2008
|
|
pastichetik parodiara pasatzen da, narratzaile desberdinak asmatuz, Marko Polo eta Rustichelloren ordez: hastapenean, Marko Polok lehen pertsona erabiltzen du («Nik, Marko Polo[?]», 25 or.), ondotik narratzaile berri bat mintzo da hirugarren pertsona erabiliz, jatorrizko testuan Rustichello k egiten duen bezala bere buruaz mintzo delarik («Horrela zen Rustichello Pisakoa hasi Marko Polok bizi izan zituen bidaia benturosen izkiriatzen», 25 or.), azken narratzaile orojakile eta A. Arkotxak asmatu
|
bati
lekua utzi aitzin, atal bakoitzaren bukaeran («Gero, isildu ziren bazterrak eta loeria Markoz jabetu. Orduan zuen amets bat egin nehoiz Rustichellori aipatu ez ziona», 26 or.); baina atal bakoitzaren barnean, ahots narratiboa anizten da:
|
2009
|
|
Eztabaidarik egon bada, azpiegitura politika ulertzeko kultura ekonomiko, burokratiko eta akademiko bateko jendearekin egin da. Ikus parte hartzea ulertzeko kultura sozialago
|
baten
lekuko bezala: Chilvers, 2008; Rowe eta Frewer, 2005; Stirling, 2008.
|
2010
|
|
Lehena 1998an agerturik, laugarrena 2002an argitaratu zen eta hil zen unean franko aurretua zeukan bosgarrena, XIX. mendea tratatu behar zuena() 5; badirudi haren Iparraldeko lagunek lehentasuna eman ziotela bosgarren tomo horretarako falta ziren kapituluak osatzeari, horretarako zenbait historialariren laguntza eskatuz. Hurrengo urtean atera zen, hots, 2005ean6 Neurri batean esan dezakegu, nolabait, tomo horrek bete zuela Manexen oroitzapenezko liburu
|
baten
lekua eta, hartara, proiektu horretan erabili ziren indarrak gero eskas izan zirela Agirreazkuenagaren proiektuari ekiteko.
|
2012
|
|
Hamarkada horietan, ordea, obra osoen irakurketa indartu zen, besteak beste, herri xehearen eskolaratzearen ondorioz. Ikasle berrien interesek eta motibazioek agerian utzi zuten ezinbestekoa zela eskola ulertzeko modu berri
|
bati
lekua egitea (Sánchez eta Rincón, 1987: 12).
|
2013
|
|
Amaieran, aingeruak, samindurik, gorantz so egiten du. Azken panoramikak protagonista bakartiaren begiradari jarraitzen dio poliki poliki; eraikinak atzean utzi eta zeruaren parte
|
batean
leku hartzen duen arte. Kolore zuriak pantaila argiztatzen du orduan lipar batez, bukaerako iluntze iraungipenak argia ahitu aurretik.
|
2014
|
|
Gure aburuz, lankidetza deszentralizatuak lankidetza harremanak ulertzeko era berria eskaintzen du. Potentzialki bada ere, lankidetzaren ikuspegi berri
|
bati
leku egiten dio; parte hartzean eta lankidetza eragile eta politikaren onuradun diren gizataldeen arteko gertutasunean oinarritzen den ikuspegia.
|
2021
|
|
Scott-en hitzetan (1990), mendean dagoen talde bakoitzak, bere sufrimendutik abiatuta, boterearen kritika egiten duen ezkutuko diskurtsoa sortzen du. Mendeko taldeen eta boteredun taldeen arteko elkarrekintza irekia adierazten duen diskurtso publikoa ez bezala, ezkutuko diskurtsoa da; ez hegemonikoa, disidentea, subertsiboa eta oposiziozkoa den diskurtso
|
baterako
leku pribilegiatua da kultura. Etengabe eraldatzen ari diren sorkuntza prozesuak identitate erreferente bilakatzen dira, herri baten nortasunaren biziraupenerako eta sostengu emozionalerako tresna izanik (Bartolome, 1997).
|
|
Eusebio Osa. Belaunaldi
|
baten
lekukoa, Euskal Herriko Unibertsitatea, Bilbo.
|