Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2001
‎Alegia, idazmolde bakoitza hertsiki lotzenzaio nobelan iradokitzen den munduari. Hori onartuz, literatur lan ororen ezaugarri formalak eta ezaugarri tematikoak elkarri lotuta agertzen dira, eta ez litzatekeegokia izango testu bat maila batean modernoa dela esatea, eta beste batean (kontamoldeei dagokien mailan, esateko) ez dela.
2002
‎Hizkuntza ereduen aplikazio horretan hiru eredu ezarri genituen: a) euskarazko lerroa karrera osoan, b) irakasgai bat maila bakoitzean, eta c) irakasgai bat maila bakoitzean, eta horrekin batera, bigarren ereduan bezala, irakurgaiak, zuzendutako lanak, ikerkuntza eta abar zaintzea. Desberdintasuna da, karrera osoaneuskarazko lerro osoan enborrezko eta derrigorrezko irakasgaiak hartzea helburumodura, edo euskaraz emateko eta hemen berriz derrigorrezkoak eta aukerazkoak.Egia esateko, batez ere ikasleen kopuruak baldintzatu gaitu.
‎Hizkuntza ereduen aplikazio horretan hiru eredu ezarri genituen: a) euskarazko lerroa karrera osoan, b) irakasgai bat maila bakoitzean, eta c) irakasgai bat maila bakoitzean, eta horrekin batera, bigarren ereduan bezala, irakurgaiak, zuzendutako lanak, ikerkuntza eta abar zaintzea. Desberdintasuna da, karrera osoaneuskarazko lerro osoan enborrezko eta derrigorrezko irakasgaiak hartzea helburumodura, edo euskaraz emateko eta hemen berriz derrigorrezkoak eta aukerazkoak.Egia esateko, batez ere ikasleen kopuruak baldintzatu gaitu.
‎Hizkuntza deskribatzen duten teorietara itzuliz,, jakintza zientifikoa? (hizkuntzaren deskribapena) lortzen da hizkuntza bat maila zientifikoan deskribatzendenean. Jakintza horiek, ordea, ez dira sortu irakatsiak izateko, eta irakaskuntzanerabili nahi izanez gero, zenbait eraldaketa jasan behar dute; askotan, ordea, egokitzapen hori ez da egin edo ez da behar bezala egin, eta didaktikak era desegokianerabili izan ditu jakintza zientifiko horiek.
2005
‎Geruza horri mesodermo deritzo, eta endodermoan du bere jatorria. Hau da, gastrulazio bidez maila diploblastikoa lortuko da lehenago, eta hurrengo urrats batean maila triploblastikoa, alegia, hiru geruzatako enbrioia.
2006
‎Gai honen inguruan, Van Tassel Baska-k (1989) dio akademikoki gaituenakdiren ikasleak estamentu sozioekonomiko ertain edo altuetakoak direlako ustekomun bat dagoela, hezkuntza aukera garrantzitsuetarako sarbidea bermatuabaitaukate eta horrek beren gaitasunak sendotzen baititu (Clark, 1984; Bloom, 1985). Horrela, Van Tassel Baska-k (1989) burutu zuen ikerketa batean, ikusi zengaitasun test batean maila sozioekonomiko baxuenetako ikasleek maila altuagokoikasleek baino emaitza okerragoak zituztela. Hala ere, autore horrek eta Goertzeleta Goertzel en (1962) ikerketek diote gaitasun handiko haur batzuek, familia txiroeta ezegonkorretatik etorri arren, azaleratu eta aurrera egin dutela.
2007
‎Faktore autonomo gisa gatazka kognitibo morala nabarmentzen da. Mailazmailako garapenaren mugimendua hausnarketak eragindako berrantolaketaren bidez gauzatzen da, une bateko maila antolaketan atzemandakokontraesanek bultzaturik.
2009
‎Azpimarratzekoa da eredu psikosozialean ez dela proposatzen maila bakoitzaren eragin banakakoa, hau da, nahaste bat maila biologikoan esplikatuko dugu, eta beste nahaste edo problema bat maila psikologikoan edo sozialean; oso bestela, proposatu egiten da edozein osasun arazotan maila guztiek eragingo dutela etaeragingo diotela elkarri, beren eraketa hierarkikoaren ondorioz (ikusi 2 irudia). Azpimarratu behar da, orobat, eredu biopsikosozialean ez dela esaten arazo medikoen jatorria biologikoa, psikologikoa edo... Osasun arazo bat ulertu nahi badugu, eredu biopsikosozialaren arabera gizakiaren hiru maila horien eragina etaelkarreragina kontuan hartu dira, hanka motz geratu nahi ez bada.
‎Azpimarratzekoa da eredu psikosozialean ez dela proposatzen maila bakoitzaren eragin banakakoa, hau da, nahaste bat maila biologikoan esplikatuko dugu, eta beste nahaste edo problema bat maila psikologikoan edo sozialean; oso bestela, proposatu egiten da edozein osasun arazotan maila guztiek eragingo dutela etaeragingo diotela elkarri, beren eraketa hierarkikoaren ondorioz (ikusi 2 irudia). Azpimarratu behar da, orobat, eredu biopsikosozialean ez dela esaten arazo medikoen jatorria biologikoa, psikologikoa edo soziala denik, hiru mailok eragiten dutelabaizik, kausa aniztasun bate... Osasun arazo bat ulertu nahi badugu, eredu biopsikosozialaren arabera gizakiaren hiru maila horien eragina etaelkarreragina kontuan hartu dira, hanka motz geratu nahi ez bada.
‎Halere, eskalako maila hauen edo besteen arteko tarteek ez dutezertan berdinak izan, eta zenbaki bihurtzea baino gehiago kategoria bezalaerabiltzea izan daiteke egokiena estatistika aldetik. Arazo hau, zati batezbehintzat, gainditzeko modu bat maila ezberdinen arteko tarte horiek psikometrikoki aurrez kalibratzea izan daiteke, baina, halere ez, dago mina deskribatzeko hizkuntza bakar eta unibertsal bat, eta hizkuntza batek berak ereñabardura ezberdinak izan ditzake eskualde ezberdinetan ere.
2011
‎Beraz, Medikuntza eta Zientzien fakultatearen lehenengo maila Bilbon abiatu zenean, bertara beren eskaintza hedatzen saiatu ziren. Botikazarrean bi talde zeuden, bata maila baxukoa, eta bestea, maila ertainekoentzat. Erabiltzen zuten liburua Xabier Peñak prestatu eta Coca Colak babestutako euskara ikasteko metodo bat zen.
2014
‎Argiztapenerako energia kontsumoa, gutxi gorabehera, etxetresna handi baten mailan (adibidez, garbigailua edo hozkailua) kokatzen da. Bioeraikuntza irizpideei jarraituz gero, etxebizitzetako kontsumoa laurden batean murriztu daiteke.
2015
‎Laugarren saioko ariketen sortan (36 irudia), argi ikusten da marrazkiaren eta ideogramaren arteko aldea. Hain justu ere, eskailera baten mailen luzera kalkulatzeko ariketan nahiz herrien arteko distantziak kalkulatzekoan, marrazkiak ez dira datuekiko proportzionalak. Bosgarren saioko ariketa bat adierazi da 37 irudian.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia