2012
|
|
Gardentasunez jokatuz, enpresa barneko trabak eta hesiak ezabatzen ditu, lankide guztiengana zabalduz beharrezko zaien informazio eta ezagutza oro, halatan denak proiektuaren partaide senti daitezen eta erabaki egokienak har ditzaten. Baten
|
batek
pentsa lezake informazioa ezkutatzeak boterea dakarrela («jakintza boterea da»), baina lider «bisiodunak» ongi daki arrakastarako gakoa, hain zuzen ere, informazioa eta ezagutza denen artean zabaldu eta sozializatzean datzala: Saratxagaren esanetan (2007:
|
|
1) hiper orokortzea, hau da, ekintza zehatz batetik ondorio orokorrak ateratzea (adibidez, plater bat hautsi duenak pentsa dezake bere eskuetan duen guztia apurtzen duela); 2) etiketak, hots, hanka sartze batek norbere buruari buruzko egiaztapen negatibo eta irrealak egitera bultza lezake pertsona (adibidez, bizikletatik erortzeagatik «ez dut ezertarako balio» pentsatzea); 3) iragazpena, hau da, munduari iragazki negatibo batetik begiratzea eta gauzen alde negatiboak besterik ez ikustea (adibidez, ikaskideen aurrean lan baten aurkezpena egin ondoren laudorioak jaso badira, baina hurrengo baterako aurkezpena denbora barruan egin behar dela esan bada, laudorio guztiak ahaztu eta etxera joatea pentsatuz aurkezpen luzeegia egin dela); 4) dena edo ezer ez gisako pentsamendua, hots, gauzak guztiz onak edota guztiz txarrak bailiran hautematea, ñabardurak kontuan izan gabe (adibidez, «festa honetan dibertigarria eta alaia ezin banaiz izan, aspergarri hutsa naiz»egunero gauza bera egiten dugu eta aspertua nago» gisako pentsamenduak); 5) pertsonalizazioa, hau da, norbere inguruan gertatzen diren gauza negatibo guztien ardura norbere buruari leporatzea (adibidez, inguruneko norbaitek esaten badu«, pentsatzea besteak hori dioela bere erruagatik, berari plan dibertigarririk bururatzen ez zaiolako); 6) gogamenaren irakurketa, hots, gainerakoek ere banakoak berak bere buruarekiko duen irudi negatiboa dutela uste izatea (adibidez, «zergatik begiratzen ote dit hark? ...n duelarik ere, gauzak izan behar duten modukoak izango direla (adibidez, pertsona batek uste izatea gauza negatiboak gertatzen zaizkiola zorte txarra duelako eta zorte txar hori gainditzeko ezin duela ezertxo ere egin); eta 8) arrazoiketa emozionala, hots, pertsonak argudio logikoetan oinarritutako arrazoiketa erabili ordez, arrazoiketa bere emozioetan oinarritzea (adibidez, pozik dagoen pertsona
|
batek
pentsa dezake bere bizitza primerakoa dela, baina, bihar triste badago, bere bizitza desastre hutsa dela pentsatuko du).
|
|
Depresioa pairatzen duten haurrek beren distortsio kognitiboak detektatzen, zalantzan jartzen eta pentsamendu errealista eta positiboagoekin ordezkatzen ikasi behar izaten dute. Adibidez, istripu bat izan ostean eskuko hatzak moztu dizkioten pertsona
|
batek
pentsa lezake «gutxienez bizirik nago»horrela bizitzea ez du merezi» eta beste batek«, argi dago lehen pentsaera bigarrena baino positiboagoa dela eta eguneroko bizimoduari aurre egiteko egokitzaileagoa.
|
|
Nolanahi ere, orain arte kontuan hartu ditugun osagaiekin genituzke azaldu gure ikerketan aurkitu ditugun hainbat fenomeno. Orain arte esan dugunarekin, baten
|
batek
pentsa dezake ikerketa honetan deskribatzen ari garen hezkuntza sistema makineria estratifikatzaile zorrotz perfektua dela. Kutsu determinista hori du korrespondentziaren teoriak.
|
2015
|
|
Saihestu aditzak aldiz, baiezko perpausetan jotzen du gezurrezkotzat mendekoa. Beraz, oso azpimarratzekoa da (28) koan, mendekoa berez egiazkotzat jotzen dela, eta
|
batek
pentsa lezake hori mendekoa baieztatzea dela, baina hala ere zilegi da inongo erabiltzea.
|