2006
|
|
Korapilo bat sentitu dueztarrian, eta min handia du urdailean. Hil behar badute, lehenbailehen izan dadila.Orduan polizia haietako
|
batek
neska besotik hartu eta, nos vamos a dar un paseo, esan du, eta besteek, con esa tia tan fea. Que mal gusto tienes?
|
2007
|
|
– Deskriba ezazu nola bilakatzen den enbrioi
|
bat
neska edo mutil.
|
2009
|
|
Nesken eta mutilen arteko ezberdintasun hauen zergatiak aztertu nahian, gurasoen gizarteratze ereduak ikertu dira, eta amek, batik bat alabekin, aitek bainoelkarrizketa bidezko harreman gehiago dituztela ikusi izan da (Bennett, Farringtoneta Huesmann, 2005). Horrek,
|
batetik
neskekin eta mutilekin praktikatutako heziketa mota ezberdinaz, eta bestetik, gurasoek berek egiten duten genero rolari loturiko ezaugarrien transmisio prozesuaren presentziaz ohartarazten gaitu.
|
|
Datu hauekin, gaur egun nesken eta mutilen artean delitu mailan ezagutzenditugun ezberdintasunak asko gutxitu direla eta agian desagertu egin daitezkeelaaurreikus genezake. Hala ere, eta nahiz eta mutilek eraso zuzen gehiago egin, aipatzekoa da, halaber, agresio maila altu
|
batek
nesketan edo mutiletan etorkizunean izango duen eragina ez dela berdina izango. Nahiz eta neskek, oro har, erasozuzen gutxiago egin, horrelako ekintzak egiten dituztenek psikopatologiako komorbilitate gehiago dutela eta ondorio ezkor gehiago edukiko dituztela ikusi da (Graves, 2007).
|
|
Patologiazarduratzen zen arren, berak konpartitzen zuen garai viktoriarreko normaltasunarenirizpide akritiko viktoriarra. Hau da, mutil gazte normal
|
bat
neska gazte normalbatek erakarria sentitzen da. Neskak ere berdina sentitzen du.
|
|
Ahots
|
bat
neskarena edo mutilarena den jakiteko haren tinbrea entzuteanahikoa da. Mutilaren laringea emakumeena baino handiagoa eta zabalagoa da.Laringe luzeagoko ahots kordek maiztasun gutxiagoz bibratzen dute eta tonugrabeagoa ematen dute.
|
2011
|
|
Duela urte dezente daukagu, baina asko kostatu zitzaigun erabakitzea. Kontua da behin haren mendera errendituz gero, oso zaila dela uztea, batik
|
bat
neskek. Nik ere izan nuen, baina kendu nuen ordenagailua.
|
2014
|
|
(24) ko perpausak ere, bere semantika konposizionalari jarraiki, mundu posibleenmultzoaren zatiketa bat egingo du; alde
|
batetik
neska guztiek abesti bat (banaka zeinmultzoan) abestu duteneko munduak, eta bestetik neska guztiek abesti bat abestu ezdutenekoak (azken horiek (24) ko baieztapenarekin bateraezinak izanik).
|
|
Iholdik asebetetzen du Martinen nahia beldurbaita bere sekretua, pixarena, lau haizeetara ikastalde guztiaren aurrean barreiatzeko.Txantaia horretan Landa estereotipoez mintzo zaigu. Martinek esaten dio Iholdiripistolarekin jolasteko, koldarra ez izateko, ez izateko oilanda
|
bat
neska guztien antzera. Eta puntu horretan Landak erabakitzen du begiradak eta rolak iraultzea etaamonaren izaeraz baliatzea horretarako.
|
|
Bat
|
batean
neskak ikusi nituen. Ez da ordurarte neskarik ikusi ez nuela, ez da besteetanbaino neska gehiago zegoela, gakoa da nik neskei eta beraiek Zuloak taldearenkontzertua bizitzeko moduari jarri niola arreta.
|
|
Hortaz, haur
|
bat
neska edo mutila den erabakitzerakoan, generoaren osagaioinarrizkoen definizio sozialak baliatzen dira.
|