Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2008
‎Edozein kasutan argi eduki behar da egungo baliabideekin ia ezinezkoa dela euskararako zabalkundeko itzulpen automatikoa lortzea epe laburrean. Baina domeinu jakinetarako eta asimilaziorako oso gauza interesgarriak egin daitezkeelakoan gaude, beti ere modu koordinatuan eta plangintza baten arabera lan egiten bada.
‎Lehenengo urratsa bi wiki sortzea izaten da eta, hurrengoa, baimenak banatzea. Gela bateko ikasleek wiki batean lan egin dezakete, hau da, bakarrik wiki hori ikus, edita eta alda dezakete.
‎Lehenengo urratsa bi wiki sortzea izaten da eta, hurrengoa, baimenak banatzea. Gela bateko ikasleek wiki batean lan egin dezakete, hau da, bakarrik wiki hori ikus, edita eta alda dezakete. Beste gelakoekin beste horrenbeste egiten da.
2009
‎Dualtasunaren hizkuntzak izango dira mundu global batean lan egiten duten hizkuntzak, eta horrek industria esan nahi du, hedabideak esan nahi du, goi mailako kultura esan nahi du, unibertsitateak esan nahi du. Hori dena eduki behar dugu, gehi demografia minimo bat, jakina, eta modu irekian parte hartzeko borondatea, hizkuntza gaur egun etxean bakarrik ez dela normalizatzen eta munduan normalizatu behar dela ulertzeko borondatea.
2010
‎Langile eleanitzak izateak bertan, enpresa bakoitzean, nazioartean eta bertan modu egokian erantzuteko aukera ematen du, prestigio maila handituz. Eta gainera, hizkuntza gutxitu batean lan egin nahi duten langileei enpresak aukera hori ematea, hiztun komunitate baten garaperako legitimitate moralaz betetako ekarpen handia da, enpresen politikak tokian tokiko beharretara egokituz eta ez aldrebes. Berrikuntzaren garaian bete betean gauden honetan, eta gainera dimentsio globala duen krisi larri baten erdian, enpresa bitarteko eta pertsonak helburu badira, ekolinguistika lagungarria izan daiteke diskurtso berriak eraikitzeko.
2012
‎Taldeen jarraipenari begira, beraz, erronka, gazteak taldeetan mantentzea edo erakartzea eta, zenbait kasutan (are zailago, seguru asko), gazte taldea bera eratzea izango da (arestian aipatutako taldekide eta ikasleen arteko adin tartea leuntze aldera). horrek bisio batekin lan egitera eraman gintuzke, bai eskolak bai taldeak, behar beharrezkoa baitute taldeek erreleboa hilko ez badira; gazteei kultur jarduera horiek erakargarri egiteko moduetan pentsatzen hasi genuke: ikasketa planak malgutu, adierazpideen formatu desberdinak erabili, jarduera alai eta bizigarriak aurkeztu, umoretsuak, irudimentsuak, gazteak ibiltzen diren tokietara hurbildu...
‎Horrek bisio batekin lan egitera eraman gintuzke, bai eskolak bai taldeak, beharbeharrezkoa baitute taldeek erreleboa hilko ez badira; gazteei kultur jarduera horiek erakargarri egiteko moduetan pentsatzen hasi genuke.
2014
‎Izan ere, txikitatik ikas dezakete neska mutilek beste era batera lan egiten. Oikian, adibidez, motibazioa, antolaketa eta auzolana lantzen dituzte; bertso liburuxka atera nahi zuten, eta gaztetxoek jaietan orga bete jenero hartu eta txartelak saldu zituzten, zozketa egiteko; auzotarrek, ordainetan, Gabonetan liburuxka bana jaso zuten etxean.
2015
‎ikasturte osorako osatutako taldeak edota hilabete baterako. Beraz, talde batekin lan egin daiteke: helburu zehatzak jarri eta estrategiak aplikatu.
‎Bukatzeko, azpimarratu nahiko nuke, eskola barruan eta gelako dinamikari so eginez, baina era berean muga fisiko horiek ere gaindituz, metodologia atalari erreparatzea ezinbestekoa izango dela. Bide horretan, ikuspegi dialogiko batetik lan egiteak, euskararen erabilera lantzeko aukera aproposak eskaini ahal dizkigu, oro har, irakasleei eta noski ikasleei ere. Metodologia horrek, ikaslea parte hartzaile aktibo bihurtzen du, gelan dagoen ahots aniztasuna azalarazten du, eta horrek era berean ikaslearen motibazioan eragiten du, elkarrizketa ikasketa prozesuaren erdigunean kokatuz.
2017
‎Batek gehiago daki gai horretan, bertzeena osagarri nuke haatik... Batekin lan egiten badut, zer gertatuko da bertzeekin. Buruhauste horiekin, azpimarratu nahi dut Hegoaldeko euskalgintza egituren arteko konkurrentzia:
2018
‎Berdin UEMArekin, berdin Topagunearekin, berdin ikastolekin, guztiekin... Ez dakigu beste era batera lan egiten. Ni euskalgintzako arlo guztietan ibili naiz, eta badakit arlo bakoitzean nork dakien.
‎EHUren artean diziplina askotariko eraturiko lan talde bat sortzea gomendagarria litzateke, baita nazioarteko adituekin batera ere, modu koordinatu eta eraginkor batean lan egiteko asmoz. arlo klinikoa eta euskara bereizten baditu, eta gai honen konplexutasunak behar duen elkarlana eta diziplinartekotasuna ez baditu bere egiten. Beste era batera esanda, beste plan bat behar dela esan daiteke, nazioarteko ereduak kontuan hartuko dituena.
‎Euskara Plan berria beharrezkoa dela esan daiteke. Osakidetza eta EHUren artean diziplina askotariko profesionalez eraturiko lan talde bat sortzea gomendagarria litzateke, baita nazioarteko adituekin batera ere, modu koordinatu eta eraginkor batean lan egiteko asmoz. Bere xedea beharrak, aukerak eta oztopoak antzematea, ikerketa bultzatzea, lehentasun ildoak zehaztea eta biderik egokienak aukeratzea litzateke, maila goreneko plan bat zehaztea funtsean.
2021
‎Alex Vadillo eta Elena Urzelai bertako langileek azken urte hauetan hizkuntza aniztasunaren eta hizkuntza gutxituen biziberritzearen esparruan abian jarritako ekimenak azaldu dituzte, hala nola, AnHitzak, Auzoko eta HIGA. Egileen ustez, etorri berrien (hizkuntza) harrera prozesuan eragitea, ikuspegi holistiko batetik lan egitea eta zeharlerrotasunean sakontzea, hizkuntza ekologiaren diskurtsoa zabaltzea eta eleaniztasunaren apologia egiten jarraitzea izan dira sailaren ardatzak.
‎Ikuspegi holistiko batetik lan egitea eta zeharlerrotasunean sakontzea.
‎Artikulu honetan ekimen horien testuingurua azaldu, horietako bakoitzak emandakoa eta hortik ikasitakoa, eta aurrera begira sortutako ideia gakoak partekatzen dira. Hau honela, egileen ustez, etorri berrien (hizkuntza) harrera prozesuan eragitea, ikuspegi holistiko batetik lan egitea eta zeharlerrotasunean sakontzea, hizkuntza ekologiaren diskurtsoa zabaltzea eta eleaniztasunaren apologia egiten jarraitzea dira ardatzak. • Hitz gakoak:
2022
‎OQLF erakundeak ingelesa gehien erabiltzen duten lau azpitalde hauek identifikatzen ditu: " Montreal uhartean lan egiten duten langileak, Montrealgo CMAn edo Quebecetik kanpo egoitza duen erakunde batean lan egiten dutenak, frankofono gazteenak edo ikasketa maila handiena dutenak eta 50 langile edo gehiago dituen enpresa batean lan egiten dutenak" (2021b: 12).
‎OQLF erakundeak ingelesa gehien erabiltzen duten lau azpitalde hauek identifikatzen ditu: " Montreal uhartean lan egiten duten langileak, Montrealgo CMAn edo Quebecetik kanpo egoitza duen erakunde batean lan egiten dutenak, frankofono gazteenak edo ikasketa maila handiena dutenak eta 50 langile edo gehiago dituen enpresa batean lan egiten dutenak" (2021b: 12).
2023
Batera lan egiteak, baina, ez lioke agente bakoitzari bere izaera kendu. Gobernantza eredu honek lankidetza eremutik kanpo egiteko, eragiteko eta aldarrikatzeko autonomia eman behar dio eragile bakoitzari.
‎Aurrez aipatutako gobernantza eredu berria probatzeko aukera izan genuen ariketarekin. Erakunde publikoekin batera lan egiteak erakutsi digu, askotan erraza ez den arren, elkarren beharra dugula modu honetako ekimen erraldoi bat arrakastatsua izan dadin. Bestelako lankidetzatarako ate berri bat ere zabaldu du, neurri batean, Euskaraldiak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia