzeko duten gaitasunaren zabalkunde bat proposatzen du; abiapuntua loturaglobal berrien sorrerarako tokiko gizarte integralak eta kohesionatuak ezinbestekoakdirela kontsideratzea dela uste du. Globalizazio hazkorrak harreman berriak sortzekoaukera izan luke, harremanak finkaturiko bere ezaugarrietara moldatzeaeskatzen duen eredu bat izan beharrean.
‎Egun gailentzen den akzioaren kontzeptu hau, hura elementu bakar legez ulertzen duen hau, akzioaren ulermenean jazo den eboluzioaren fruitua da. Hura ezagutzeko haren historian zehar bidaia bat proposatzen da Montero Aroca, J. ren, Ensayos de Derecho Procesal, op.cit., 117 or. eskutik. «Akzio» berbak jatorria zuzenbide erromatarrean du, non akzioaren teoria (ikuskera, nahi bada) monista gailentzen zen:
‎Horretarako hamar kapitulu behar ditugu. Lehenengo bederatzietan, lan kalapita konpontzeko epaileen lanaren azterketa objektibo bat proposatzen dugu, batez ere Lan arloko Prozeduraren Legearen islan. Lan ordena jurisdikzionala espainiar jurisdikzio bakarraren parte gisa, herritarrei bertan aintzatesten zaien eskubide multzoa eta, oro har, lan prozesuaren nondik norakoak aztertu ondoren, lan prozesuaren fase eta aldi guztiak banaka lantzen dira (lan prozesu adierazlea, betearazpenezkoa eta kautelazkoa).
2011
‎EITBren kasurako, entzuleak irrati programa batera zuzentzeko xedearidagokion tipologia bat proposatzen dugu. Hala, esku hartzeko xedeen arabera, parte hartzeko bederatzi modalitate hautemango ditugu, guztira:
‎Mitxelenari senar emazte arteko krimen bati buruzko Hitchcocken pelikulak «txolartea alaitzen» zion bitartean, Anaitasunak «griña txarrik» gabeko filmen alde egiten zuen. Beraz, Eganek hein handiz, jarrera euskaltzale berri bat proposatzen zuen, idazle berrien eta irakurle gazteen konplizitatea aurkitu zuena.
‎Bestalde, Zabalek bere irakurle, eta bereziki idazleentzat aldizkariak onartutako hitz zerrendak argitaratu zituen. Dena den, Zabalen asmoa ez zen zerrenda ad hoc edo aldizkarian bakarrik erabiliko zen hitzen zerrenda bat proposatzea, eta Zabalek bere zerrenda beste euskal aldizkari eta argitalpenetara hedatzeko asmoa zuen. Horretarako Ikasek antolatutako Udako Ikastaroak bozgorailu aproposak ziren467 Ez zen aldi bakarra izan Zabalek Udako Ikastaroak aipatu zituena.
‎Ondorengo artikuluan, Martinez de Luna eta Suberbiolak eskolaren testuinguruan euskararen erabilera azaltzeko eredu bat proposatzen dute. Irakurri eta eztabaidatu:
‎Zuen ustez, zein da euskararen berreskuratzea hoberen azaltzen duen eredua? Eredu guztietan azaltzen diren alderdiak kontuan izanik, ausartu eredu berri bat proposatzen.
‎Hizkuntza ikasgaia, irakaskuntzarako hizkuntza, irakaslea eta eskolaren testuingurua dira hezkuntzari dagozkion aldagaiak. Bakoitzaren kasuan continuum edo jarraitutasun bat proposatzen da. Adibidez, irakasleen kasuan, bi alderdi biltzen dira:
‎Bere ibilbide profesionalean ikus entzunezko alfabetizazioarekin zerikusia duten jarduera mota desberdinak egin ditu, beti Bigarren Hezkuntzan (3 eta 4 mailetan). 70eko hamarkadan, ICEn zegoela, hautazko irakasgai bat proposatu zuen. Esperientzia hark 80ko hamarkadan jarraitu zuen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia