2000
|
|
Adimenik gabeko izakiek, zirkin edo eraspen itsu
|
baten
meneko horiek, ez dituzte euren artean topaketa ezustekoak edota aldian aldiko urreratze bakanak baino, betiere moralitate gabekoak. Gizakiengan, ostera, adimena beti korapilatu ohi da, gehiago edo gutxiago, bizitzaren egintza guztiekin; modu horretan ere, sentimendua gogoaren aldamenean dago, zuzenbideak sen soila ordezkatzen du, eta den dena handitu eta ongitu egiten da.
|
2001
|
|
Baina gaitz horien sorburutzat euskararen co rpusaha rtzen du Zuazok, hizkuntza horrenestatus a ahaztuta, eta gaixotasun horiek, aldiz, beste hizkuntza nagusi
|
batekiko
meneko egoeran dagoen hizkuntza gutxituaren ahuleziak ohi dira gehienbat. Azter ditzagun, bada, eritasun horiek banan banan.
|
2004
|
|
Koldo Zuazori eskakizuna, Euskaldunon Egunkaria, 2001/9/29 Orobat, Iñaki Martinez de Lunak ere antzeko kritika egiten dio Zuazori gai hau ahotan hartuta: . Baina gaitz horien (euskararen gaitz nagusiak Zuazoren ustez) sorburutzat euskararen corpus a hartzen du Zuazok, hizkuntza horren estatus a ahaztuta, eta gaixotasun horiek, aldiz, beste hizkuntza
|
batekiko
meneko egoeran dagoen hizkuntza gutxituaren ahuleziak ohi dira gehienbat?. Euskararen ajeak eta sendabelarrak, Jakin, 2001, 106.
|
2005
|
|
– Ba, hik beti haren alderdia hartzen dun, emaztekia. Etxalde hau egiazko gizon
|
baten
meneko utzi behar dinagu.
|
2008
|
|
Pentsa molde garbiak ez du ez eztulik Uros gaude Piarre zurea entzunik Ez uste izan hemen badela ahulik Azkarragoko
|
baten
meneko dagonik Berdintasun gogoak gaguzka bildurik!
|
2012
|
|
XVIII. mendearen amaieran, bost biztanletarik lau baserrialdean bizi ziren, gehienak laborari, beste batzuk ofiziale. Jaun
|
baten
meneko herrietan bizi ziren. Herriko jauna guti asko indartsua zen, eta gehienetan noblea.
|
2017
|
|
Argi ilun kontrastea bortitzegia da, estonagarriegia erretinarentzat. Hiltzaile anonimo
|
baten
meneko biktima anonimoa izaten arrai. Besoetan paratu du arreta.
|
|
Onartuak, iragarriak, diru publikoz lagunduak edo masiboki kontsumituak diren umore diskurtsoek estatu
|
baten
meneko kultura nazionalari koherenteki eusten diote batzuk bultzatzeagatik izan zelako. Hots, Charlie Hebdo ren satira arrazista horretan bazegoen, paradoxikoki, ‘politikoki zuzena’ zen diskurtso bat, estatu frantsesak defendatzen zituen irizpideekiko koherentea zen umorearen helarazpen bat.
|
|
Baina astekariarena ez zen salbuespen kasu bat, alderantziz, sustraitua dagoen logika baten erakusle baizik: onartuak, iragarriak, diru publikoz lagunduak edo masiboki kontsumituak diren umore diskurtsoek estatu
|
baten
meneko kultura nazionalari koherenteki eusten diotela bistaratu baitzuen.
|
2021
|
|
Hala ere, gerrikoa estutzen duen eskuaren jabea identifikatzea zaila egiten zaigu gehienetan, aurrez aipatutako arrazoiengatik ohikoagoa delako umorea kontu pertsonala, berezkoa eta naturala dela pentsatzea. Anduagaren hitzetan “onartuak, iragarriak, diru publikoz lagunduak edo masiboki kontsumituak diren umore diskurtsoek estatu
|
baten
meneko kultura nazionalari koherenteki eusten diote” (2017: 28) [13].
|