2000
|
|
Hauxe da, gure iritziz, psikodraman katarsia ahalbidetzen duen ezaugarria.Horrela, prozesu mental
|
batean
pentsa dezakegu, non subjektuak kanpo mundukopertsonengan proiektatzeagatik (kasu honetan rol bat burutzen duten taldekideak) benetako objektu horiek bere barne munduko pertsonez inbestitzen dituen. Martinez Bouquet en iritziz, subjektuak bere irudimenezko eszenako pertsonaien lekuahartzera behartzen ditu taldekideak.
|
|
1) Baliabide pertsonalak eta kazetariaren beraren iturriak; 2) ohiko iturriak, hots, konbentzionalak direnak; eta 3) informazioaren iturri espezifikoak eta noiz behinkakoak. Baten
|
batek
pentsa dezake, hiru multzo horietako bakar batek ematen dizkigun errekurtsoak nahiko izan daitezkeela informazioa lortzeko. Hala ere, eskuragarri ditugun baliabide eta iturri guztiak dira baliagarriak gure informazioa gorpuzteko.
|
2002
|
|
Honako aurkezpen honek hizkuntzari eta horretaz jabetzeko prozesuari buruzkobeste mota bateko begiratua aurkeztu gura du, hain zuzen ere kaosari ate bat, zirrikitu bat, zabaltzea dakarrena. Baten
|
batek
pentsa lezake hau mutil hau zeharoburutik eginda dagoela. Kaosa, anabasa, desordena... ikas metodo moduan?
|
|
Esate baterako, kontsidera ditzagun Rwandako gertakariak 1994 urtean. Irudiak ikusita, hartzaileren
|
batek
pentsa zezakeen, eta halaxe pentsatuko zuten batek baino gehiagok: –zer nahi duzu?
|
|
beltzak holakoxeak dira, beltza oso biolentoa da, izatez?. Irudi berberak ikusita, beste hartzaileren
|
batek
pentsa zezakeen, eta halaxe pentsatuko zuten batek baino gehiagok: –deskolonizazioaren ostean, Herri hori oso oreka ahulean dago, eta istilu horiek horixe besterik ez dute erakusten?.
|
2004
|
|
Bestcon gogo egoerak nire esperientziatik at daude. Eta bcstegogamen
|
batek
pentsa lezakeena justifikatzeko ahaleginak gutxienez bi infercntziaeskatzen ditu: (a) beste horicn gorputzen esperientzia zuzenelatik abiatu eta gorputz horicnbaieztapenak ondorioztatzea, eta (b) gorputzoi buruzko baieztapenctatik abiatu eta horicngogamcnei buruzko ondorioak ateratzea.
|
2006
|
|
Garai historiko batzuetan tentsio hori ia desagerturik ikusi dugu, fedea arrazoiari gailendu zaiolako, edo alderantziz, efikazia jainkotu delako eta zentzu osagaiak baztertu; azken hau litzateke gizarte modernoen patologia.
|
Batek
pentsa lezake aipatzen ari garen auzia ideien munduari lotzen zaiola, gogoeta akademikoaren unibertso abstraktu eta zerutiarrari, baina, auzi hori bizitzari lotzen zaio nagusiki; hau da, bizitzeko moduez ari gara azken batean; hezur haragizko gizakumeen bizitza (auto) gidatzeko eta (auto) gobernatzeko moduez. Historian zehar gorpuztu izan diren biziera konkretu batzuk (monasterioetako bizitza, lehendabiziko kapitalismoaren enpresa gizonak, zientzialariak...) bien arteko uztarketan oinarritu dira.
|
2007
|
|
Hala, haurrek jarduera eta lan politikoak nahasi egiten dituzte, eta, ondorioz, politikari guztiek lan berdina dute. Esate baterako, adin horretako londrestar
|
batek
pentsa dezake Ingalaterrako erregina, lehen ministroa edo Londresekoalkatea ikastetxeak nahiz errepideak egiteaz edo suteak itzaltzeaz arduratzen direla.Estadio horretan, haurrek oraindik uste dute politika ez dela eremu gatazkatsu bat.
|
|
Bere generoan mugatua deitzen da gauza bat, izaera bereko beste zerbaitek mugatzen ahal duena: adibidez, gorputz bat mugatua deitzen da, zeren beti beste gorputz handiago
|
bat
pentsa baitezakegu. Eta berdin gogoeta bat, beste gogoeta batek mugatzen du.
|
2008
|
|
Animismoak esan nahi du umeak gauzak bizirik daudela eta intentziodunak direla pentsatzen duela. Adibidez, ume
|
batek
pentsa dezake lainoak beren kabuz mugitzen direla euria egiteko. Artifizialismoak esan nahi du gauza guztiak pertsonek eraikiak direla edo pertsonak bezala portatzen direla.
|
2010
|
|
Baten
|
batek
pentsa dezake, zergatik mugaraino hainbeste neke bide egin, behin marra igaro eta batera muga hegoalderantz zeharkatzeko berriro. Arrazoiabeldurra zen.
|
2011
|
|
Alegia, aldaera estandarra izanez gero, orduan bakarrik litzateke hizkuntza. Eta kontuan hartuta idazketa estandarizazioaren aurrebaldintza dela,
|
batek
pentsa lezake soilik idazketa daukatenak direla hizkuntzak. Estandarizazioa eta hizkuntza modu oker honetara lotuz gero, munduko hizkuntza kopurua nabarmen murriztuko litzateke, indigenen artean gutxi batzuk eta keinu hizkuntzen artean ere beste gutxi batzuk betetzen baitute idazketan oinarritutako estandarizazioaren baldintza.
|
|
Baina lehendabizi hizkuntza kopuruak zehaztearen zailtasunez jardungo dugu.
|
Batek
pentsa lezakeenaren kontra, beti ez baita erraza hiztun talde batek egiten duena hizkuntza bat ala hizkuntza baten aldaera soila den zehaztea. Behin zailtasun hauen berri emanda, munduko eta Europako hizkuntza kopuruak eta hizkuntzen hiztun kopuruak aurkezten dira.
|
|
|
Batek
pentsa lezake, berez, dialektoaren auzi honek ez diola gehiegi eragiten, adibidez, hizkuntzaren askotariko erabilerak irakatsi beharrari, eta azken finean hizkuntza forma eta erregelen auzi bat besterik ez dela dialektoena. Dialekto bateko hizkuntza formen bidez gauza litekeen hizkuntzaren erabilera mota beste dialekto bateko formen bidez ere egin litzateke, ikuspegi honetatik.
|
|
Eskizofrenian izan ohi diren eldarnioetatik bereizteko, esan beharra dago paranoian agertzen diren eldarnioak ez direla bitxiak edo ulergaitzak izaten, aitzitik, bizitza errealeko gertakari eta esperientziekin lotura koherentea izaten dute. Adibidez, eskizofrenia pairatzen duen pertsona
|
batek
pentsa dezake ezezagun batek bere barne organoak kendu eta haien ordez beste batzuk jarri dizkiola, markarik edo zauririk utzi gabe. Psikosi paranoidea pairatzen duten pertsonek, ordea, eldarnio errealistagoak izaten dituzte, bizitza arrunteko gertakizunekin lotura zuzena dutenak.
|
2012
|
|
Dena den, eite berri bateko berrardazte edo birpilarizazioa bultzatuliteke, erdigunerik ez duen eredu batekin bat etorriz eta pluralismoa oinarritzathartuta. Sindikatuen, nekazari erakundeen, gizarte mugimenduen eta, jakina, autogobernuaren eta sozialismoaren alde borrokatzen diren indar politikoen artekokonglomeratu
|
batean
pentsatu genezake, lankidetza eta gatazka neurri bereanbiltzen dituen harreman konplexu batekin, koordinatu daitekeena koordinatu etakritikatu daitekeena kritikatzen delarik.
|
2014
|
|
Ingurune kultural edo erlijioso berekoek sinesten ez dituzten gauzak sinesten ditu. Adibidez, hondartzan dagoen eskizofreniko
|
batek
pentsa dezake bera zelatatzera bidalitako alienak direla hegan dabiltzan kaioak, edo herriko enparantzan hitzaldia ematen ari den eskizofrenikoak pentsa dezake gizateria salbatzeko Jainkoak bidalia dela.
|
2019
|
|
hitza maiz prostitutei egiten die erreferentzia (Kroner, 2006). Nolanahi ere, artistaren adierazpenari jarraiki,
|
batek
pentsa lezake hori ez zela artistaren nahiaizan. Ildo honi jarraiki, 1995eko Zorte oneko familia artelanarekin zerikusik duen galdetzen diotenean, artistak amankomunean duten gauza bakarra animalia dela dio2 Esanahia bilatzeko nahi amaigabearenadierazle dira bi adibide hauek, zenbaitetan artistak apropos eratutako esanahitik haratago doazenak.Zentzugabekerian murgilduta, Yangen hitzetan bizitza errepikapen konstante bat bezala ulertzearekinbatera, hau bere sorkuntza artistikoen bitartez aztertzen du (Yang, 2001).
|