2013
|
|
Alde batetik, ez zirudien lurraldea antolatzeko erarik egokiena. Bestetik, hiria ez zen paper
|
batean
marraztu zitekeen egitasmo bat. Alegia, gizarteak, ingurumenak, ekonomiak, industriak eta abarrek izaten zituzten aldaketak ezin ziren baldintzatu hiri antolaketa batek zuen egitura zurrun eta mugiezin baten bitartez.
|
2014
|
|
Baina ez da apunte koaderno bat soilik, eraiki behar den eraikina eta haren apaingarrien genesia laburbiltzen ditu bere orrialdeetan. Proportzio marrazkiak dira, ez daukate eskala erreferentziarik, trazadura eta eraikuntza sistema berdin bati atxikita dauden eraikin multzo bat dira eta, beraz, bertan ez da eraikin zehatz
|
bat
marraztu eta altxatzeko erarik definitzen. Ideia baten adierazpen grafikoa da eta, ñabardurak ñabardura, Europan barrena hainbat lekutara egokitzen da, orri gutxi batzuetan irudikatua.
|
|
Eskulturan eta pinturan ere kuriositate eta plazer sentsualetik urruntzen diren lanak dira maiz testuinguru garaikidean nagusi, zeinek gaitasun kontzeptual eta adimenari hitz egiten dioten askotan, zentzumen eta gorputzaren osotasun bati erantzun beharrean. Pairatzen dugun etengabeko lotura gabeko irudien ekaitzak, irudiak apurka apurka beraien esanahi emozionalez hustera garamatza eta, horrela, irudiak aspertasuna atzeratzeko manufakturatutako produktu infinitu bilakatzen dira etengabeko berritze nahi aseezineko zirkulu
|
bat
marraztuz.
|
|
Eraiki gabeko arkitektura inoiz jotzen ez den musika partitura dela pentsatzen badugu (Sainz, 1990: 197), ezbairik gabe pentsatu dugu obra eraikia dela marrazki guztien xedea, eta hortaz helburu horri heltzeko pentsamendua izan dugula marra
|
bat
marrazten dugun bakoitzean. Badaude, ordea, eraiki gabeko eraikinen marrazkiek eraikitako benetazko eraikinek baino eragin eta garrantzi handiagoa izan dutela baieztatzen dutenak ere (Carpo, 2013: 129), eta, hortaz, arkitektura zer den eta zer ez denaren ika mika ez dago guztiz argi, eta artikulu honen eremutik kanpo gelditzen da.
|
|
Eskola horretan, arkitekturak sail oso bat hartzen zuen, baina pintura eta eskulturarekin harreman estua izango zuen; arkitektura, arestian aipatu dugun D. Aviler arkitektoaren aipuak zioen bezala, marrazkilariaren zientziatzat hartzen da, eta marrazkian jartzen zen arreta, eta ez marrazki horrek adierazi behar zuen objektuan: ikaskuntza sistema esquisse edo zirriborro batetik hasten zen, eta tailerretan banaturik, ikasleek hamar orduko epea zuten proiektu oso
|
bat
marrazteko. Zentzu horretan, argi ikus daiteke Beaux Arts eskolak izandako proiektuen ezaugarri funtsezko bat forma «puru»en banaketa diagramatikoa zela, hau da, marrazkeko lagungarriak ziren formez baliatzen zirela.
|
|
Azkenik, teknologia berriek prozesuaren iraulketa batera eraman gaitzakete, bogan dauden modelizazio eta parametrizazio sistemak bitarteko. Zentzu horretan, aurreko garaiari ezinbestekoa lukeen interpretazioa kenduko genioke, planoak, jada, modeloak izango bailirateke, eta ez kode adostu
|
batean
marraztutako marrak. Zentzu horretan, Mario Carpok idazten du «badakigu tresna digitalek anbiguotasuna kentzeko hitza ematen dutela beti neketsua eta zorizkoa den marrazketa teknikoaren prozesutik».
|
2018
|
|
Argia, H28, Gaztezulo, Aldiri, Xabiroi, argitaratutako lanetan gizartearen kritika bat egiten duzu. Kultura eta hizkuntza txiki
|
batetik
marrazteak errealitatearekiko atxikimendua sortzen dizu. Inspirazio iturria al da?
|
2019
|
|
Orain arte aipaturikoarekin batera, kaleetako eskulturek informazio gehiago ere eskaini dezakete, esaterako, une historiko jakin batean horiek bertan kokatzeko erabakia nork hartu zuen. Hori dela-eta, espazio publikoaren kartografia
|
bat
marrazteak, besteak beste, komunitate horretan garatzen diren botere harremanen hausnarketa berriak plantea ditzake.
|