2012
|
|
Eta koerlazio hau E1 eta E2 enuntziatuen arteko harremanean ere gauzatzen da. Esaterako, osagairen bat E2 enuntziatu parentetikoan lehen aldiz azaltzen bada (eta oinarrizko testuan ez bada azaldu) mugagabea edo mugatu soila (artikulu bidez mugatua) agertuko da; E2 enuntziatu parentetikoan agertzen den osagaiak jada aipatutako elementuren
|
batean
oin hartzen badu, ordea, erakusle bidez adieraziko du.
|
2015
|
|
Humanismoaren ikuspegitik, hizkuntza eta literatura klasikoak ezinbestekoak dira mundua ezagutzeko eta hobetzeko, eta filologia da zientzia guztien oinarri. Klasikoengandik datorren argitasun eta edertasunak talka egiten du garai haietan nagusi zen filosofia eskolastikoaren iluntasun esoterikoarekin (esate baterako, zenbat aingeru egon zitezkeen
|
batera
oin puntetan orratz buru batean).
|
2021
|
|
Kantu horren egileaz dudak baziren garai hartan. Orixek bere liburuan erabili zuen P. Lafittek garaiko testu
|
baten
oin ohar batean ematen zuen ikusmoldea, hain zuzen J. B. Elizanburu-rena zitekeela kantu hori.
|
|
Erritua, harriekin finkaturiko biribil baten erdian errausketaren hondarrak ezartzea zen (ikatza, hezur zatiak). Beste batzuetan, harrizko estela
|
baten
oinetan ikatz sorta bat eta errausturiko hezurren zatiak jartzen ziren, zeramikazko ontzi batzuekin batera, Beaskinarten (Aralarren) bezala (ikus Mujika 2018: 108; Mujika et al. 2019:
|
|
Aldekoa, zalea, jarraitzailea, adierazten dute adjektibo hauek, adibideetan ikus dezakegun moduan: Bakea nahi delarik, baketiar guziek baikorki hartu behar lituzkete bakearen aldeko urrats guziak, non nahitik jin diten (Herria);" Xuriak" erregetiarrak ziren eta apezen sostengu osoa bazeukaten (Landart); Oinezko goiztiar
|
baten
oin hots bakana (Olarra); Gertakari baliagarriak eta kaltegarriak berdin erortzen direla, bereizkuntzarik gabe, jainkotiarren eta jainkogabeen gainera (Xarriton); Bilduren ditu Israelgo ihestiarrak (Barbier)... Azpimultzo berezia egin dezakegu ‘otordua’ adierazten duten izenekin, otordu horretara gonbidatuak, otordu horretako partaideak adierazten baititu:
|
|
Jaungoikoak egun onak eman dagiozala esaten dio Peruk Maisu Juani eta aurreraxeago honela segitzen du testuak: Berori bezain jaun apaindu
|
batek
oinak ipini ardan etxe honetan. Goizean berori, eguerdian zu, arrastian hi eta gauean lepora, dio esaera zaharrak.
|
|
40.7.2b Hona tuta moldearen adibide batzuk, asmatuak eta literatura tradiziokoak: ...ra; Leher eginda gaude ibilaldi luzea egin ondoren; Buruan ongi jarrita darama txapela aitonak; Lagunaren portaerarekin etsita, kasurik ez egitea erabaki genuen; Lokatzean finkatzen dugu oinarria, eta bere gainean eraikitzen dugun guztia berehala erortzen zaigu hauts bihurtuta (Mitxelena); Baina jaramonik egin barik, pozik eta barreka joan ziren euren kobetara, zorroa lepoan hartuta (Bitaño); Oin
|
bateko
oinetakoak kendu, galtza izterreraino ekarri eta zango zuria zintzilik utzi zuen uretan sartuta (Anabitarte); Eta hura ere joan zen sermoira, talo bat golkoan hartuta (Anduaga). Hegoaldeko tradizioan oso ohikoak dira molde honi jarraitzen dioten adibideak, eta barneko nahiz kanpoko moduzkoak adierazteko erabil daitezke.
|