2007
|
|
Eta hori guztia ez dago mendean hartzerik. Ala gurasoren batek jarriko dio muga bere umeari, honek harremanak izan ditzan hizkuntza (eta kultura) jakin
|
bateko
pertsonekin bakarrik?
|
2009
|
|
Gaur egun, bereziki herrialde aberatsetan, bizimodua oso arin aldatzen da: hiria, lan mundua, ohiturak e.a. Horrela, jendarte tradizional
|
batean
pertsona baten etorkizuna baldintzatuko zuten eragile nagusiak
|
|
Jendarte tradizional
|
batean
pertsona baten etorkizuna baldintzatuko zuten eragile nagusiak (maila soziala, jatorria eta beste zenbait) ez ziren hainbeste aldatzen. Eragile horiek, bestalde, garrantzi handikoak ziren norberaren talde nortasuna eratzeko orduan.
|
2010
|
|
Beste kontu bat da gizarte
|
bateko
pertsonak hizkuntza bat baino gehiago ezagutzea, eta beraz, elebidun edo eleaniztun izatea. Baina ez ditzagun gauzak nahasi.
|
2012
|
|
Zenbaki hau muga kognitibo baten gisakoa da, eta adierazten du pertsona batek 150
|
bat
pertsonarekin eduki ditzakeela harreman egonkorrak.
|
2014
|
|
Jarreraren konstrukto teorikoa lantzen lehenak William Isaac Thomas eta Florian Znaniecki soziologoak izan ziren, 1918 urtean, Amerikako Estatu Batuetara emigratutako nekazari poloniarrek eguneroko bizitzan zuten jokabideari buruzko azterlan klasikoa egin zutenean. Haien arabera, jarrerek dimentsio mental eta subjektibo bat dute, eta, era berean, dimentsio sozial bat ere badute, gizarteak zehaztutako balioen objektu sozial
|
batenganako
pertsonon adierazpentzat hartu behar baitira (Ibáñez, 2003: 186).
|
|
Jarrerek dimentsio mental eta subjektibo bat dute, eta, era berean, dimentsio sozial bat ere badute, gizarteak zehaztutako balioen objektu sozial
|
batenganako
pertsonon adierazpentzat hartu behar baitira.
|
|
Gogora dezagun bi trantsizio aldi barnebiltzen dituen etapa dela nerabezaroa: Alde
|
batetik
pertsona horiek haur izateari uzten diote eta
|
2016
|
|
Jarraian jasotzen dira Euskal Herriko hainbat adituk
|
bat
pertsonek, euskararen inertzia eta jokaera zaharren aurrean, proposatu dituzten diskurtso eta jarrera berritu baterako gako ideien zerrenda (Euskararen Aholku Batzordea 2016: 110):
|
|
Behar dugu egunerokotik harantzago begirada luzatu. Ekimen hau euskal soziolinguistikan nor diren dozena
|
bat
pertsonaren ezagutzan oinarrituriko ekimena da. Hiru txosten nagusi, Iñaki Martinez de Luna, Mikel Zalbide eta Xabier Erizek egindakoak, eta haien gainean eskarmentu handiko hainbat adituk egindako iruzkin eta kontrasteak.
|
2018
|
|
Etengabe galdetzen diogu geure buruari: halako ekintza
|
bat
pertsona horrek egin duenean, zergatik egin du. Asmo onez ala txarrez egin du?
|
|
Horretarako, oso garrantzitsua da etxeko transmisioa, eta ez utzi dena eskolaren gain, hangoa ona eta etxekoa okerragoa delakoan. Zumaian badira makina
|
bat
pertsona erreferentzial, arlo guztietakoak (dantzariak, musikariak, idazleak, kirolariak...), eta on egingo liguke horiek zumaiarrez hizketan entzuteak.
|
|
Esan genezake beraz, emakumeentzako ahalduntze prozesu baten baitan kokatu litekeela noketarako mudantza. Azken finean, hasiera bateko lotsa horiek gainditzeak, eta galdutako esparru linguistiko baten errekuperazioaren alde modu kontziente eta aktibo batean aritzeak, hein
|
batean
pertsona boteretzen baitu.
|
|
Onintza Legorburu Larrea – Genero rolek hitanoaren erabileran izan duten Antzuolako herritarren diskurtso eta praktikak lotsa horiek gainditzeak, eta galdutako esparru linguistiko baten errekuperazioaren alde modu kontziente eta aktibo batean aritzeak, hein
|
batean
pertsona boteretzen baitu.
|
2019
|
|
— Lan espaziotik kanpo, noiz egiten dituzu hitz batzuk zurearengatik zerbait desberdina den beste kultura
|
bateko
pertsona batekin?
|
2021
|
|
Gipuzkoako hizkuntzen aniztasunaren ikerketa egiteko, metodologia kualitatiboa erabili da. Izan ere, hori izan ohi da metodologia aproposena" gai zehatz
|
baten inguruan
pertsonek eduki ditzaketen esperientziak, bizipenak eta pertzepzioak sakontasunez ezagutzeko" (Hernández Garc� a 2010, 295).
|
2022
|
|
Emakumeentzako ahalduntze prozesu baten baitan kokatu litekeela noketarako mudantza. Azken finean, hasiera bateko lotsa horiek gainditzeak, eta galdutako esparru linguistiko baten errekuperazioaren alde modu kontziente eta aktibo batean aritzeak, hein
|
batean
pertsona boteretzen baitu.
|
|
Emakumeentzako ahalduntze prozesu baten baitan kokatu litekeela noketarako mudantza. Azken finean, hasiera bateko lotsa horiek gainditzeak, eta galdutako esparru linguistiko baten errekuperazioaren alde modu kontziente eta aktibo batean aritzeak, hein
|
batean
pertsona boteretzen baitu.
|
2023
|
|
Kasu azterketek gehienetan eskatzen duten bezala, proiektuaren momentuko beharrei malgutasunez erantzun zaie. Isilpekotasuna ere bermatu da; leku konkretu
|
bateko
pertsonak, elkarteak, erakundeak... inplikatuta daudenez, tentuz jaso eta kudeatu da ateratako informazioa. Eta azkenik, lan honek sortutako jakintzaren eskuragarritasuna eta emaitzen hedapena ere erraztu da (Bujan Vidales 2001, 134).
|