2012
|
|
Adieraz itzazu bakoitzarentzat egokiak diren estrategiak. 7 Jar ezazu produktu
|
baten
prezio estrategietarako adibide bana, unitatean azaldu diren prezio estrategiak kontuan hartuta. 8 Defini itzazu banaketa intentsiboko eta banaketa esklusiboko estrategiak, eta adieraz itzazu haien arteko desberdintasunak.
|
2013
|
|
«Prezioak justifikatzeko, balioa erantsi eta balio hori deskribatu behar dugu. Erakutsi behar dugu hotel batean saltzen den produktu
|
batek
prezio ezberdinak dituela, aldagai askoren arabera», azaldu zuen. Antzera hitz egin zuen Barceló Hotels & Resorts kateko E Banaketaren eta Revenue Management Ereduaren Zuzendari Sarah Despradel ek; azpimarratu zuen jardunbide hauek behar beharrezkoak direla, «batez ere, hirietako establezimenduetan».
|
|
Elastikotasunak neurtzen du eskariak produktu edo zerbitzu
|
baten
prezioaren aldakuntzarekiko duen sentsibilitatea.
|
|
e) Bilatu Poseidon Undersea Resort eko logela bikoitz
|
baten
prezioa eta prezio horren barruan zer zerbitzu sartzen diren.
|
|
e) Bilatu Poseidon Undersea Resort eko logela bikoitz
|
baten
prezioa eta prezio horren barruan zer zerbitzu sartzen diren.
|
2015
|
|
Ikertu teklatu bakun
|
baten
prezioa.
|
2016
|
|
Alde batetik, kontsumitzaileek produktu bati ematen dioten balioak goi muga ezartzen dio produktu jakin
|
baten
prezioari. Beste alde batetik, kostuek prezio horren behe muga markatzen dute.
|
|
Merkatua eta lehia: Etengabean aztertu behar da zer prezio ezartzen dizkieten lehiakideek euren produktuei eta zenbat denbora behar duten lehiakideek prezio aldaketei erantzuteko; izan ere, lehiakideek zenbat eta azkarrago erantzun, orduan eta eragin gutxiago izango dute enpresa
|
bateko
prezio aldaketek.
|
|
Produktu osagarriak eta ordezkoak. Produktu osagarrietan eta ordezkoetan eragiten du produktu jakin
|
baten
prezio aldaketak.
|
|
Ezin da bata kontsumitu bestea kontsumitu gabe. Horren ondorioz, produktu bikote horietako osagai
|
baten
prezioak gora edo behera egiteak gorakada edo beherakada eragiten du bai eskatutako kantitatean, bai produktuarenean, bai produktu osagarrienarenean.
|
|
o Eskari sentiberatasuna: Produktu jakin
|
baten
prezioa aldatzen bada zenbat aldatuko den erlatiboki produktu horren eskaria.
|
|
o Eskariaren prezio elastikotasuna: Produktu
|
baten
prezioa aldatzen den bakoitzean eskatutako produktuaren kantitatea zenbat aldatzen den.
|
|
5.3 Produktu edo zerbitzu
|
baten
prezioaren osagaiak. Kostuak eta marjinak
|
|
Produktu jakin
|
baten
prezio hoberena finkatu nahi bada, aztertu da nola lortu mozkin marjinarik handiena. Horretarako, barne faktoreak, kostuak, batez ere?
|
|
Produktu kostuari mozkin marjina zehatz bat gehitzen zaio metodo mota hauetan. Horrela, erosketa edo fabrikazio kostuen arabera finkatzen da produktu jakin
|
baten
prezioa; baina, aldiz, ez dira kontuan hartzen zer onura ematen dizkion produktu horrek kontsumitzaileari eta zenbat diru ordainduko lukeen kontsumitzaileak produktu horren truke. Oinarrizko bi modalitate daude:
|
|
Lehiakide produktuen prezioen arabera ezartzen da produktu jakin
|
bateko
prezioa metodologia honetan.
|
|
Kostuek prezioaren behe muga beti markatzen badute ere, nolakoa den lehia eta zer merkatu kokapen daukan enpresak hartzen dira kontuan produktu jakin
|
bati
prezioa ezartzeko.
|
|
5.2 Produktu
|
baten
prezioa baldintzatzen duten faktoreak
|
|
Produktu
|
bati
prezioa ezarri baino lehen, jakin behar da zer balio hautematen dion bezeroak eta zenbat ordaintzeko prest dagoen produktuaren truke. Halaber, prezioak produktuaren irudian dauka eragina; izan ere, prezio altuko produktua kalitatearekin erlazionatzen du bezeroak.
|
|
Hornitzaileen jokabidea oinarrizkoa da, enpresari abantaila lehiakorra eman diezaioketelako lehiakideen aurrean, eta, produktuaren azken prezioa eta kalitatea hornitzearen mende daudelako. Hau da, enpresa
|
batek
prezio txikiko eta kalitate handiko lehengaiak lortzen baditu, prezio txikiagoko eta kalitate handiagoko produktuak eskain ditzake lehiakideenak baino.
|
|
5.2 Produktu
|
baten
prezioa baldintzatzen duten faktoreak 98
|
|
5.3 Produktu edo zerbitzu
|
baten
prezioaren osagaiak. Kostuak eta marjinak 101
|
|
Balioa erantsiaren metodoa edo ad valorem ehunekoaren metodoa. Metodo honen bidez ezartzen da jatorri berriko produktu eraldatu eta amaitu
|
baten
prezioan jatorrizkoak ez diren lehengaiek izan dezaketen gehieneko balioa. Industrian erabili ohi da, produktuen jatorria frogatzeko.
|
|
Metodo honen bidez ezartzen da jatorri berriko produktu eraldatu eta amaitu
|
baten
prezioan (fabrikako prezioan, zergarik gabe) jatorrizkoak ez diren lehengaiek izan dezaketen gehieneko balioa. Normalean, jatorrizkoak ez diren lehengaien balioa% 40 izaten da, gutxi gorabehera; balio horrek ezin du% 50 baino handiagoa izan.
|
|
– Produktu
|
baten
prezioak gora egin ahala, kontsumitzaileek gutxiago erosiko dute, eta, horren ondorioz, merkataritza bolumena txikiagoa izango da.
|