Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 29

2005
‎Humboldtek, bestalde," zientzia teleologiko" 32 baten moduan ulertzen du antropologia, alegia," ezer" egin aurretik" zertarako" galdetzen duen edota" jarduera"" helburuen" arabera zehazten duen diziplina bat bezala. Honen zeregina, hain zuzen, gizakiak bere garapen prozesurako behar dituen erreferenteak lantzea eta eskaintzea da, gizabanakoari orain denetik geroan izatera irits daitekeenera hurbiltzen lagunduko diotenak.
‎XVIII. mendetik XIX. menderako bueltan, hain zuzen, diziplina antropologikoak bere printzipio eta helburuei buruzko diskusio garrantzitsua ezagutzen du. Alde batetik I. Kant zaharraren pentsamendua dugu, zeinek, bere filosofia transzendentalari jarraituz, antropologia zientzia huts baten moduan ulertzen duen, alegia, gizakia perspektiba orokor eta arauemaile batetik ezagutu nahi duen jarduera baten moduan. Planteamendu honek errealitatetik gehiegi urruntzeko dakarren arriskuaz kontziente izanik, beste aldetik, J. G. Herder gazteak gizakiaren kontsiderazio indibidualizatzaile baten beharra ikusten du eta, honekin, baita antropologia gizakiaren izaera" historikoan" oinarritzekoa ere.
2006
‎Autokontrolaren garapenean gertatzen den nahaste baten moduan ulertzen daAGHNa. Arreta mantentzeko, jarduera maila eta bulkadak kontrolatzeko arazoakagertzen ditu Arreta Gabezia eta Hiperaktibitatea Nahastea duenak.
2009
‎Ekintza baten moduan ulertu dut
2010
‎Berarentzat istorioa Carlos Agirreren gorpua topatu zuenean hasi bazen ere, begirada atzerago bota beharra zegoen, Agirreren heriotza efektu baten moduan ulertu, kausa bat zuena.
2011
‎Batzuetan egileen eskubideak edo, hobeki esanda, kudeaketa entitateak bitartekarien interesak eta jendartearen interesak kontrajarriak izan daitezke. Kultura jendarte osoarentzat ez ona bakarrik baizik eta beharrezkoa den ondasun ukiezin baten moduan ulertzen badugu behintzat.Aste berean Susak liburu digital asko sarean jarri ditu 3,54 eurotan. Orain arte euskarazko liburu digitalak gutxi zeuden, baina bazeuden.
‎Armarri baten moduan ulertu daiteke karaktere bakoitza, eta otsoak, gazteluak, zuhaitzak, izarrak... erroak izan litezke. Erro horien arteko harremanetatik sortzen dira, hortaz, karaktereak eta, esanahia ez ezik, Txinako pentsamoldearen berri ere ematen digute.
2013
‎Ulertu dut orain, aita, elkarren anaiak garela. Pareko baten moduan ulertu zaitut. Hierarkia hautsi duzu, zenuen.
‎egon daitezkeen akatsak edo ahulguneak identifikatutakoan, zuzendu egiten ditugu.PLANIFIKAZIOA KONTROLA2.4irudia.Kalitate kudeaketa.Benetako kalitate kudeaketa izatekotan, enpresako prozesu guztiek integratuta egon behar dute. Pieza eta engranaje guztiak elkarrekin erlazionatuta dituen makina handi baten modura ulertu behar da enpresa, halako moldez, non haietako edozeinen funtzionamendua gainerakoen funtzionamenduaren mende baitago.Hala, bada, giza baliabideen administrazio kudeaketan, argi eduki behar dugu zer prozesu gauzatuko ditugun enpresako beste administrazio prozesu batzuekin (adibidez, langileen soldaten ordainketari dagokion gastua kontabilizatzea). Horrela baino ez dugu lortuko bikaintasunaren bidean jarriko gaituen administrazio kudeaketako sistema integratua.
2014
‎Astrak eraldaketarako gunea izan behar duela uste dute, eta horregatik heldu nahi dute puntu horretara. Basterretxeak uste du gizarte eredu berri bat dagoela oinarri horien atzean, eta horregatik dio Astra iraultza baten moduan ulertu behar dela," badagoelako gauzak egiteko eta funtzionatzeko beste modu bat". Hala, aniztasunean oinarriturik gizarte aldaketa bultzatzea da ideia.
‎(Ib., 123). Renanek Natur zientzien eta Espiritu zientzien sintesi baten modura ulertu nahi zuen bere lardaska.
2016
‎Laneko proiektu bat bezain beste, proiektu sozial baten moduan ulertzen dute kideek Uztaldi: " Herriko beste eragileekin, gaztetxearekin, txosnekin, AEKrekin... ekimenak egiten ditugu.
2017
‎Beraz, auto erregulazio jarduerak duen garrantzia aintzat hartuz, irakasleek birplanteatu egin lukete jarduera hau, ikasleentzako esanguratsuagoa izan dadin. Autoerregulazioa irakasleak aurretik planifikatu eta aurreikusitako estrategia baten modura ulertzen da, ikasle bakoitzak jarduera baten baldintza orokorrak bere baldintza partikularretara egokitu ahal izateko. Beraz, planifikatu beharreko zerbait da.
‎Mekanismo horiek jokaera erasokorra harremanen berezko alderdi bat izatea ahalbidetzen dute eta hori testuinguru sozialetik kanpo aztertzea zentzugabea litzateke. Agresioa gatazkak adierazi eta konpontzeko bide baten moduan ulertu beharra dago, etorkizunerako harremanetan eduki ditzaketen ondorioek kaltegarritik onuragarri izaterainoko continuum bat osatzen dutela onartu beharra dugu.
‎Kontzientzia hori era bereizian existitu edo ez, ikusten dudan aurpegiak ez du kontzientzia horretara igortzen; kontzientzia hori ez da ikusten dudan objektu probablearen egia dena. Ezagutza beretik kanpo gertatzen da bat bateko agerkidetza batera igortzen duen izatezko gertakaria non eta Bestea niretzat presentzia den intuizioaren tankerako forma ilun eta adierazezin baten modura ulertuko balitz ere, hots, ‘Bestearekin batera izate’ batean. Bestela esateko, Bestearen auzia ulertu izan da, oro har, Bestea agertzen deneko lehen erlazioa objektutasunarena balitz bezala, hau da, lehenik Bestea agertuko balitz bezala, zuzenean edo zeharka, gure pertzepzioan.
2019
‎Nola hasi erasoen inguruko jarrera maskulinitatearen ikuspegitik lantzen? Arakama Urtiagarentzat, funtsezkoa da genero perspektibatik begiratu eta eraso sexistak continuum baten moduan ulertzea. Hala eginez gero, askok argiago ikusiko lukete norberak progresio horretan betetzen duen rola:
‎Asko teorizatu da lengoaiaren eta boterearen arteko harremanaz, eta hemen oinarri batzuk baino ez ditugu aipatuko. Michel Foucault pentsalari frantsesak diskurtsoa bera indarkeria mota baten moduan ulertzen zuen: gizartean nagusi diren diskurtso eta ulerkerek zehazten dute zer den onargarria eta zer ez, zer nabarmenduko den eta zer zentsuratuko den, isiltasunera eta ikusezintasunera zigortuta.
‎Hala ere, elkarrizketak egiterako orduan tentuz ibili behar da, ahozkotasunak giza-memoriabezalako gaitasun aldakor batean baitu oinarria. Giza-memoria ezin dezakegu informazioapilatzen duen artxibo edo kutxa gordetzaile amaiezin baten modura uler, egoeraren araberaetengabeko aldaketak eta berrikuntzak jasaten dituen, giza gaitasun dinamiko eta produktibo batbaizik? (Altonaga Begoña, et al. 2017, 137).
2020
‎Adibidez, Gernika Lumoko Zaintza Sarea. " Herritarron arteko elkartasun sare baten moduan ulertu genuen, auzolanean bizitza erdigunean jartzeko. Horretarako, sare sozialak eta WhatsApp talde bat eratu genituen, eta formulario bat sortu genuen nahi zuenak boluntario gisa izena emateko".
‎COVID krisialdiak aukera ezin hobea eskaini du osasunari bere osotasunean begiratzeko. Egungo ikuspegi biologizista mugatutik harago, osasuna ongizate zabalago baten modura ulertzeko gako asko eman ditu; eta, nola ez, osasunari komunitatearen ikuspegitik heltzeko.
‎COVID krisialdiak aukera ezin hobea eskaini du osasunari bere osotasunean begiratzeko. Egungo ikuspegi biologizista mugatutik harago, osasuna ongizate zabalago baten modura ulertzeko gako asko eman ditu; eta, nola ez, osasunari komunitatearen ikuspegitik heltzeko.
2021
‎ZGTa epe ertain luzerako gaixotasun baten moduan ulertu genuke, estrategia diagnostikoak eta terapeutikoak BTE baten moduko gertaera akutu batetik bizirik irteteko nahiz bizi kalitatea okertzen duten (20) konplikazio eta sintoma kronikoak ekiditeko erabiliz (21,22). GiTEP Kodea helburu horiekin sortu zen, eta 2012an martxan jarriz geroztik, gero eta arrisku ertain altuko paziente gehiago ospitaleratu dira Gipuzkoako ZIUetan, eta horietako askori(% 51) birperfusio primariorako terapiak aplikatu zaizkie.
‎Horrek osasun publikorako ardura bilakatu du. Gaur egungo gizartean gorputz irudiari garrantzi handia ematen zaio, eta haurdunaldian, amatasun prozesu horren bizipen intrintseko baten modura ulertzen denez, gorputzak izaten dituen aldaketei ez zaie arreta berezirik eskaintzen. Lan honen helburua da gorputzirudiak erditze osteko depresioan duen eragina aztertzea.
2022
‎Guztiz kontrakoa da, kontua ez baita bati kentzea beste bati emateko. Guztiek partekatuko dituzten helburuak lortzeko bat egitea da kontua" 77 Gauzak ikusteko modu horrek berretsi egiten du komunitateen arteko harremanak batura positiboa den joko baten moduan ulertu behar ditugula.78
‎Lehenik eta behin, kultura zer den azaltzea komenigarria dela uste dugu, laburki bada ere. Hortaz, kultura esanahiak eta irudikapenak produzitu, erreproduzitu eta hedatzen diren prozesu baten modura ulertzen dugu. Esanahi horiek, halaber, errealitate materialarekin loturik daude eta materialtasunean intrintsekoak daude.
2023
‎Hala ere, nabarmendu nahiko nituzke urtean zehar egindako ekitaldi batzuk, Marikobasoren ekinbidea mosaiko baten modura ulertzeko. Ba, lehenengoa izango litzateke Txukun programa.
‎Luterok esan nahi zuen bera ez zela aitak esaten zuena, hots, deabruak hartutako pertsona. Pasarte hori identitatearen galeraren paroxismo epileptoide moduan, krisi histeriko baten edo krisi psikotiko baten moduan ulertu izan da (Reiter, 1937); krisi hori gertatu zen Luteroren komentuko bizitza arazoz betetzen hasi zenean. Erikson en iritziz, koadro psikotikoen edo mugako koadroen antzeko eraso eta konbultsioak bizi izan zituen Luterok (Erikson, 1958).
‎Urmugaren antolatzaileetako batek, Ion Ansak, azaldu zuen egitasmoaren filosofia tokian tokiko eragileekin lan egitea dela, eta, beraz, egokia iruditu zitzaiela Orereta ikastolaren proposamena: «Urmugan fisikoki ez dauden arren, elkarlan hau ur tanta baten moduan ulertzen dugu».
‎Txirrindularitza hiruki baten moduan uler daiteke, elkarri lotuta dauden hiru erpinekin; elkarri elikatzen diotenak. Batean txirrindularitza lasterketak daude, eta gazteenak formatzen dituzten eskolak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia