2008
|
|
• Chat moduko aplikazioetan ondo ezagutzen ez dugun hizkuntza batean hitz egin ohi den lagun
|
bati
mezuak bidaltzeko edo bere mezuak jasotzerakoan gurera itzultzeko.
|
|
Horregatik, jendaurreko azalpen horretara iritsi aurretik treba daitezen eta beldurrak nahiz lotsak uxa ditzaten, teknologia berriek eskaintzen dituzten aukera apartez baliatzen gara. Gauzak horrela, ikasle bakoitzak audioblog bat (ahozko mezuak edo podcastak grabatu ahal diren gune bereziak) sortu eta, gutxienez, 4 mezu grabatu behar ditu (minutu
|
bateko
mezuekin hasi eta 4 minutura arte). Horietako mezu bakoitzak aurretik aipatutako prozedura jakin bati jarraitu behar dio (sarrera, garapena, hitzuztea, eskema...).
|
2012
|
|
Edo zehazkiago esanda, helburu horrekin propio diseinatu eta gauzatzen den komunikazio baten ondorioz gertatzen den aktitude aldaketari (Briñol eta beste, 2001). Pertsuasio prozesu guztietan iturri
|
batek
mezu bat bidaltzen dio hartzaile edo audientzia jakin bati, testuinguru zehatz batean, kanal jakin bat erabiliz eta aktitude aldaketa jakin bat eragiteko asmoarekin.
|
|
Pertsuasio egoera batean eraginen bat duen edozein aldagaik –iturriari, mezuari, hartzaileari, kanalari edo testuinguruari eragiten dion edozein aldagaik– mezu pertsuasiboa lantzeko hartzaileak izan dezakeen motibazio edo gaitasunean eragin dezake, eta, hortaz, egingo duen mezuaren lanketa probabilitatean. Eta horren ondorioz, aldagairen
|
batek
mezua zein bidetik (barnekotik edo kanpokotik) landuko den eta aktitude aldaketa nolakoa izango den baldintza dezake. Bestela esanda, edozein pertsuasio aldagaik aktitude aldaketa jakin bat eragin dezake, bi bideetakoren baten bitartez (barnekotik edo kanpokotik) edo prozesu psikologiko ezberdinen bitartez, hartzaileak mezuaz egiten duen lanketa kognitibo kopuruaren arabera.
|
|
Bestela esanda, edozein pertsuasio aldagaik aktitude aldaketa jakin bat eragin dezake, bi bideetakoren baten bitartez (barnekotik edo kanpokotik) edo prozesu psikologiko ezberdinen bitartez, hartzaileak mezuaz egiten duen lanketa kognitibo kopuruaren arabera. Azken batean, ELMak proposatzen duena da hartzaileak mezu pertsuasiboaz egingo duen lanketa probaPertsuasio prozesu guztietan iturri
|
batek
mezu bat bidaltzen dio hartzaile edo audientzia jakin bati, testuinguru zehatz batean, kanal jakin bat erabiliz eta aktitude aldaketa jakin bat eragiteko asmoarekin.
|
|
Mezu bera hizkuntza batean edo bestean prozesatzeak eragina du pertsona elebidunengan. Izan ere, gizaki elebidun
|
batek
mezu bera modu ezberdinetan prozesatu dezake, hizkuntza batean eta bestean, eta hasieran behintzat zer hizkuntzatan prozesatu behar duen ikusi behar du.
|
|
Ikerketa horiek eta eremu bereko beste batzuk erakutsi dutenez, mezu bera hizkuntza batean edo bestean prozesatzeak eragina du pertsona elebidunengan. Izan ere, gizaki elebidun
|
batek
mezu bera modu ezberdinetan prozesatu dezake, hizkuntza batean eta bestean, eta hasieran behintzat zer hizkuntzatan prozesatu behar duen ikusi behar du, eta gero, gainera, interpretazio ezberdinak egin ditzake (Carroll eta beste, 2007). Asko ikertu da, esaterako, produktu batzuetan izenak eta haren nongotasunak izan dezakeen eragina (Tavassoli y Han, 2002).
|
2019
|
|
Sare sozialetan gaztelera darabilten %30, 76k —lau ikaslek— daukate euskara hutsa lehen hizkuntzatzat. honako hau da lau gazte horien erabilera: lehenengoak, Leongo lagun batekin egin du gazteleraz; bigarrenak kanpoko
|
baten
mezua jaso du gazteleraz, baina berak ez du erantzun; hirugarrenak familiako kide batekin egin du gazteleraz —senidea ez da ondo moldatzen euskaraz—; eta laugarrenak Athletic eko gazteen futbol taldeko whatsappean egin du gazteleraz, non lagunen artean gehienak Bilbo ingurukoak baitira. Lau kasuetan kanpoko faktoreek eragin dute gazteleraren erabilera.
|