2000
|
|
Esan zuen Estetika arrazoiak ematen saiatzen dela: adibidez, poema
|
bateko
leku jakin batean hitz hau beste haren ordez jartzeko, edo musika lan bateko leku jakin batean esaldi musikal hau beste haren ordez jartzeko. Brahmsen Laugarren Sinfonia bi akorde erabiliz irekitzeko Joachimen proposamena arbuiatzeko haren arrazoia ez zen horrek ez lukeela emango berak nahi zuen hunkipena, baizik eta halako zerbait:
|
|
Esan zuen Estetika arrazoiak ematen saiatzen dela: adibidez, poema bateko leku jakin batean hitz hau beste haren ordez jartzeko, edo musika lan
|
bateko
leku jakin batean esaldi musikal hau beste haren ordez jartzeko. Brahmsen Laugarren Sinfonia bi akorde erabiliz irekitzeko Joachimen proposamena arbuiatzeko haren arrazoia ez zen horrek ez lukeela emango berak nahi zuen hunkipena, baizik eta halako zerbait:
|
2004
|
|
Alde batera geratzen da, orduan, nolabaiteko lehen egia determinazio korporal bat bailitzan bururatzea. Niak ez ditu jasoko gorputzarenak direla esan dugun atributu horiek, ez du leku bat beteko, ez dio beste
|
bati
lekua kenduko, eta hau guztia baztertuta onartu dugu pentsamendua, zalantzaren forman, izango dela Niaren ezaugarri definitzailea.
|
|
" Etikak baiesten duenak ez dio gure ezagutzari ezer gehitzen, inolaz ere. Baina giza gogoaren joera
|
baten
lekukoa da, eta, pertsonalki, errespetu sakona zor diot joera horri eta nire bizitza osoan ez nuke ezergatik barregarri utziko" (65).
|
2009
|
|
Iraultza metamorfosi
|
baten
lekua da. Behar duen leku eta denbora guztia uzten dio ezetzaren uneari.
|
2011
|
|
Valeryren poeman tenkari luze osoan eusten diona,
|
batetik
leku konkretuarekiko lotura eta gogoeten unibertsaltasun askea da, eta bestetik dualismoen jokoa estrofaz estrofa labainkor: geldia/ isuria, gorputza/ kontzientzia, heriotza/ bizia, denbora/ denboragabetasuna (hots, eternitatea), ugaria/ bata, etab. Dualismoak ez dira finko geldiak, aitzitik elementuak esanahi kontrarioak jokatzen ari dira etengabe:
|
2014
|
|
Wagnerren lanaren ulermen egoki bateranzko lehenengo pausoa ez da Wagnerren operen arteko ezaugarrien serieen arteko alboko loturak ezartzea, bai ordea Wagnerren operak eta beste konpositoreen operak lotzea. Meistersinger eta Tannhauser lotzen dituen ezaugarria, adibidez, abeste lehiaketa
|
baten
leku zentrala da. 1845ean otu zitzaion Wagnerri Meistersinger konposatzeko ideia, Tannhauser bukatu eta segituan.
|
2017
|
|
Erabilera enpirikoan eta egunerokoan hartuta, ‘absentzia’ adigaia ez nuke baliatuko edozein motatako ‘hor ez egotea’ adierazteko, hori garbi dago. Hasteko, ez badut nire tabako paketea bere lekuan aurkitzen, ez dut esango absente dagoenik; nahiz eta adieraz nezakeen ‘hor egon behar zuela’ Azken batean, objektu material edota tresna
|
baten
lekua, nahiz eta zenbaitetan leku zehatz bat egoki dakiokeen, ez da bere izaeratik ondorioztatzen. Horrek leku bat aitor liezaioke soilik, baina nire bitartez hartzen du tresna batek lekua.
|
|
Hasteko, ez badut nire tabako paketea bere lekuan aurkitzen, ez dut esango absente dagoenik; nahiz eta adieraz nezakeen ‘hor egon behar zuela’ Azken batean, objektu material edota tresna baten lekua, nahiz eta zenbaitetan leku zehatz bat egoki dakiokeen, ez da bere izaeratik ondorioztatzen. Horrek leku bat aitor liezaioke soilik, baina nire bitartez hartzen du tresna
|
batek
lekua. Giza errealitatea da objektuetara leku bat datorreneko izatea.
|